XXL Nutrition

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Thnx voor je order! Ik heb je track&trace er even bij gepakt en de postbode is onderweg / pakket zit in afleverroute :meal:

Hoi JoeTat, ik zie deze vraag steeds vaker voorbij komen. Elke bevroren product en niet bevroren product werk hetzelfde. Of het nu vis vlees groente of fruit etc is. Ik neem hieronder biefstuk even als voorbeeld, maar hier kan je dus elk voedingsproduct in de plaats voor nemen.

Je moet altijd het gewicht van bevroren toestand nemen. De voedingswaarde die bij elk vlees product staan zijn voor het start product/gewicht dat je hebt. Stel je start product is 200gr biefstuk die van de kogel gesneden is en meteen ingevroren wordt (muscle meat) of je koopt een 200gr biefstuk en je vriest hem zelf in (supermarkt), dan zit er in deze twee bevroren biefstukken gewoon de voedingswaarde van 200gr biefstuk. Het gewicht van het bevroren stuk is ook immers niet veranderd. Wat gebeurt er als je het ontdooit? Niks, behalve wat vocht/water verlies. Elk product dat je ontdooit, of het nu fruit groente of vlees is, verliest vocht tijdens het ontdooien. Het is vocht, geen eiwit koolhydraten of vetten. Dus als je biefstuk na het ontdooien van 200 naar 190 is gegaan ben je vocht kwijt maar in die 190gr zitten nog alle macro's van je start gewicht 200gr. Vervolgens bak.je de biefstuk en verliest het weer vocht, bv van 190 naar 170gr. Weer: vocht verloren, geen eiwitten etc., de 170gr gebakken biefstuk die je dan eet heeft de rauwe voedingswaarde van 200gr Biefstuk. Onze Beef Jerky is hier een mooi voorbeeld van. Hier wordt een 150gr biefstuk geslonken in de oven tot 50gr (vocht verlies). De lab testen laten zien dat de macro's in de 50gr gelijk zijn aan de 150gr rauwe biefstuk.

---------- Toegevoegd om 12:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:29 ----------

Haha awesome, gewoon alles bij elkaar :meal:. Je doet je naam eer aan. Fijn dat het goed smaakt! Ze blijven er hier ook nog steeds goed in gaan na de tientallen kg's die ik er van op heb :meal:. Bbq kan, werkt goed!
Order gisteren aangekomen en zag er enorm goed uit. Veel samples gekocht en heb er meteen enkele van geproefd...moet zeggen eerste ervaring met jullie bedrijf en is enorm positief! Bestellingen zullen nog meermaals volgen in toekomst en heb reeds enkele vrienden uit de gym die interesse hebben. Ik was proefkonijn en ze zijn allen overtuigd van jullie kwaliteit! ;-)

Gisteren de paardenbiefstuk geprobeerd, lekker mals vlees, wel een aparte smaak, maar wel te doen :)

Erg tevreden over jullie producten alleen die nieuwe beef jerky is echt niet te nassen :(
Rare wrange smaak en veel te zout..

Dinsdag komt er weer 10kg toscaanse kiprommel mijn kant op ;) Vind die persoonlijk erg goed te eten!

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.645
Bedankt voor je snelle reactie. Vreemd, dan zal ik zelf per ongeluk verkeerd hebben gedrukt wss en dan zie ik het wel verschijnen.

In de mail die ik van jullie kreeg stond trouwens wel:

Verzendmethode:
Gekozen Bezorgdatum: 2015-05-28

Thnx voor je PM over dat het inmiddels aangekomen is! Zoals verwacht gebeurde het volgende. Om midden nacht en midden middag worden pakketten gesorteerd in een van de sorteercentrums van PostNL. Jouw pakket zat (waarschijnlijk door drukte) in de midden middag sortering en is dezelfde dag (zoals gebruikelijk geleverd), maar daardoor duurde de track&trace updates langer.

Order gisteren aangekomen en zag er enorm goed uit. Veel samples gekocht en heb er meteen enkele van geproefd...moet zeggen eerste ervaring met jullie bedrijf en is enorm positief! Bestellingen zullen nog meermaals volgen in toekomst en heb reeds enkele vrienden uit de gym die interesse hebben. Ik was proefkonijn en ze zijn allen overtuigd van jullie kwaliteit! ;-)

Leuke review bedankt :D! Tof dat je 'proefkonijn' was en daarna ook gewoon meteen je bevindingen hebt verteld aan ze. Mag ik vragen welke samples je al geprobeerd hebt waar je tevreden over schrijft?

Gisteren de paardenbiefstuk geprobeerd, lekker mals vlees, wel een aparte smaak, maar wel te doen :)

:thumbs: mooi! Paard heeft idd een iets andere smaak dan rund. Kan komen omdat er meer ijzer in zit. Het is moeilijk deze smaak te omschrijven, sommige zeggen dat hij wat zoeter smaakt.

Erg tevreden over jullie producten alleen die nieuwe beef jerky is echt niet te nassen :(

Ah dat is spijtig om te lezen maar kan idd. We hebben daarom ook vier smaken ontwikkeld i.p.v. 1 smaak zoals de vorige keer. Voor ieder wat wils, omdat ze vrij anders zijn. Kom je toevallig naar de Walter open aankomend weekend? Daar staan we met de beef jerky en zo ja, dan wil je natuurlijk aanbieden even de andere smaken te komen proeven.

Dinsdag komt er weer 10kg toscaanse kiprommel mijn kant op ;) Vind die persoonlijk erg goed te eten!

:thumbs: top! Thnx voor je I love Chicken bestelling.

Citaat:
Origineel gepost door Rambo1
Erg tevreden over jullie producten alleen die nieuwe beef jerky is echt niet te nassen

M'n hond dacht ook dat i een snack kreeg toen k de verpakking opende ik zal volgende maand andere smaak proberen.
Verder eerste keer de runderkogel biefstuk tartaar besteld weer een gruwelijk product voor m'n smaakpuppilen echt top hoef nooit maar dan ook nooit meer tartaartje van de supermarkt.en zoals k al eens eerder heb gezegd die paardenbiefstuk is echt de topper voor mij.

Gr. Joep

---------- Toegevoegd om 21:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:28 ----------

Citaat:
Origineel gepost door Rambo1
Erg tevreden over jullie producten alleen die nieuwe beef jerky is echt niet te nassen

M'n hond dacht ook dat i een snack kreeg toen k de verpakking opende ik zal volgende maand andere smaak proberen.
Verder eerste keer de runderkogel biefstuk tartaar besteld weer een gruwelijk product voor m'n smaakpuppilen echt top hoef nooit maar dan ook nooit meer tartaartje van de supermarkt.en zoals k al eens eerder heb gezegd die paardenbiefstuk is echt de topper voor mij.

Gr. Joep

Zag je voorbijkomen in Man Bijt Hond, leuke sluikreclame :D

diepvries weer bijna leeg... tijd dus om dit weekend weer een hoop kip en vis te bestellen om mijn richting uit te sturen :D

Thnx voor je Leuke review bedankt :D! Tof dat je 'proefkonijn' was en daarna ook gewoon meteen je bevindingen hebt verteld aan ze. Mag ik vragen welke samples je al geprobeerd hebt waar je tevreden over schrijft?

Angus beef & Runderkogelbiefstuk "Indonesian", deze beiden gegeten en zijn echt super!

:thumbs: top @ gemarineerde biefstukken en burgers! Het komt voor bij de zalm, maar zeer zelden. Denk niet dat je het in een ander zakje tegen zult komen. Als ik moet gokken, dan kom ik het zelf 1 op de 20kg tegen, ik eet 1 zakje per dag. Op de een of andere manier komt het doordat het bevroren is geweest @ heel ei pak. Misschien als je het opklopt dat het wel mengt, zelf niet geprobeerd, maar zoals je het omschrijft hebben we nooit anders gehad :). Ik zou me er dus geen zorgen over maken als het prima smaakt. Als je wilt kan ik de kwaliteitsdienst een mailtje sturen met de vraag waarom. Ben zelf ook wel nieuwsgierig er naar.

Nog even terugkomen op de zalm. Eigenlijk zit er in elk zakje wel meerdere graten, dus dat is niet zeer zelden helaas.

Ik ben verder tevreden over jullie hoor, maar de zalm is toch wel een minpuntje dan.

• #5.651

Gr. Joep

Super :)! Onze tartaars worden van de biefstukken gemaakt die we verkopen. Tartaar in de supermarkt bevat rond de 10% vet, wordt van een ander deel gemaakt. We noemen het dan ook biefstuk tartaar. Voor rood vlees is dit het meest perfect als je het mij vraagt.

Zag je voorbijkomen in Man Bijt Hond, leuke sluikreclame :D

:thumbs: leuk! Blijkbaar een herhaling, eerste uitzending ervan was een paar maanden terug. Bewust beide het shirt aangedaan, niemand zei wat hehe. Is natuurlijk niet de bedoeling.

diepvries weer bijna leeg... tijd dus om dit weekend weer een hoop kip en vis te bestellen om mijn richting uit te sturen :D

Gaat snel reav, damn! Gainer :meal: ! Alvast bedankt voor je volgende bestelling weer.

Angus beef & Runderkogelbiefstuk "Indonesian", deze beiden gegeten en zijn echt super!

Nice. Dankje voor de review :)!

Nog even terugkomen op de zalm. Eigenlijk zit er in elk zakje wel meerdere graten, dus dat is niet zeer zelden helaas.

Ik ben verder tevreden over jullie hoor, maar de zalm is toch wel een minpuntje dan.

Dat is zeker niet de bedoeling. Goed dat je het meld Michel, hier ga ik zeker mee aan de slag maandag ochtend. Ik PM je even hierover.

---------- Toegevoegd om 13:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:36 ----------

Twee nieuwe kant-en-klare rijst mixen!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

-Wilde rijst mix: http://tinyurl.com/opa4tq8
-Wok rijst mix: http://tinyurl.com/nm86z89

Het is ontzettend handig deze zakken in je vriezer te hebben liggen wanneer je een keer geen tijd of minder zin hebt om te koken. Je pakt onze zak uit de vriezer, haalt de hoeveelheid er uit die je nodig hebt, warm het op (bv magnetron) of verdeel het tijdens de meal-prep over je bakjes en leg de zak terug in de vriezer.

Alles op een rij:

• 100% kant-en-klaar: Muscle Meat biedt u deze gezonde mixen kant-en-klaar aan. Daarmee bespaart u heel wat tijd.
  • Voorgekookt op 85°C: hierdoor worden de vitamines maximaal behouden.
  • IQF ingevroren: de rijst zit niet aan elkaar vast gevroren, u kunt pakken wat u nodig heeft uit de vriezer.
  • Geen extra toevoegingen: E-nummers, smaakversterkers, water etc.
  • Lekker: deze zoete, zachte rijst vormt een perfecte basis voor al uw rijstgerechten.

Wat zijn precies de verschillen tussen de Wok Rijst mix en de Mekong Rijst mix? Behalve de porties 1 kg vs 2,5 kg.

De ingrediënten lijken namelijk precies hetzelfde maar de voedingswaardes zijn anders.

• #5.653
Wat zijn precies de verschillen tussen de Wok Rijst mix en de Mekong Rijst mix? Behalve de porties 1 kg vs 2,5 kg.

De ingrediënten lijken namelijk precies hetzelfde maar de voedingswaardes zijn anders.

Scherp pavlov :thumbs: . De Mekong mix gaat er uiteindelijk uit, wordt niet opnieuw ingekocht. De 1kg versie heet Wok rijst mix en is de mekong mix. Het is net als de Hawaii mix toegankelijker omdat het een 1kg versie is ipv 2.5kg. Vandaar de switch.

Wordt zo langzaamaan een complete supermarkt zeg, super!
Kan niet wachten tot ik een nieuwe vriezer kan aanschaffen deze zomer, nooit meer langs die klote AH. :D

Het is er eindelijk van gekomen. Stond al op de planning nadat ik je had ontmoet bij Powerhouse Amersfoort. Via marktplaats een vriezer voor in de schuur op de kop getikt en 10 kilo vlees/vis besteld :)

Ah dat is spijtig om te lezen maar kan idd. We hebben daarom ook vier smaken ontwikkeld i.p.v. 1 smaak zoals de vorige keer. Voor ieder wat wils, omdat ze vrij anders zijn. Kom je toevallig naar de Walter open aankomend weekend? Daar staan we met de beef jerky en zo ja, dan wil je natuurlijk aanbieden even de andere smaken te komen proeven.

Heb Peppered en Honey Mustard geprobeerd maar het is gewoon mijn ding niet ;)
Nope was niet op de Walter Open.

• #5.658
bovenste schuif zit eigenlijk nog vol beef :D
maar kip en vis vliegen er hier echt door tijdens mijn cut :p

:meal: !

Wordt zo langzaamaan een complete supermarkt zeg, super!
Kan niet wachten tot ik een nieuwe vriezer kan aanschaffen deze zomer, nooit meer langs die klote AH. :D

Mooi compliment! Onze nieuwe slogan is ook het volgende geworden: Muscle Meat, de online supermarkt voor sporters. Uiteindelijk over de jaren heen hopen we inderdaad bijna alles te hebben wat noodzakelijk is om niet meer de deur uit te hoeven :o. Wil iemand nog toilet papier?

Het is er eindelijk van gekomen. Stond al op de planning nadat ik je had ontmoet bij Powerhouse Amersfoort. Via marktplaats een vriezer voor in de schuur op de kop getikt en 10 kilo vlees/vis besteld :)

Haha leuk Webby!

Heb Peppered en Honey Mustard geprobeerd maar het is gewoon mijn ding niet ;)
Nope was niet op de Walter Open.

Ok duidelijk Rambo :). Helaas!

Scherp pavlov :thumbs: . De Mekong mix gaat er uiteindelijk uit, wordt niet opnieuw ingekocht. De 1kg versie heet Wok rijst mix en is de mekong mix. Het is net als de Hawaii mix toegankelijker omdat het een 1kg versie is ipv 2.5kg. Vandaar de switch.

Ik schrok ff! Toch niet de mekong rijst mix eruit!?

Maar het is dus gewoon hetzelfde product alleen andere naam en kleinere verpakking?

---------- Toegevoegd om 15:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:15 ----------

Maar het is dus gewoon hetzelfde product alleen andere naam en kleinere verpakking?

Ps. Ik had bij 1 pakje beef jerkey na openen dat er heel snel schimmel op zat. Dat moet eigenlijk toch niet kunnen bij beef jerkey?

---------- Toegevoegd om 15:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:15 ----------

Ps. Ik had bij 1 pakje beef jerkey na openen dat er heel snel schimmel op zat. Dat moet eigenlijk toch niet kunnen bij beef jerkey?

@ Mekong klopt :)

Ik denk dat je witte spikkels bedoeld op de jerky. Dat is geen schimmel, maar puur eiwit wat naar buiten kan komen tijdens het droogproces, mogelijk zat het er al op en ontdekte je het later? We zullen dit ook in de tekst van de product info erbij gaan vermelden.
Zo niet, dan graag even een PM naar scoobz0r (hij is momenteel even druk)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven