MuscleMeat

My first log, lekker log maar toch.

• Topic Starter Topic Starter
Je rdl is 80kg en je bb row is ook 80kg.

Bepaalde machine oefeningen doe je ook vrij zwaar, maar machines kunnen een afwijking geven in kgs waardoor het moeilijk te zien is.
Mijn RDL is te licht, dit gaf ik ook aan in mijn vorige update volgens mij, die mag van mij naar 90, misschien wel 95.

Zolang je Hack Squats kunt doen zonder klachten doe je dat een aantal weken tot je herstel
Gisteren gedaan, zonder extra gewicht dus dan zit op 60kg, momenteel geen extra klachten, lopen is pijnloos.

Ik kan deze knieklachten niet beschouwen als dezelfde die ik vorige keer had dus ergens ben ik heel voorzichtig erg blij.

Mijn RDL is te licht, dit gaf ik ook aan in mijn vorige update volgens mij, die mag van mij naar 90, misschien wel 95.
Het gaat niet om die 5kg, maar om de verhouding.
Ik ken niemand die vrijwel identiek een bb row kan toz van een rdl, een vd 2 gaat dan verkeerd (of beide), maar ik zou de bb row gokken.

Qua machine oefeningen kan je niks zinvols zeggen doordat elke machine anders aanvoelt. Losse gewichten zijn overal hetzelfde of jij nou 200kg squat in jou gym of mijn gym dat is identiek.

• Like
Waarderingen: K82
  • Like
Ik vind persoonlijk de hack Squad ook echt niet chill! Ik voer het oprecht goed uit met laag gewicht, maar heb gewoon het gevoel dat er veel meer druk op je knieën komt dan bijvoorbeeld: smith Squad Matchine.

Ik heb echt een aantal keer hack Squad geprobeerd en misschien ligt het ook waar jij je voeten plaatst maar ik ervaar continue pijntjes aan mijn knie en dat heb ik nooit meer een normale Squad, die ik vrij zwaar kan uitoefenen.

Ik vind persoonlijk de hack Squad ook echt niet chill! Ik voer het oprecht goed uit met laag gewicht, maar heb gewoon het gevoel dat er veel meer druk op je knieën komt dan bijvoorbeeld: smith Squad Matchine.

Ik heb echt een aantal keer hack Squad geprobeerd en misschien ligt het ook waar jij je voeten plaatst maar ik ervaar continue pijntjes aan mijn knie en dat heb ik nooit meer een normale Squad, die ik vrij zwaar kan uitoefenen.
Had ik vorige week ook, ik had mijn voeten wat te ver naar beneden waardoor ik niet goed met mijn hak kracht zette maar meer vanuit de tenen, dan krijg je behoorlijke druk op de knieën. Ik vermoed dat daar mijn klacht dit keer vandaan komt maar wat ik dan wel vreemd vind is dat ik er gister pas last van kreeg en niet een dag er na ofzo.

Maar goed. We blijven leren.

Ik vind HackSquat eigenlijk wel een heerlijke. In onze gym hebben we ook een belt-squat, iedereen houdt er van maar ik vind dat maar niks, ik krijg mijn stand niet goed en heb er geen echte feeling mee.

Stand van benen voeten kan heel veel uitmaken. Als je spieren sterk genoeg worden kunnen die de druk op je knieën verlagen. Ik heb geen kraakbeen in 1 knie en dan wordt het soms beetje gevoelig.

OT:
Wat @AK volgens mij probeert te zeggen en ik denk dat die het juist heeft. Dat als je naar oefeningen en gewicht kijkt je telkens in een blessure loopt. Zonder te zien wat je doet is de juiste aanname die hij deelt dat je ergens in de oefening de belasting verkeerd is.

Controle is in het begin belangrijk en zeker niet te veel veren. AK geeft hier echt wel een goede tip, ook al kwam het er een beetje kort door de bocht uit!

Stand van benen voeten kan heel veel uitmaken. Als je spieren sterk genoeg worden kunnen die de druk op je knieën verlagen. Ik heb geen kraakbeen in 1 knie en dan wordt het soms beetje gevoelig.

OT:
Wat @AK volgens mij probeert te zeggen en ik denk dat die het juist heeft. Dat als je naar oefeningen en gewicht kijkt je telkens in een blessure loopt. Zonder te zien wat je doet is de juiste aanname die hij deelt dat je ergens in de oefening de belasting verkeerd is.

Controle is in het begin belangrijk en zeker niet te veel veren. AK geeft hier echt wel een goede tip, ook al kwam het er een beetje kort door de bocht uit!
Ik zal dan de eerst volgende keer dat ik er weer een beetje gewichtige belasting op heb met bepaalde compouds echt een filmpje maken (is al zo vaak gezegd maar ik ga het dan echt doen).

Dan maak ik wel een YT accountje aan om ze te delen want ik kan blijkbaar met mijn Huawei P30 Lite geen filmpjes rechtstreeks posten helaas.

• Bicep
Waarderingen: GruX
Hoe lang doe je nu BB squats ?
Hoe lang heb je last van je knie, en is er toen een andere oefening bijgekomen ?
Nu vertel je weer dat je denkt dat het door HS komt, dus zet het even op een rijtje

• Like
Het gaat niet om die 5kg, maar om de verhouding.
Ik ken niemand die vrijwel identiek een bb row kan toz van een rdl, een vd 2 gaat dan verkeerd (of beide), maar ik zou de bb row gokken.

Qua machine oefeningen kan je niks zinvols zeggen doordat elke machine anders aanvoelt. Losse gewichten zijn overal hetzelfde of jij nou 200kg squat in jou gym of mijn gym dat is identiek.
Er zijn idd wel tabellen van gebruikelijke verhoudingen van squat:row:bench etc.... maar bij sommige mensen met heel lange benen tov rug of andersom kan dat wel eens flink afwijken.

Laatst bewerkt:
Wat was er nou met 13 okt, wat toch een eind datum waar jij naar toe leefde..ben al een tijdje niet op het forum geweest en alles weer terug lezen..geen zin...beetje lui 🤭 dus als ik het verkeerd heb..sorry

Statistieken:
Begin bodyfat: 23.7% (13-06-2024)
Doel: Cutten tot minstens 12% zodat ik ook eens al mijn buikspieren kan zien.
Laatste meeting bodyfat: 13.5% (13-09-2024)
Huidig bodyfat: 11.5 (36mm met 4puntsmeting)
Startgewicht: 97.8 kg (13-06-2024)
Huidig gewicht: 84.5 (gewogen op 17-10-2024)
Gem weekgewicht (27-09-2024): 87.4
Gem weekgemiddeld deze week: 84.8
Buikomtrek 27-09-2024: 89.0cm
Buikomtrek huidig: 88.5 (begin cut = 98cm)
Kcals: dietbreak gestart op wo 16-10-2024 op 2650kcals.
Onderhoud: 2900 (theoretisch) en dit was 3300

@SoSue65! op 13 juni ben ik met mijn cut begonnen en 13 oktober is dus precies 4 maand geleden. Deze statistieken zijn dus momenteel een inzicht van 4 maand cutten.

Algmeeen:

Mijn doel was om te cutten tot minimaal 12% en waardoor ik mijn abs kon zien, dit doel heb ik volgens de 4puntsmeting behaald! Ben ik blij? Ja hoor maar ik ga nog wel even lekker door.

Update van de afgelopen weken:

Ik had dus last van mijn knie. Hierdoor kon ik mijn benen niet trainen en heb nu inmiddels, inclusief deze week, 2 weken een upperbody-push/pull schema gevolgd, 4 keer per week.

Maandag-push = borst, schouders, triceps
Dinsdag-pull = rug biceps buik

Donderdag-push = borst schouders triceps
Vrijdag-pull = rug biceps buik

Niks spannends, niks bijzonders, wel lekker getraind, erg lekker maar dus wel zonder de benen te trainen.

Gisteren ben ik bij de fysio geweest voor een echo, hieruit bleek dat er (gelukkig) helemaal niks mis is met mijn knie.
Echter, zijn mijn voeten ingezakt, dat wist ik wel want dat heb ik al mijn hele leven, alleen had ik niet verwacht dat ik hierdoor zulke pijnlijke knieën kon krijgen.
Hij gaf aan dat dit ook te maken kon hebben met overbelasting, doordag je knieën vanaf je voet te veel belast worden door inzakking van de voeten krijgen ze het enorm zwaar.
Mede doordat ik elke dag mijn stappen ook maak worden ze extra belast, dus hier moet ik sowieso mee aan de slag.

De fysio gaf aan dat steunzooltjes via een podoloog mij van mijn klachten afhelpen. Dus daar regel ik vandaag een afspraak mee.

Daarnaast gaf hij aan dat ik gewoon mijn benen weer moest trainen, tot ik die zooltjes heb goed moet letten op mijn voetstand ivm doorzakken.

Dus vanaf vandaag ga ik wederom opnieuw starten met rustig opbouwen met trainen van mijn benen, en dan extra goed letten op rechte voetstand in de zin van niet doorzakken.

@AK dit was dus het issue waardoor mijn knie begon te janken. Lag dus niet aan mijn vorm. Maar we gaan er mee bezig.

Voor de rest gaat de cut lekker. Inmiddels 4 maand bezig en de afgelopen weken is mijn vet dus gemeten op 36mm en kwam hier 11.5% uit.
Om dit nog verder door te trekken heb ik, na een goed advies en een goede JeffNIppard uitleg, besloten om even een diet-break in te lassen voor 10 dagen.
Mijn kcals lagen al een flink aantal weken op 1800-1900 per dag, deze schroef ik sinds gisteren op naar 2650 (meer KH) om mijn systeem even te resetten en te laten rusten en bij te laten komen.
Zal mentaal ook lekker zijn en in de gym en over het algemeen, mijn onderhoud ligt momenteel op 2900 dus ik ben niet bsang dat ik mijn cut dwarslig.

Na deze 10 dagen wil krachtig doorpushen tot 10% en dikkere abs, want die hebben wel wat aandacht nodig.
De verwachting is bij deze dat ik in november, eind november, mijn cut kan eindigen om vandaar uit te kunnen voorbereiden op een heerlijke lean-winterbulk.

Fotootjes:
De bovenste is van 13 juni (4 maand geleden dus) die daaronder zijn van 10 oktober.

IMG_20240610_095735.jpg
IMG_20241011_081314.jpg
IMG_20241011_081346.jpg
IMG_20241011_080745.jpg

Dat lijkt al een stuk beter... maar duurt lang he?

• Heart
WOW

Ongelooflijk goed van jou , en al die lekkere maaltijden foto's voorbij zien komen en weerstaan.
Ik doe jou niet na en ik kan wel makkelijk buigen met mijn gewicht op mn knieën, 🤭 diepe kniebuiging voor jouw effort!

Ben blij voor je dat je nu weet wat de exacte oorzaak is van je knieën.

• Heart
WOW

Ongelooflijk goed van jou , en al die lekkere maaltijden foto's voorbij zien komen en weerstaan.
Ik doe jou niet na en ik kan wel makkelijk buigen met mijn gewicht op mn knieën, 🤭 diepe kniebuiging voor jouw effort!

Ben blij voor je dat je nu weet wat de exacte oorzaak is van je knieën.
Lief van jou. dank je wel!

En ben ook blij dat ik de echte oorzaak weet inderdaad, nu nog die steunzolen fixen om echt te bevestigen naar mezelf dat de pijn niet meer terugkomt. Ik hoor er trouwens hele goede verhalen over dus ik heb er wel vertrouwen in.

Fijn dat je weet wat de oorzaak is Kubi ! zo zie je maar dat het zomaar een andere oorzaak kan hebben, dan fout trainen !

Succes 💪

Fijn dat je weet wat de oorzaak is Kubi ! zo zie je maar dat het zomaar een andere oorzaak kan hebben, dan fout trainen !

Succes 💪
Ja inderdaad, erg blij mee. Alleen wil ik nu niet meer op schoenen squatten tot ik die zooltjes heb. Dus denk dat ik maar weer even op sokken ga, dan kan ik beter mijn voeten voelen en de stand onder controle houden.

Dat lijkt al een stuk beter... maar duurt lang he?
Ja het duurt wel "even" ja. Al met al zeker wel een half jaar in totaal. Ben nog niet klaar.
Maar het went wel allemaal, duurt lang maar het is niet dat je van de een op de andere dag een compleet ander leven hebt, dus dat hele steady verlagen van kcals gaat lekker kalm.
Maar het echte verschil zie je dan ook niet wanneer je iedere dag in de spiegel kijkt maar wel wanneer je beginfoto's vergelijkt met de huidige stand van zaken, of iedere week een foto neemt.

Wel cool om zo met je lijf te kunnen transformeren. Duurt even maar dan heb je ook wat.

Al wordt ik in de gym nu wel "skinny b*ch" genoemd, maar dat is lachen.

• Heart
Blijf het altijd knap vinden dat men zonder enig beeldmateriaal kan concluderen dat je houding goed is.
Snap aan de ene kant wat je bedoelt.
Aan de andere kant, als je voeten bijvoorbeeld naar binnen zakken, heeft dit gewoon logische consequenties voor wat er bij je knie gebeurt (X-been). Dat is dan in het normale leven zo, maar ook bij zware belasting zoals squats.

Terug
Naar boven