Fitness Seller

Na de dood ? wat is jouw visie erop ?

Die shit is eng brah. die gedachte, alsof je nooit bestaan hebt.
Dat is toch juist mooi. Waardering voor de vergankelijkheid van het moment, leven in het nu. Het kwetsbare menselijk bestaan met daarop volgend de perfecte dood gekenmerkt door onverschilligheid voor de wereld die wordt achtergelaten.
:joint:

Na de dood is er niets zoals medieval al zei.
Het begrip niets is niet echt te omvatten, net zoals het universum geen einde heeft en er voordat het universum er was niets was.

Na de dood is er niets zoals medieval al zei.
Het begrip niets is niet echt te omvatten, net zoals het universum geen einde heeft en er voordat het universum er was niets was.

Hoe weet je dat? Misschien bestaat er wel een god geeft ons namelijk een doel om te leven, bewijzen of je geschikt bent om naar hemel of hel te gaan.

Hoe weet je dat? Misschien bestaat er wel een god geeft ons namelijk een doel om te leven, bewijzen of je geschikt bent om naar hemel of hel te gaan.
Tis maar waarin je gelooft.. Ik geloof niet in een wolk pratend gas met een oversized hand die ff adam en eva op een stuk land zet.

Als je al niet meer kan denken door een bepaald hersendeel te beschadigen, lijkt het me helemaal belachelijk dat dat wel kan als je dood bent.

Toevallig heb ik daar vandaag nog even bij stilgestaan, en ik kwam tot de conclusie dat het van enorm veel pretentie getuigt om te geloven in een leven na de dood.
Ik ben het verder volledig eens met de ideeën van Tolle, namelijk sterven, de dood is een illusie. Het geheim is te sterven voor de dood en dood is een onderdeel van het leven, staat niet buiten het leven zoals de huidige maatschappij ons wil doen geloven.

Vind het best een interessant onderwerp eigenlijk, alhoewel het me persoonlijk heel onwaarschijnlijk lijkt.

Waar zou je bijvoorbeeld op veroordeelt worden? Iedereen 'zondigt' wel eens in zijn leven, betekent dat dat je linea recta naar de hel gaat?

Blijf het maar een merkwaardig iets vinden, ookal hoop ik stiekem dat er wel een hemel is en dat iemand daarboven mij heel genadig zou zijn en me toe zou laten.:o
Je wilt dat iemand je heel genadig is? Klinkt alsof jij nogal wat fout hebt gedaan:p
Maar hoe erg moet je wel niet zijn om een eeuwigheid te branden? Als er een hemel is gaat 99,99 procent van ons er wel naar toe;)

Je wilt dat iemand je heel genadig is? Klinkt alsof jij nogal wat fout hebt gedaan:p
Maar hoe erg moet je wel niet zijn om een eeuwigheid te branden? Als er een hemel is gaat 99,99 procent van ons er wel naar toe;)

Iedereen maakt fouten zeg ik altijd maar.:o

Daarom zei ik ook dat ik me afvroeg waar je op veroordeelt wordt, als je bijv kijkt naar een psychopaat die meerdere moorden pleegt, iedereen zou zeggen dat die naar de hel gaat.

Maar het feit dat hij een psychopaat is heeft hij wss niks in te zeggen gehad, je omgeving vormt jouw en dan indirect je daden in het leven.
Die hele veroordeling op zonden en goede daden klinkt daarom ook zo onrechtvaardig in de oren, zo'n oordeel kan ook nooit rechtvaardig zijn.

:joint:

Laatst bewerkt:
Het is wss als voordat je geboren werd

70 overheerlijke ****ing maagden en alleen voor mij

rock&roll baby!

Elke vortex heeft een einde, en elk begin heeft z'n vortex.

• Topic Starter Topic Starter
Nouja, ikzelf geloof dat de dood niet het einde is. Hoe raar het ook kan klinken, ik kan het niet echt uitleggen

Er is veel wat we nog niet begrijpen en weten. Ik vermoed dat je energie verder gaat.

uit eigen ervaring denk ik wel dat er meer is. shit is sowieso wel leip. kan me w=verder ook wel vinden in het veel boedhhismeische ideeen. jup. die mensne lullen niet alleen maar onzin.

Ik ben overigens atheïst en elke morgen voor de spiegel geeft ik mezelf even een pets met platte hand om dat te bevestigen, want ik wil als intelligent en intellectueel wezen elk bewust moment van de dag van m'n lekkere leventje genieten. Geen tijd te verliezen want het duurt allemaal maar kort.

Nouja, ikzelf geloof dat de dood niet het einde is. Hoe raar het ook kan klinken, ik kan het niet echt uitleggen

omdat je mindset nog niet op sterven en vergaan gericht staat, maar geloof me (en dat zal je zelf wel zien na de nodige dosis eerlijkheid tav jezelf): Jij bent niet meer dan een toevallige samenloop van energiebundels die na verloop van tijd weer uit elkaar gaan, zonder doel en zonder zin. Durf dit besef over je lijf laten gaan en je zult sowieso een vreemd gevoel van gelatenheid onder gaan, maar in the end denk ik dat dit het zuiverste gevoel is dat iemand tegenover zichzelf kan hebben.

en toen was het stil en donker...

ergens hoop ik nog wel dat het si zoals vele zeggen dat je je familie weer ziet ;maar ik denk van niet

Zou mooi zijn als er iets zou zijn, geloof er alleen zelf niet in. Helaas misschien wel, omdat als ik gelijk krijg het gewoon over is.
Raar toch dat je er ooit niet meer bent:D

Terug
Naar boven