AndroidHealthClinic

My first log, lekker log maar toch. (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Op het moment bezig met 5x5x110kg squats

Net mijn 3de set gehad, wel goed zwaar momenteel.

Dit was mijn warming up;
10 x empty bar
8 x 40
6 x 60
2 x 80
1 x 90
1 x 100
1 x 105

Misschien is mijn warming up niet optimaal wat gewicht of aantal reps betreft, dit is de 2de keer dat ik deze xr warming up pak, de keren daarvoor pakte ik elke gewicht 1 x stapsgewijs met 10kg omhoog tot aan de werk sets.

Eerst volgende squatdag probeer ik die vorige warming-up weer.

Nu eerst nog 2 sets afmaken voor mijn beentjes.
Op zich is 110kg voor 5x5 al een behoorlijk gewicht voor SL.

Je kan er ook nog mee experimenteren om die laatste warm up set niet zo hoog te doen, doe die op 10-20 kilo minder dan je werkset?

• Like
Waarderingen: K82
De workouts worden steeds zwaarder en er zal zeer binnenkort een plateau bereikt gaan worden vermoed ik.

Terugkomend op jouw aanbod met betrekking tot het vastlopen; wat zou het allereerste zijn dat je zou doen wanneer je een plateau bereikt?

Setjes verkorten of gewicht naar beneden en vanaf dat punt weer verder bouwen? Of is er een andere SL techniek?
Ik ben benieuwd.

Tot nu toe verloopt alles nog goed, wel lekker zwaar en daarom denk ik dat ik binnenkort een plateau ga aantikken.

(Ik had je een pb kunnen sturen maar ik hou dit openbaar zodat iedereen er van kan leren).

Alle feedback van een ieder is trouwens van harte welkom.

Als je meerdere trainingen niet haalt. Dus je stalt een gehele week op de 5x5 squat dan zou ik een deload doen van -20kg en vanaf daar gewoon weer opbouwen en eventueel je kcal inname wat opschroeven.

Een keer een training niet halen kan ook een moment opname zijn.

Verder is een warming up altijd een persoonlijk ding. Ik deed nooit dingen met een lege stang o.i.d en mijn focus zat meer op mobiliteit dus wat rek en strek werk. Dat van mij zou met 5x5x110kg iets zoals onderstaand zijn.

5x60kg
5x80kg
3x100kg

• Like
Als je meerdere trainingen niet haalt. Dus je stalt een gehele week op de 5x5 squat dan zou ik een deload doen van -20kg en vanaf daar gewoon weer opbouwen en eventueel je kcal inname wat opschroeven.

Een keer een training niet halen kan ook een moment opname zijn.

Verder is een warming up altijd een persoonlijk ding. Ik deed nooit dingen met een lege stang o.i.d en mijn focus zat meer op mobiliteit dus wat rek en strek werk. Dat van mij zou met 5x5x110kg iets zoals onderstaand zijn.

5x60kg
5x80kg
3x100kg
Mee eens wat betreft dat het een persoonlijk ding is een warming-up.

Ik ga een soortgelijke de eerst volgende keer proberen, wat meer gewicht en minder herhalingen dan mijn afgelopen warming-ups, kijken wat dat doet.

En mijn kcal heb ik al verhoogd deze week, ik eet nu exact op onderhoud ipv 300 eronder. Ik hou het in de gaten.

Thanks man!

Mee eens wat betreft dat het een persoonlijk ding is een warming-up.

Ik ga een soortgelijke de eerst volgende keer proberen, wat meer gewicht en minder herhalingen dan mijn afgelopen warming-ups, kijken wat dat doet.

En mijn kcal heb ik al verhoogd deze week, ik eet nu exact op onderhoud ipv 300 eronder. Ik hou het in de gaten.

Thanks man!
Geen probleem. Als je het plezier verliest in SL dan moet je het even aangeven. Heb nog wel wat schema's als vervolgoptie die ik hier dan voor je neer zal zetten.

• Bicep
Geen probleem. Als je het plezier verliest in SL dan moet je het even aangeven. Heb nog wel wat schema's als vervolgoptie die ik hier dan voor je neer zal zetten.
Geweldig man, bedankt alvast!

Wat leuk en prachtig om te lezen jouw 1e log

• Bicep
Leuk! Het wordt vanzelf heel zwaar en je zult op een gegeven moment iets met wat meer volume willen hebben of afwisselen met periodes met meer intensiteit.

Ik zou er nog wat pull-ups bij gaan doen, eventueel wat Facepulls als het zo uitkomt.

Voordeel van sl is dat het lekker simpel en duidelijk is.

• Bicep
Leuk! Het wordt vanzelf heel zwaar en je zult op een gegeven moment iets met wat meer volume willen hebben of afwisselen met periodes met meer intensiteit.

Ik zou er nog wat pull-ups bij gaan doen, eventueel wat Facepulls als het zo uitkomt.

Voordeel van sl is dat het lekker simpel en duidelijk is.
Ja die pull-ups doe ik op deadlift-dag en dips doe ik op bench-dag.
Ook op deadlift-dag doe ik biceps en op benchdag pak ik ook nog wel eens een achterkant schouder mee. Ligt er een beetje aan waar ik mee uit kom voor mijn gevoel.

Vandaag heerlijk getraind.

Squats:
5x5x112.5kg

Zwaar maar wat lekker, er was 1 rep waarvan ik dacht dat ik niet meer omhoog zou komen maar ik heb me er met een super vorm doorheen gedrukt.

Tevreden over deze workout.
Maandag naar de 115kg

Overigens wel alle sets met een belt om gepakt, voelt niet verkeerd alhoewel ik het liefst geen belt gebruik.

OHP:
5x5x42.5kg

Ging lekker, ik moet alleen even beter staan, soms ga ik scheef en dan moet ik het gewicht weer recht boven me duwen, ziet er slordig en raar uit.

Deadlift;
1x5x110

Ging lekker, niks op aan te merken.

Assistance waren 2 x 6 pullups
En supersetjes biceps;
Dumbell curls VS hammer curls (16kg)

Echt lekker getraind, had een beetje last van mijn linkerschouder ter hoogte/achter mijn sleutelbeen (sinds bench op woensdag). Dit weekend mooi rust houden en geen gekke dingen doen.

Ach ja, pijntjes horen er af en toe bij, houdt je scherp.

Mensen, fijne avond en een goed weekend!

De workouts worden steeds zwaarder en er zal zeer binnenkort een plateau bereikt gaan worden vermoed ik.

Terugkomend op jouw aanbod met betrekking tot het vastlopen; wat zou het allereerste zijn dat je zou doen wanneer je een plateau bereikt?

Setjes verkorten of gewicht naar beneden en vanaf dat punt weer verder bouwen? Of is er een andere SL techniek?
Ik ben benieuwd.

Tot nu toe verloopt alles nog goed, wel lekker zwaar en daarom denk ik dat ik binnenkort een plateau ga aantikken.

(Ik had je een pb kunnen sturen maar ik hou dit openbaar zodat iedereen er van kan leren).

Alle feedback van een ieder is trouwens van harte welkom.
Zelf ben ik geen voorstander van het "uitmelken" van programma's als SL. De reden hiervoor is dat je vooral met steeds slechtere reps aan het oefenen bent

Als iedere keer verhoging er niet meer in zit ip de squat dan zou ik of wekelijks gaan verhogen, met eventueel een medium dag in het midden. Of evolueren naar Greyskull LP, of 70s Big LP, 531 for Beginners, GZCLp of iets anders, beetje afhankelijk van je doelen.

• Like
Zelf ben ik geen voorstander van het "uitmelken" van programma's als SL. De reden hiervoor is dat je vooral met steeds slechtere reps aan het oefenen bent

Als iedere keer verhoging er niet meer in zit ip de squat dan zou ik of wekelijks gaan verhogen, met eventueel een medium dag in het midden. Of evolueren naar Greyskull LP, of 70s Big LP, 531 for Beginners, GZCLp of iets anders, beetje afhankelijk van je doelen.
Ik zal dan meteen uitschrijven wat Mentat bedoeld met een medium dag. Onderstaand heb ik zelf ook lang gedaan tijdens een 5x5 met 3x per week squats.

Week 1
Dag 1: 5x5x120kg heavy
Dag 2: 5x5x100kg light
Dag 3: 5x5x110kg medium

Week 2
Dag 1: 5x5x122.5kg
Dag 2: 5x5x102.5kg
Dag 3: 5x5x112.5kg

• Like
Echt lekker getraind, had een beetje last van mijn linkerschouder ter hoogte/achter mijn sleutelbeen (sinds bench op woensdag).
Heb je de schouderbladen goed terug- en naar beneden getrokken tijdens de bench?
Druk je de stang omhoog of jezelf weg van de stang?

• Like
Ik zal dan meteen uitschrijven wat Mentat bedoeld met een medium dag. Onderstaand heb ik zelf ook lang gedaan tijdens een 5x5 met 3x per week squats.

Week 1
Dag 1: 5x5x120kg heavy
Dag 2: 5x5x100kg light
Dag 3: 5x5x110kg medium

Week 2
Dag 1: 5x5x122.5kg
Dag 2: 5x5x102.5kg
Dag 3: 5x5x112.5kg
Ziet er interessant uit, wanneer ik mijn plafond bereik ga ik dit ook doen wat jij beschrijft.

Heb je de schouderbladen goed terug- en naar beneden getrokken tijdens de bench?
Druk je de stang omhoog of jezelf weg van de stang?
Goeie, ik hou mijn schouderbladen teruggetrokken maar merk dat ik soms "uit de vorm schiet" om het zo maar te zeggen.

Ik duw de stang omhoog, niet mezelf in de bank.
Wat is wijsheid in dit geval? Heb er eigenlijk nog niet op die manier op gelet, ik span wel mijn borst aan bij de neerwaartse beweging dus ik laat het gewicht niet "vallen" zeg maar, mijn benen stabiel op de grond, onderrug arched en glutes aangespannen evenals de buik.

Goeie, ik hou mijn schouderbladen teruggetrokken maar merk dat ik soms "uit de vorm schiet" om het zo maar te zeggen.

Ik duw de stang omhoog, niet mezelf in de bank.
Wat is wijsheid in dit geval? Heb er eigenlijk nog niet op die manier op gelet, ik span wel mijn borst aan bij de neerwaartse beweging dus ik laat het gewicht niet "vallen" zeg maar, mijn benen stabiel op de grond, onderrug arched en glutes aangespannen evenals de buik.
In dat geval heb je mogelijk last van je ac gewricht vanwege form failure.
Je zou ervoor kunnen kiezen om niet tot failure te gaan, al kan dat lastig zijn.
Het kan je mettertijd wel een hoop narigheid besparen als je jezelf een beetje weet in te houden.
Uiteindelijk zijn het de goed uitgevoerde reps die je verder brengen.
Jezelf wegdrukken helpt de kracht naar het bankje over te brengen, in plaats van je schouder.

In dat geval heb je mogelijk last van je ac gewricht vanwege form failure.
Je zou ervoor kunnen kiezen om niet tot failure te gaan, al kan dat lastig zijn.
Het kan je mettertijd wel een hoop narigheid besparen als je jezelf een beetje weet in te houden.
Uiteindelijk zijn het de goed uitgevoerde reps die je verder brengen.
Jezelf wegdrukken helpt de kracht naar het bankje over te brengen, in plaats van je schouder.
Nice advies. Thanks.
Ik moet zeggen dat ik nu totaal geen "last" heb van dat pijntje, is helemaal weg maar ik ga er wel beter op letten.

Het is weer maandag.

Vandaag stond op het programma:

Squats 115kg (5x5)
Benchpress 90kg (5x5)
BOR 72.5kg (5x5)

Squats:
8 x 50
4 x 60
2.x 80
1 x 90
1 x 100
1 x 110
5 x 5 x 115

Dit ging echt lekker, na een week of 2 mijn kcal iets verhoogd te hebben merk ik het terug in de gym, ik zit nu op onderhoud en op gym dagen 200 erboven. Voelt goed.

Ik gebruik met dit gewicht een belt, lijkt of ik meer kracht kan zetten maar ik weet niet of dit tussen de oren zit.

Benchpress:
8 x 50
4 x 60
2 x 70
1 x 80
1 x 85
5 x 5 x 90

Ging op zich wel goed, geen problemen bij de eerste 4 sets, schouders mooi in de bank gedrukt en vanuit deze positie de lift gedaan, in de laatste set merkte ik bij de laatste 2 reps een bepaalde moeite waardoor ik heb besloten om de eerst volgende benchdag weer hetzelfde gewicht te pakken.

BigGuy84
Ik moet zeggen dat het misschien niet onverstandig is om het gewicht of te verlagen OF om inderdaad eens niet tot failure te gaan. Ik voel dat gevoel nu weer in mijn sleutelbeen-gebied, beetje vervelend aanwezig, geen echte pijn maar wel irritant aanwezig.

Voor de rest ben ik zeer tevreden over deze bench maar ik moet er wel mee aan de gang.

Na deze sets heb ik 6 x 80 en daarna 6 x 60 gepakt... Weet ook niet of dat wel een juist besluit was.

BOR:
5 x 50
2 x 60
2 x 70
5 x 5 x 72.5

Ging lekker, geen bijzonderheden.

Assistance heb ik een superset Dips met machine chestpress gepakt (chestpress op 65 pompen)

Braaf de buik getraind als afsluiter.

Op naar woensdag.

Voel je vrij om feedback/tips/op/aanmerkingen te geven.

💪🏼👍🏼

Het is weer maandag.

Vandaag stond op het programma:

Squats 115kg (5x5)
Benchpress 90kg (5x5)
BOR 72.5kg (5x5)

Squats:
8 x 50
4 x 60
2.x 80
1 x 90
1 x 100
1 x 110
5 x 5 x 115

Dit ging echt lekker, na een week of 2 mijn kcal iets verhoogd te hebben merk ik het terug in de gym, ik zit nu op onderhoud en op gym dagen 200 erboven. Voelt goed.

Ik gebruik met dit gewicht een belt, lijkt of ik meer kracht kan zetten maar ik weet niet of dit tussen de oren zit.

Benchpress:
8 x 50
4 x 60
2 x 70
1 x 80
1 x 85
5 x 5 x 90

Ging op zich wel goed, geen problemen bij de eerste 4 sets, schouders mooi in de bank gedrukt en vanuit deze positie de lift gedaan, in de laatste set merkte ik bij de laatste 2 reps een bepaalde moeite waardoor ik heb besloten om de eerst volgende benchdag weer hetzelfde gewicht te pakken.

BigGuy84
Ik moet zeggen dat het misschien niet onverstandig is om het gewicht of te verlagen OF om inderdaad eens niet tot failure te gaan. Ik voel dat gevoel nu weer in mijn sleutelbeen-gebied, beetje vervelend aanwezig, geen echte pijn maar wel irritant aanwezig.

Voor de rest ben ik zeer tevreden over deze bench maar ik moet er wel mee aan de gang.

Na deze sets heb ik 6 x 80 en daarna 6 x 60 gepakt... Weet ook niet of dat wel een juist besluit was.

BOR:
5 x 50
2 x 60
2 x 70
5 x 5 x 72.5

Ging lekker, geen bijzonderheden.

Assistance heb ik een superset Dips met machine chestpress gepakt (chestpress op 65 pompen)

Braaf de buik getraind als afsluiter.

Op naar woensdag.

Voel je vrij om feedback/tips/op/aanmerkingen te geven.

💪🏼👍🏼
Lukte het om jezelf van de stang weg te duwen? Dat is vaak wel even oefenen.

Waarschijnlijk zijn de tricep het zwakste punt van je bench en misschien kan je, als je graag wilt knallen, de intensiteit richten op een tricepoefening.

• Bicep
Lukte het om jezelf van de stang weg te duwen? Dat is vaak wel even oefenen.

Waarschijnlijk zijn de tricep het zwakste punt van je bench en misschien kan je, als je graag wilt knallen, de intensiteit richten op een tricepoefening.
Ja het lukte, voelt goed. Morgen wederom weer mooi mee aan de gang.

Back
Naar boven