Fitness Seller

Na jaren opnieuw beginnen

Mooi dat de ortho zo betrokken meedenkt en meewerkt, en blijft zoeken tot hij wat vindt.
Duidelijkheid is fijn, maar ik hoop toch ook dat met het behandelplan richting herstel gewerkt zal kunnen worden. Dat mag nu toch wel.
Je bericht klinkt in ieder geval goed en hoopvol (en met gepaste voorzichtigheid).

Veel plezier met het trainen (en natuurlijk succes met / sterkte bij het herstel)!

• Topic Starter Topic Starter
Mooi dat de ortho zo betrokken meedenkt en meewerkt, en blijft zoeken tot hij wat vindt.
Duidelijkheid is fijn, maar ik hoop toch ook dat met het behandelplan richting herstel gewerkt zal kunnen worden. Dat mag nu toch wel.
Je bericht klinkt in ieder geval goed en hoopvol (en met gepaste voorzichtigheid).

Veel plezier met het trainen (en natuurlijk succes met / sterkte bij het herstel)!

Idd doet het al veel dat iemand de klachten serieus neemt en ook nog eens kijkt naar hetgeen ik graag doe: trainen.

Plezier zal morgen groot zijn !

Nog last van je onderrug? Ik heb daar ook een jaar of 20 last van gehad.. Dokters zeiden dat ik er maar mee moest leren leven minder zwaar trainen en meer van dat soort onzin.. Toen uiteindelijk bij Fysius terrecht gekomen.. 2x in de stoel gezeten daar voor oefeningen en totaal geen last meer.. was heel appart toen ik klaar was met de oefening..

Nog last van je onderrug? Ik heb daar ook een jaar of 20 last van gehad.. Dokters zeiden dat ik er maar mee moest leren leven minder zwaar trainen en meer van dat soort onzin.. Toen uiteindelijk bij Fysius terrecht gekomen.. 2x in de stoel gezeten daar voor oefeningen en totaal geen last meer.. was heel appart toen ik klaar was met de oefening..

Sinds kort weer wel, maar vermoed dat dat juist door mijn trainingsstop komt. Als ik sport zijn de klachten eigenlijk zo goed als weg ! Mij doet het dus goed. En kan nu ook niet zeggen dat ik op bepaalde vlakken zo rustig doe eigenlijk. Warming up en oefeningen om de betreffende spiergroep te triggeren neem ik wel serieus moet ik zeggen, dat zal ongetwijfeld ook meewerken aan dit gunstige effect.

Voor de volgers:
Een poging gewaagd om weer te trainen, maar ook snel weer thuis. Ondanks dat de pijn weg is voelt het niet goed bij trainen. Derhalve er toch voor gekozen om volgende week vrijdag de uitslag van het onderzoek af te wachten. Zaterdag, als gezegd, vind deze plaats.

Hoop echt zaterdag wat te horen. Vreemd als ik al na 5 minuten trainen last krijg terwijl ik dat thuis niet heb. Ik ontzie mijn schouder niet thuis. De last tijdens trainen kwamen overigens al bij bijv. DB press (incline) 8 kilo per dumbbell (om warm te worden). De oefening is goed, maatje en fysio stonden er toevallig bij.

Geef de moed nog niet op maar motivatie is ver te zoeken.

In for moar!

Motivatie kan je halen uit de mooie verhalen van even zoveel gasten die ook met blessures te kampen hebben gehad.
Trainen is vooruitgang, stoppen is stilstand.
kom aan, betere tijden komen snel genoeg.

Volhouden en blijven bewegen hoor (uiteraard niet forceren)
Liever bewegen met geen gewicht als helemaal niets doen dan worden de spieren en gewrichten alleen maar stijver
Pas geleerd dat de gewrichten smeersel aanmaken (signoviaalvocht) als je beweegt en daardoor soepeler blijven.
Ben zelf ook nog steeds aan het kwakkelen maar doe elke ochtend oefeningen voor de spiegel om mijn schouders los te draaien. Volgens mij werkt het.
Zou in jouw geval inderdaad de arts maar even afwachten maar je kan eventueel spiergroepen trainen waar je geen last van hebt (benen / buik / rug )
Wel blijven geloven dat het eens over gaat. Ik zelf werd behoorlijk depri (je wil van alles maar kan niet veel) en dat helpt je herstel ook niet.
Verder goed naar je eigen lichaam luisteren, wij kunnen lullen wat we willen...maar er is toch maar 1 persoon die echt weet wat jij voelt en wat jij kan... dat ben je zelf.

Dank voor de bemoedigende woorden. Stoppen ga ik ook niet doen, maar wacht gewoon volgende week even af (uitslag). De motivatie komt ongetwijfeld wel weer terug anders weten jullie me te vinden.

Uitslag MRI:
Breuk in schouderkop door (waarschijnlijk) "trauma" (klap of val, al kan ik me niets herrineren wanneer dat dan geweest zou zijn). Breuk herstelt goed, er worden geen verdere ingrepen gedaan dus. Medio oktober van vorig jaar is de breuk ontstaan, hersteltijd ongeveer 6 maanden, dus nog een poosje rustig aan doen. Wel mag ik gewoon trainen, kan geen kwaad, doch luisteren naar het lichaam. Wanneer pijn zich voordoet afwisselen met andere oefening en alles niet te zwaar. Schouder ziet er verder goed uit, geen instabiliteit, zenuwbeknelling, ontsteking o.i.d.

Eindelijk dus de boosdoener ontdekt. Maand of 2 nog rustig aan doen, focussen op techniek, mss toch naar een splitschema toe zodat schouder steeds wat meer rust krijgt dan nu.

Klinkt vreemd, maar goed begin van de dag !

Ah beter man..! Hopen dat dat t ook daadwerkelijk helemaal is.. Maar iig lekker dat er een stempel op zit nu

Uitslag MRI:
Breuk in schouderkop door (waarschijnlijk) "trauma" (klap of val, al kan ik me niets herrineren wanneer dat dan geweest zou zijn). Breuk herstelt goed, er worden geen verdere ingrepen gedaan dus. Medio oktober van vorig jaar is de breuk ontstaan, hersteltijd ongeveer 6 maanden, dus nog een poosje rustig aan doen. Wel mag ik gewoon trainen, kan geen kwaad, doch luisteren naar het lichaam. Wanneer pijn zich voordoet afwisselen met andere oefening en alles niet te zwaar. Schouder ziet er verder goed uit, geen instabiliteit, zenuwbeknelling, ontsteking o.i.d.

Eindelijk dus de boosdoener ontdekt. Maand of 2 nog rustig aan doen, focussen op techniek, mss toch naar een splitschema toe zodat schouder steeds wat meer rust krijgt dan nu.

Klinkt vreemd, maar goed begin van de dag !

Mooi man dat je weet wat het is, niet zo mooi dat je een breuk had
Je kan nu weer rustig opbouwen en plannen maken

Vanmorgen voor het eerst na weken weer in de gym. Rustig aan fullbody gedaan, schouders uiteraard niet apart gepakt. Steeds 2 sets voor die oefeningen waarbij er spanning op de schouders komt te staan, uiteraard licht gepakt. Gewoon even aftasten, morgen afwachten hoe mijn schouder het houdt. Eigenlijk geen noemenswaardige pijntjes tijdens de training, ook nu nog niet, dus vermoed dat het wel goed zit morgen. Er zal na een weekje of 5 wel wat spierpijn zitten hier en daar, lekker dus. Benen wel gewoon volgens oude schema getraint dus morgen lopen als een cowboy die route 66 heeft afgelegd op een op hol geslagen mammoet.

En wat een ontzettend lekker gevoel thuis te komen na een training weer !

Hoop dat het zo positief blijft, gaan we maar even van uit.

Dinsdag en donderdag opnieuw.

Lekker bro. Blij voor je

Hopen dat het de goede kant op gaat man. En dat je weer langzaam aan het trainen kan oppakken.

Hopen dat het de goede kant op gaat man. En dat je weer langzaam aan het trainen kan oppakken.

Thnx allen !

Lekker rustig aan, in dit stadium heb ik niets te verliezen, alleen maar te winnen.........best lekker idee eigenlijk :D

mooi je kan weer gaan bouwen en dat is een lekker idee
misschien haal je niet zo veel voldoening uit deze manier van trainen maar ik heb zelf ook gemerkt dat het beter voor je is om bezig te blijven dan om niets meer te doen.
Succes met trappen lopen en op de wc pot gaan zitten (je zal de beentjes en glutes wel gaan voelen :) 0

Tijdens bespreken uitslag MRI vertelde de orthopeed me dat rekken strekken van mijn linker arm beter even uit te sluiten is. Dit omdat juist op het punt van de breuk een aanhechting zit. Merk nu op wat rekken en strekken doet, mijn arm schreeuwt om een keer ergens aan te hangen maar het wordt afgeraden. Achterlijk gevoel, soort restless legs als je in bed ligt, maar dan in je arm.

Persoonlijk vind ik het apart, dat advies, maar hou me er maar aan.

Verder: trainen gaat nog steeds prima, wel licht, maar geen verergering van klachten. Met vlagen zelfs verbetering.

Tegen je gevoel ingaan omdat dat beter is, kost veel moeite. Hang in there.

Vanochtend wederom een probleemloze training gehad. Op bench rustig aan gedaan, schouders nog niet gepakt. Moet zeggen dat gevoel van stabiliteit door het veel lichtere gewicht bij het benchen (Dumbbellpress) er niet op verbeterd. Bij meer gewicht gaat me dat beter af. Klein zeurtje bij straight bar curls maar leek alsof het meer net onder de schouder zat. Benen hard aangepakt, that feeling ! Ik zak nog steeds, bij wijze van, door mijn poten heen.

Nu dus weer ruim een week begonnen en (afkloppen) nog steeds probleemloos.

Terug
Naar boven