Na heel wat research online eindelijk hier terechtgekomen, zelfs speciaal een bodybuilding.nl account gemaakt...
Even mijn situatie schetsen: ik ga sinds een kleine maand ongeveer drie dagen per week naar de fitness. Ik ben 26 en wil eindelijk wel eens iets doen aan mijn lichaam.
Ik ben 1m92 groot en weeg ongeveer 75kg. De combinatie is redelijk opvallend en ik word vaak nogal snel aangezien als 'lange smalle', zowel op het werk als in mijn privé. An sich stoort dat me niet zó erg, maar ik vind zelf ook wel dat ik een beetje te mager sta en door mijn lengte valt dat extra hard op. Ik zie er daardoor ook net iets minder gezond uit denk ik.
Ondanks het feit dat ik nu 'regelmatig' naar de fitness ga, zit ik wel nog steeds met een probleem dat mij parten speelt: m'n dieet. Ik ben vrij zeker als ik dat niet optimaliseer... dat mijn gewicht een probleem gaat blijven. Ik eet gemiddeld 1500-2000 calorieën maar zelfs dat haal ik niet altijd.
Wat me vooral tegenhoudt is mijn werk. Ik heb een vrij drukke/intensieve job die veel van me vergt en daardoor heb ik amper tijd om naar de winkel te gaan, laat staan te koken. Ik leef dus vooral op fastfood en dingen die in het algemeen snel klaar te maken zijn. Echt niet goed eigenlijk... ik eet hierdoor amper groenten et cetera.
Ik ben beginnen zoeken naar een alternatief op het internet en door een willekeurig filmpje op youtube (ik denk dat van Olivier hoe hij 70kg is bijgekomen op 8 jaar?) ben ik beland bij musclemeat. Het lijkt de perfecte oplossing voor mijn probleem.
Ik vraag me gewoon af: is dit haalbaar om dagelijks te doen? Is het zo simpel als het lijkt? Wat vlees, wat groenten en wat koolhydraten in een potje stoppen, in de magnetron en klaar? Ik denk dat ik dit vooral zou gebruiken voor mijn lunch en ook avondmaal zodat ik mijn calorieën (maar ook eiwitten!) omhoog kan krijgen. Ik heb altijd een magnetron ter beschikking op het werk dus dit zou wel ideaal zijn...
Hopelijk is mijn post niet te langdradig...