MuscleMeat

Na 27 Kilo afvallen nogsteeds dik rond de buik. Hoe verder?

Bezoekers in dit topic

Thom de Bondt

Novice
Lid geworden
6 jan 2018
Berichten
1
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
78kg
Ik ben in februari begonnen met afvallen (Ik woog toen 105kg) inmiddels bijna een jaar verder weeg ik 78kg. (181cm) Ik ben niet alleen in een deficit geweest maar ik ga ook gemiddeld 3x per week na de sportschool (op wat cheatweekjes na :)) Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik verder moet, ik ben inmiddels "skinny fat" dunne schoudertjes en spaghetti armpjes met nog steeds een behoorlijke buik... Tot hoeveel kilo moet ik afvallen voordat ik begin met bulken?\

Alvast bedankt voor jullie antwoord!
 
Beginnen met krachttraining toevoegen. 2x per week lekker zwaar met gewichten trainen. Daarnaast de eiwitten hoog en rond je onderhoud zitten qua KCAL. Je zal na 2 a 3 maanden merken dat je door de krachtraining meer in shape komt.
 
Ik ben in februari begonnen met afvallen (Ik woog toen 105kg) inmiddels bijna een jaar verder weeg ik 78kg. (181cm) Ik ben niet alleen in een deficit geweest maar ik ga ook gemiddeld 3x per week na de sportschool (op wat cheatweekjes na :)) Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik verder moet, ik ben inmiddels "skinny fat" dunne schoudertjes en spaghetti armpjes met nog steeds een behoorlijke buik... Tot hoeveel kilo moet ik afvallen voordat ik begin met bulken?\

Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Ten eerste: goed gedaan!

Wat doe je als je op de sportschool bent?

Hoeveel eet je op/onder/over onderhoud?

Hoeveel eiwitten en vetten krijg je binnen?

Als een beginner met wat extra reserves aan het lichaam hoeft niet per se meer te eten (dan onderhoud) om wat extra spiermassa te krijgen.
 
Ik zelf als ik van bulken naar putten ga doe ik altijd me krachtschema en hard knallen. daarna me buikspieren totdat t gaat branden en dan cardio tot ik me dood zweet. probeer dat 6 weken en ik wet dat als je alles geeft je strak komt te staan want mijn vet percentage gaat binnen 6 weken van 16,2 naar 4,8. dus succes en haal genoeg eiwitten binnen zodat je je spieren kan blijven voeden. en het beste is een shirt aan doen en daar over een dikke trui dan zweet je meer en gaat t vet ronde de spieren weg ;)
 
Ik zelf als ik van bulken naar putten ga doe ik altijd me krachtschema en hard knallen. daarna me buikspieren totdat t gaat branden en dan cardio tot ik me dood zweet. probeer dat 6 weken en ik wet dat als je alles geeft je strak komt te staan want mijn vet percentage gaat binnen 6 weken van 16,2 naar 4,8. dus succes en haal genoeg eiwitten binnen zodat je je spieren kan blijven voeden. en het beste is een shirt aan doen en daar over een dikke trui dan zweet je meer en gaat t vet ronde de spieren weg ;)

A1342A15-533E-4E1D-93AC-666A316BF914.jpeg
 
Ik zelf als ik van bulken naar putten ga doe ik altijd me krachtschema en hard knallen. daarna me buikspieren totdat t gaat branden en dan cardio tot ik me dood zweet. probeer dat 6 weken en ik wet dat als je alles geeft je strak komt te staan want mijn vet percentage gaat binnen 6 weken van 16,2 naar 4,8. dus succes en haal genoeg eiwitten binnen zodat je je spieren kan blijven voeden. en het beste is een shirt aan doen en daar over een dikke trui dan zweet je meer en gaat t vet ronde de spieren weg ;)

Wtf is dit?

sweaty troll :D
 
Verschilt per persoon enorm. Ik heb soortgelijke stats als jij en ben tussen 75 en 68 pas echt vet op m'n buik/onderbuik gaan verliezen. Voordat ik daar vet verloor had ik al aders over m'n schouders, armen en kuiten lopen..
 
Die 27kg gewichtsverlies was een goeie brandstof geweest om spiermassa op te bouwen maar ik denk dat je alleen cardio hebt gedaan. Een verloren jaar dus.
 
Die 27kg gewichtsverlies was een goeie brandstof geweest om spiermassa op te bouwen maar ik denk dat je alleen cardio hebt gedaan. Een verloren jaar dus.

?
 
Die 27kg gewichtsverlies was een goeie brandstof geweest om spiermassa op te bouwen maar ik denk dat je alleen cardio hebt gedaan. Een verloren jaar dus.

Die broscience van jou is een goede brandstof om achterlijk over te komen.
 
Zal best. Levert vetverbranding dan geen Kcal net als hoolhydraten? En wou je zeggen dat iemand die afvalt c.q. vet verliest geen spieropbouw kan hebben?
Je moet natuurlijk wel zorgen voor voldoende eiwitten maar vet is een goede brandstof hoor. En die brandstof kan je gebruiken om hard te lopen maar ook voor spieropbouw. Mijn mening.
Ik zal wel onderuit gehaald worden maar ik blijf hierbij en ga verder ook niet meer op de discussie in..
 
Zal best. Levert vetverbranding dan geen Kcal net als hoolhydraten? En wou je zeggen dat iemand die afvalt c.q. vet verliest geen spieropbouw kan hebben?
Je moet natuurlijk wel zorgen voor voldoende eiwitten maar vet is een goede brandstof hoor. En die brandstof kan je gebruiken om hard te lopen maar ook voor spieropbouw. Mijn mening.
Ik zal wel onderuit gehaald worden maar ik blijf hierbij en ga verder ook niet meer op de discussie in..
Zo ongeveer alles wat je zegt is fout en je sluit dan af met "hier valt niet over te discussiëren", lekker makkelijk :D
 
Die 27kg gewichtsverlies ... Een verloren jaar dus.
Om 27 kilo gewichtsverlies is een goede prestatie, geen verloren jaar. Misschien had TS er meer uit kunnen halen, maar hij had ook niets kunnen doen.

Ik beoordeel deze stelling als NIET waar, NIET aardig en NIET positief, jammer!
 
Dit is toch niet het afval forum? Een verloren jaar kwa spieropbouw uiteraard. Ik zou niet iemand adviseren eerst af te vallen tot een gratenpakhuis en pas daarna weer op te bouwen. Jij misschien wel, dat is je goed recht. Lees hier wat hij schrijft.

ik ben inmiddels "skinny fat" dunne schoudertjes en spaghetti armpjes
 
Dit is toch niet het afval forum? Een verloren jaar kwa spieropbouw uiteraard. Ik zou niet iemand adviseren eerst af te vallen tot een gratenpakhuis en pas daarna weer op te bouwen. Jij misschien wel, dat is je goed recht. Lees hier wat hij schrijft.

ik ben inmiddels "skinny fat" dunne schoudertjes en spaghetti armpjes

Ik dacht dat de 'Vet omzetten in spiermassa' tijden inmiddels wel gepasseerd waren, maar helaas.
 
Dit is toch niet het afval forum? Een verloren jaar kwa spieropbouw uiteraard. Ik zou niet iemand adviseren eerst af te vallen tot een gratenpakhuis en pas daarna weer op te bouwen. Jij misschien wel, dat is je goed recht. Lees hier wat hij schrijft.

ik ben inmiddels "skinny fat" dunne schoudertjes en spaghetti armpjes
1. Niemand adviseert eerst af te vallen tot gratenpakhuis;
2. TS is geen gratenpakhuis, want skinny fat;
3. van fat fat naar skinny fat is progressie;
4. we weten niet wat TS zijn doel was toen hij begon met afvallen, we weten alleen dat ie nu vraagt om advies over spieropbouw;

Misschien had TS een heel ander doel of idee toen hij begon en is hij dat inmiddels aan het bijstellen.

Als hij vanaf het begin spieropbouw en vetverlies wilde dan heeft TS misschien niet de meest optimale weg gekozen (ik denk dat je iets dergelijks bedoelt), maar 1 uit 2 > 0 uit 2.

Wat is je advies aan TS nu? Ik neem aan dat je dan niet komt met eerst weer terug aankomen en dan opnieuw proberen?
 
Ik dacht dat de 'Vet omzetten in spiermassa' tijden inmiddels wel gepasseerd waren, maar helaas.

Vet verbruiken en tegelijk spiermassa opbouwen is niet zo wonderbaarlijk, zeker niet voor een newbee. Uiteraard wordt vet niet omgezet in spiermassa, maar kan wel door o.a. SS cardio verbrand worden. Daarnaast 3x per week een intensieve krachttraining et voilà.

Overigens wordt tijdens krachttraining weinig tot geen lichaamsvet verbruikt als brandstof zoals eerder opgemerkt, tijdens krachttraining hoofdzakelijk glucose.

Ron heeft een punt, afvallen zonder krachttraining is idd af te raden. Waar hij ongelijk in heeft is zijn mening betreffende vetverbranding als brandstof voor zowel hardlopen als voor krachttraining.
 
Vet verbruiken en tegelijk spiermassa opbouwen is niet zo wonderbaarlijk, zeker niet voor een newbee. Uiteraard wordt vet niet omgezet in spiermassa, maar kan wel door o.a. SS cardio verbrand worden. Daarnaast 3x per week een intensieve krachttraining et voilà.

Overigens wordt tijdens krachttraining weinig tot geen lichaamsvet verbruikt als brandstof zoals eerder opgemerkt, tijdens krachttraining hoofdzakelijk glucose.

Ron heeft een punt, afvallen zonder krachttraining is idd af te raden. Waar hij ongelijk in heeft is zijn mening betreffende vetverbranding als brandstof voor zowel hardlopen als voor krachttraining.

Begrijp ik :) Ik heb tijdens mijn afvallen ook redelijk wat spiermassa mee kunnen pakken.
Niemand praat verder over afvallen zonder te sporten, OP geeft aan tijdens afvallen 3x per week gesport te hebben met een uitzondering hier en daar.

Ik zou altijd iemand aanraden om eerst af te vallen en dan pas te bulken, tijdens de bulk kom je nóg meer vet aan waardoor de cut die er aan gaat komen nóg langer zal gaan duren.
Ook zie je niet snel progressie omdat er een dikke vetlaag over zit. Nu OP skinny fat is zit hij op een lager vetpercentage wat weer voordelig is voor de natuurlijke testosteron aanmaak, geen potentiële kwaaltjes zoals insulineresistentie en nog veel meer voordelen.

Blijft natuurlijk maar een mening hé
 
Ik zou altijd iemand aanraden om eerst af te vallen en dan pas te bulken

Bulken is zo 20ste eeuw.

Het beste advies om af te vallen is mi minder eten, (evt) SS cardio en krachttraining.

Nóóit bulken en zeker niet als natural. Iets boven onderhoud eten dan bouw je geen overtollig vet op wat je uiteindelijk weer kwijt wilt en altijd ten koste gaat van zuurverdiende spiermassa.

Advies voor TS, consitente en intensieve krachttraining. Geen gaten laten vallen in je schema en gewoon op onderhoud of íets daarboven eten. Met massa op je borst, rug, schouders, armen en benen zal je buik minder opvallen ;)
 
Laatst bewerkt:
je moet pindakaas gaan smeren, das echt super!
 
Back
Naar boven