MuscleMeat

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.621
Pakket net goed ontvangen, alleen zat er wel een klein scheurtje in de zak van de advocadohelften, weet niet of dat wat uitmaakt.

Top :thumbs:.

Nee maakt gelukkig niet uit. Uiteindelijk moet de zak toch open. Het gaat er om dat de producten vanaf productie naar ons naar jou bevroren gebleven is, en dat is het.

Wanneer komt de zoete aardappel weer binnen :)?

Zo heb mijn pakketje ook weer binnen :D

ImageUploadedByTapatalk1432736776.835875.jpg

Net ff 22kg in mn vriezer geladen. We hebben echt een grote vriezer, maar het pastte nog maar net :D
Mn vrouw had de doos nog beneden staan aangezien ik niet thuis was.

Ik ben iig weer blij met de bestelling!

Zucht... echt slecht. Ik schaam mij diep dat dit gebeurt is. We zullen dit ook niet bepaald in dank afnemen bij de leverancier dat er een sticker perrongeluk verwisseld is. Ik ben op het moment net zo geïrriteerd naar de inpakkers van de leverancier als jij op ons. Het gaat dus om een label verwisseling die niet van onze kant komt. Uiteraard wel mijn excuses dat ons dit niet opgevallen is tijdens het inpakken. We gaan dit meteen goed met je maken. Ik stuur je nu een PM.
Pm beantwoord
In alle waarschijnlijkheid de Cow & Chicken burgers, gezien deze op dezelfde plek geproduceerd worden.
Nee, toch niet. Want ik bestel altijd 2 dozen Cow & Chicken burgers en 2 dozen Low Fat hamburgers. En het smaakt naar geen van beide.

Jullie noemen het kipfilet -blokjes, maar ik vind het meer kruimel kip, met wat grotere stukken. Smaak en kwaliteit is verder gewoon top ;)

Ik heb in mijn huidige zak kipfilet van 5 kilo erg veel stukken (bijna allemaal) met vries-aanslag erop. Direct bij openen zag ik het al. Ziet er beetje raar uit maar je proeft er verder niks van. Ze smaken prima!

Maar misschien kunnen jullie de fabrikant een beetje op de hoogte houden van die verschijnsel.

Verder geen klachten :) straks weer lekker mekong rijst mix en biefstukpuntjes gegeten Jum jum

Ik heb in mijn huidige zak kipfilet van 5 kilo erg veel stukken (bijna allemaal) met vries-aanslag erop. Direct bij openen zag ik het al. Ziet er beetje raar uit maar je proeft er verder niks van. Ze smaken prima!

Maar misschien kunnen jullie de fabrikant een beetje op de hoogte houden van die verschijnsel.

Verder geen klachten :) straks weer lekker mekong rijst mix en biefstukpuntjes gegeten Jum jum

Same, ik had dat ook met mijn nieuwe zak. Zou het het droogijs kunnen zijn? Ik merk het in ieder geval niet qua smaak of textuur, snij het er niet eens meer af.

• #5.629
Wanneer komt de zoete aardappel weer binnen :)?

Staat weer online :)!

Zo heb mijn pakketje ook weer binnen :D
ImageUploadedByTapatalk1432736776.835875.jpg

Mooie set aan producten! Thnx voor de foto, altijd leuk om te zien hoe het arriveert :).

Net ff 22kg in mn vriezer geladen. We hebben echt een grote vriezer, maar het pastte nog maar net :D
Mn vrouw had de doos nog beneden staan aangezien ik niet thuis was.

Ik ben iig weer blij met de bestelling!

Haha mooi allo! Eet smakelijk alvast, top @ blij :thumbs:

Pm beantwoord Nee, toch niet. Want ik bestel altijd 2 dozen Cow & Chicken burgers en 2 dozen Low Fat hamburgers. En het smaakt naar geen van beide.

PM terug!

Jullie noemen het kipfilet -blokjes, maar ik vind het meer kruimel kip, met wat grotere stukken. Smaak en kwaliteit is verder gewoon top ;)

Thnx voor de feedback! De blokjes zijn zacht van structuur, maar hierdoor gevoelig om extra uit elkaar te vallen. Behandel het dus rustig en ga niet hevig bv 'spatelen' zoals je kunt doet bij rauwe kipfilets blokjes als je het bv opwarmt in de pan met een gerecht. (ik zeg niet dat je dit doet, meer een tip ook voor de rest!) Mooi iig dat je tevreden bent over de smaak en kwaliteit :thumbs:!

Same, ik had dat ook met mijn nieuwe zak. Zou het het droogijs kunnen zijn? Ik merk het in ieder geval niet qua smaak of textuur, snij het er niet eens meer af.

Dit gaat over het kopje vriesbrand dat bij de productinformatie staat. Men hoeft zich iig geen zorgen hierover te maken, omdat de voedingswaarde er gewoon in zitten en zoals jullie zeggen verpest het niet de smaak etc. Het witte laagje (minder dan 1mm dik) heet dus vriesbrand en kipfilets zijn hier het meest gevoelig voor als vleesproduct zijnde.

Er zijn twee manier waardoor vriesbrand ontstaat:

1: in de fabriek
De product zijn los gevroren van elkaar door middel van het gebruik van stikstof (zeer snel proces zodat de kwaliteit maximaal bewaard is). Wanneer het stikstof te dicht op de kipfilet komt kan het op enkele plekken vriesbrand veroorzaken op minder dan een millimeter oppervlakte. Dit kom je af en toe tegen een zak tegen op een paar kipfilet. Het is helaas niet 100% te voorkomen, het is iets kenmerkendst aan het proces en daardoor kom je bij elk merk diepvries kipfilets tegen.

2: thuis
Wanneer er een warme luchtstroom over een bevroren kipfilet gaat, raakt het oppervlakte laagje, minder dan een millimeter, lichtelijk ontdooit. Wanneer het vervolgens weer in -18graden verkeerd, bevriest dit lichtelijk ontdooide gedeelte weer. Wanneer dit een aantal keer gebeurt, of een lange periode, droogt het stukje uit. Deze uitdroging wordt vriesbrand genoemd en het ziet er als een witte plek uit wat duidelijker zichtbaar wordt wanneer de kipfilet ontdooit is. Gezien het om minder dan een millimeter dikte gaat, zul je het ook niet merken tijdens het eten en schadelijk is het dus ook niet. Het is vocht verlies / mini uitdroging, waardoor de voedingswaarde er gewoon in zitten. Maar het is wel te voorkomen, namelijk door de zak goed dicht te doen, wanneer je er een kipfilet er uit haalt. Zou er bv geen zak om de kipfilets heen zitten en je legt de kipfilets los in de vriezer, dan zul je zien dat de kipfilets na een aantal dagen volledig wit zijn en er geen roze stukje vanaf de buitenkant meer zichtbaar is.

Vandaag komt mijn bestelling #100017948 aan

Hey MM,

Ik denk dat jullie de perfecte mensen zijn voor mijn vraag:

Hoe zit het met vervroren groenten mbt voedingswaarde na bereiding? Als ik bv 150gr broccoli neem en deze kook dan lijkt het wel de helft minder.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Edit: dit is geen vraag specifiek tot jullie product maar een algemene vraag. Als je deze liever in een andere sectie ziet dan vraag ik wel aan de mods ze te verplaatsen.

Laatst bewerkt:
Gisteren meteen de GEMARINEERDE RUNDERKOGELBIEFSTUK geprobeerd! 600 gram in de pan klaar gemaakt (200 gram Indonesian pure, 200 gram Fuego peru & 200 gram Argentina fire) met zoete aardappel. Alle smaken van de gemarineerde runderkogelbiefstukken zijn super!

Volgende keer de runderkogelbiefstukken op de bbq smijten, denk dat het dan nog iets beter zal zijn!

Zal zeker mijn biefstukken blijven bestellen bij jullie!

Gisteren meteen de GEMARINEERDE RUNDERKOGELBIEFSTUK geprobeerd! 600 gram in de pan klaar gemaakt (200 gram Indonesian pure, 200 gram Fuego peru & 200 gram Argentina fire) met zoete aardappel. Alle smaken van de gemarineerde runderkogelbiefstukken zijn super!

Volgende keer de runderkogelbiefstukken op de bbq smijten, denk dat het dan nog iets beter zal zijn!

• #5.634
Vandaag komt mijn bestelling #100017948 aan

Thnx voor je order! Ik heb je track&trace er even bij gepakt en de postbode is onderweg / pakket zit in afleverroute :meal:

Hey MM, Ik denk dat jullie de perfecte mensen zijn voor mijn vraag: Hoe zit het met vervroren groenten mbt voedingswaarde na bereiding? Als ik bv 150gr broccoli neem en deze kook dan lijkt het wel de helft minder. Alvast bedankt voor het antwoord! Edit: dit is geen vraag specifiek tot jullie product maar een algemene vraag. Als je deze liever in een andere sectie ziet dan vraag ik wel aan de mods ze te verplaatsen.

Hoi JoeTat, ik zie deze vraag steeds vaker voorbij komen. Elke bevroren product en niet bevroren product werk hetzelfde. Of het nu vis vlees groente of fruit etc is. Ik neem hieronder biefstuk even als voorbeeld, maar hier kan je dus elk voedingsproduct in de plaats voor nemen.

Je moet altijd het gewicht van bevroren toestand nemen. De voedingswaarde die bij elk vlees product staan zijn voor het start product/gewicht dat je hebt. Stel je start product is 200gr biefstuk die van de kogel gesneden is en meteen ingevroren wordt (muscle meat) of je koopt een 200gr biefstuk en je vriest hem zelf in (supermarkt), dan zit er in deze twee bevroren biefstukken gewoon de voedingswaarde van 200gr biefstuk. Het gewicht van het bevroren stuk is ook immers niet veranderd. Wat gebeurt er als je het ontdooit? Niks, behalve wat vocht/water verlies. Elk product dat je ontdooit, of het nu fruit groente of vlees is, verliest vocht tijdens het ontdooien. Het is vocht, geen eiwit koolhydraten of vetten. Dus als je biefstuk na het ontdooien van 200 naar 190 is gegaan ben je vocht kwijt maar in die 190gr zitten nog alle macro's van je start gewicht 200gr. Vervolgens bak.je de biefstuk en verliest het weer vocht, bv van 190 naar 170gr. Weer: vocht verloren, geen eiwitten etc., de 170gr gebakken biefstuk die je dan eet heeft de rauwe voedingswaarde van 200gr Biefstuk. Onze Beef Jerky is hier een mooi voorbeeld van. Hier wordt een 150gr biefstuk geslonken in de oven tot 50gr (vocht verlies). De lab testen laten zien dat de macro's in de 50gr gelijk zijn aan de 150gr rauwe biefstuk.

---------- Toegevoegd om 12:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:29 ----------

Gisteren meteen de GEMARINEERDE RUNDERKOGELBIEFSTUK geprobeerd! 600 gram in de pan klaar gemaakt (200 gram Indonesian pure, 200 gram Fuego peru & 200 gram Argentina fire) met zoete aardappel. Alle smaken van de gemarineerde runderkogelbiefstukken zijn super! Volgende keer de runderkogelbiefstukken op de bbq smijten, denk dat het dan nog iets beter zal zijn!

Haha awesome, gewoon alles bij elkaar :meal:. Je doet je naam eer aan. Fijn dat het goed smaakt! Ze blijven er hier ook nog steeds goed in gaan na de tientallen kg's die ik er van op heb :meal:. Bbq kan, werkt goed!

Gister bestelt en hopelijk morgen binnen! #100017994

Alleen een vraag over het meal preppen.
Ik wil de kip marineren en dan in de oven laten garen, en dan verdelen in portie's.
Kunnen deze portie's ( Rijst, Snijbonen en gemarineerde kip ) terug in de vriezer of
moet het in de koeling blijven. ik maak gelijk de hoeveelheid voor 7 dagen.

Over 1-2 weken weer bestelling :)

Nu alle smaken biefstukpuntjes probeert, puntjes zijn heel lekker mals (en veeeeel beter dan die biefstukpuntjes van de winkel) en alle 4 de marinades erg lekker! - maar denk de Argentina fire mn favo :)

• #5.637
Gister bestelt en hopelijk morgen binnen! #100017994

Alleen een vraag over het meal preppen.
Ik wil de kip marineren en dan in de oven laten garen, en dan verdelen in portie's.
Kunnen deze portie's ( Rijst, Snijbonen en gemarineerde kip ) terug in de vriezer of
moet het in de koeling blijven. ik maak gelijk de hoeveelheid voor 7 dagen.

Hoi Stan! Je pakket is onderweg, heb het even nagekeken a.d.h.v. je gegeven ordernummer.

Dit kan je gewoon terug doen in de vriezer. Je leest soms op de verpakking ''niet opnieuw invriezen na ontdooien''. De reden hiervan is bacterie ontwikkeling. Echter bereid jij het product en 'vernietigd elk levend organisme'. Geen problemen dus. Twee keer invriezen kan de kwaliteit benadelen, echter heb ik dat zelf nooit gemerkt in de mond.

Over 1-2 weken weer bestelling :)

Nu alle smaken biefstukpuntjes probeert, puntjes zijn heel lekker mals (en veeeeel beter dan die biefstukpuntjes van de winkel) en alle 4 de marinades erg lekker! - maar denk de Argentina fire mn favo :)

Haha super Casper! Ik merk dat Argentina bij de meeste de favoriete is, terwijl ginger lemon mijn favoriete is :o. Biefstukpuntjes in de supermarkt zijn 9/10 keer bewerkt (water toevoeging etc.) en niet zo klein beetje ook als je op de achterkant kijkt. Bij ons gewoon de kogel gesneden, marinade mening, gevacumeerd, ingevroren en that's it.

Goedemorgen, gisteren zou mijn bestelling #100017913 binnen moeten zijn gekomen maar ik heb nog niks ontvangen. Volgens de track and trace stond er gisteren tussen 1 en 3 als afleverdatum. Nu staat er datum en tijdvak onbekend. Enig idee waar het pakket is?

• #5.639
Goedemorgen, gisteren zou mijn bestelling #100017913 binnen moeten zijn gekomen maar ik heb nog niks ontvangen. Volgens de track and trace stond er gisteren tussen 1 en 3 als afleverdatum. Nu staat er datum en tijdvak onbekend. Enig idee waar het pakket is?

Hoi wwe thnx voor je order! Je hebt vrijdag als aflever dag gekozen. Hier houden wij ons dan ook aan met de verzend dag (gisteren) waardoor gister ontvangen onmogelijk is. Er staat onbekend omdat het pakket het pakket ontvangen is door PostNL, maar nog geen tweede scan heeft gehad. Een scan vind meestal nog rond 12:00 plaats in het sorteercentrum. Even afwachten! (Als je de tijdindicatie nog kan herinneren die je hebt aangeklikt dan is dat mooi, want die komt daar gewoon bij onbekend dan te staan straks).

Bedankt voor je snelle reactie. Vreemd, dan zal ik zelf per ongeluk verkeerd hebben gedrukt wss en dan zie ik het wel verschijnen.

In de mail die ik van jullie kreeg stond trouwens wel:

Verzendmethode:
Gekozen Bezorgdatum: 2015-05-28

Terug
Naar boven