XXL Nutrition

Na de dood ? wat is jouw visie erop ?

• Topic Starter Topic Starter
omdat je mindset nog niet op sterven en vergaan gericht staat, maar geloof me (en dat zal je zelf wel zien na de nodige dosis eerlijkheid tav jezelf): Jij bent niet meer dan een toevallige samenloop van energiebundels die na verloop van tijd weer uit elkaar gaan, zonder doel en zonder zin. Durf dit besef over je lijf laten gaan en je zult sowieso een vreemd gevoel van gelatenheid onder gaan, maar in the end denk ik dat dit het zuiverste gevoel is dat iemand tegenover zichzelf kan hebben.

Brah ! calm een beetje down tegen Spade mang!

Relax, it's allright:D ik houd wel van die eerlijke doordachte mening. Het feit dat er niets zou zijn schrikt me niet af want dan is het gewoon amen en uit. ik zou het alleen wel vet vinden als er nog wat was. Want men zegt vaak dat het witte licht en de tunnel en familie een verschijnsel is dat tot stand word gebracht door de ogen of hersenen. Maar dan vraag ik me af "hoe lang duurt die gezellige reunie of tot hemel treding dan ? valt alles na een paar uur of dagen gewoon uit en ben je effectief onbestaande of leef je echt ergens spiritueel verder ?

Ik vind het wel een prettige gedachte dat er wat leuks is na de dood, wat precies moet ik nog even verzinnen.

Ik denk dat er wel meer is na de dood. Voor degene die er ook in geloven dat de doden nog altijd onder ons zijn in minder tastbare vorm, die geloven dan ook niet dat je geheel weg bent na je dood.

Dat zijn hypotheses, maar dat wil niet zeggen, dat die hypotheses juist zijn, want de ogen zijn gesloten, hoe kan iemand dan in detail de zaken om zich heen waarnemen, zonder gebruik van de ogen.... (en dan gaat het uiteraard niet om het waarnemen van geluiden.)

Het bewijs achter agmatine is iig vrij sterk, lees deze link eens:
http://www.neurotransmitter.net/neardeath.html

Gilad GM, Salame K, Rabey JM, Gilad VH.
Agmatine treatment is neuroprotective in rodent brain injury models.
Life Sci. 1996;58(2):PL 41-6.
"Agmatine is a naturally occurring guanidino compound, found in bacteria and plants, with several proposed nervous system-related functions suggestive of beneficial effects in central nervous system injury. Here evidence is presented that agmatine can exert potent neuroprotection in both in vitro and in vivo rodent models of neurotoxic and ischemic brain injuries. The cumulative evidence lead us to suggest that agmatine, a relatively nontoxic compound, be tried for potential therapeutic use after neurotrauma and in neurodegenerative disorders." [Abstract]
Agmatine (een NMDA antagonist, is neuroprotectief in levensgevaarlijke condities en dit maakt je lichaam vrij om de schade in te perken, die bijna doodservaring komt er dan bij als een side effect als dat het effect is van NMDA antagonisten (daar nemen mensen bv ketamine voor.)

http://www.neurotransmitter.net/neardeath.html

Als ik uit mijn lichaam kruip, kijkt moeder natuur of ik kinderen heb voortgebracht. Indien dat niet het geval is, word mijn ziel aan de honden gevoerd en mag ik rukkend naakt nog een keer sterven in de bek van menig engelen rottweiler. Geil idee wel...

Maar ik zit ook nog met de gedachte dat de geest/ziel toch een ingewikkeld iets is waardoor ik wel weer denk dat er wel meer is.

Je "ziel" is gwn het eindproduct van je hersenen waar niets speciaal aan is, of het nu ingewikkeld is of niet.

Dan blijft er niks over, behalve as. Of ik word opgevroten door insecten..

Oke omdat de wetenschap er niet uit is en dingen neit te verklaren zijn moet er wel leven na de dood zijn?

Nee, er zijn mensen die ervaringen hebben gehad uit de geestelijke wereld, daarom weten we wat dat er een geestelijke wereld is en hoe die eruit ziet.

Daaruit, en uit uispraken door de authoriteit zelf, weten we ook dat de wetenschap nooit tot de geestelijke wereld zal kunnen doordringen. Dat wil niet zeggen dat ze het niet gaan proberen.

Jij zegt wetenschap heeft niks bewezen dus X bestaat.
Ik zeg X is niet bewezen dus we weten het met zijn alle niet.

Nee, er zijn mensen die getuigen van die geestelijke wereld, meest notabel het Woord Gods, de Bijbel. Maar er zijn veel meer openbaringen gegeven en profeten bestaan nog steeds.

Dat volgens jou de ongelovigen dan herselspinsels hebben toont alleen maar aan hoe belachelijk en ondoordacht je conclusie is.

Het argument van hersenspinsels wordt juist door de wetenschappers als verklaring gegeven, daarom gebruik ik het woord hersenspinsels ook. Fantomen die door de hersenen zouden worden voortgebracht, wat op sommige punten helemaal geen antwoorden geeft.

Met hersenspinsels bedoel ik de hypotheses die er naar voren worden gebracht, want logisch gezien is er geen reden dat de hersenen buiten het lichaam kunnen zien en zaken tot in miniscuul detail omschrijven... Maar dat sommige mensen dan toch bepaalde hypothesen naar voren brengen, alsof dat goede verklaringen zouden zijn....

De hersenen kunnen dat niet. Maar toch brengen mensen hypothesen naar voren, wat in dergelijke gevallen niet meer is dan hersenspinsels. Dat is geen wetenschap. De wetenschap kan dat simpelweg niet meten. Zelfs niet wanneer de hersenen nog residentiele plaatjes opleveren van hersenactiviteit... Daarnaast is ook niet wetenschappelijk aan te tonen dat we wel een ziel zijn.

Zolang we het niet weten sta ik voor meerdere mogelijkheden open.
je trekt veel te makkelijk een conclusie omdat je het gewoon simpelweg niet weet, dat is op hersenspinsels iets basseren.

Ik baseer helemaal niets op hersenspinsels, ik weet dat de geestenwereld bestaat, door geloof... En dat mechaniek van geloof is een vaste grond, wanneer het gegeven word door God... Echter een ongelovig mens, wat ik ook ben geweest, zal dat in ongelovigheid nooit aannemen...
Alleen wanneer iemand tot geloof komt, en dat kan door een oprechte zoektocht, gaat de mens geestelijk zien.

En ik ken de ervaringen van sommige personen, waardoor ik weet, dat de geestenwereld bestaat.... Maar zelfs dan is het nog mogelijk om dat soort ervaringen af te doen als hallucinaties of hersenspinsels, maar daar ben ik alles behalve van overtuigd, wegens het principe van gelijkgestemdheid...

Laatst bewerkt:
Nee, er zijn mensen die ervaringen hebben gehad uit de geestelijke wereld, daarom weten we wat dat er een geestelijke wereld is en hoe die eruit ziet.

Daarom weten we juist niets, dat zijn gwn hersenspinsels.

Daaruit weten we ook dat de wetenschap nooit tot de geestelijke wereld zal kunnen doordringen. Dat wil niet zeggen dat ze het niet gaan proberen.
?

Nee, er zijn mensen die getuigen van die geestelijke wereld, meest notabel het Woord Gods, de Bijbel. Maar er zijn veel meer openbaringen gegeven en profeten bestaan nog steeds.

Mensen getuigen van nogal veel.

Met hersenspinsels bedoel ik de hypotheses die er naar voren worden gebracht, want logisch gezien is er geen reden dat de hersenen buiten het lichaam kunnen zien en zaken tot in miniscuul detail omschrijven...

De hersenen kunnen dat niet. Maar toch brengen mensen hypothesen naar voren, wat in dergelijke gevallen niet meer is dan hersenspinsels.
Euhm, zegt ketamine je iets? Lees mn vorige posts, als je in dodelijke situaties terecht komt dan kom je in bepaalde condities terecht zoals ischemic brain injuries en nog veel meer, intressant is dat NMDA antagonisten hier neuroprotectief tegen zijn, en zo de overlevingskansen vergroten, agmatine is een natuurlijke NMDA antagonist en maakt je lichaam vrij om je overlevingskansen te vergroten.

Ik baseer helemaal niets op hersenspinsels, ik weet dat de geestenwereld bestaat, door geloof... En dat mechaniek van geloof is een vaste grond, wanneer het gegeven word door God... Echter een ongelovig mens, wat ik ook ben geweest, zal dat nooit aannemen...
Alleen wanneer iemand tot geloof komt, en dat kan door een zoektocht...
En hoe weet je dat dan wel? Als ik ff met een ligand je 5HT2A receptor activeer in combinatie met alle downstream second messenger systems (ja ken de nederlandse termen niet) kom je ook in een geestenwereld, echter wil dit niet zeggen dat die wereld echt is.

En ik ken de ervaringen van sommige personen, waardoor ik weet, dat de geestenwereld bestaat.... Maar zelfs dan is het nog mogelijk om dat soort ervaringen af te doen als hallucinaties of hersenspinsels, maar daar ben ik alles behalve van overtuigd, wegens het principe van gelijkgestemdheid...
Yada yada, je hersenen kunnen leuke ervaringen veroorzaken, but is it real? nah.

Daaruit weten we ook dat de wetenschap nooit tot de geestelijke wereld zal kunnen doordringen. Dat wil niet zeggen dat ze het niet gaan proberen.

Met hersenspinsels bedoel ik de hypotheses die er naar voren worden gebracht, want logisch gezien is er geen reden dat de hersenen buiten het lichaam kunnen zien en zaken tot in miniscuul detail omschrijven...

De hersenen kunnen dat niet. Maar toch brengen mensen hypothesen naar voren, wat in dergelijke gevallen niet meer is dan hersenspinsels.

Ik baseer helemaal niets op hersenspinsels, ik weet dat de geestenwereld bestaat, door geloof... En dat mechaniek van geloof is een vaste grond, wanneer het gegeven word door God... Echter een ongelovig mens, wat ik ook ben geweest, zal dat nooit aannemen...
Alleen wanneer iemand tot geloof komt, en dat kan door een zoektocht...

2m85a1g.jpg

autodidact: blablbalbalbalba

Nee, kijk: die geestelijke wereld waarover jij praat, is een droom-fantasie-ideeën-wereld, en heeft niks met het hiernamaals te maken, omdat dit "software" is waaruit contact wordt gemaakt tussen geest en lichaam. Bewust-zijn is een emergente eigenschap, net zoals dat wereldje waar jij het over hebt. Dat wereldje bestaat uit een samenwerking tussen allerlei vermogens (rationeel denken, voorstellingsvermogen), en is gemaakt om de mens hun omgeving te kunnen interpreteren. Geloof mij, ik ben hier geweest en is niks Goddelijks aan. Jij bedenkt de geestelijke wereld zelf. Agnosticisme is de waarheid:o

Nu ik terug leest valt het me op dat Medievil echt iedereen ownt.

Dat zie ik ook als meest logische verklaring, daar zie ik de meeste bewijzen voor.
Toch is leven na de dood zeker niet uit te sluiten.

Zou me er voor willen open stellen maar hoe kan het in hemelsnaam? Elke stukje in je hersenen heb je nodig om als normale mens te functioneren, gaat er iets mis zoals dementie word je een plant, waarom zou je dan in hemelsnaam kunnen leven compleet zonder die hersenen?

Terug
Naar boven