XXL Nutrition

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

Scoobzor, even meedelen dat ik het bijzonder professioneel vond van jullie om mij te belden dat postnl blijkbaar mijn pakket niet wou afleveren op de juiste locatie. In verband met dat voorval heb ik jullie nog een mail gestuurd.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.002
*edit: Vanwaar zijn de paard tartaartjes/hamburgers etc 150gr per stuk, is hier voor gekozen? Of puur omdat het in deze porties word klaargemaakt en ingepakt?

Uit nieuwsgierigheid, want ik zit meestal op 200gr beef. Vandaar dat het in me op kwam. Word tartaartjes splitten ;)

Goede vraag inderdaad. We wouden ze in burger vorm hebben. En als je dan boven de 150gr gaat, dan wordt hij te dik om het nog goed te kunnen bakken. Dit zelfde geld voor de hamburers. Het is een beetje lastig hoeveel gram iedereen gemiddeld neemt. We zijn van 200gr uit gegaan. Maar wordt soms ook gebeld door mensen of we krijgen mails of we het ook per 100gr kunnen leveren. Ik zelf eet altijd 300gr per maaltijd. Dan zijn de tartaars weer makkelijk voor mij (2 stuks) en de biefstuk lastiger (1,5 stuk).

Scoobzor, even meedelen dat ik het bijzonder professioneel vond van jullie om mij te belden dat postnl blijkbaar mijn pakket niet wou afleveren op de juiste locatie. In verband met dat voorval heb ik jullie nog een mail gestuurd.

Ah! Je had mij aan de lijn :). Bedankt voor het compliment. We houden al onze pakketten in de gaten. Ik ga morgen postNL bellen hoe dit kan en kom er op terug. Eén ding is zeker (wat ook op de website staat), wij laten de klant niet de dupe worden van een fout door PostNL. Als zij het niet vergoeden doen wij het.

Blijkbaar heeft body en fit dit probleem ook gehad, waardoor hun pakket ook op retour is :( guess it is my lucky day :(

Aha, word uit gegaan van bakken in de pan dus.

Ach, splitsen maakt ook weinig uit. als het dezelfde dag niet word opgevreten.. de volgende wel :o

Thnx voor de opheldering ;)
Goede vraag inderdaad. We wouden ze in burger vorm hebben. En als je dan boven de 150gr gaat, dan wordt hij te dik om het nog goed te kunnen bakken. Dit zelfde geld voor de hamburers. Het is een beetje lastig hoeveel gram iedereen gemiddeld neemt. We zijn van 200gr uit gegaan. Maar wordt soms ook gebeld door mensen of we krijgen mails of we het ook per 100gr kunnen leveren. Ik zelf eet altijd 300gr per maaltijd. Dan zijn de tartaars weer makkelijk voor mij (2 stuks) en de biefstuk lastiger (1,5 stuk).

• #1.005
Blijkbaar heeft body en fit dit probleem ook gehad, waardoor hun pakket ook op retour is :( guess it is my lucky day :(

Ah... naja goed dat we een ander adres dan van je hebben. B&F heeft geluk ;) die supplementen blijven wel goed retour. Ons vlees komt zometeen stinkend terug :rolleyes:.

---------- Toegevoegd 28 November 2013 om 00:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst 27 November 2013 om 23:51 ----------

Nieuw product: Gekookte kipblokjes (Toscaans)

Link: http://musclemeat.nl/index.php?route=product/product&product_id=94

koptosbordgroot.jpg

Veruit nog steeds ons populairste product waarmee wij Muscle Meat begonnen maar nu met Toscaanse kruiden! Ervaar zelf het gemak, de smaak en structuur.

De mogelijkheden zijn eindeloos, of je het nu door je salade doet, op brood of door je maaltijd.

Product informatie:
Stevige vacuüm verpakking, gevacumeerd en ingevroren per 200gr
  • Voordelig: zeer scherpe prijs (gelijk aan 6.50euro/kilo ongekookte kip). Voor 1kg gekookte kipblokjes wordt namelijk 1,136kg ongekookte kipfilet gebruikt
  • Snel: niet meer eerst snijden, koken, handenwassen
  • Makkelijk: direct eetbaar en mee te nemen vanwege de makkelijke plastic portie verpakking, of toe te voegen aan een maaltijd.
  • Geen toegevoegingen: E-nummers, smaakversterkers, water of vetten.
  • Lekker: niet te overheersende kruiden en erg mals door de professionele kookbereiding
  • Hygiënisch:direct gesneden, verpakt en ingevroren in de fabriek

Voedingswaarden

100 gram kant-en-klare kipblokjes bevat:
Energie: 114 kcal
Koolh: 0.0 gram
Eiwit: 25,9 gram
Vet: 1,0 gram
Zout: 0,4gram

Ingredienten (0,5%): Specerijen, kruiden, dextrose, paprika, groente(ui)

Kippenborst bestaat voor 75% uit vocht. Wanneer men een kippenborst bakt of zelf kookt dan verliest de kip rond de 20% vocht. Bij het professionele kookproces van Muscle Meat is dit rond de 12% en hierdoor blijven onze gekookte kipblokjes lekker mals. De voedingswaarden hierboven en de vergelijkingsprijs met ongekookte kip (6,50euro/kg) is dan ook berekent met dit vocht verlies.

Bereiding
Met een 'professioneel kookbereiding' wordt bedoeld dat het thuis niet na te bootsen is. De malsheid en kip smaak blijft in de kipblokjes, iets dat je vrijwel altijd verliest wanneer je het zelf thuis kookt. De Tijd, de temperatuur en het bewegingsproces in de gigantische machine zijn anders dan thuis. Ook wordt het gevaccumeerd gekookt.

Er zijn twee goede manieren om de gekookte kipblokjes te ontdooien. De eerste manier is door het in de koelkast langzaam geheel in de verpakking ontdooid te laten worden een avond van te voren. De tweede manier is door de verpakking in koud water te leggen, dit gaat erg snel. Uiteraard kan er ook met de magnetron ontdooid worden (zonder verpakking). Dit raden wij alleen wel af, omdat er vocht verloren gaat en de kip iets minder mals zal zijn. De kip kunt u zelf eventueel nog kruiden naar wens denk aan sambal, kerrie, peper/zout etc. of door b.v. een salade of pasta/rijst saus doen. Ook zijn er veel klanten die het gewoon los uit het zakje eten of op brood doen.

Houdbaarheid
Elk product van Muscle Meat bevat een label met de exacte houdbaarheidsinformatie. Het product blijft indien ingevroren een jaar goed. Wanneer u een bevroren zakje in de koelkast neerlegt raden wij aan het binnen vier dagen op te eten.

Wat voor kipfilet wordt er gebruikt?
Onze kip komt uit Nederland en alles gaat dan ook via de Nederlandse wetgeving. Alleen bij biologisch kippen wordt nooit anti-biotica gegeven. Bij andere kippen en dieren werkt het als volgt: Er wordt nooit preventief anti-biotica gegeven, maar als het aan varkens, kippen, kalkoenen of runderen gegeven wordt is het om infecties te voorkomen en te bestrijden. Na gebruik van antibiotica geldt een wachttijd waarbinnen er geen dieren of producten van de behandelde dieren voor de slacht of consumptie worden aangeboden. Na deze wachttijd zijn er praktisch geen resten antibiotica meer te vinden in vlees.

Laatst bewerkt:
Erg nice! Na mijn contest prep ga ik zeker deze Toscaanse versie eens proberen. Keep up the good work.

Kan niet wachten op beef jerky! Goed bezig Scoob!

Flinke uitbreidingen zo te zien:)

Enig idee wanneer de beef jerky komt?

Heb mn bestelling ook binnen gekregen deze week. Nu ben ik bezig mn kip aan het verorberen, maar het lijkt net of dit de goede niet is. Heb licht gezout besteld, staat ook op de verpakking maar smaakt niet zo. Kan dit kloppen?

• #1.011
Erg nice! Na mijn contest prep ga ik zeker deze Toscaanse versie eens proberen. Keep up the good work.

Succes met de prep! Wij zijn erg blij met de Toscaanse smaak, gaat je vast bevallen.

Kan niet wachten op beef jerky! Goed bezig Scoob!

:thumbs:

Flinke uitbreidingen zo te zien:)

Enig idee wanneer de beef jerky komt?

Hun doel was begin volgend jaar als ik me niet vergis.

Wij hopen inderdaad begin komend jaar. Onder voorbehoud natuurlijk, veel factoren die invloed hebben op hoe snel het ontwikkelproces gaat.

Heb mn bestelling ook binnen gekregen deze week. Nu ben ik bezig mn kip aan het verorberen, maar het lijkt net of dit de goede niet is. Heb licht gezout besteld, staat ook op de verpakking maar smaakt niet zo. Kan dit kloppen?

Hey Twente, dat lijkt mij erg raar! Het smaakt dus meer naturel? Heb je het iemand anders al laten proeven? Ook is belangrijk dat je een tweede pakje probeert. Ik neem even contact met je op en als blijkt dat er iets echt mis is lossen wij dat natuurlijk meteen op.

Die toscaanse kip zit er sowieso bij bij mijn volgende bestelling. Evenals wederom paarden biefstuk!

Na splitsen van tartaartjes, een helft kan waarschijnlijk wel een nacht in de koelkast in een dicht zakkie bewaard worden lijkt me?

Rauw uiteraard. of gaat het met jullie producten erg rap omdat er geen toevoegingen voor houdbaarheid door zitten?

• #1.014
Die toscaanse kip zit er sowieso bij bij mijn volgende bestelling. Evenals wederom paarden biefstuk!

:D mooi! Moreeee protein!

Na splitsen van tartaartjes, een helft kan waarschijnlijk wel een nacht in de koelkast in een dicht zakkie bewaard worden lijkt me?

Rauw uiteraard. of gaat het met jullie producten erg rap omdat er geen toevoegingen voor houdbaarheid door zitten?

Indien na ontdooiing goed afgesloten (dicht zakje) in de koelkast, kan je het 3-4 dagen bewaren.

Scoob, wanneer was de afhaalmogelijkheid ook al weer? Ben gisteren vergeten vlees te kopen :o

• #1.016
Scoob, wanneer was de afhaalmogelijkheid ook al weer? Ben gisteren vergeten vlees te kopen :o

Hey Tartarus, deze functionaliteit hebben wij weggehaald. Dit omdat niemand het meer kwam ophalen, zelfs de mensen uit Hilversum (waar wij zitten) kozen voor ''berzorgen''. Als je nu een order plaats, dan versturen wij het maandag!

Vraagje, is er al wat bekend over de introductie van Vis?
Wil namelijk bestelling plaatsen maar beetje onzin om week later tweede bestelling te plaatsen natuurlijk ;)

• #1.018
Vraagje, is er al wat bekend over de introductie van Vis?
Wil namelijk bestelling plaatsen maar beetje onzin om week later tweede bestelling te plaatsen natuurlijk ;)

Goed dat dit je vraagt, had idd zo gekund! Maar dit gaat nog te lang duren. Mijn advies is alvast te bestellen.

Laatst bewerkt:
Kijk net even op je site weer sinds een tijdje en wow die heb je goed onder handen genomen man! Compliments :D

Haha en het begin van je filmpje doet me beetje denken aan Hunger Games :p

Ok top! Goed om te lezen. Nog tartaar te gaan dus!

Ik heb misschien nog een tip voor de mensen die tartaar hebben van ons. Het is vrij 'obvious', maar wou het toch even posten. De tartaar is in burger vorm, maar je kan het natuurlijk in de pan tijdens het bakken tot stukjes hakken. Mooi als basis voor een clean pasta saus (tomatenblokjes + kruiden). Gister gemaakt:

gehakttartaar.jpg
Dat heb ik met de burgers gedaan omdat ze door het lange bakken echt een verschrikkelijke gourmet geur in me huis achter laten. Was super lekker, en in feite gewoon normaal gehakt maar dan licht gekruid :D.

Terug
Naar boven