- Waardering
- 4.785
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 12%
Thanks!
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Thanks!
Welkom en thanks!
Thanks man!Succes met SL. Veel gebruikt ter ondersteuning voor rugby. Mocht je vastlopen of een vervolgschema willen heb ik wel een paar tips / aanraders.
Dankjewel man, welkom!De intro van je log verdient al een follow.. ik lees mee![]()
Geen handschoenen!Vandaag Squats, OHP en Deadlift
Squats:
5x5x102.5kg
Warming-up anders gedaan dan normaal nl;
5 x empty bar
5 x 40 (10 aan beide kanten dus)
5 x 60
2 x 80
2 x 100
Rust en daarna mijn 5 werksets gepakt.
Ging goed, wel zwaarder dan ik maandag met 100kg heb gesquat. Logisch, er zit wel 2.5 kg meer op mijn schouders maar ik had het niet zo verwacht, dus ik vermoed dat het iets in mijn warming-up kan zijn... Ga ik de volgende keer even "onderzoeken".
Wel mijn 5 sets uitgesquat dus ben uiteindelijk tevreden.
OHP:
5x5x37.5
Warming-up:
10x empty bar
5 x 25
5 x 30
Rust en daarna de werksets.
Ging lekker, voel een fijne pomp in de schouders, geen rare dingen of vraagtekens, voelt gewoon goed. Volgende keer 40kg totaal.
Ik heb trouwens 5 jaar bij Bolletje gewerkt (toen ik 20 was ongeveer) en op de banket-afdeling (waar ze pepernoten maken) kwam de afkorting OHP ook naar voren. Dit staat namelijk voor Oud Hollandse Pepernoot.
Van die stukken zachte kruidnootachtige lekkere brokken...
Dus als ik OHP (Overhead Press) zie staan denk ik daar dus steeds aan...en mijn maag denkt met me mee....
Ok, als lastst de Deadlift.
Deadlift:
1x5x100
Warming-up:
5 x 60
3 x 80
1 x 90
Rust en daarna 5 x 100.
Ging ook lekker, ik pak dit nog wel met beide handpalmen naar me toe en tevens geen handschoen of straps.
Bij zweterige handen kan dit lastig zijn dus ik ga bedenken wat ik moet doen, of straps of handschoenen.
Iemand tips of is dit persoonlijk?
Al met al lekker getraind. Nu 200 gr pasta (penne) met een beetje kip naar binnen klepperen...
Tot de volgende 💪🏼
✌🏼
Ja een mixed is waar ik aan zat te denken.Geen handschoenen!
Je deadlift is nog niet zo heel hoog, laag in verhouding tot je squat. Dit even als observatie.
Je kan je werkset met hookgrip gaan doen en/of chalk (magnesiumpoeder, is er ook in vloeibare vorm) gebruiken. Een hookgrip kan pijn doen en je moet er mogelijk aan wennen.
Sommige mensen gebruiken een mixed grip.
Niet alle gyms hebben dat, je hebt nog de meeste kans bij gyms die (ook) PL, OL of Crossfit doen.Ja een mixed is waar ik aan zat te denken.
Maar de eerste tijd red ik het nog wel met blote handjes en met beide palmen naar mij toe.
Ik zal wel alvast eens kijken naar magnesium, is wel een goeie. Kzal eens vragen in mijn gym of ze dat daar hebben.
Goeie, die lopen bij ook een beetje achter vind ik.
Thanks!

Succes met SL. Veel gebruikt ter ondersteuning voor rugby. Mocht je vastlopen of een vervolgschema willen heb ik wel een paar tips / aanraders.