MuscleMeat

Muze's cutlog

Muze84

Dutch Bodybuilder
Waardering
12
Lengte
1m87
Massa
92kg
Vetpercentage
19%
Hallo allemaal,

Morgen start mijn cut voor de zomer. Mijn doel is om na 10 weken (op 16 juli) op 11 of 12 % te staan. Tijdens de zomer op onderhoud eten en op 1 sept. clean-bulken richting de 95 kg.

Mijn huidige stats
Leeftijd: 25
Lengte: 1,85
Gewicht: 87,4 (vanochtend gewogen)
Omtrek taille: 90 cm
Bf: Geen idee. Hieronder een foto van hoe ik er nu bij sta. Ik schat een procentje of 18. (verbeter me als ik ernaast zit)
4hxj6f.jpg

Mijn voedingsschema
Maaltijd 1:
Brinta: 100 gr.+ 400 ml. magere melk
Whey: 25 gr.
Ei: 3 stuk (heel)
Multivitamine tablet

Maaltijd 2:
Magere kwark (of tonijn naturel in blik 130 gr) (500 gr.)
Appel

Maaltijd 3 (Pre-WO)
Whey 40 gr.
Havermout 60 gr.
Magere melk 250 ml.
Banaan 1 stuk.

Maaltijd 4 (Post-WO)
Rijst (Zilvervlies) 75 gr.
Kip 250 gr.(Wissel ik af met Pangafilet, kabeljauwfilet en mager rundgehakt)
Ei 3 stuk (heel)
Groente (Wisselt iedere dag) 300 gr.

Maaltijd 5:
Magere kwark 500 gr.
Whey 20 gr. (door de kwark)
Cashew noten 25 gr

Totaal:
2930 kcal E:303 K:266 V: 71

Mijn trainingsschema
Maandag: Borst + rug
Woensdag: Benen + biceps
Vrijdag: Schouders + triceps + buik

Cardio: 20 minuten na iedere krachttraining en dinsdag en zondag een half uurtje hardlopen op 10 km per uur.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Net Rug en Triceps getraind. Borst nog teveel last van na gisteren.

Deadlift:
10x60
8x100
6x120
5x140
1x160

Wide grip pull up
3 sets van 8xbw

BOR
10x50
8x70
8x80

Seated Row
10x50
8x70
6x100
4x110

Close grip bench press (voelde mn borst nog erg goed)
10x40
10x60
8x70

Skullcrushers
3 sets met barbell 25 kg

Rope pulldown
10 x 20
8 x 30
6x 40

Na de training nog 25 min. hardlopen op 9 km/u

Post ik dit log wel in de goede sectie ? En is er niemand die wat commentaar heeft op de openingspost?

Laatst bewerkt:
Naar mijn weten is de sectie goed hoor ;). Deze sectie wordt alleen niet zoveel bekeken heb ik het idee. Jouw logje lijkt me wel interessant, ik ga je volgen!

Goed fysiek heb je, beachproof :D

Wat betreft je voedingsschema, maaltijd 2 en 3 lijken me wat karig! Ik zou omvallen als ik dat zou eten voor m'n training :p.
Eet je niet te weinig? Het lijkt alsof je dik onder je onderhoud eet. Of houd je refeed dagen?

Succes gozer :thumbs:

goeie fysiek!
succes met de cut

Wat betreft je voedingsschema, maaltijd 2 en 3 lijken me wat karig! Ik zou omvallen als ik dat zou eten voor m'n training :p.
Eet je niet te weinig? Het lijkt alsof je dik onder je onderhoud eet. Of houd je refeed dagen?/QUOTE]

Ik ga tijdens mijn trainingen altijd wel lekker op deze maaltijden. Als ik kort voor de training nog veel carbs eet voel ik me nooit zo lekker. Ik pak altijd een half uur voor training die Whey en die banaan.

Volgens de excel sheet ligt mijn onderhoud op ongeveer 3000 kcal. Ik eet er nu 2600 (de noten missen nog in de openingspost zie ik net!) Ik eet bij mijn laatste maaltijd altijd nog een handje (25 gr. cashewnoten). Ik heb nog geen refeed-dagen gepland. Misschien dat ik dat doe als mijn bf onder de 15 duikt. In ieder geval bedankt voor je reactie! :thumb:

---------- Toegevoegd om 21:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:31 ----------

goeie fysiek!
succes met de cut

Tnx! :)

Ik ga tijdens mijn trainingen altijd wel lekker op deze maaltijden. Als ik kort voor de training nog veel carbs eet voel ik me nooit zo lekker. Ik pak altijd een half uur voor training die Whey en die banaan.

Volgens de excel sheet ligt mijn onderhoud op ongeveer 3000 kcal. Ik eet er nu 2600 (de noten missen nog in de openingspost zie ik net!) Ik eet bij mijn laatste maaltijd altijd nog een handje (25 gr. cashewnoten). Ik heb nog geen refeed-dagen gepland. Misschien dat ik dat doe als mijn bf onder de 15 duikt. In ieder geval bedankt voor je reactie! :thumb:

Oh oke, daarin verschillen wij dus waarschijnlijk. Ik heb echt wel carbs nodig voor m'n training. :p
Verder ziet het er prima uit!

Nogmaals succes :D

Net benen en schouders getraind. Ging wel lekker!

Squat
10x60
8x80
8x100
4x120

Leg press
1 set warm-up en 4 werksets. Geen exacte gewichten bijgehouden

Leg extensions (met 1 been )
12 x 25
10x30
8x35

Leg curls (hamstrings, liggend)
10x50
8x60
6x75

Military press (zittend)
10x40
8x50
4x65
2x70 (laatste rep moest flink gespot worden, dus eigenlijk 1x)

Side lateral raise (1 arm tegelijk met dumbbell)
10x8
8x10
6x12
4x14

Barbell shrugs
10x60
6x80
4x100

Na afloop nog 10 minuten cross trainer en 10 minuten gefietst op de spinner.

Nette training, je squat ligt ongeveer even hoog dan de mijne :D

NEtte trainingen, alleen je leg extensions vallen mij best wel tegen!

Succes met cutten!

succes:thumbs:

NEtte trainingen, alleen je leg extensions vallen mij best wel tegen!

Succes met cutten!

De extensions vielen gisteren inderdaad tegen. Als ik ze na squat en legpress doe (dus eigenlijk altijd) heb ik al een branderig gevoel in de quads voor ik begin met de extensions. Vandaar dat die gewichten wat tegenvallen in vergelijking met squats.

Bedankt voor je reactie!

Beachboy-Training vandaag:D Borst, biceps en buik

Flat bench press
10x60
10x70
8x80
4x90

Incline bench press
10x50
8x60
4x70
2x75

Dumbbell fly
10x12
10x16
8x20
6x22

Dipping
3 sets van 10xbw

Pull-ups (handpalmen naar binnen)
3 sets van 10xbw

Barbell curl (rechte stang)
10x25
8x32,5
8x45 (lichte spot bij de laatste twee reps)

Hammer curl (met dumbbell)
10x16
8x18
6x20

Dragon flags
3 sets (1 set van 6 reps, die andere twee 5 reps) t*ring wat is dat zwaar!

Hanging leg raises
3 sets van 10xbw

Nog wat oefeningen in de beugel, obliques e.d.

Daarna nog 15 minuten hardlopen op 12 km/u

Nette training!
Persoonlijk vind ik de hammer curl makkelijker dan de dumbbell fly, dus sta versteld van de hoge gewichten die je daarbij hebt!
Goed bezig!

Zo hier weer even een update na het weekend.

Afgelopen weekend keurig mijn schema aangehouden (alleen zaterdag iets meer carbs op omdat ik een hele dag moest werken). Zondag nog lekker een uurtje wezen hardlopen op 12 km/u, was aardig dood daarna. Qua kracht merk ik nog geen achteruitgang.

Vandaag begonnen met deze stack: http://www.sportfood.nl/shop/product_info.php?cPath=76&products_id=307. Was nieuwe whey aan het bestellen en ik zag ineens deze aanbieding, ik dacht maar eens proberen en kijken wat het doet. De eerste keer dat ik een supplement gebruik, met uitzondering van whey.

Vandaag borst en rug getraind.

Bench press
10x60
8x80
6x90 (lichte spot laatste rep)

Incline dumbbell press
10x26
8x30
8x32

Chest press
2 sets van 10x80 en 1 van 8x100

Dips
3 sets 10x bw

Wide grip pull up
3 sets
10, 8, 4 (ging moeizaam vandaag)

Deadlift
10x60
10x100
6x140
2x160
En ja hoor die laatste rep op 160 had ik niet moeten doen want ik trok mijn rug ineens bol en het schoot in mijn onderrug, voelde het gewoon kraken. Deed behoorlijk pijn en de oefeningen daarna kon ik niet meer maximaal. Heb direct een afspraak bij de fysio gemaakt. Mijn broek aantrekken ging net al moeizaam:S

One arm dumbbell row
10x34
8x40
8x42
6x44

Wide grip pull down(achter het hoofd)
10x50
8x60
6x75

Nog 15 minuten op de cross trainer na afloop. Hopen dat die rug snel weer beter wordt, de deadlift zal ik waarschijnlijk even moeten staken.

Laatst bewerkt:
Mooi klote van je rug!
Jezus!

Maarja, komt vast weer goed. Hopen dat je er niet een blessure aan vast hebt!

Gelukkig geen blessure overgehouden aan mijn onderrug! Ik heb er eigenlijk helemaal geen last meer van. Dinsdag zo stijf als een plank, maar dat is vrij normaal voor mijn doen na een rugtraining. Woensdag gewoon weer wezen trainen en ligt wat oefeningen gedaan voor de onderrug.

Woensdag Biceps en Triceps getraind

Chin-up (handpalmen naar binnen)
3 sets van 10x bw

Dumbbell curl (zittend)
10x16
10x20
8x22

21en met lichte barbell(kennen jullie vast wel)
21x12.5
21x17.5
21x20 (branden als een gek bij die laatste 7 reps)

Hammer curl
10x14
8x18
6x20 (fail bij de laatste 2 reps)

Dippen tussen twee bankjes
1 set bw
1 set met 25 kg contra weight
1 set met 40 kg contra weight

Skullcrushers
10x20
10x25
8x32.5

Triceps pulldown
10x25
10x30
8x35

Ik ga nog steeds prima op het aantal cals wat ik eet. Ik heb alleen bij maaltijd 2 wat brinta toegevoegd. Ik kom dan op ongeveer 2700 calorieen per dag. Mijn vetpercentage daalt al geleidelijk. Ik begon twee weken geleden met een taille van 90 cm en een gewicht van 87.4. Vandaag taille gemeten (87,5 cm) en ik woog vanochtend 83.2. Cardio ben ik steeds meer aan het opvoeren, zit nu op 5x per week een half uur. Ook die stack doet zijn werk prima. Heb veel meer energie tijdens trainingen. Zweet wel als een gestoorde, niet normaal. Ook ben ik heel geconcentreerd tijdens de oefeningen, tot nu toe gaat het dus prima!

Laatst bewerkt:
wat is je onderhoud?

Mijn onderhoud ligt op ongeveer 3030 kcal. Wat vind je verder van mijn schema?

Zo, hier ook maar weer eens een kijkje nemen :p

Gaat goed zo te zien! Nette trainingen ook!
Je schema ziet er goed uit en als je er op afvalt; lekker houden zo!
Ik ben nu ook aan het cutten, maar moet eigenlijk op onderhoud eten, wil ik niet te snel afvallen.

Succes gozer! :D

Mijn onderhoud ligt op ongeveer 3030 kcal. Wat vind je verder van mijn schema?

Trainingen zien er wel leuk uit.
Die whey 's avonds lijkt me overbodig tbh.; je kan beter een stukje kip nog nemen of wat tonijn.
Zou ook je vetten niet alleen uit je eieren halen. Misschien wat meer noten of een stukje zalm?
Ook bij je tweede maaltijd misschien wat eiwitten uit vlees; denk niet dat kwark een volledig aminozurenprofiel heeft.
En voeg veel meer groenten toe; heb je veel minder honger en zijn amper kcal.
Als je geen refeeds doet zou je misschien beter 100kcal meer eten? (50 uit gewoon eten en dan nog die laatste 50 laat je open waar je gewoon zoveel groene groenten eet als je wil?)

Terug
Naar boven