Fitness Seller

Muze's cutlog

Ziet er goed uit imo, maar ik zou nog even goed naar de verdeling van low-carb/high-carb dagen kijken. Nu heb je 5 low-carb en daarna 2 high-carb?
Ik zou 3/1 aanhouden, 3/2 als het te snel gaat. 5 dagen low-carb lijkt me iets teveel van het goede!
Anyway, succes!

• Topic Starter Topic Starter
Oke dankje! Ja ik heb wat dingen gelezen over low carb maar ik zat ook nog over die verdeling te denken. Maar ik sta nog op 15% en dacht dat 1 of 2 refeeds per week wel oke was. Maar ik ga het gewoon proberen en kijk wel hoe ik erop reageer. Maar 3/1 zou ook nog kunnen idd. En ga jij ook nog cutten voor de zomer of wat? Aan je stats te zien een behoorlijke buffel ook!

Ik denk dat je lichaam na 5 dagen low-carbs echt je spiermassa gaat aanspreken, maar dat kan per persoon ook verschillen natuurlijk.

Ik ben inderdaad al aan het cutten, heb mijn stats nog niet veranderd, haha. Ben zo'n 6 a 7 kg kwijt, zonder echt kracht in te leveren.
Ik eet gewoon op onderhoud, E/K/V is 35/45/20 en ik ga er wel lekker op. Na drie maanden laat ik mijn vetpercentage weer opmeten en zie ik wel waar ik sta :D.

hoe gaat het met trainen?

Afgelopen week een heel erg drukke week gehad. Maandag en dinsdag nog kunnen trainen maar de rest van de week niet omdat ik mee ben geweest op een schoolkamp. Voeding was deze week ook niet echt volgens mijn schema. Vanaf deze week weer keihard aan de bak! Nog 6 weken te gaan...

Ik ga je ook volgen, goed bezig al trouwens ;)
En over dat carb cycling weet ik nog wel een goede site:
http://www.tmuscle.com/readArticle.do?id=811783

Véél uit geleerd, ga na de examens ook carb cyclen, dus zeker is leze :rolleyes:

succes nog, maak dr vanaf morge zeker een goede week van :D

Bedankt voor je reactie! Die site ziet er ook goed uit trouwens.

Vandaag getraind (borst en rug)

Bench press
10x60
10x75
8x80
5x90

Incline bench press (in smith)
15x40
10x60
10x70 (lichte spot laatste 2 reps)

Machine flyes
10x50
10x60
10x65

Dips for chest
4 sets van 10x bw

Supersets Chin-up (widegrip) en deadlift
10x bw
15x60

8xbw
10x90

6xbw
8x100

4xbw
4x120 (deadlift kan ik steeds weer zwaarder na de blessure, gaat de goede kant op!)

BOR
10x50
10x60
10x75

Seated row
15x50
10x60
10x80

Shrugs in de smith met 1 arm
4 sets geen gewichten bijgehouden

Na afloop nog een kwartiertje op de cross trainer

Voor de training heb ik nog 100 gr. brinta met magere melk en een banaan op. De rest van de dag ga ik zo weinig mogelijk carbs eten. Verder eet ik vandaag nog een blik tonijn, groenten, mager rundergehakt en kwark. Tussendoor nog een paar shakes en that's it. Straks eerst maar eens voetbal kijken onder het genot van een blikje cola light:D

Laatst bewerkt:
op hoeveel procent sta je al ondertussen?

Na een week weer even een update.

Vanmorgen gewogen:82.7 kg
Omtrek taille: 85.5 cm

De afgelopen weken heb ik low carb gedaan. Drie dagen heel laag in carbs en dan 1 dag hoog. Ik vond het niet echt een succes. Het enige wat ik merkte was een achteruitgang in kracht tijdens trainingen. Ik schakel dus weer op mijn voedingsschema over uit de openingspost en maak dan het tekort met cardio, dat beviel me toch wat beter. Ik ben nu op de helft van de cut en ben best tevreden. De laatste weken gaat het wel een stuk langzamer. Schat dat ik nu op ongeveer 14% sta. Nog 2% te gaan en ik heb nog 5 weken de tijd, dat moet dus wel kunnen lukken. De komende 5 weken hou ik dit log weer wat beter bij, de afgelopen weken nauwelijks aan toegekomen i.v.m drukte.

Vandaag borst en rug getraind

Bench press
10x60
10x70
8x80
8x90

Incline dumbbell press
10x24
10x26
8x30
4x32

Incline dumbbell fly
10x14
10x16
8x18

Dips for chest
5x5 bw

Chin up wide grip
5x5 bw

Deadlift
10x60
10x90
10x110
6x120

BOR
12x50
10x60
10x70

Wide grip pulldown
10x50
10x60
6x70
3x75

Seated rows
15x45
12x65
10x75
8x90

Hyperextensions
3 sets
1 set bw
1 set bw + 10 kg contra
1 set bw + 15 kg contra

Laatst bewerkt:
Hier ook maar weer eens een kijkje nemen.
Hoe heb je dat precies aangepakt met low-carb? Heb er zelf ook over nagedacht, maar zolang ik vet verlies met een gewoon cutschema blijf ik dat gewoon doen.
Ben je in totaal veel kracht verloren?
Bij mezelf merk ik toch echt dat mijn benen veel slechter zijn geworden. Bovenlichaam is redelijk gelijk gebleven.

Nee ik ben niet heel veel kracht verloren. Ik had alleen totaal geen energie en heel de tijd honger. Concentratie werd ook steeds slechter. Ik heb 3 dagen low carb gedaan en daarna 1 dag high carb. Uithoudingsvermogen werd ook minder. Ik ging op de bench press, squat en deadlift wat achteruit in kracht. Denk ook dat die stack die ik nog steeds neem ervoor zorgt dat ik niet teveel kracht verlies. Maar ik ging die eerste 3/4 weken ook prima op 2800 kcals per dag (40/40/20) en dit beviel me veel beter. Daar schakel ik nu op terug in de laatste 5 weken.

Vanmiddag nog een foto geschoten. Niet echt veel vooruitgang in vergelijking met de vorige foto's, mijn taille is wel weer met een centimeter afgenomen. Quads zijn wel wat droger geworden.
v5j1q1.jpg

Ziet er netjes uit :thumbs:
Wel een goed idee om een stack erbij te nemen. Ik merk nu echt dat ik redelijk kracht ben verloren.
Kun je je vp niet ergens op laten meten? Schatten lijkt me niet echt betrouwbaar :p.
Ik heb zelf een huidplooimeter van een paar euro gekocht en meet om de zoveel dagen een huidplooi op m'n buik. Zo is het toch goed bij te houden, misschien heb je er wat aan ;)

Ja dat is misschien wat betrouwbaarder. Zal ook op de sportschool eens vragen of ze kunnen meten, vast wel. Al vind ik het cijfer niet zo belangrijk, ik ga gewoon op de spiegel af en als ik tevreden ben stop ik met cutten, waarschijnlijk zal dat op zo n 12% zijn.

Net een stuk wezen hardlopen, 17 km in 1.22. Zeer tevreden over. Binnenkort weer eens een wedstrijdje meepakken (halve marathon o.i.d). Deze week weer begonnen met het eten van 2900 calorieen op de verhouding 40/40/20. Morgen weer knallen in de sportschool!

Net een stuk wezen hardlopen, 17 km in 1.22. Zeer tevreden over. Binnenkort weer eens een wedstrijdje meepakken (halve marathon o.i.d). Deze week weer begonnen met het eten van 2900 calorieen op de verhouding 40/40/20. Morgen weer knallen in de sportschool!

Dat heb je inderdaad goed gedaan. Ben zelf ook fanatiek loper, en loop op de tien kilometer(ik loop wel eens langer, maar geen idee hoeveel km.) ongeveer 44 minuten. Dan liggen we uiteindelijk ongeveer even hoog qua tempo. Dus netjes gedaan.

Vandaag (Boven)benen, biceps en buik getraind

Chin-up wide grip
Piramide
1,2,3,4,5,4,3,2,1 bw

Squat
10x60
10x80
10x100

Leg press (schuin naar boven)
10x100
10x150
8x200
4x250
1x325

Leg extension
20x40
15x50
15x60 (branden als een gek, heerlijk!)

Leg curl (hamstring)
12x50
12x60
8x70

Chin-up (handpalmen naar binnen)
5x5 bw

Barbell curl
15x20
10x32.5
8x40
4x45

Dumbbell curl (zittend)
10x14
10x16
10x18

Hammer curl
10x14
10x16
10x16 (wilde 18 pakken maar dat ging niet meer)

Concentration curl
3 setjes tot failure

Dragon flags
3 sets van 4 herhalingen

Hanging leg raises
3 sets van 10 herhalingen

3 sets in zo n apparaat dat je naar beneden moet duwen met je borst (weet ff de naam niet)

Nog wat crunches in de beugel, toen was ik helemaal leeg.

Haha, brutale leg press 325! :D
Full stack?

Nee ik ging zeker niet zo diep als bij de lichtere gewichten, dus eigenlijk lukte het me nog niet. Maar was allang blij dat ik dit gewicht naar boven kreeg! Nu echt enorm naar de klote zeg van die training, straks maar voetbal kijken op de bank :)

Voel me een stuk beter met wat meer carbs. Deze week de carbs weer wat opgeschroeft en 3x keihard getraind. Cardio ook steeds meer aan het opvoeren, 4x per week 15 km hardlopen haal ik wel. Vandaag nog gewoon volgens mijn schema eten, morgen eet ik 3500 kcals.

Terug
Naar boven