Het was een probleem van vroeger, toen we net bestonden. We kregen meldingen als de jouwe. Men ontdooide het in water, sommige pakjes liepen vol. We kregen iets van 1 mail per week hierover en dat is veel. We dachten eerst dat het aan de machine lag, maar gaande weg merkte we dat wij en onze medewerkers nog nooit een lek pakje thuis had gehad, waardoor we de conclusie konden trekken dat het tijdens transport gebeurde. We zijn toen overgestapt op het sterkste plastic dat beschikbaar is. Ook meteen dit plastic voor nieuwe producten die erna ontwikkeld zouden worden (beef meatballs etc.). Sindsdien krijgen we nog 1x in twee maanden deze mail en beschouwen het als best mogelijk opgelost. Tot nu toe alle keren dat we een melding krijgen, meld de klant zelf of na vraag van mij dat het pakket er van buiten beschadigd uit ziet. Het komt dus doordat wat je zegt. Een pakket (inclusief droogijs etc) weegt minimaal 8-10kg. Als dat van 3 meter hoog valt... en de pakjes komen met een knal op elkaar kan er een minuscuul gaatje ontstaan. We raden dan ook altijd aan in de koelkast te ontdooien of een extra zakje er om heen en dan pas in water leggen voor ontdooien, wanneer je merkt dat er eentje lek is. Mails die we hier over krijgen worden altijd netjes behandeld als in gekeken naar de ernst van de situatie --> compensatie etc. als iets weggegooid moest worden. Ik zie trouwens dat je altijd voor de kipblokjes kant en klaar gekruid 200gr gaat. Heb je de 2.5kg zakken al eens geprobeerd Marina? zo niet, echt een aanrader:
http://musclemeat.nl/kant-en-klare-kipfilet-blokjes-naturel
[Link niet meer beschikbaar]