AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Ik heb meerdere dingen en al meerdere malen bij muscle meat besteld, maar ben niet echt weg van de meeste producten... bevroren rauwe kip ontdooit in koelkast vond ik maar goor met al die sappen erin die ook nog eens uit het pak lopen als je het ontdooit...
ik heb 2 keer de Roasted kipfiletblokjes - Paprika Chili (2.5kg IQF) kant en klaar besteld, deze zijn prima te doen. maar als je de satéstokjes uit de diepvries van de supermarkt kent , dan smaken ze hetzelfde haha.. Ook hebben de kippen uit thailand een andere structuur.. blijf erbij dat zelf maken de voorkeur heeft en 1kg aldi kip is goedkoper en lekkerder ;). dit keer de kogelbiefstukjes besteld, wie weet wordt dit wel een aanrader ;) haha

Ooit supermarkt kip ontdooid en dan in de pan gelegd? Het is dat ze al dood zijn anders zouden ze verdrinken :roflol:

@Scoobz0r ze gooien bij de gegrilde kip (die van Domino's iig) ook zetmeel om het vocht er in te houden. Mogelijk dat dat verklaart waarom de kip piri piri een andere structuur heeft (vermoedelijk malser). Of bedoelde je dat met vocht vermengd zich met de koolhydraten? :P

Ooit supermarkt kip ontdooid en dan in de pan gelegd? Het is dat ze al dood zijn anders zouden ze verdrinken :roflol:

@Scoobz0r ze gooien bij de gegrilde kip (die van Domino's iig) ook zetmeel om het vocht er in te houden. Mogelijk dat dat verklaart waarom de kip piri piri een andere structuur heeft (vermoedelijk malser). Of bedoelde je dat met vocht vermengd zich met de koolhydraten? :P

ik haal enkel de verse kip bij de suup ;) en mochten ze in de aanbieding zijn dan gooi ik er een aantal in de vriezer.. maar nee.. bak al aardig wat jaartjes kip maar nog niet eerder gehad ;) ik heb ze weggepleurd haha. voor mij dus enkel nog de kant en klare.. als ik toch ga bakken net zo goed de suup waarbij het uit ons eigen kippelandje komt ;)

Bijzonder, heb ze zelf niet geproefd maar toen een vriend van me ze bakte had ik niet het idee dat er veel water oid uit kwam. Daarnaast kan het ook vocht zijn doordat het fabrieksaf ingevroren is en dan willen ze er nog wel eens een laagje water overheen doen om het vlees te beschermen tegen frostburn (dacht ik dat het in het Engels heette?) Oftewel dat je shit droog wordt in de vriezer.

Ik heb vandaag voor het eerst de kipschnitzels geprobeerd.

Structuur en korstje zijn prima (koekenpan), maar het vlees is wel absoluut smakeloos. Als ik ze een punt moest geven zou het een mager zesje zijn.

Hier moet dus wel echt iets van een sausje bij als smaakmaker.

Smaakloos? 1 van de weinige schnitzels waar je ook echt KIP proeft. Ik doe ze altijd in de airfryer :eating:

Miscchien had je je smaak gewoon niet.....nee, wacht, 040..., ik kom wel even langs om te bevrijden van die vieze schnitzels :emo:

Ik heb meerdere dingen en al meerdere malen bij muscle meat besteld, maar ben niet echt weg van de meeste producten... bevroren rauwe kip ontdooit in koelkast vond ik maar goor met al die sappen erin die ook nog eens uit het pak lopen als je het ontdooit...
ik heb 2 keer de Roasted kipfiletblokjes - Paprika Chili (2.5kg IQF) kant en klaar besteld, deze zijn prima te doen. maar als je de satéstokjes uit de diepvries van de supermarkt kent , dan smaken ze hetzelfde haha.. Ook hebben de kippen uit thailand een andere structuur.. blijf erbij dat zelf maken de voorkeur heeft en 1kg aldi kip is goedkoper en lekkerder ;). dit keer de kogelbiefstukjes besteld, wie weet wordt dit wel een aanrader ;) haha

ik haal enkel de verse kip bij de suup ;) en mochten ze in de aanbieding zijn dan gooi ik er een aantal in de vriezer.. maar nee.. bak al aardig wat jaartjes kip maar nog niet eerder gehad ;) ik heb ze weggepleurd haha. voor mij dus enkel nog de kant en klare.. als ik toch ga bakken net zo goed de suup waarbij het uit ons eigen kippelandje komt ;)

Beetje aan het trollen hier of weet je gewoon echt niet waar je het over hebt?

Maar MM zeker niet!

...en hij bakt al wat jaartjes kip, JONGUH....

Bijzonder, heb ze zelf niet geproefd maar toen een vriend van me ze bakte had ik niet het idee dat er veel water oid uit kwam. Daarnaast kan het ook vocht zijn doordat het fabrieksaf ingevroren is en dan willen ze er nog wel eens een laagje water overheen doen om het vlees te beschermen tegen frostburn (dacht ik dat het in het Engels heette?) Oftewel dat je shit droog wordt in de vriezer.

De kant-en-klare kip is gestoomd om hem mals te krijgen en daardoor houdt hij was vocht vast. De Argentijnse kipfilets zijn schone kipfilets zonder geïnjecteerd vocht, dat kan je van de supermarkt niet zeggen, welke dan ook. Dat is juist het MuscleMeat concept, onbewerkt vlees leveren.

De kant-en-klare kip is gestoomd om hem mals te krijgen en daardoor houdt hij was vocht vast. De Argentijnse kipfilets zijn schone kipfilets zonder geïnjecteerd vocht, dat kan je van de supermarkt niet zeggen, welke dan ook. Dat is juist het MuscleMeat concept, onbewerkt vlees leveren.
Klopt en voor mij ook alleen nog maar MM vlees (en een enkele keer van een slager), maar bij de rauwe gesneden kip zit wel wat vocht in het zakje na ontdooien, maar dat schenk je er zo uit, een beetje knijpen helpt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.953
Vanmiddag weing tijd gehad om eten te maken, dus snel 2 worsten in de magnetron opgepiept en samen met XXL-BBQ saus op een broodje gedaan, Ik geef het zo een 7,5 dus gewoon goed te eten, maar niet bijzonder lekker (wat ik van een aantal andere producten van jullie wel vind). Ik ben nog wel benieuwd hoe ze smaken als ik ze de volgende keer even in een pan bak, dan zou het zomaar een veel hoger cijfer kunnen worden.

Bedankt voor de review / feedback :)! We hebben hem net als de kipschnitzel geen uitbundige smaak gegeven. Je raakt hem daardoor niet snel zat en is goed te combineren met een lightsaus zoals curry ketchup. We zouden de worst original kunnen noemen en als de worst populair is nog een uitbundige smaak misschien ooit kunnen maken.

Ik heb vandaag voor het eerst de kipschnitzels geprobeerd.

Structuur en korstje zijn prima (koekenpan), maar het vlees is wel absoluut smakeloos. Als ik ze een punt moest geven zou het een mager zesje zijn.

Hier moet dus wel echt iets van een sausje bij als smaakmaker.

Klopt! De tip die bij bereiding staat is een lightsaus, echter eet ik hem soms ook gewoon zonder. Kijkend naar alle reviews die we over het product hebben gehad ben ik niet snel geneigd hem meer smaak te gaan geven.

Nee bij zetmeel wordt het in de kipfilet gedaan voordat het gegaard wordt, zodat het natuurlijk vocht zoveel mogelijk in de filet blijft en zo min mogelijk dus verdampt door de hitten. Ik bedoel dus inderdaad dat de koolhydraten mengen met het vocht dat vrij komt tijdens het garen.

Ik krijg net een mailtje van Nocco BCAA drink. Wat zijn hier de macro's van?
Nocco BCAA Drink (330ml met en zonder cafeïne) (4 smaken)

Ik zal morgen even de voedingswaarden bij het product zetten. Maar het komt neer op 12 kcal per blikje, dus verwaarloosbaar.

Het vocht is simpel opgelost. De Argentijnse kipfilets dien je water te ontdooien. Dit beschermt te kipfilet, verminderd vochtverlies en als je hem daarna droogdept ga je van 200gr naar 196-197gr. Het ontdooi vocht is minimaal. Rauwe kipfilets in de koelkast ontdooien zorgt voor een plasje, het bestaat immer van nature 75% uit vocht, 23% eiwit en 1-2% vet. Als het om de 200gr rauwe kipfiletblokjes gaat is het logisch. Je vergroot het oppervlakte waardoor de 75% er makkelijker uit kan. De eiwitten blijven er gewoon in.

We werken met drie verschillende fabrieken samen voor onze kant-en-klare kip. Je zou een gekruid pakje 200gr keer kunnen proberen. Dit is van een Nederlandse fabriek en een andere structuur dan uit Thailand. Alle drie de fabrieken bereiden de producten heel anders wat je bij het product zelf kunt nalezen. Dit zorgt dan ook voor andere structuren (stomen, roasten, sulfide garen, koken, zetmeel, kruiden, marinade).De opmerking van Aldi goedkoper herken ik niet. De Argentijnse kipfilet zijn 5.85euro/kg en na mijn weten is de Aldi 6 euro/kg. Gaat om centen werk, maar toch.. gezien je het meld. Bedankt voor de feedback en leuk dat je verschillende dingen probeert, zoals nu de biefstuk! Op de sample pagina: Samples kun je 200gr's proberen. Zo hoefde je bv niet alleen de rund te testen maar kon je ook een pakje meenemen van kangoeroe, als tip!

Laatst bewerkt:
Ik heb gezien dat veel mensen positief zijn, daarom ook geprobeerd. Je kunt nu eenmaal niet iedereen blij maken.

Ik maak zelf regelmatig zelf schnitzels. Wellicht dat je dan een bepaalde verwachting hebt wbt smaak.

Binnenkort inderdaad gewoon een keer met de zoete aardappel friet en mayo + curry proberen.

Invriezen maakt de cellen van het vlees kapot waardoor het water er makkelijker uit loopt, de structuur veranderd en het vlees sneller uitdroogt.. gooi supermarkt kip in de vriezer en je krijgt het zelfde effect.

Daarnaast ligt supermarkt kip ook altijd op een vocht opneemdoekje waardoor er geen plasje in ligt en een deel van het vocht er al uitgelopen is. Hierdoor krijg je dus mogelijk minder vocht er uit bij het ontdooien.

Vocht verlies heeft werkelijk waar geen drol te maken met het soort kip, het is gewoon een eigenschap van kip (en vlees) in het algemeen en zolang er geen vocht in gepompt is zal elke kip, ongeacht kwaliteit, onder dezelfde omstandigheden ongeveer evenveel vocht verliezen.

In water ontdooien is overigens wel valsspelen, moet je voor de gein eens keer kip in water met veel zout ontdooien :p

Iets met osmose en daarom spuiten ze ook zout water in die kip bij de supermarkt blablabla.. Google is je vriend :roflol:

• Like
Waarderingen: BB_
En wanneer zijn we precies uitgenodigd om je schnitzels te proeven? :D

Net weer een bestelling geplaatst. Meteen die zak paprika chili kip erbij gedaan. Ben benieuwd hoe het smaakt!

Weet iemand of er bezorgd wordt op 2e pinksterdag?
Dus als ik zaterdag een bestelling plaats dat 'ie die maandag bezorgd wordt?

Terug
Naar boven