Wanneer komt de zoete aardappel weer binnen

?
Staat weer online

!
Zo heb mijn pakketje ook weer binnen
Mooie set aan producten! Thnx voor de foto, altijd leuk om te zien hoe het arriveert

.
Net ff 22kg in mn vriezer geladen. We hebben echt een grote vriezer, maar het pastte nog maar net

Mn vrouw had de doos nog beneden staan aangezien ik niet thuis was.
Ik ben iig weer blij met de bestelling!
Haha mooi allo! Eet smakelijk alvast, top @ blij
Pm beantwoord Nee, toch niet. Want ik bestel altijd 2 dozen Cow & Chicken burgers en 2 dozen Low Fat hamburgers. En het smaakt naar geen van beide.
PM terug!
Jullie noemen het kipfilet -blokjes, maar ik vind het meer kruimel kip, met wat grotere stukken. Smaak en kwaliteit is verder gewoon top
Thnx voor de feedback! De blokjes zijn zacht van structuur, maar hierdoor gevoelig om extra uit elkaar te vallen. Behandel het dus rustig en ga niet hevig bv 'spatelen' zoals je kunt doet bij rauwe kipfilets blokjes als je het bv opwarmt in de pan met een gerecht. (ik zeg niet dat je dit doet, meer een tip ook voor de rest!) Mooi iig dat je tevreden bent over de smaak en kwaliteit

!
Ik heb in mijn huidige zak kipfilet van 5 kilo erg veel stukken (bijna allemaal) met vries-aanslag erop. Direct bij openen zag ik het al. Ziet er beetje raar uit maar je proeft er verder niks van. Ze smaken prima!
Maar misschien kunnen jullie de fabrikant een beetje op de hoogte houden van die verschijnsel.
Verder geen klachten

straks weer lekker mekong rijst mix en biefstukpuntjes gegeten Jum jum
Same, ik had dat ook met mijn nieuwe zak. Zou het het droogijs kunnen zijn? Ik merk het in ieder geval niet qua smaak of textuur, snij het er niet eens meer af.
Dit gaat over het kopje vriesbrand dat bij de productinformatie staat. Men hoeft zich iig geen zorgen hierover te maken, omdat de voedingswaarde er gewoon in zitten en zoals jullie zeggen verpest het niet de smaak etc. Het witte laagje (minder dan 1mm dik) heet dus vriesbrand en kipfilets zijn hier het meest gevoelig voor als vleesproduct zijnde.
Er zijn twee manier waardoor vriesbrand ontstaat:
1: in de fabriek
De product zijn los gevroren van elkaar door middel van het gebruik van stikstof (zeer snel proces zodat de kwaliteit maximaal bewaard is). Wanneer het stikstof te dicht op de kipfilet komt kan het op enkele plekken vriesbrand veroorzaken op minder dan een millimeter oppervlakte. Dit kom je af en toe tegen een zak tegen op een paar kipfilet. Het is helaas niet 100% te voorkomen, het is iets kenmerkendst aan het proces en daardoor kom je bij elk merk diepvries kipfilets tegen.
2: thuis
Wanneer er een warme luchtstroom over een bevroren kipfilet gaat, raakt het oppervlakte laagje, minder dan een millimeter, lichtelijk ontdooit. Wanneer het vervolgens weer in -18graden verkeerd, bevriest dit lichtelijk ontdooide gedeelte weer. Wanneer dit een aantal keer gebeurt, of een lange periode, droogt het stukje uit. Deze uitdroging wordt vriesbrand genoemd en het ziet er als een witte plek uit wat duidelijker zichtbaar wordt wanneer de kipfilet ontdooit is. Gezien het om minder dan een millimeter dikte gaat, zul je het ook niet merken tijdens het eten en schadelijk is het dus ook niet. Het is vocht verlies / mini uitdroging, waardoor de voedingswaarde er gewoon in zitten. Maar het is wel te voorkomen, namelijk door de zak goed dicht te doen, wanneer je er een kipfilet er uit haalt. Zou er bv geen zak om de kipfilets heen zitten en je legt de kipfilets los in de vriezer, dan zul je zien dat de kipfilets na een aantal dagen volledig wit zijn en er geen roze stukje vanaf de buitenkant meer zichtbaar is.