- Waardering
- 2.652
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
10.000 religies refereren naar 1 God yo, problem solved.
![]()
Ja en polytheisme bestaat natuurlijk niet? De meeste oude religies waren polytheistisch.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
10.000 religies refereren naar 1 God yo, problem solved.
![]()
Ja en polytheisme bestaat natuurlijk niet? De meeste oude religies waren polytheistisch.
Het sterk atheïsme (er bewust voor uitkomen dat goden niet bestaan) is een dogma, geen haar beter dan om het even welke aardse religie.
Het sterk atheïsme kan je juist nergens op baseren. De sterke atheïst heeft de arrogantie om met zijn huidige (waarschijnlijk zeer geringe kennis) uitspraken te doen over iets wat hij niet afdoende kan aantonen. De zwakke atheïst en agnost blijft voorzichtig en sluit bij voorbaat niets uit.
Daarmee ben ik met het bewust verwerpen van de mogelijkheid van het bestaan van het spaghettimonster ook geen haar beter dan welke aanhanger van een aardse religie dan ook.
Verder volledig eens met BuilderB.
daarmee ben ik met het bewust verwerpen van de mogelijkheid van het bestaan van het spaghettimonster ook geen haar beter dan welke aanhanger van een aardse religie dan ook.
Verder volledig eens met builderb.
Ik geloof in jou, in Klaaswitz, hoe moet dat gezien worden?

Het klinkt al net zo vaag als een willekeurige zin uit de bijbel of koran.
Sowieso gaat je lichaam over naar een andere staat van 'zijn', de atomen in je lichaam gaan de grond in, worden opgegeten door andere levende dieren en planten, dus eigenlijk kom je ook terug in een nieuw leven als plant en/of dier. Dat is dus letterlijk een andere staat van 'zijn'.
Maar het kan net zo goed betekenen dat hij gelooft dat zijn geest ook behouden blijft en hij verder zal leven in één of andere nieuwe vorm. Of dat een bewustzijn inhoudt wordt niet duidelijk gemaakt.
Hoe dan ook is het een geloof als een ander. Misschien wel een nieuw geloof? Het klinkt in elk geval niet gekker dan pakweg het boeddhisme.
Zo zie je maar weer dat zelfs geestelijk verwarden er een goede smaak op na kunnen houden.

Zo zie je maar weer dat zelfs geestelijk verwarden er een goede smaak op na kunnen houden.
Ik vind het eigenlijk maar arrogant om te denken dat je zo speciaal bent dat je ofwel na de dood in een vrolijk hemeltje beland, ofwel opnieuw geboren wordt ofwel op een ander manier bestaat. Zo speciaal ben je niet, insignificant klein stipje dat maar een jaartje of 80 leeft. Deal with it.

Ik vind het eigenlijk maar arrogant om te denken dat je zo speciaal bent dat je ofwel na de dood in een vrolijk hemeltje beland, ofwel opnieuw geboren wordt ofwel op een ander manier bestaat. Zo speciaal ben je niet, insignificant klein stipje dat maar een jaartje of 80 leeft. Deal with it.
probeer die gedachtengang maar eens te promoten op grote schaal, mensen kunnen dit niet aan![]()