AndroidHealthClinic

My first log, lekker log maar toch.

Succes met SL. Veel gebruikt ter ondersteuning voor rugby. Mocht je vastlopen of een vervolgschema willen heb ik wel een paar tips / aanraders.

• Topic Starter Topic Starter
De intro van je log verdient al een follow.. ik lees mee ;)

• Like
Waarderingen: K82
Vandaag Squats, OHP en Deadlift

Squats:
5x5x102.5kg

Warming-up anders gedaan dan normaal nl;
5 x empty bar
5 x 40 (10 aan beide kanten dus)
5 x 60
2 x 80
2 x 100
Rust en daarna mijn 5 werksets gepakt.

Ging goed, wel zwaarder dan ik maandag met 100kg heb gesquat. Logisch, er zit wel 2.5 kg meer op mijn schouders maar ik had het niet zo verwacht, dus ik vermoed dat het iets in mijn warming-up kan zijn... Ga ik de volgende keer even "onderzoeken".

Wel mijn 5 sets uitgesquat dus ben uiteindelijk tevreden.

OHP:
5x5x37.5

Warming-up:
10x empty bar
5 x 25
5 x 30
Rust en daarna de werksets.

Ging lekker, voel een fijne pomp in de schouders, geen rare dingen of vraagtekens, voelt gewoon goed. Volgende keer 40kg totaal.

Ik heb trouwens 5 jaar bij Bolletje gewerkt (toen ik 20 was ongeveer) en op de banket-afdeling (waar ze pepernoten maken) kwam de afkorting OHP ook naar voren. Dit staat namelijk voor Oud Hollandse Pepernoot.
Van die stukken zachte kruidnootachtige lekkere brokken...

Dus als ik OHP (Overhead Press) zie staan denk ik daar dus steeds aan...en mijn maag denkt met me mee....

Ok, als lastst de Deadlift.

Deadlift:
1x5x100

Warming-up:
5 x 60
3 x 80
1 x 90
Rust en daarna 5 x 100.

Ging ook lekker, ik pak dit nog wel met beide handpalmen naar me toe en tevens geen handschoen of straps.
Bij zweterige handen kan dit lastig zijn dus ik ga bedenken wat ik moet doen, of straps of handschoenen.

Iemand tips of is dit persoonlijk?

Al met al lekker getraind. Nu 200 gr pasta (penne) met een beetje kip naar binnen klepperen...

Tot de volgende 💪🏼

✌🏼

Vandaag Squats, OHP en Deadlift

Squats:
5x5x102.5kg

Warming-up anders gedaan dan normaal nl;
5 x empty bar
5 x 40 (10 aan beide kanten dus)
5 x 60
2 x 80
2 x 100
Rust en daarna mijn 5 werksets gepakt.

Ging goed, wel zwaarder dan ik maandag met 100kg heb gesquat. Logisch, er zit wel 2.5 kg meer op mijn schouders maar ik had het niet zo verwacht, dus ik vermoed dat het iets in mijn warming-up kan zijn... Ga ik de volgende keer even "onderzoeken".

Wel mijn 5 sets uitgesquat dus ben uiteindelijk tevreden.

OHP:
5x5x37.5

Warming-up:
10x empty bar
5 x 25
5 x 30
Rust en daarna de werksets.

Ging lekker, voel een fijne pomp in de schouders, geen rare dingen of vraagtekens, voelt gewoon goed. Volgende keer 40kg totaal.

Ik heb trouwens 5 jaar bij Bolletje gewerkt (toen ik 20 was ongeveer) en op de banket-afdeling (waar ze pepernoten maken) kwam de afkorting OHP ook naar voren. Dit staat namelijk voor Oud Hollandse Pepernoot.
Van die stukken zachte kruidnootachtige lekkere brokken...

Dus als ik OHP (Overhead Press) zie staan denk ik daar dus steeds aan...en mijn maag denkt met me mee....

Ok, als lastst de Deadlift.

Deadlift:
1x5x100

Warming-up:
5 x 60
3 x 80
1 x 90
Rust en daarna 5 x 100.

Ging ook lekker, ik pak dit nog wel met beide handpalmen naar me toe en tevens geen handschoen of straps.
Bij zweterige handen kan dit lastig zijn dus ik ga bedenken wat ik moet doen, of straps of handschoenen.

Iemand tips of is dit persoonlijk?

Al met al lekker getraind. Nu 200 gr pasta (penne) met een beetje kip naar binnen klepperen...

Tot de volgende 💪🏼

✌🏼
Geen handschoenen!

Je deadlift is nog niet zo heel hoog, laag in verhouding tot je squat. Dit even als observatie.

Je kan je werkset met hookgrip gaan doen en/of chalk (magnesiumpoeder, is er ook in vloeibare vorm) gebruiken. Een hookgrip kan pijn doen en je moet er mogelijk aan wennen.

Sommige mensen gebruiken een mixed grip.

Geen handschoenen!

Je deadlift is nog niet zo heel hoog, laag in verhouding tot je squat. Dit even als observatie.

Je kan je werkset met hookgrip gaan doen en/of chalk (magnesiumpoeder, is er ook in vloeibare vorm) gebruiken. Een hookgrip kan pijn doen en je moet er mogelijk aan wennen.

Sommige mensen gebruiken een mixed grip.
Ja een mixed is waar ik aan zat te denken.
Maar de eerste tijd red ik het nog wel met blote handjes en met beide palmen naar mij toe.

Ik zal wel alvast eens kijken naar magnesium, is wel een goeie. Kzal eens vragen in mijn gym of ze dat daar hebben.

Ja een mixed is waar ik aan zat te denken.
Maar de eerste tijd red ik het nog wel met blote handjes en met beide palmen naar mij toe.

Ik zal wel alvast eens kijken naar magnesium, is wel een goeie. Kzal eens vragen in mijn gym of ze dat daar hebben.
Niet alle gyms hebben dat, je hebt nog de meeste kans bij gyms die (ook) PL, OL of Crossfit doen.

Als je zelf wat koopt zou ik voor liquid chalk (vloeibaar magnesium) gaan, dat geeft behoorlijk wat minder rommel, dat hebben Bever Sport en Decathlon ook gewoon: bergbeklimmers gebruiken dat spul ook.

Laatst bewerkt:
  • Like
En onderarmen trainen. :thumb:

• Like
in, succes!

• Bicep
Vandaag (einde middag) staan onder andere Squats weer op het programma, hoe verrassend.
5x5x105kg dit keer, lekker zwaar aan het worden.

Mijn warming-up zal er als onderstaand uit gaan zien, @Mentat ik ga wat jij aanbevolen hebt eens proberen als warming up.

1 x 5 x 40% (40kg afgerond)
1 x 3 x 60% (62.5kg afgerond)
1 x 2 x 80% (85kg afgerond)
Tussen de 80% en mijn werksets 100% zitten nog een paar stappen die ik toevoeg,
1 x 2 x 90kg
1 x 100
En dan mijn 5 sets van 5x105kg

Feedback is altijd welkom, misschien pak het te groot aan, ik weet het niet. (Misschien is het ook goed om niet zo veel na te denken en gewoon goed luisteren naar mijn lichaam).

Deze bovenstaande WU ziet er goed uit dus we gaan kijken hoe dit gaat. Ik zal mijn huidige warming-ups ter vergelijking ook vermelden;

Eergisteren (woensdag 7 februari)
10 x empty bar
6 x 40
2 x 60
1 x 70
1 x 80
1 x 90
1 x 100
Daarna 5 sets van 5 x 102.5kg gedaan

Wat betreft de benchpress; deze had ik maandag op 5x5x85 gepakt en zou vandaag naar 87.5 moeten gaan.
Ik vond de vorm in de laatste set niet goed genoeg, viel me iets tegen en de moeite die het me kostte om de laatste 2 reps te doen hebben mij doen besluiten om vandaag nogmaals hetzelfde gewicht te pakken.
De focus ligt in dit geval dan op vorm, rust en mijn gedachtes uit zetten en alleen maar het gewicht omhoog duwen.
Ik moet zeggen dat ik maandag gebruik maakte van een andere bank omdat die waar ik normaal op lig bezet was, zou niet mee mogen spelen dus zit gewoon tussen mijn oren.

Komt goed, ik heb er in ieder geval zin in!

Daarna natuurlijk de BOR maar die gaat sowieso lekker, fijne oefening is dat.

Maar nu eerst even verder werken.....en een bakkie koffie pakken!

Fijne dag allemaal!

:exactly:

• Like
Waarderingen: horn
Zo, weer een lekkere training gehad.

Squats:
5x5x105kg

Ging goed, lekker rustig gepakt zonder slechte momenten o.i.d. dus de volgende keer weer verhogen naar 107.5kg

Benchpress:
5x5x85kg

Gewicht hetzelfde gelaten als maandag maar nu ging hij erg lekker, goede vorm en ook de laatste set pakte ik alle reps zoals gepland. Volgende keer dus 87.5

BOR:
5x5x67.5

Ging zonder problemen en gewoon zoals het hoort. 3 keer bovenhands en 2 keer onderhands gepakt.

Daarna 3 x 8 bodyweight dips.
Ging lekker, triceps pompt nu fijn.

Fijne training gehad dus.

Nu op naar het weekend. Goed eten en chille dingen doen.

Fijn weekend allemaal!

Laatst bewerkt:
Gister een zware dag in de gym.
Beetje slecht geslapen in de nacht van zondag op maandag, paar keer wakker geweest en kon slecht weer in slaap komen, alsnog alle sets weten te volbrengen.

Squats:
5x5x107.5kg

Zware workout, paar keer tijdens de rust moeten gapen, echt irritant vind ik dat. Maar superblij toen ik de 5de set netjes had afgemaakt, man man lekker gevoel....ook al is het maar 107.5kg
Op naar de 110 morgen!

OHP:
5x5x40

Ging lekker, vorm zit er ook goed in, ik moet alleen oppassen op de gewichten die nog wel eens willen verschuiven met deze bar, beetje vervelend maar is goed gekomen.
Geen problemen dus de eerstvolgende workout weer verhogen met 2.5kg totaal.

Deadlift:
1x5x105
Warm-Up 8x60

Deze gind ook erg lekker, er zit nog wel meer in dus de komende weken kan ik nog wel verhogen maar denk dat wanneer de 130in de buurt komt ik moeite ga krijgen, daar moet ik doorheen kunnen breken.

Na deze compound nog een 2 tal assistance oefeningen gedaan;

3x8x60kg Lat-Pulldown

tussen de sets door:

3x8x30kg biceps curls

Lekkere zware workout uiteindelijk, ondanks de lage power en het gapen tussendoor.

Succes met SL. Veel gebruikt ter ondersteuning voor rugby. Mocht je vastlopen of een vervolgschema willen heb ik wel een paar tips / aanraders.

De workouts worden steeds zwaarder en er zal zeer binnenkort een plateau bereikt gaan worden vermoed ik.

Terugkomend op jouw aanbod met betrekking tot het vastlopen; wat zou het allereerste zijn dat je zou doen wanneer je een plateau bereikt?

Setjes verkorten of gewicht naar beneden en vanaf dat punt weer verder bouwen? Of is er een andere SL techniek?
Ik ben benieuwd.

Tot nu toe verloopt alles nog goed, wel lekker zwaar en daarom denk ik dat ik binnenkort een plateau ga aantikken.

(Ik had je een pb kunnen sturen maar ik hou dit openbaar zodat iedereen er van kan leren).

Alle feedback van een ieder is trouwens van harte welkom.

Laatst bewerkt:
Op het moment bezig met 5x5x110kg squats

Net mijn 3de set gehad, wel goed zwaar momenteel.

Dit was mijn warming up;
10 x empty bar
8 x 40
6 x 60
2 x 80
1 x 90
1 x 100
1 x 105

Misschien is mijn warming up niet optimaal wat gewicht of aantal reps betreft, dit is de 2de keer dat ik deze xr warming up pak, de keren daarvoor pakte ik elke gewicht 1 x stapsgewijs met 10kg omhoog tot aan de werk sets.

Eerst volgende squatdag probeer ik die vorige warming-up weer.

Mooi, gehaald! Zeer blij mee, voelt als een overwinning. Vrijdag gaan we 5x5x112.5 pakken

Nu:

Benchpress;
5x5x87.5

Ging lekker, laatste setje ietwat moeizaam maar wel gehaald. Even bedenken wat ik de volgende bench ga doen, misschien niet zo piepen en gewoon die 90 pakken.

BOR:
5x5x70

Geen bijzonderheden, gewoon lekker.

Assistance;
3 x 8 bodyweight dips
3 x 8 x 65 machine chestpress

Alle gewichten kunnen dus weer omhoog!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven