Thnx voor je order! Ik heb je track&trace er even bij gepakt en de postbode is onderweg / pakket zit in afleverroute
Hoi JoeTat, ik zie deze vraag steeds vaker voorbij komen. Elke bevroren product en niet bevroren product werk hetzelfde. Of het nu vis vlees groente of fruit etc is. Ik neem hieronder biefstuk even als voorbeeld, maar hier kan je dus elk voedingsproduct in de plaats voor nemen.
Je moet altijd het gewicht van bevroren toestand nemen. De voedingswaarde die bij elk vlees product staan zijn voor het start product/gewicht dat je hebt. Stel je start product is 200gr biefstuk die van de kogel gesneden is en meteen ingevroren wordt (muscle meat) of je koopt een 200gr biefstuk en je vriest hem zelf in (supermarkt), dan zit er in deze twee bevroren biefstukken gewoon de voedingswaarde van 200gr biefstuk. Het gewicht van het bevroren stuk is ook immers niet veranderd. Wat gebeurt er als je het ontdooit? Niks, behalve wat vocht/water verlies. Elk product dat je ontdooit, of het nu fruit groente of vlees is, verliest vocht tijdens het ontdooien. Het is vocht, geen eiwit koolhydraten of vetten. Dus als je biefstuk na het ontdooien van 200 naar 190 is gegaan ben je vocht kwijt maar in die 190gr zitten nog alle macro's van je start gewicht 200gr. Vervolgens bak.je de biefstuk en verliest het weer vocht, bv van 190 naar 170gr. Weer: vocht verloren, geen eiwitten etc., de 170gr gebakken biefstuk die je dan eet heeft de rauwe voedingswaarde van 200gr Biefstuk. Onze Beef Jerky is hier een mooi voorbeeld van. Hier wordt een 150gr biefstuk geslonken in de oven tot 50gr (vocht verlies). De lab testen laten zien dat de macro's in de 50gr gelijk zijn aan de 150gr rauwe biefstuk.
---------- Toegevoegd om 12:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:29 ----------
Haha awesome, gewoon alles bij elkaar

. Je doet je naam eer aan. Fijn dat het goed smaakt! Ze blijven er hier ook nog steeds goed in gaan na de tientallen kg's die ik er van op heb

. Bbq kan, werkt goed!