MuscleMeat

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Als we daarmee kunnen helpen, dan is dat een mooi compliment. Ik zie dat je onder andere bent gegaan voor de 5kg rauwe Argentijnse kipfilets. Geen excuus meer, altijd eiwitten paraat in je vriezer ;)!

:thumbs:!
Zekerweten, de kip bevalt altijd goed; het is zelfs beter dan de supermarkt kip!
En de meeste eiwitten voor de goedkope prijs.

Dinsdag nog steeds geen levering? Dan wacht ik even tot morgen met mijn bestelling. Is het trouwens mogelijk om de vriespunten van de 2.5kg-zakken te verhogen? Wou nieuwe kidneybonen en aardappelblokjes bestellen en dat neemt 5kg in voor 1 vriespunt (in vergelijking neemt Argentijnse kipfilet 5kg in voor 5 vriespunten). Een pak vloeibaar ei of pannenkoekenmix is dan weer 1 vriespunt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.483
Dinsdag nog steeds geen levering? Dan wacht ik even tot morgen met mijn bestelling. Is het trouwens mogelijk om de vriespunten van de 2.5kg-zakken te verhogen? Wou nieuwe kidneybonen en aardappelblokjes bestellen en dat neemt 5kg in voor 1 vriespunt (in vergelijking neemt Argentijnse kipfilet 5kg in voor 5 vriespunten). Een pak vloeibaar ei of pannenkoekenmix is dan weer 1 vriespunt.

Hoi Huargh. Dinsdag is vandaag rond half 1 als lever dag uitgezet, omdat we een overload aan bestellingen hebben. Wellicht door de zoete aardappel actie. Maar als je ons belt of de bestelling toch niet mee kan vandaag, dan kan ik kijken of we goed op schema lopen of voorlopen waardoor we niet moeilijk doen en dit kan. Je kunt altijd vooruit bestellen door de kalender.

Vriespunten zijn niet hetzelfde als kg's. Het heeft te maken met de marge/winst die op een zak, pak of kg zit (en andere factoren, maar dat wordt hier teveel detail). Deze marge ofwel de som van 4 vriespunten moet opwegen tegen de kosten die wij maken om het bevroren aan te laten komen (droogijs + isolatie zak). Als voorbeeld 1 zak kidneybonen en 1 zak aardappelblokjes versturen zal er voor zorgen dat we het met verlies versturen en daardoor kan ik niet aan je vraag voldoen. Ik zie het ook graag anders, maar het is de keus die we gemaakt hebben van de prijzen zo laag mogelijk houden wat in voordeel van de klant is, met als gevolg het vriespunten systeem wat een minimale order vereist. Het kost helaas veel voor ons om iets bevroren aan te laten komen t.o.v. bv een eiwit pot versturen.

Roti-rollen: erg goed. Dit is wel even bulkmateriaal moet ik zeggen. 600 kcals voor een rolletje, die je vrij eenvoudig naar binnen schuift. Met voedingswaarde van een maaltijd maar beleving van een snack is dit wel een aanradertje voor een ieder die moeite heeft veel te eten. Als je in de cut bent zou ik ze niet te veel in de vriezer gooien. Erg gemakkelijk, goede smaak. Liefst zou ik ze of apart verpakt zien voor huidige prijs (hoef ik niet in apart bakje te doen voor magnetron), of gewoon per 10 in een doos en dan wat lager in de prijs. 5/5

Dit hierboven kan ik alleen maar beamen! Ik vond de Roti rollen echt lekker en de calorieën vind ik ook niet erg. Het probleem is alleen de ruimte die het inneemt en de prijs. Wanneer je een (vacuum) verpakking hebt voor vijf a tien rollen kan de prijs misschien iets naar beneden en is het eventueel makkelijker weg te stoppen in de vriezer:D.

Heb de kip kerrie en goulash ondertussen ook gegeten en even bij mijn review er bij gezet.

Notentijd 100046331 :lick:

Hoi Huargh. Dinsdag is vandaag rond half 1 als lever dag uitgezet, omdat we een overload aan bestellingen hebben. Wellicht door de zoete aardappel actie. Maar als je ons belt of de bestelling toch niet mee kan vandaag, dan kan ik kijken of we goed op schema lopen of voorlopen waardoor we niet moeilijk doen en dit kan. Je kunt altijd vooruit bestellen door de kalender.

Vriespunten zijn niet hetzelfde als kg's. Het heeft te maken met de marge/winst die op een zak, pak of kg zit (en andere factoren, maar dat wordt hier teveel detail). Deze marge ofwel de som van 4 vriespunten moet opwegen tegen de kosten die wij maken om het bevroren aan te laten komen (droogijs + isolatie zak). Als voorbeeld 1 zak kidneybonen en 1 zak aardappelblokjes versturen zal er voor zorgen dat we het met verlies versturen en daardoor kan ik niet aan je vraag voldoen. Ik zie het ook graag anders, maar het is de keus die we gemaakt hebben van de prijzen zo laag mogelijk houden wat in voordeel van de klant is, met als gevolg het vriespunten systeem wat een minimale order vereist. Het kost helaas veel voor ons om iets bevroren aan te laten komen t.o.v. bv een eiwit pot versturen.

dan vind ik het wel knap dat je op 1 ijsje van 1,50 euro al 0,25 vriespunten kan rekenen. Ik refereer nu trouwens naar die Dynamic Energy Ice

• #7.488
Dit hierboven kan ik alleen maar beamen! Ik vond de Roti rollen echt lekker en de calorieën vind ik ook niet erg. Het probleem is alleen de ruimte die het inneemt en de prijs. Wanneer je een (vacuum) verpakking hebt voor vijf a tien rollen kan de prijs misschien iets naar beneden en is het eventueel makkelijker weg te stoppen in de vriezer:D.

Top :)! De verpakking kan inderdaad beter. Vacuum ben ik alleen bang dat de rol kapot gedrukt wordt. Ook die van de loempia bv. Al kan je die nog uit het doosjes halen en om het plastic heen later zitten en op die manier in de vriezer te leggen. Feedback nemen we mee!

Heb de kip kerrie en goulash ondertussen ook gegeten en even bij mijn review er bij gezet.

Thnx, heb het gelezen! Goulash kan idd aan fan of niet liggen. Het is de maaltijd die ik van de bakjes zelf namelijk het meest eet samen met de zalm. Wel grappig trouwens dat je zegt dat je de saus ''ok'' vindt, als in: kan beter. Dat vonden wij namelijk ook. Aankomende batch is de kerry saus aangepast / verbeterd. Heb je al een keer de loempia geprobeerd trouwens?

En de kidneybonen zie ik :thumbs: ! Bedankt voor je order weer.

dan vind ik het wel knap dat je op 1 ijsje van 1,50 euro al 0,25 vriespunten kan rekenen. Ik refereer nu trouwens naar die Dynamic Energy Ice

Er staat dat er meer factoren zijn waar ik verder niet in detail op in ga. Er zijn een aantal producten met deze andere factoren waardoor je makkelijk vriespunten kunt scoren. Bv het vloeibaar ei eiwit 1 punt of een goldmix / mexicomix groente zak van 2euro per kg die 0.5 punt is. Maak er gebruik van zou ik zeggen als je een kleine bestelling wilt plaatsen. Dit soort producten raad ik dan ook altijd aan wanneer iemand voor het eerst besteld en net een punt te kort komt om Muscle Meat te proberen. Maar om het simpel te houden: vlees en vis = 1 punt, groente fruit koolhydraat zakken = 0.5 punt.

Laatst bewerkt:
Ik ga die loempia direct ff testen. Was vergeten dat ik die ook nog had liggen. Jammer dat dat ding alleen in de oven kan. Heb honger, gaat weer ff duren.

Kan ik hem niet microgolven net als die roti?

• #7.490
Ik ga die loempia direct ff testen. Was vergeten dat ik die ook nog had liggen. Jammer dat dat ding alleen in de oven kan. Heb honger, gaat weer ff duren.

Kan ik hem niet microgolven net als die roti?

Ik zelf heb het nog nooit in de oven gedaan! Ik kopieer even de tekst van de productpagina, dat is hoe ik het doe:

Pan: ontdooi eerst de loempia. 2 minuten magnetron 750watt (ongeveer). Ook ontdooien in water is mogelijk als er een waterdicht plasticzakje om de loempia is geplaatst. Bak vervolgens de loempia in een pan (PAM-Spray, kokosolie, olijfolie etc.), op middelmatig tot hoog vuur. Keer de loempia regelmatig tijdens het bakken. De loempia is klaar om gegeten te worden wanneer het een goud bruine kleur heeft gekregen.

Wat je dus doet is de loempia zacht maken door de magnetron. Daardoor kan je hem mooi bruin (krokant) bakken in de pan.

Alle jonge, pannen. Alsof ik niet al genoeg vaat heb ;)

Hij ligt in de oven. Ben benieuwd.

Zin in een rotti.

Kutdingen gaan me dik maken. Thanks Scoob....

Loempia was lekker pik! Jammer dat ik er niet ff 2 in de over heb gedaan. 4,5/5, beetje aftrek omdat het wat bewerkelijker is ivm oven of bakken. Ga nog wel ff proberen hem vanuit vriezer de microgolfoven in de doen, kijken hoe dat dan smaakt.

Denk dat als ik de rotti in de oven doe dat ding ook nog stukken beter gaat smaken.

Ik heb nu inmiddels een aantal keren besteld en het valt me op bij de kant en klare kipblokjes dat ik steeds vaker pakjes heb die niet meer vacuum zijn.
Nu waren alweer 7 pakjes van de 20 lek. Op zich geen probleem als ik het er op tijd uithaal. Maar bij het ontdooien loopt er wel vocht uit.
Ik had dit vorige keer ook al aangegeven. Heb je deze klacht vaker gehad?

ps.. moet wel zeggen dat de doos aardig gedeukt was.. dus er zal niet zachtzinnig met het pakket zijn omgegaan. Mogelijk heeft dat nog invloed?

Argentijnse kippen zitten wel aan elkaar vast (tot nu toe alleen tot 2 stuks aaneengevroren tegengekomen maar wie weet, de zak is nog niet op), zak is toch goed dicht, heb ook bijna geen vriesbrand op m'n kippen. Denk dat het komt omdat het helemaal onderaan ligt en er producten bovenop liggen, zijn er trucs om die van elkaar af te krijgen (buiten natuurlijk gewoon alletwee de kippen eruit te halen)?

Heb overigens de paprikareepjes nog een keer geprobeerd, waren nu juist een beetje slap (koud bij salade gedaan). Toen ik ze door m'n omelet in de pan had gegooid waren ze juist te taai.

Zojuist weer een bestelling geplaatst en het vanille en aardbei ijs meegenomen.

v33zme.gif

• #7.496
Loempia was lekker pik! Jammer dat ik er niet ff 2 in de over heb gedaan. 4,5/5, beetje aftrek omdat het wat bewerkelijker is ivm oven of bakken. Ga nog wel ff proberen hem vanuit vriezer de microgolfoven in de doen, kijken hoe dat dan smaakt.

Denk dat als ik de rotti in de oven doe dat ding ook nog stukken beter gaat smaken.

4.5/5.0, nice :cool:. Denk dat hij dan slap wordt ipv krokant, maar je kunt het proberen ja.
Ik heb weinig oven ervaring, maar let goed op dat je de roti rol niet uitdroogt!

Ik heb nu inmiddels een aantal keren besteld en het valt me op bij de kant en klare kipblokjes dat ik steeds vaker pakjes heb die niet meer vacuum zijn.
Nu waren alweer 7 pakjes van de 20 lek. Op zich geen probleem als ik het er op tijd uithaal. Maar bij het ontdooien loopt er wel vocht uit.
Ik had dit vorige keer ook al aangegeven. Heb je deze klacht vaker gehad?

ps.. moet wel zeggen dat de doos aardig gedeukt was.. dus er zal niet zachtzinnig met het pakket zijn omgegaan. Mogelijk heeft dat nog invloed?

Het was een probleem van vroeger, toen we net bestonden. We kregen meldingen als de jouwe. Men ontdooide het in water, sommige pakjes liepen vol. We kregen iets van 1 mail per week hierover en dat is veel. We dachten eerst dat het aan de machine lag, maar gaande weg merkte we dat wij en onze medewerkers nog nooit een lek pakje thuis had gehad, waardoor we de conclusie konden trekken dat het tijdens transport gebeurde. We zijn toen overgestapt op het sterkste plastic dat beschikbaar is. Ook meteen dit plastic voor nieuwe producten die erna ontwikkeld zouden worden (beef meatballs etc.). Sindsdien krijgen we nog 1x in twee maanden deze mail en beschouwen het als best mogelijk opgelost. Tot nu toe alle keren dat we een melding krijgen, meld de klant zelf of na vraag van mij dat het pakket er van buiten beschadigd uit ziet. Het komt dus doordat wat je zegt. Een pakket (inclusief droogijs etc) weegt minimaal 8-10kg. Als dat van 3 meter hoog valt... en de pakjes komen met een knal op elkaar kan er een minuscuul gaatje ontstaan. We raden dan ook altijd aan in de koelkast te ontdooien of een extra zakje er om heen en dan pas in water leggen voor ontdooien, wanneer je merkt dat er eentje lek is. Mails die we hier over krijgen worden altijd netjes behandeld als in gekeken naar de ernst van de situatie --> compensatie etc. als iets weggegooid moest worden. Ik zie trouwens dat je altijd voor de kipblokjes kant en klaar gekruid 200gr gaat. Heb je de 2.5kg zakken al eens geprobeerd Marina? zo niet, echt een aanrader:

http://musclemeat.nl/kant-en-klare-kipfilet-blokjes-naturel

[Link niet meer beschikbaar]

Argentijnse kippen zitten wel aan elkaar vast (tot nu toe alleen tot 2 stuks aaneengevroren tegengekomen maar wie weet, de zak is nog niet op), zak is toch goed dicht, heb ook bijna geen vriesbrand op m'n kippen. Denk dat het komt omdat het helemaal onderaan ligt en er producten bovenop liggen, zijn er trucs om die van elkaar af te krijgen (buiten natuurlijk gewoon alletwee de kippen eruit te halen)?

Heb overigens de paprikareepjes nog een keer geprobeerd, waren nu juist een beetje slap (koud bij salade gedaan). Toen ik ze door m'n omelet in de pan had gegooid waren ze juist te taai.

Mijn ervaring is dat het niet echt gevroren tegen elkaar is, maar het 'kleeft'. Een effect dat droogijs kan hebben tussen producten door de extreme kou. Kan je er even een harde knal aangeven en kijken of ze los uit elkaar vallen? Ik verwacht dat het bij die 2 stukken blijft, we krijgen er iig nooit een melding over, maar ik herken dat kleven dus bij mijn zak wel eens thuis.

De paprika is geblancheerd, dus kort gekookt, ziekte verwekker vrij gemaakt. Dus ik verwacht dan ook dat als je ze niet bereid en alleen ontdooit dat ze zacht zijn. Bij bakken onttrek je vocht dus de structuur veranderd die je in de mond ervaart. Excuus, het is mij totaal ontschoten wat ik beloofd had, zelf even experimenteren ermee. Heb net een alarm klokje gezet die mij morgen herinnerd het mee te nemen.

• #7.497
Zojuist weer een bestelling geplaatst en het vanille en aardbei ijs meegenomen.

v33zme.gif

Oeh! Je eerste ijsje Galen! Je hebt er lang op zitten wachten of niet :D

Haha. Ga is slapen trouwens :o, your body needs repair! En ik trouwens...

Het protein ijs is goedgekeurd!
En zoals iemand anders al zei: 5 minuten laten staan lukt niet, gelijk eten!
word mijn vervanging voor ben & jerry's.

En de kip is alweer aan het ontdooien:)

Terug
Naar boven