Fitness Seller

My Second Coming

MarcJ

Competitive Bodybuilder
Waardering
10
Lengte
1m86
Massa
118kg
Vetpercentage
20%
Zo, dit zijn ze dan, de eerste 4 jaar. Achteraf bekeken heb ik er echt gemixte gevoelens over. 4 jaar lijkt lang, heel lang. Als ik nu nog 4 jaar vooruit zou moeten kijken lijkt het alsof ik genoeg tijd heb om alles te kunnen bereiken. Wanneer ik terugkijk lijkt het alsof alles in luttele seconden is gebeurd. Relativiteit… it’s a b*ch.
Ik ben van ver moeten komen en heb alles moeten geven wat ik had om te komen waar ik nu ben, zowel mentaal als fysiek. En nog ben ik voor mijn gevoel nergens, een goede basis dat is alles wat ik bezit met meer fouten dan perfecties. Maar das de uitdaging en zonder uitdaging is er geen bestaansrecht….. zo gaat dat in deze sport. Stay hungry! En das iets wat ik altijd ben gebleven in die 4 jaar. Das is iets wat ik altijd ben geweest als ik het me nu bedenk… op school, met sport, met werk etc. Als ik iets echt wilde dan kreeg ik het sowieso, al moest ik alles eruit halen wat erin zat plus meer. En die mentaliteit heeft me zeker geen windeieren gelegd. Nu me koppigheid nog ;)
Me foto’s zijn al vaak de revu gepasseerd hier… van mijn chubby tijdperk tot aan de foto’s van nu. Dat chubby tijdperk kan ik me nog goed herinneren en behalve dat geen enkel meisje je aankeek en je vaak genoeg vriendelijk geplaagd werd, had het echt wel wat. Vreten wat je wilde, doen wat je wilde… leve was redelijk zorgeloos als het je voor geen meter interesseerde hoe je eruitzag. Wtf was een kcal ??? Wtf zijn eiwitten?? Ja vetten dat wist ik wel en die kreeg ik ook genoeg naar binnen, Pizza, chips, ijsjes, cola, snoep etc etc. You name, i ate it.

Resultaat:
2lmlzi8.jpg

En na me eindexamenjaar toen ik feesten, zuipen en uitgaan ontdekt had, wilde ik er vanaf. Ik woog een goede 102 kilo en ik wilde het kwijt. In het begin ging het zelf. Het was zomer, het was heet. Je at automatisch minder in die dagen en ik merkte dat me broek wat losser zat. Dat was het begin wat ik nodig had. Oh, ik had al eerder geprobeerd af te vallen, maar ja, dat duurde hoogstens 4 uur voordat ik weer aan wat ‘verboden goederen’ zat te happen. Epic fail in hedendaagse termen. Maar deze keer wilde ik het door trekken. En aangezien ik in dat jaar een verkeerde opleidingskeuze maakte en fulltime ging werken bij de Mac, had ik tijd genoeg om mentaal harder te worden en fysiek beter. Wat gebeurde was iets waar ik niet trots op ben. Ik sloeg door. Ik verloor 27 kilo in 1 jaar tijd, the wrong way. Ik kreeg anorexia en ging overmatig bewegen en sporten. Alle spullen die ik voorheen zo graag at durfde ik nu niet eens naar te kijken. Verjaardagen waren een hel, met het vooruitzicht taart te eten. Ik haatte het. En ik ging er bijna aan onderdoor. Me discipline en me doorzetting waren onomstotelijk sterk, maar me geluk daalde. En ik was niks anders dan een robot, leven in routines en met maar 1 doel: afvallen/niet dikker worden. Het feit dat meisjes me ineens zagen staan, hielp enorm. Meiden die me eerst niet eens zagen staan vonden me nu een ‘lekker ding’. Als ik de foto’s terugzie schrik ik….. op dat moment voelde ik me echter God.

Oordeel voor je zelf; is this how a God looks like?:
2qi0fbk.jpg

Op een gegeven moment was ik het beu en wilde ik spiertjes kweken, een beter lichaam hebben. Dat muscle & fitness magazine wat ik eerst gekocht had voor anatomie tekeningen werd ineens vanuit een heel ander perspectief bekeken, daar waar het voor bedoeld was. En ik ging trainen. Maar ook daarin sloeg ik door, the story of my life.

Als ik die eerste 4 jaar zou moeten samenvatten dan zal dit wel denk ik de beste voorstelling kunnen geven:

Jaar 1
Ik deed bijna 2000 situps per week, trainde alle spieren 2 x en benen ….. dat hoefde niet. Wat betreft eten was het no fat, high protein. Gains: minimaal. Het was gewoon anaroxeia style eten + nog meer trainen. Ik bleef echt weken op hetzelfde gewicht zitten. En op een gegeven moment begon ik weer meer te eten wat resulteerde in TE veel eten waardoor ik ook vet gainde. Ik was in die tijd wel geswitcht naar 5x in de week split waardoor ik ook mass gainde. Toen was het jaar voorbij. Ik was van 73,3 kilo gegained naar 88,5. Maar ik was ook zeker dikker geworden. En dus werd er weer gecut. Hoe dan ook, de focus lag altijd op het eten, niet zozeer op het trainen. Mijn obsessie voor food bleef bestaan in die periode.

Jaar 2
De cut eindigde op een 85 kg, dat was dus 3,5 kilo in 3 maanden. Tijd om de focus te leggen op trainen. En zo besloot ik alles 2x in de week te trainen en te gaan beginnen met squatten en deadliften. Dat jaar eindige ik op 95 kilo… waarvan ik denk dat zeker de helft vet/vocht was. Why? Omdat ik constant overtraind was. Elke training duurde soms wel bijna 2 uur. En dan trainde je 3 dagen later weer hetzelfde. Kapot makerij in zijn puurste vorm. Het enige wat echt groeide waren me benen en rug…. De enige lichaamsdelen waarvoor ik genetic potential heb. En dus werd er weer gecut en eindigde ik op 89-90 kilo. Weer 5 kilo erbij in dat jaar. maar ik meende wel dat ik dat jaar klaar was voor Griekenland, voor Chersonissos. Ik was breed genoeg, gespierd genoeg… dat wist ik absoluut zeker. Maar was dat ook the case ………………….. oordeel zelf…..

2hgzqkn.jpg

Jaar 3 + 4
Deze twee jaren heb ik alleen maar gebulkt. Het was het begin van de ommekeer. Ik had fouten gemaakt op gebied van voeding, op gebied van trainingen. En toen ontdekte ik Bill Starr. Dat less more is, dat de compound oefeningen de key zijn en….. dat 5x5 en het langzaam opbouwen van gewichten werkt. Ik gainde in 4 maanden 5 kilo… in december tijdens kerst verloor ik er 4 wegens buikgriep, de ergste 4 dagen uit mijn hele leven. En zo, met het aanvang van het nieuwe jaar, mocht ik weer opnieuw beginnen. Ik heb toen een tijdje een eigen variant van full body gedaan en ik heb weer samen met Marijn split gedaan. Maar ik bleef hangen of ging zelfs achteruit. En dus ging ik weer terug naar 5x5 maar wel aangepast. Alles 2x in de week trainen maar wel aangepast naar mijn lichaam. Samen met kre-alkalyne en stikstof heb ik toen grootste vorderingen gemaakt en eindigde ik uiteindelijk op 119 kilo met een aanzienlijk hoog vetpercentage. Maar de 200 kg squat, de 200 kg dead en de 120 kg bench barrière waren doorbroken. De foto’s en het filmpje hebben jullie gezien. En dus was het weer tijd voor te cutten.

En die cut is nu geëindigd. En met ingang van het vijfde jaar wil ik nu een frisse start maken, hongerig voor meer massa, voor verbeteringen in mijn fysiek. Op de voorgrond staan mijn armen en schouders. Ik heb ze schaamteloos verwaarloosd. Ik heb me zijkant schouders zelfs 1,5 jaar lang niet expliciet getraind…. Ik schaam me diep. Maar daar gaat nu verandering in komen. Me borst, me schouders enme armen hebben absolute prioriteit. Me rug en benen, dat groeit vanzelf…..

En bij deze presenteer ik jullie, de lezers van DBB mijn log. Ik post hem in de BB sectie omdat mijn fysiek een mix is van BB en PL, maar ik neig eerder naar BB. Ik weet dat ook vele mensen uit het PL hok zullen meekijken, om welke reden dan ook, dus ik zit wel goed. Wat ik wel duidelijk wil maken is dat dit een LOG moet blijven. Alles kan en mag hier besproken worden…. Alleen wil ik hier geen rel -log van maken. Aangezien ik zelf vaak genoeg relletjes veroorzaak ben ik hier wel ruim in. Maar dit moet gewoon een soort van dagboek worden met alles erop en eraan wat er thuis hoort in mijn leven.

Ik wens jullie een plezierige rit!!

• Topic Starter Topic Starter
Morgen wordt een meting gedaan van me vet, me gewicht en foto's gemaakt als het goed is. Nadere info over me schema en me dieet komen er nog aan :cool::cool:

Mooie intro, succes.

We wachten met smart op je training en voeding!

succes met je log marc j - zal denk ik regelmatig bezocht worden door members heb ik zo het idee -

Nice intro, succes beest :thumbs:

Trainingsplan

mijn traininge zullen er als volgt uit zien:

Dag1
Borst/Rug/ Voorkant schouders

Borst: 4x6
Rug:5x5
VK schouder: 4x6
Rug: 4x6
Borst: 4x6

Dag 2:
Benen: Biceps/Triceps/Zijkant schouder

Benen: 5x5
Triceps: 4x6
Benen:5x5
Biceps: 4x6
Zijkant schouder: 4x10

Hier ligt de nadruk op voor deze bulk

Dag 3+ 4 zijn repeats van dag 1/2 wel met andere oefeningen. ik maak geen vast schema omdat ik liever op gevoel train!!!

straks vetmeting + mijn borst/rug training en hopelijk decent foto's zodat dit log een start kan maken!

Ik verwacht veel van dit logje en ben benieuwd naar je nieuwe pics en trainingen.

s6

Succes. :)

zojuist gemeten, mijn vetpercentage is 15% volgens de 4-puntsmeting ( biceps/tricpes/rug/buik)

en ik weeg nu 111 kg ongeveer

das dus een afnamen van 8 kilo over 3 maanden tijd en een % daling van ??????..... geen idee.... denk zeker dat ik van 20+ % afkom

ik typ dit nu onder invloed van een dikke mok superpump250 tropical zure zooi :cool:

tijd om te knallen!!!!!!!!

Laatst bewerkt:
Mental note:

Training suckte naar mijn mening zwaaaaaar, heel erg zwaar. ik had al spierpijn en de combinatie werken ( waarbij ik constant in beweging ben ) + trainen heb ik nog steeds niet onder controle. tel daar het t*ring benauwde k*tweer bij op en je hebt een recept voor failure. De superpump kon ditmaal niet aan zijn beloften voldoen. ik voelde hem niet zoals normaal. ik had pijn aan me linker onderarm aanhechting dus het pressen viel me t*ring zwaar. het was echt aanklooien met een hoofdletter A vandaag.

Bench press

15 x stang
6x60
6x90
6x110 ( laatse beetje spot van marijn)
6x100 ( en hier merkte ik al dat het niks zou worden vandaag)

V-row
6x+50
6x+100
6x+125
5x+150
6x+125

Incline bench press
6x100 ( en toen voelde ik hem echt in me onderarm dus kappen maar :mad:)

Seated Cable Fly
6 x 24 kg per kant (ook hier weer last)

Incline Dumbbell press
6x42
5x42:mad::mad:

Normal dumbbell press
8x42

Front Lat pulldown
6x80
6x80

Reverse lat pulldown
6x100

Close grip lat pulldown
6x100

Smith Shoulder Press
6x80
4x80:mad::mad:
2x5x70

lights out game over

en toen foto's gemaakt die er naar mijn inziens wel bruut uitzagen maar ja, met marijns k*ttelefoon weet je maar nooit :rolleyes:

Succes met de rest van je doelen.

sja, in mijn ogen is dat een geweldige training :D

je bent in ieder geval best sterk.

Waar is die pic dan?

redelijke pussytraining voor jou doen next time beter.

Waar is die pic dan?

redelijke pussytraining voor jou doen next time beter.

pics komen vanavond

ja je hebt helemaal gelijk ouwe.... ik ben er ook niet tevreden over, me lichaam voelt als op aan terwijl ik laatst nog rust heb gehad.. ik moet meer gaan eten, de hitte en alles vreet meer nrg dan ik dacht.. de training was echt verrot, dat zeker

t7df68.jpg

w8usfp.jpg

20sg1lj.jpg

2hf6r7m.jpg

mjbebb.jpg

25s3iir.jpg

29ua6x.jpg

ik houdt royaal vocht vast zie ik weer... pffff

Je houdt behoorlijk wat vocht vast bro. Maar je hebt brute massa, ben benieuwd hoe je eruitziet als je bf 8-10% zou zijn.

Veel doen aan de wijdte van je rug. En train je ook buikspieren?

Je staat nu in ieder geval op een meer acceptabel vet %

Ga gewoon een tijd als een bodybuilder trainen, ik denk dat je wel een goed frame hebt om een brute fysiek te bouwen.

Terug
Naar boven