Statistieken:
Begin bodyfat: 23.7% (13-06-2024)
Doel: Cutten tot minstens 12% zodat ik ook eens al mijn buikspieren kan zien.
Laatste meeting bodyfat: 13.5% (13-09-2024)
Huidig bodyfat: 11.5 (36mm met 4puntsmeting)
Startgewicht: 97.8 kg (13-06-2024)
Huidig gewicht: 84.5 (gewogen op 17-10-2024)
Gem weekgewicht (27-09-2024): 87.4
Gem weekgemiddeld deze week: 84.8
Buikomtrek 27-09-2024: 89.0cm
Buikomtrek huidig: 88.5 (begin cut = 98cm)
Kcals: dietbreak gestart op wo 16-10-2024 op 2650kcals.
Onderhoud: 2900 (theoretisch) en dit was 3300
@SoSue65! op 13 juni ben ik met mijn cut begonnen en 13 oktober is dus precies 4 maand geleden. Deze statistieken zijn dus momenteel een inzicht van 4 maand cutten.
Algmeeen:
Mijn doel was om te cutten tot minimaal 12% en waardoor ik mijn abs kon zien, dit doel heb ik volgens de 4puntsmeting behaald! Ben ik blij? Ja hoor maar ik ga nog wel even lekker door.
Update van de afgelopen weken:
Ik had dus last van mijn knie. Hierdoor kon ik mijn benen niet trainen en heb nu inmiddels, inclusief deze week, 2 weken een upperbody-push/pull schema gevolgd, 4 keer per week.
Maandag-push = borst, schouders, triceps
Dinsdag-pull = rug biceps buik
Donderdag-push = borst schouders triceps
Vrijdag-pull = rug biceps buik
Niks spannends, niks bijzonders, wel lekker getraind, erg lekker maar dus wel zonder de benen te trainen.
Gisteren ben ik bij de fysio geweest voor een echo, hieruit bleek dat er (gelukkig) helemaal niks mis is met mijn knie.
Echter, zijn mijn voeten ingezakt, dat wist ik wel want dat heb ik al mijn hele leven, alleen had ik niet verwacht dat ik hierdoor zulke pijnlijke knieën kon krijgen.
Hij gaf aan dat dit ook te maken kon hebben met overbelasting, doordag je knieën vanaf je voet te veel belast worden door inzakking van de voeten krijgen ze het enorm zwaar.
Mede doordat ik elke dag mijn stappen ook maak worden ze extra belast, dus hier moet ik sowieso mee aan de slag.
De fysio gaf aan dat steunzooltjes via een podoloog mij van mijn klachten afhelpen. Dus daar regel ik vandaag een afspraak mee.
Daarnaast gaf hij aan dat ik gewoon mijn benen weer moest trainen, tot ik die zooltjes heb goed moet letten op mijn voetstand ivm doorzakken.
Dus vanaf vandaag ga ik wederom opnieuw starten met rustig opbouwen met trainen van mijn benen, en dan extra goed letten op rechte voetstand in de zin van niet doorzakken.
@AK dit was dus het issue waardoor mijn knie begon te janken. Lag dus niet aan mijn vorm. Maar we gaan er mee bezig.
Voor de rest gaat de cut lekker. Inmiddels 4 maand bezig en de afgelopen weken is mijn vet dus gemeten op 36mm en kwam hier 11.5% uit.
Om dit nog verder door te trekken heb ik, na een goed advies en een goede JeffNIppard uitleg, besloten om even een diet-break in te lassen voor 10 dagen.
Mijn kcals lagen al een flink aantal weken op 1800-1900 per dag, deze schroef ik sinds gisteren op naar 2650 (meer KH) om mijn systeem even te resetten en te laten rusten en bij te laten komen.
Zal mentaal ook lekker zijn en in de gym en over het algemeen, mijn onderhoud ligt momenteel op 2900 dus ik ben niet bsang dat ik mijn cut dwarslig.
Na deze 10 dagen wil krachtig doorpushen tot 10% en dikkere abs, want die hebben wel wat aandacht nodig.
De verwachting is bij deze dat ik in november, eind november, mijn cut kan eindigen om vandaar uit te kunnen voorbereiden op een heerlijke lean-winterbulk.
Fotootjes:
De bovenste is van 13 juni (4 maand geleden dus) die daaronder zijn van 10 oktober.