Fitness Seller

Gestopt My 50+ coronacut to shreddedness

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Mijn cardio loopt nogal op deze week... Omdat het erg mooi weer is de laatste tijd en wielrennen een heerlijke manier is om je hoofd leeg te maken en even een 'frisse neus' te halen in deze Corona-tijd, heb ik mijn oude hobby weer opgepakt. Maar... ik denk dat ik mijn onderhoudsbehoefte nu wel naar boven moet bijstellen, anders wordt mijn cut te diep op 3000 KCal. De afgelopen vijf dagen heb ik resp. 36, 40, 49, 57 en 61 km gefietst. Die laatste rit was bijna 1100 KCal! In maart was mijn cardio een stuk minder; op trainingsdagen naar de sportschool fietsen (10 km totaal) en op rustdagen 6-10 km wandelen.

Laatst bewerkt:
Dat wordt extra eten! Lekker 🤤

Thuis trainen met zeer beperkte middelen is voor de meesten al minder inspirerend dan naar de sportschool gaan, denk ik. Maar nu ik ook nog in een cut zit, valt het me echt zwaar. Ik moet me er echt mentaal doorheen slepen... trainen met een goed gevulde maag voelt toch fijner. :grumble:

Thuis trainen met zeer beperkte middelen is voor de meesten al minder inspirerend dan naar de sportschool gaan, denk ik. Maar nu ik ook nog in een cut zit, valt het me echt zwaar. Ik moet me er echt mentaal doorheen slepen... trainen met een goed gevulde maag voelt toch fijner. :grumble:
Die lege maag moet je trainen... anders periodiek vasten? En dan trainen na je eerste eetmoment?
Ik kon vroeger amper 10km lopen zonder te eten. Na wat vele nuchtere loopjes heb ik er eens een kleine 40 gelopen zonder ontbijt. Oefenen en opbouwen!

Die lege maag moet je trainen... anders periodiek vasten? En dan trainen na je eerste eetmoment?
Ik kon vroeger amper 10km lopen zonder te eten. Na wat vele nuchtere loopjes heb ik er eens een kleine 40 gelopen zonder ontbijt. Oefenen en opbouwen!
Ja, ik moet hier even doorheen denk ik. Wennen aan het hongergevoel. Is nieuw voor mij. :bang:
Kracht blijft gelukkig nog wel op peil. Zit vooral tussen de oren dus.

Taille is na 10 dagen cutten van 83 naar 81½ gegaan. Nog steeds dik vergeleken met @Skatermarvin, maar het gaat vooruit!

Ik zou nog een weekje wachten en het dan bekijken. Eerste week in een kcal tekort is bij mij ook altijd onvoorspelbaar (vocht, darminhoud,..’)
Dit pas na twee weken weet je echt hoe het zit.
Werk je met cheatmeal of ga je hardcore?

• Like
Waarderingen: BB_
Cheatmeals doe ik niet aan. Vind ik maar onzin. Wat bedoel je met 'hardcore'? Ik doe nu 3000 KCal en als het dreigt te stagneren, verlaag ik verder.
Dit dus, geen cheatmeal.
Geen refeed?
Dan lijkt het me gewoon best.
Dat je volgende week eens checkt.
Ben je in totaal 4kg af in twee weken gaat het te snel. Mag je wat opvoeren.
Mss per 200kcal.

Is een refeed tijdelijk terug naar onderhoud? Misschien, als ik het even niet meer trek, maar daar heb ik nog niet over nagedacht. Als het niet nodig is, dan liever niet en gewoon continu doorcutten.
Dat is gewoon 1 dag waarop je de carbs eens omhoog hoogt.
Kan wel eens goed doen voor je mentale status.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven