AndroidHealthClinic

Sponsored sticky Musclemeat.nl - Vlees online bestellen

heb laatste tijd vaak een stuk paardenbiefstuk er tussen zitten die amper te snijden is en na bereiden lijkt het net alsof ik op een schoen kauw. Horen jullie dit vaker?

thx, zag dat het alle 5 burgers waren.. zal even kijken of ze nog goed zijn als ik ze bak
al heb ik wel m'n twijfels bij of ik ze idd zomaar opnieuw kan invriezen om eerlijk te zijn ;)

w.b. die kip; ik vind het formaat van die grote zak gewoon onhandig, zou veel relaxter zijn als die ook per stuk vacuum verpakt waren (al snap ik best dat dat prijstechnisch waarsch niet aantrekkelijk is)

Ik heb het nog even nagevraagd bij onze leverancier/slager hoe dit kan, het is zo dat ze al zacht kunnen worden bij -10 mede door de structuur en het zout. We zullen dit ook gaan vermelden in de bijgaande brief. Dus no worrys en bedankt voor de nuttige feedback.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.963
ahh kwist niet dat jullie ook rauwe kip verkochten. kwam er net achter door een comment hier

Is ook pas sinds 3 dagen :D!

heb laatste tijd vaak een stuk paardenbiefstuk er tussen zitten die amper te snijden is en na bereiden lijkt het net alsof ik op een schoen kauw. Horen jullie dit vaker?

Dit hebben wij nog maar 1x eerder gehoord. Het ging toen om een enkel stuk verdeeld over 4kg achter af. De klant had toen dus pech met een stukje. Mijn eigen ervaring is dat 1 op de 15 biefstukken iets minder is. Elk beestje is nu eenmaal anders en dit kunnen we niet zien vanaf de buiten kant, anders kon we het selecteren. Ik ben blij dat je dit doorgeeft, want als we hier meer meldingen over krijgen moet er iets veranderen, maar omdat we al over de 6000kg hebben verkocht, over 30.000 stukken (net even opgezocht bij de statistieken :D) en dit na 8 maanden de tweede melding is denk ik dat het pech is :(. Als je het alleen maar hebt mail ons dan even, dan zoeken we een oplossing. (Ik zeg niet dat het zo is, maar vaak is te lang bakken of op een onjuiste manier ook de oorzaak kunnen zijn)

Nieuw product: Avocado's!

avocado%203.jpg

Product link: http://musclemeat.nl/index.php?route=product/product&path=78&product_id=121

Avocado is misschien wel de #1 super food (vrucht) voor sporters. Het is rijk aan goede vetten! Daarnaast bevat het 20 essentiële voedingstoffen, waaronder: vitamine E, Kalium, Foliumzuur, vitamine B(1-3-5-6), zink, magnesium, ijzer en vezels. De gemiddelde prijs per avocado is 1euro in de supermarkt. Bij ons betaalt u slechts 9cent extra voor een enorme tijdbesparing:

• De avocado is al rijp. U kunt het meteen eten na ontdooiing
  • De avocado is al volledig geschild
  • De pit is er al voor u uit gesneden
Omdat onze avocado's binnen 4 uur na het oogsten worden ingevroren, blijft de voedingswaarde optimaal bewaard.

Laatst bewerkt:
Zijn de kippen die jullie verkopen plofkippen?

Krijgen deze kippen antibiotica?

Ik zie dat het goulash stoofpotje gewoon te bestellen is, klopt dit? Ik dacht dat die uit het assortiment was?

• #1.966
Zijn de kippen die jullie verkopen plofkippen?

Krijgen deze kippen antibiotica?

Plofkip is een term bedacht door Wakkerdier(Dierenbescherming) als naam voor het ras vleeskuiken dat iedereen al jaren eet uit de supermarkt. Anders dan de naam doet vemoeden is deze kip niet ontploft door gebruik van hormonen oid. Het is een zeer snel groeiend ras dat binnen 6 weken opgroeit tot een gewicht van minimaal 2,2 kg. Ik raad je/iedereen aan deze episode te kijken van de keuringsdienst van waarde http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/seizoenen/2013/afleveringen/10-10-2013 hier laten ze deze kuikens nog verder doorgroeien dan normaal om de grootste kipfilet ooit te krijgen. Zo krijg je te zien hoe deze kuikens opgroeien en kan je zien of Wakkerdier gelijk heeft dat deze kippen zo zwaar zijn dat ze niet meer op hun eigen poten kunnen staan.

Onze kip komt uit Europa en alles gaat dan ook via de Europese/Nederlandse wetgeving. De kip die wij gebruiken voor de naturel en lichtgezout blokjes zijn vleeskuikens van de rassen Cobb en Ross. Alleen bij biologisch kippen wordt nooit anti-biotica gegeven. Bij andere kippen en dieren werkt het als volgt: Er wordt nooit preventief anti-biotica gegeven, maar als het aan varkens, kippen, kalkoenen of runderen gegeven wordt is het om infecties te voorkomen en te bestrijden. Na gebruik van antibiotica geldt een wachttijd waarbinnen er geen dieren of producten van de behandelde dieren voor de slacht of consumptie worden aangeboden. Na deze wachttijd zijn er praktisch geen resten antibiotica meer te vinden in vlees.

Voor de stevige kipblokjes wordt een ander ras gebruikt, het zelfde ras als leghennen hierdoor is de structuur wat steviger omdat deze kippen ouder zijn en meer beweging hebben gehad.

Ik zie dat het goulash stoofpotje gewoon te bestellen is, klopt dit? Ik dacht dat die uit het assortiment was?

Het klopt dat ze weer terug zijn in het assortiment. Aangezien het een erg succes was heeft onze leverancier besloten om de stoofpotjes ook voor andere doelgroepen op de markt te zetten. Hiervoor hebben zij het receptuur iets aangepast.
Helaas hebben wij op het receptuur geen patent en daarom hadden wij er voor gekozen om de stoofpotjes tijdelijk uit het assortiment te halen.

De stoofpotjes zijn dus weer terug, maar met andere voedingswaarden en zij vallen onder een nieuwe categorie "Cheat Meat". Er zullen ook nieuwe smaken bij komen, denk aan kip kerrie en kip ragout.

Korte vraag: In het proefpakket zit een stoofpotje goulash en een stoofpotje stoofvlees, klopt dit nog? Aangezien de stoofvlees niet los te kopen is..

Edit: My bad, hij stond onder samples ipv cheat meat:rolleyes:

Korte vraag: In het proefpakket zit een stoofpotje goulash en een stoofpotje stoofvlees, klopt dit nog? Aangezien de stoofvlees niet los te kopen is..

Edit: My bad, hij stond onder samples ipv cheat meat:rolleyes:

Klopt zit bij het proefpakket. Hij hoort ook onder cheatmeat te staan en staat er nu ook weer bij, thx voor het melden.

Het klopt dat ze weer terug zijn in het assortiment. Aangezien het een erg succes was heeft onze leverancier besloten om de stoofpotjes ook voor andere doelgroepen op de markt te zetten. Hiervoor hebben zij het receptuur iets aangepast.
Helaas hebben wij op het receptuur geen patent en daarom hadden wij er voor gekozen om de stoofpotjes tijdelijk uit het assortiment te halen.

De stoofpotjes zijn dus weer terug, maar met andere voedingswaarden en zij vallen onder een nieuwe categorie "Cheat Meat". Er zullen ook nieuwe smaken bij komen, denk aan kip kerrie en kip ragout.

Zonde dat de voedingswaarden minder goed zijn maar met 25g proteine per bakje is het nog prima. Ben iig benieuwd naar de nieuwe smaak van de potjes.

Heb zojuist een bestelling geplaatst, dus neem aan dat ik deze dinsdag zal ontvangen:)

Verkopen jullie ook vlees?

Heb je even gemaild over een bestelling. :)

• #1.973
Zonde dat de voedingswaarden minder goed zijn maar met 25g proteine per bakje is het nog prima. Ben iig benieuwd naar de nieuwe smaak van de potjes.

Heb zojuist een bestelling geplaatst, dus neem aan dat ik deze dinsdag zal ontvangen:)

:thumbs:. Ze smaken nog altijd zeer goed, dat zul je wel merken!

Gister avond hebben we alvast een aantal bestellingen voorbereid voor vandaag. Er wordt momenteel ook zoveel brocolli en zoete aardappel verkocht dat dat ik mij dat ook even af vroeg :D In ieder geval top de zien dat hier zoveel vraag naar is.

Heb je even gemaild over een bestelling. :)

Gezien! Zal zo even reageren :thumbs:

Spelfout ontdekt bij de bereiding van broccoli:

Dankje! Zal het vanavond even verbeteren.

Wou nog even laten weten - ivm mijn vorige opmerking over de eiwitten - was vooral de eerste serving die scherp rook en smaakte, de eerste doos is ondertussen bijna leeg en ben de smaak al goed gewend. Het is een blijvertje, geen dooiers meer weggooien, niet meer eindeloos eieren scheiden edm.
Verder heb ik al de gezouten kipblokjes geproefd en die vond ik echt héééél lekker, heb de andere 4 soorten nog om te proeven.
Mijn man vond de low fat burgers ook supersmaakvol. Hier nog enkele tevreden klanten dus!!

Hoe ontdooi je de avocado's? Die worden snel bruin uit mijn ervaring.

Nog een vraag: zijn deze avocado's zacht? Als ik in de supermarkt avocado's wil kopen zijn er heel veel knetterhard en echt niet te eten. Wil niet aan 4 kilo's steen-avocado's bestellen natuurlijk.

• #1.976
Wou nog even laten weten - ivm mijn vorige opmerking over de eiwitten - was vooral de eerste serving die scherp rook en smaakte, de eerste doos is ondertussen bijna leeg en ben de smaak al goed gewend. Het is een blijvertje, geen dooiers meer weggooien, niet meer eindeloos eieren scheiden edm.
Verder heb ik al de gezouten kipblokjes geproefd en die vond ik echt héééél lekker, heb de andere 4 soorten nog om te proeven.
Mijn man vond de low fat burgers ook supersmaakvol. Hier nog enkele tevreden klanten dus!!

Hoi charlie, leuk dat je er nog op terug komt een uitgebreide review, bedankt! Fijn dat alles bevalt :).

Hoe ontdooi je de avocado's? Die worden snel bruin uit mijn ervaring.

Nog een vraag: zijn deze avocado's zacht? Als ik in de supermarkt avocado's wil kopen zijn er heel veel knetterhard en echt niet te eten. Wil niet aan 4 kilo's steen-avocado's bestellen natuurlijk.

Je kijgt je avodo's bevroren zoals ze op het plaatje op de product pagina in een plastic verpakking. Ik zelf knip de zak open van boven, leg er 1 in een boterham zakje en laat deze (dichtgeknoopt) 10-15min in het water liggen. Het mooie van onze avocado's is dat jet het daarna meteen kan eten. Het op een afgeschermd bord/bakje of met zakje in de koelkast leggen voor de volgende dag gaat prima. Niet meer schillen, pit er uit halen en laten rijpen (ze zijn al rijp). Bruining vind niet snel plaats omdat er een natuurlijk zuur is toegevoegd (0.3%), zie product informatie.

Laatst bewerkt:
Bestelling weer geplaatst!! :D echt top! weer 7 kilo erbij!

wel jammer dat de avocado niet in samples zijn.

Laatst bewerkt:
Je kijgt je avodo's bevroren zoals ze op het plaatje op de product pagina in een plastic verpakking. Ik zelf knip de zak open van boven, leg er 1 in een boterham zakje en laat deze (dichtgeknoopt) 10-15min in het water liggen. Het mooie van onze avocado's is dat jet het daarna meteen kan eten. Het op een afgeschermd bord/bakje of met zakje in de koelkast leggen voor de volgende dag gaat prima. Niet meer schillen, pit er uit halen en laten rijpen (ze zijn al rijp). Bruining vind niet snel plaats omdat er een natuurlijk zuur is toegevoegd (0.3%), zie product informatie.

Ik bedoel 'hard' na de ontdooiing, in de supermarkt hebben ze nl. ook 'eetrijpe' avocado's maar slechts 10% van alle avocado's in die bak zijn echt eetrijp (tenzij je je tanden kapot wil bijten), als je een aardappelschilmesje pakt kun je ze letterlijk niet doorsnijden zo hard zijn ze. Ik heb al een keer geklaagd bij de supermarkt maar die nemen dan bepaalde criteria aan waaraan de avocado's moeten voldoen om 'eetrijp' gelabeld te worden dus ik vraag het even na omdat de definitie van 'eetrijp' blijkbaar erg breed is.

Wil je iets voor me doen de volgende keer als je een avocado eet? Kun je een theelepel pakken en kijken of je hiermee een stuk van de avocado af kan halen? Wil ze namelijk graag bestellen (want de supermarkt hier.... :rolleyes:).

Ik bedoel 'hard' na de ontdooiing, in de supermarkt hebben ze nl. ook 'eetrijpe' avocado's maar slechts 10% van alle avocado's in die bak zijn echt eetrijp (tenzij je je tanden kapot wil bijten), als je een aardappelschilmesje pakt kun je ze letterlijk niet doorsnijden zo hard zijn ze. Ik heb al een keer geklaagd bij de supermarkt maar die nemen dan bepaalde criteria aan waaraan de avocado's moeten voldoen om 'eetrijp' gelabeld te worden dus ik vraag het even na omdat de definitie van 'eetrijp' blijkbaar erg breed is.

Wil je iets voor me doen de volgende keer als je een avocado eet? Kun je een theelepel pakken en kijken of je hiermee een stuk van de avocado af kan halen? Wil ze namelijk graag bestellen (want de supermarkt hier.... :rolleyes:).

Ze zijn echt boterzacht en smaken top meer kan ik er niet over zeggen. Je hapt ze zo weg, ze zijn zelfs zo zacht dat een collega ze in de mixer doet bij zijn shakes. Eetrijp is ook echt eet rijp, de structuur van een rijpe mango kan je het mee vergelijken.

Laatst bewerkt:
gaat er nog iets nieuws worden aangekondigd deze week? (want ga 20kg bestellen 1 dezer dagen en wil niets missen wat mss de moeite is)

Terug
Naar boven