Fitness Seller

Contest Log My 50+ coronacut to shreddedness

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit nu zes dagen in de cut en begin me een beetje zorgen te maken over mijn gewichtsafname. Ruim 2 kg in 6 dagen vind ik best wel fors. Nu weet ik dat het de eerste dagen harder kan gaan met gewichtsafname, om verschillende redenen. Ik heb mijn intake ongeveer 700 KCal verlaagd van 3550 in maart naar 2850 in april. Mijn vraag is nu: is dit te agressief en moet ik de kcal's iets omhoog doen of niet? Wat ik natuurlijk niet wil is verlies van spiermassa!
Bekijk bijlage 486411
Ik zou nog een weekje wachten en het dan bekijken. Eerste week in een kcal tekort is bij mij ook altijd onvoorspelbaar (vocht, darminhoud,..’)
 
Dat gaat idd wel hard naar beneden. Misschien toch nog enkele dagen wachten en als het zo blijft gaan op onderhoud gaan eten?
 
Ik zit nu zes dagen in de cut en begin me een beetje zorgen te maken over mijn gewichtsafname. Ruim 2 kg in 6 dagen vind ik best wel fors. Nu weet ik dat het de eerste dagen harder kan gaan met gewichtsafname, om verschillende redenen. Ik heb mijn intake ongeveer 700 KCal verlaagd van 3550 in maart naar 2850 in april. Mijn vraag is nu: is dit te agressief en moet ik de kcal's iets omhoog doen of niet? Wat ik natuurlijk niet wil is verlies van spiermassa!
Bekijk bijlage 486411

700 kcal in 1x schrappen is ook wel heel fors imo. Met de helft daarvan zit je ook prima. Aan het begin gaat het inderdaad snel, je lichaam verliest veel vocht/glycogeen, maar als je telkens zoveel kcal schrapt kom je uiteindelijk bij een dieet van <2000 kcal als je nog droger wil worden, dan ga je (als natty) enorm veel verliezen. Ik zou het rustig aanpakken als ik jou was. 300kcal minderen per 2-3 weken is echt meer dan genoeg
 
700 kcal in 1x schrappen is ook wel heel fors imo. Met de helft daarvan zit je ook prima.
O.K. Ik ga verhogen naar 3000.

Lekkere biceps pomp na de banded rows, banded pulldowns, curls:
IMG_1245.JPG
 
Netjes hoor ouwe natty, nu ook ff scheren en zonnen :thumb:
Okselhaar scheren vind ik zo gay... benen scheren deed ik dan weer wel, toen ik nog wielrenner was.
Ik doe sinds gisteren weer korte ritjes op de racefiets, dus dat kleurtje komt wel. :thumb:
 
Okselhaar scheren vind ik zo gay... benen scheren deed ik dan weer wel, toen ik nog wielrenner was.
Ik doe sinds gisteren weer korte ritjes op de racefiets, dus dat kleurtje komt wel. :thumb:
maar net wat je gay noemt. die geur die aan je okselharen gaan hangen dat is pas smerig.
 
Ik heb nu een vast trainingsschema voor thuis, dus ik ga niet meer alle trainingen hier loggen. Dat zou een beetje saai worden. Wel volgt hier na 1 week de eerste cut-update. Afgelopen 7 dagen 2,4 kg kwijtgeraakt, maar dat zal de komende tijd wel afvlakken. Target intake voor de komende week: 3000 KCal.

intake.jpg

gewicht.jpg
 
ik zou je eiwitten en vetten verhogen. aangezien je nu echt aan de ondergrens zit.
je geeft ook altijd dat je aan het proppen met eten. maar met zoveel carbs zou ik dat dus aanpassen.

ik zit op 3200 kcal. waarvan 100/110gr vet en 170/190gr eiwit. zelfs nog honger af en toe. en moet nog beginnen met cutten.
 
ik zou je eiwitten en vetten verhogen. aangezien je nu echt aan de ondergrens zit.
je geeft ook altijd dat je aan het proppen met eten. maar met zoveel carbs zou ik dat dus aanpassen.

ik zit op 3200 kcal. waarvan 100/110gr vet en 170/190gr eiwit. zelfs nog honger af en toe. en moet nog beginnen met cutten.
Wat is volgens jouw dan het voordeel daarvan? Wat zou ik daaraan hebben?
 
Wat is volgens jouw dan het voordeel daarvan? Wat zou ik daaraan hebben?
dat je minder hoeft te proppen. en misschien meer massa zal behouden.
op moment van bulken betere gainz maken om dat je makkelijker kan eten.

druk maken op verzadigde vetten en vezels zou ik ook niet wakker om liggen.
 
dat je minder hoeft te proppen. en misschien meer massa zal behouden.
op moment van bulken betere gainz maken om dat je makkelijker kan eten.

druk maken op verzadigde vetten en vezels zou ik ook niet wakker om liggen.
Proppen is het nu beslist niet meer! Heb een paar momenten van de dag echt wel trek en ben nu juist wel blij dat mijn voeding vrij volumineus is en dus wat meer vult. En ik dacht dat hoog in koolhydraten zitten in een cut juist eiwitsparend werkt. Verzadigde vetten maak ik me zeker niet druk over, maar staat erbij omdat de Eetmeter dit automatisch bijhoudt. Ik kan het ook weglaten.
 
“Eetmeter”? Een alternatief voor MyFitnessPal ?
 
Vetten zou ik in jouw geval sowieso 80-90g binnenkrijgen. Denk aan: noten, eieren, avocado, pindakaas, etc. Als natty zijn vetten (onverzadigd) enorm belangrijk voor je hormoonregulatie. Toen ik voor het eerst ging cutten, schrapte ik zowat al mijn vetten. Wat gebeurde er? Mijn hormoonniveaus kregen een vrije val (neen, dit heb ik niet d.m.v. bloedwaardes laten testen): ik had geen libido meer, geen energie, sliep matig. Gezien dat je nu zo'n 70kg weegt, zou ik het volgende doen:

ca. 80g vet
ca. 160g eiwit (persoonlijk zit ik zelf ook vrij hoog in eiwit: 250g op 90kg, voornamelijk omdat veel koolhydraten niet goed verteren en tot digestive issues leiden bij mij)
de overige kcal aanvullen met koolhydraten, afhankelijk van je kcal onderhoud

Conclusie: meer vetten. Weinig vet als natty gaan je op de lange termijn tegenstaan, geloof me, I've been there.
 
dat zei ik toch!
 
Ik zit nu zes dagen in de cut en begin me een beetje zorgen te maken over mijn gewichtsafname. Ruim 2 kg in 6 dagen vind ik best wel fors. Nu weet ik dat het de eerste dagen harder kan gaan met gewichtsafname, om verschillende redenen. Ik heb mijn intake ongeveer 700 KCal verlaagd van 3550 in maart naar 2850 in april. Mijn vraag is nu: is dit te agressief en moet ik de kcal's iets omhoog doen of niet? Wat ik natuurlijk niet wil is verlies van spiermassa!
Bekijk bijlage 486411
Even 2/3 weken aankijken eerste week(en) gaat iets harder
 
700 kcal in 1x schrappen is ook wel heel fors imo. Met de helft daarvan zit je ook prima. Aan het begin gaat het inderdaad snel, je lichaam verliest veel vocht/glycogeen, maar als je telkens zoveel kcal schrapt kom je uiteindelijk bij een dieet van <2000 kcal als je nog droger wil worden, dan ga je (als natty) enorm veel verliezen. Ik zou het rustig aanpakken als ik jou was. 300kcal minderen per 2-3 weken is echt meer dan genoeg
Nooit uitgaan van om de 2-3 weken je calorieën verlagen pas als het nodig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven