AndroidHealthClinic

Na jaren opnieuw beginnen

nice to hear

Vanochtend wederom een probleemloze training gehad. Op bench rustig aan gedaan, schouders nog niet gepakt. Moet zeggen dat gevoel van stabiliteit door het veel lichtere gewicht bij het benchen (Dumbbellpress) er niet op verbeterd. Bij meer gewicht gaat me dat beter af. Klein zeurtje bij straight bar curls maar leek alsof het meer net onder de schouder zat. Benen hard aangepakt, that feeling ! Ik zak nog steeds, bij wijze van, door mijn poten heen.

Nu dus weer ruim een week begonnen en (afkloppen) nog steeds probleemloos.

Mooi man..
Misschien krijg je nog een dipje net als ik maar je weet nu dat het ook zonder pijn kan.
Te snel willen gaan dat is nu je grootste vijand (ben hem van de week nog tegen gekomen)
Bij mij lijkt een zwaarder gewicht soms ook beter in balans te liggen maar doe toch maar even voor de zekerheid wat langer voorzichtig..
Straks nog een beetje lekker weer erbij en dan lijkt het leven weer een stuk mooier;)

• Topic Starter Topic Starter
Mooi man..
Misschien krijg je nog een dipje net als ik maar je weet nu dat het ook zonder pijn kan.
Te snel willen gaan dat is nu je grootste vijand (ben hem van de week nog tegen gekomen)
Bij mij lijkt een zwaarder gewicht soms ook beter in balans te liggen maar doe toch maar even voor de zekerheid wat langer voorzichtig..
Straks nog een beetje lekker weer erbij en dan lijkt het leven weer een stuk mooier;)

Dat mooie weer inderdaad !
Enerzijds heb ik geleerd dat bij kou de klachten erger zijn dan wanneer het warmer is.
Anderzijds die motivatie die je krijgt wanneer je thuiskomt na het trainen, het nog licht is en je nog lekker in de tuin kan gaan zitten.

Kijk er naar uit. Hoop tegen die tijd weer wat strakker te worden.

Vet laatste tijd niet gemeten maar spiegel zegt genoeg na 5/6 weken niets doen. Ff fixen voordat de zomer begint.

Flink respect voor zo'n instelling/motivatie.
Volger erbij :)

Net retour gym, heerlijke training, full body wederom muw de benen. Die voelen na lovely legs day afgelopen zondag nog heavy. Aangezien die elke training al mee gaan deze keer niet meegepakt. Schouder heeft zich wederom goed gehouden, goede tips van een poolse reus gehad voor wat betreft al dan niet iets kantelen van pols / hand. Waar voorheen ik nog een zeurtje voelde bij mijn incline db press is dat weg zodra de polsen iets naar binnen gekanteld worden. Kan dan ook verder laten zakken.

Had geen zin om te trainen vandaag, maar mezelf er heen gesleept, bij de eerste rep al weer zin en terug thuis lekker gevoel.

Spijtig genoeg pas vrijdag weer de volgende training (vrouw moet 2 dagen tot uur of 12 werken ivm deadline) dus de kleine is mijn verantwoordelijkheid. We halen het wel weer in.

Fijn dat het lekker gaat. Enne thuis kan je benen trainen toch. Squaten met de kleine in je handen.
Lunges met de kleine en hacksquaten met de kleine. Hahahaha

Fijn dat het lekker gaat. Enne thuis kan je benen trainen toch. Squaten met de kleine in je handen.
Lunges met de kleine en hacksquaten met de kleine. Hahahaha

Thanx !
Goeie tip, om te bekennen is het al voorgekomen dat ze op mijn rug gaat zitten als ik push ups doe. Maar bij 14 kilo zet dat geen zoden aan de dijk natuurlijk, toch de gym maar.
Benen komen helemaal goed, vrouwtje roept allemaal, pak nou een hete douche etc. Ze snapt niet dat ik dat gevoel in mijn poten lekker vind. Eer van je werk zeg ik dan.

Those damn lunges waren de oorzaak BTW ! Blijft een heerlijke oefening.

...Those damn lunges waren de oorzaak BTW ! Blijft een heerlijke oefening.

Ja die doen mij ook altijd wel verlangen naar een warm bad en massage. :D
Ik pak walking lunges met 2x14kg en doe dan een pas of 14-16 per set.
Maar djeessssss wat raak ik dan buiten adem. :eek: En bij mijn 4e set is de coordinatie ver te zoeken. Hahahaha

Hoe staat je vrouw btw tegenover je passie voor sport terwijl je lichaam uit elkaar valt van ellende?

Hahaha tja die van mij heeft ook geen medelijden met me en zegt dan doe je je toch zelf aan

Hahaha tja die van mij heeft ook geen medelijden met me en zegt dan doe je je toch zelf aan

Medelijden heeft ze niet, maar wel heel zorgzaam. Sinds ik train en gain krijg ik meer massages dan ooit tevoren.

En vervolgens lacht ze me uit als ik kreupel de trap af loop, maar ze heeft wel respect.

Medelijden heeft ze niet, maar wel heel zorgzaam. Sinds ik train en gain krijg ik meer massages dan ooit tevoren.

En vervolgens lacht ze me uit als ik kreupel de trap af loop, maar ze heeft wel respect.

Nou je hebt het dan goed voor elkaar
Die massage moet ik nog steeds krijgen:D

Wederom pijnloze training mogen hebben vanochtend. Qua gewicht alles iets omhoog om na 2 weken plastic te kijken hoe de schouders het doen. Prima zo, 5 kilo op alles er bij. Doch nog steeds ver onder kunnen, maar wil niets forceren. Liever 20kg per dumbbell, dumbbellpresses dan geen presses.

Wel aparte ervaring naar benen toe. Normaliter doe ik lunges met BB, ja vanuit squatrek !. BB's bezet dus DB's gepakt. Hierna legpress gedaan. Lies gebied raakte geïrriteerd bij 3e setje legpress. Mogelijk wat te maken met andere uitvoering lunges ? Licht setje erna met voeten wat verder uit elkaar gaf vreemd genoeg minder irritatie, zou het tegenovergestelde verwachten eigenlijk.

Vrouwlief overigens een nieuw trainingsmaatje gefixed gisteravond, voor op de donderdag en/of vrijdag, haar 23 jarige hulk neefje. 1.65m. en huge as hell. Ondanks zijn leeftijd vrij ervaren dus sta open voor zijn advies. Een spotter er bij dus voor mijn start met squaten ! Kan niet wachten.

Al met al prima. Sorry maar ik moet bekennen, heb ook wat cardio gedaan, 20 minuten. Omdat het kan.
Ik beloof verbetering !

@grosje: mits de onderbroek aan blijft heeft ze zich bereid gevonden je geheel vrijblijvend een massage te geven. Denk dat ze behoefte heeft aan een ervaren man.

Laatst bewerkt:
Wvederom pijnloze training mogen hebben vanochtend. Qua gewicht alles iets omhoog om na 2 weken plastic te kijken hoe de schouders het doen. Prima zo, 5 kilo op alles er bij. Doch nog steeds ver onder kunnen, maar wil niets forceren. Liever 20kg per dumbbell, dumbbellpresses dan geen presses.

Wel aparte ervaring naar benen toe. Normaliter doe ik lunges met BB, ja vanuit squatrek !. BB's bezet dus DB's gepakt. Hierna legpress gedaan. Lies gebied raakte geïrriteerd bij 3e setje legpress. Mogelijk wat te maken met andere uitvoering lunges ? Licht setje erna met voeten wat verder uit elkaar gaf vreemd genoeg minder irritatie, zou het tegenovergestelde verwachten eigenlijk.

Vrouwlief overigens een nieuw trainingsmaatje gefixed gisteravond, voor op de donderdag en/of vrijdag, haar 23 jarige hulk neefje. 1.65m. en huge as hell. Ondanks zijn leeftijd vrij ervaren dus sta open voor zijn advies. Een spotter er bij dus voor mijn start met squaten ! Kan niet wachten.

Al met al prima. Sorry maar ik moet bekennen, heb ook wat cardio gedaan, 20 minuten. Omdat het kan.
Ik beloof verbetering !

@grosje: mits de onderbroek aan blijft heeft ze zich bereid gevonden je geheel vrijblijvend een massage te geven. Denk dat ze behoefte heeft aan een ervaren man.

Mooi man, er zit dus duidelijk vooruitgang in en dat helpt ook gelijk tussen de oren.
Met cardio is niets mis, je bent toch bezig zonder al te grote belasting en je ziet nog wel eens wat moois voorbij komen
Die massage klinkt erg aantrekkelijk maar wie ze onderbroek moet dan aanblijven ? :)
Geintje

Gaat beter zo te horen! Hoelang moet je schouders nog herstellen? of is dat variabel?

Gaat beter zo te horen! Hoelang moet je schouders nog herstellen? of is dat variabel?

Thnx m8 ! Herstel is schijnbaar al zo'n 4 maanden bezig. De breuk zal ongeveer 6 maanden nodig hebben om volledig te herstellen echter al sneller weer belastbaar mits niet te zwaar. Ben reeds langzaamaan begonnen met elke training gewicht 2 kg per dumbbell of 5 kg op lat etc op te voeren. Vooralsnog gaat het prima. Rustig aan en afwachten hoe de schouder voelt de dag er na. Tijdens training eigenlijk geen last meer, dat is al een winst. Al blijf ik voorzichtig.

Overigens een leuke steun in de rug gekregen door een kerel die gezien het fysiek al aardig lang meedraait over mijn uitvoering en gedrevenheid. Hij begon met: "klote die schouders he". Kon aan de oefening zien dat er meer in zat maar beperkt werd door mijn voorzichtigheid. Enorme opsteker als iemand die serieus traint ook ziet dat ik serieus er mee bezig ben ipv spelen met wat gewichtjes.

Overigens, voor diegenen die me er om vroegen schema met gewichten te plaatsen: zal dat doen zodra de schouder weer op volle sterkte is. Nu geen vergelijk / geen eerlijk vergelijk. Een post over totale DB press op 40 kg omdat ik nog niet verder ga met mijn schouder zal niemand interesseren.

Gaat de goede kant op, heb goede hoop, hopen dat het zo doorzet en jullie snel een goed beeld te kunnen geven.

Klinkt goed om te horen! Keep it going buddy!

Goed nieuws zie ik
Ik moet jouw voorbeeld gaan volgen want mijn schouders zijn ook knude
Altijd fijn dat anderen zien dat je gedreven bent

Goed nieuws zie ik
Ik moet jouw voorbeeld gaan volgen want mijn schouders zijn ook knude
Altijd fijn dat anderen zien dat je gedreven bent

Ik las zoiets inderdaad. Laat je niet kennen maar blijf luisteren. Heeft mij zo enorm geholpen.
Inderdaad een opsteker als mensen je als gedreven zien, maar als ik het zo lees in je log heb ook jij daar geen gebrek aan. Je moet me alleen eens uitleggen hoe jij de chickies in je log krijgt. Heb je ze ooit gelokt met kleding uitverkoop posts :D

Terug
Naar boven