XXL Nutrition

My first log, lekker log maar toch.

• Topic Starter Topic Starter
Ziek en nu rugklachten waar je u tegen zegt… Erg frustrerend allemaal op het moment, maar kan weer langzaam beetje bij beetje wat. Morgen maar weer eens voorzichtig oppakken.
Ziek EN rugklachten?
Man man sterkte er mee, wel erg verrot hoor.

Rustig aan opbouwen, anders lig je er dadelijk voor een lange tijd uit.

• Like
Waarderingen: GruX
Maandag PUB

Benchpress:
8 x 50
8 x 50
4 x 80
1 x 90
1 x 100
1 x 110
2 x 5 x 102.5
3 x 5 x 100

OHP:
4 x 6 x 42.5

BOR:
4 x 6 x 75

Lat Pulldown:
3 x 10 x 75

Biceps:
3 x 10 x 30

Triceps pushdown:
3 x 10 x 60

Onderarmen bar:
3 x 10 x 30

Fijne training. Geen bijzonderheden.
Thuis wacht een eigen gemaakte pizza (resten van gisteren), met groentes, kaas en Turkse worst. Afgewogen en om en nabij de 500kcal in totaal en 20gr eiwit.
Ish grote lekkir!!

Fijne avond strijders!

Laatst bewerkt:
Maandag PUB

Benchpress:
8 x 50
8 x 50
4 x 80
1 x 90
1 x 100
1 x 110
2 x 5 x 102.5
3 x 5 x 100

OHP:
4 x 6 x 42.5

BOR:
4 x 6 x 75

Lat Pulldown:
3 x 10 x 75

Biceps:
3 x 10 x 30

Triceps pushdown:
3 x 10 x 60

Onderarmen bar:
3 x 10 x 30

Fijne training. Geen bijzonderheden.
Thuis wacht een eigen gemaakte pizza (testen van gisteren), met groentes, kaas en Turkse worst. Afgewogen en om en nabij de 500kcal in totaal en 20gr eiwit.
Ish grote lekkir!!

Fijne avond strijders!
Mooie bench en laat het smaken :eatmeat:

• Heart
Waarderingen: K82
Thuis wacht een eigen gemaakte pizza (resten van gisteren), met groentes, kaas en Turkse worst.
Zelfde hier.... maar dan met zo'n voorgebakken bodem met alleen tomaat, allerlei groente restjes, spaanse chorizo en restje geitenkaas..... macro's geen idee :dunno:

Dinsdag PLB:

Squats:
Na warmup;
5 x 5 x 105

Legpress:
8 x 200
3 x 8 x 220

RDL:
4 x 6 x 75

Leg extensions:
3 x 10 x 30

Kuiten (staand):
4 x 10 x 100

Lekkere workout.
Geen bijzonderheden behalve dat we nu de "Power" dagen gehad hebben en na woensdag de "Hypertrophy" helemaal kapot gaan met die lange setjes weer krijgen....kan niet wachten.

💪🏽✌🏽

💯👏

• Like
Donderdag UBH:

PullUps hammergrip:
3 x 8 x BW

BOR:
4 x 10 x 65

Benchpress:
2 x 8 x 60
12 x 80
10 x 80 (doel was 12)
7 x 80 (doel was 12)

Een pomp, niet normaal, ik moet deze iedere week opnieuw doen om 3 x 12 x 80 te behalen, daarna kan ik het gewicht pas verhogen.

Cable Chest Fly
3 x 12 x 25

Lateral Dumbbell Raises:
4 x 12 x 8 (en dan heb ik maar 8kg gebruikt maar dit schijnt voor de vorm super en voor de pomp ook, volgende keer 10kg)

Incline Dumbbell Curls:
3 x 12 x 14

Triceps Push Down V-Bar:
3 x 12 x 50

Wel een superlekkere workout maar moet nog wel een beetje wennen aan die langere setjes. Komt goed, voelt goed, wordt alleen maar beter.

Inmiddels is mijn Contest log ook geopend. Ik moet er alleen nog even achter komen hoe ik een linkje in mijn handtekening krijg zoals de meesten dat hier hebben.

zie bij mij:

ga naar je handtekening in je profiel. klik op de koppeling en rest is invullen van de link (copy paste) en je gewenste tekst
Schermafdruk van 2024-06-07 12-37-34.png

• Heart
Schermafdruk van 2024-06-07 13-06-43.png

• Like
Dit zal het laatste (tijdelijk) bericht zijn in deze logging, vanaf maandag gaan we loggen in de contest log (zie handtekening)

Vrijdag LBH

Deadlift:
6 x 80
2 x 90
1 x 100
1 x 110
1 x 120
1 x 130
1 x 140
3 x 6 x 100

Squats:
3 x 10 x 80

Lying leg curls:
4 x 12 x 25

Leg extensions:
4 x 12 x 25

Sested calf raises:
4 x 10 x 50

Onderarmen straight barbell:
4 x 10 x 40

Een enorme pomp tijdens Squats, ook al zijn de gewichten licht, met rustige diepe moves krijg je echt een robuuste pomp, daarna die leg curls man man man ik snap niet dat ik zo weinig mensen de benen zie doen, hoe fijn kun je trainen zeg. Sommige guys trainen alleen maar hun bovenlichaam en de benen laten ze wegrotten... Zonde!

Last van je rug of knieën? Hoeft geen excuus te zijn.

Ik hou er in ieder geval van.

Ok, vanaf maandag wordt er gelogt in de contest log.

Voor nu, fijn weekend allemaal!

Omdat onze mooie BTMC2024 voorbij is (Contest 2024) gaan we hier weer verder met loggen, tot mijn cut zijn eindpunt bereikt heeft, daarna zal ik een bulklog openen, maar dat duurt nog wel even.

Statistieken:
Begin bodyfat: 23.7%
Doel bodyfat: 10%
Laatste meeting bodyfat: 19.6%
Huidig bodyfat: ??
Startgewicht: 97.8 kg (13-06-2024)
Huidig gewicht: 88.1 kg (laatste weging 03-09-2024)
Gem weekgewicht vorige week: 90.7
Gem weekgemiddeld deze week: 89.3
Buikomtrek: 91cm (7cm minder dan begin cut)
Buikomtrek begin cut: 98cm
Kcals: 2200 op trainingsdagen, 2000 op niet trainingsdagen
Onderhoud: 3300

Maandag UB1:

Bench Press:
7 x 90
6 x 90
12 x 70

Incline benchpress:
8 x 75
12 x 55

MachinePlated Shoulder Press:
8 x 50 (25per kant)
7 x 50
14 x 35

Barbell Row:
10 x 85
7 x 85
13 x 70

LatPullDown Hammergrip:
8 x 85
7 x 85
14 x 65

Dumbbell hammer Curls:
8 x 20
6 x 20
13 x 14

Barbell Biceps Curls:
7 x 40
14 x 30

Triceps PushDown:
10 x 65
9 x 65
12 x 55

Cable Overhead Triceps Extensions:
13 x 20

Kleine aanpassing > OHP vervangen voor Machine Plated Shoulder Press, met de MPSP kan ik, op een voor mij betere manier, goed kracht ontwikkelen en daar ook op trainen.
Kleine aanpassing > Ik heb op de maandag steeds één borst oefening gehad, nu heb ik de incline bench er aan toegevoegd, deze doe ik dan 1topset/1backoff set.

Voor de rest geen veranderingen, wel een beetje minder power gisteren, had wat last van mijn hoofd en denk dat dat misschien komt door het weer of door dat beetje alcohol die ik dit weekend gehad heb. Heb bijna een jaar geen bier of andere alcoholische drank gehad en afgelopen weekend bij een excollega (Russisch) op bbq geweest, een flesje bier gehad en 2 borrels moonshine, wodka gemaakt van kersen en die andere was van rijst gemaakt volgens mij, de brandweer was net niet nodig man man man wat sterk, wodka is toch sowieso niks voor mij man, maar ik moest even proeven. Daarna in de stad nog anderhalf glas bier.
Maar goed, geen excuusjes > heb wel gewoon geknald in de gym, daar houden we van namelijk.

Dit is mijn vaste maandag routine, gaat niets meer aan veranderen wat oefeningen betreft, misschien zo nu en dan eens een andere volgorde maar dat zal geen probleem hoeven te zijn.

:loveyou:

Vandaag staat mijn Lowerbody op het programma, Deze heb ik wel aangepast en daar ben ik even een tijdje mee bezig geweest en een goed gemiddelde van alle reacties bij genomen.
Om natuurlijk te voorkomen dat er een knie dwars gaat liggen (niet letterlijk natuurlijk) heb ik goed gekeken naar indeling, volgorde en volume/intensiteit. 22 sets voor quads per week is inderdaad erg veel.
Daarnaast is het de bedoeling dat ik nog een aantal videootjes maak om mijn vorm te laten checken. Ook al denk ik dat ie goed zit is een ander oog weer een stuk kritischer en zal meer wijsheid brengen.

Ik ben voor de eerste Lowerbody dag uitgekomen op onderstaand schema:

Lopen (ik loop naar de gym) - stretchen
1- Seated Legcurls 2 set2 10-20 reps > activatie set (ik heb nog nooit een legcurl of een legextension gedaan vóórdat ik ging (hack)squatten. Ik ga er vanuit dat dit helpt ter voorkoming van eventuele blessures.
2- WarmUp squat 10 x empty bar

3- HackSquat 3 sets 2top/backoff
4- Romanian Deadlift 3 sets 2top/1backoff
5- Lying legcurls - 2 sets 1top/1backoff
6- LegExtensions - 3 sets 2top/1backoff
7- Standing Calfs - 3 sets - zwaar tot failure.

Omdat ik nog niet honderd procent in een hurk kan zitten ivm mijn knie kan ik nog geen volledige downbeweging maken met squats, wel zeker 90 graden of zelfs iets onder de knie, ik ga dit echt rustig opbouwen, ook wat gewicht betreft.
Ik weet niet echt een protocol hier voor maar ik zal luisteren naar mijn lichaam, ik kan inmiddels volledig pijnvrij lopen, knie helemaal strekken gaat ook normaal alleen in een hurk "ass to the grass" lukt nog niet met die knie.

Dus...

Laatst bewerkt:
Variant

• Like
Hoe ging je training ?

• Heart
Gelukkig goed, kan ook niet anders met die lichte gewichten maar heb nu momenteel helemaal geen last, en die legcurls helemaal aan het begin doen geeft toch wel een fijn stabiel gevoel tijdens de rest van de workouts. Ik zal dadelijk even de training van gisteren opgeven.

Ziek en nu rugklachten waar je u tegen zegt… Erg frustrerend allemaal op het moment, maar kan weer langzaam beetje bij beetje wat. Morgen maar weer eens voorzichtig oppakken.

Ik heb hetzelfde gehad en raad je aan even heel goed je plan te heroverwegen. Door maar door te blijven gaan heeft mij dat echt meer als een half jaar dikke ellende opgeleverd. Doe ermee wat je wilt. Een beetje massa is het niet waard tegenover je rug. Die massa komt zo weer terug straks. Lees maar in mn log , daar staat het verhaal sinds gisteren.

Ik heb hetzelfde gehad en raad je aan even heel goed je plan te heroverwegen. Door maar door te blijven gaan heeft mij dat echt meer als een half jaar dikke ellende opgeleverd. Doe ermee wat je wilt. Een beetje massa is het niet waard tegenover je rug. Die massa komt zo weer terug straks. Lees maar in mn log , daar staat het verhaal sinds gisteren.
Waarom haal je oude dingen erbij en zit je weer stemming te maken. Als je goed doorgelezen hebt ben ik van alle klachten momenteel af. Zo lang ik mijn rug helemaal op train met mijn core heb ik nergens last van. Mijn plan werkt harstikke goed en heb mijn eigen verwachtingen overtroffen.

edit: Zal je log doorlezen als ik tijd heb.

Terug
Naar boven