AndroidHealthClinic

Na jaren opnieuw beginnen

Ik ben toch je chicky?

Ik las zoiets inderdaad. Laat je niet kennen maar blijf luisteren. Heeft mij zo enorm geholpen.
Inderdaad een opsteker als mensen je als gedreven zien, maar als ik het zo lees in je log heb ook jij daar geen gebrek aan. Je moet me alleen eens uitleggen hoe jij de chickies in je log krijgt. Heb je ze ooit gelokt met kleding uitverkoop posts :D

:)
Hoe komen de vrouwen in mijn log?
Ik ben 50 en dan denken ze aan een ouwe grijze man zonder gebit en zielig achter de geraniums
Medelijden dus:D
Nee hoor onzin... ik weet het niet... misschien ben ik wel aardig

jaja white knight krijg ik gelijk te horen... het zal :)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Gisteren goede training na het drama van afgelopen weekend (slechtste training ooit !)

Samen met barkeeper uit stamkroeg getraind waarvan ik niet eens wist dat hij daar trainde.
Hij focust de laatste tijd op benen en laat dat net mijn doel zijn van gisteren.

Niet op max gaan maar op reps en meer sets bij 20 seconden rust tussen de sets.
* barbell lunges @ 35kg 5 x 8 (per been natuurlijk)
* legpress @ 180kg 5 x 8
* legextension @ 85kg 5 x 8
* legcurls @ 85kg 5 x 8
* calf raise (machine van precor, dus gewicht zegt niet alles) @ 200kg 3 x 8

Daarna 3 seconden op de fiets en viel kapot neer, ben net weer wakker.

@ previous poster: hier heb je wat gewichten.

Not much maar prima voor een beginner.

Overigens was dat in fullbody training. Dus de rest ook nog gedaan (er voor).

Pijn is onderweg.

Lunges altijd lekker. Ik vind de walking variant zalig.
Kan je ook buiten doen.

Ik kan maar 1 ding zeggen. Respect! voor de hele weg die je hebt afgelegd en nog bewandeld!
Echt top dat je zo doorzet!
Ik ga je volgen!

Beste beentraining was dat
Die leggextention is behoorlijk zwaar en daarna opstaan en wegrennen :) lukt je niet
Lunges heb ik een pokke hekel aan... Omdat ze zo goed zijn voor je.... Maar de spierpijn daarna :(
Hoe is het nu met de schouder?

Ik kan maar 1 ding zeggen. Respect! voor de hele weg die je hebt afgelegd en nog bewandeld!
Echt top dat je zo doorzet!
Ik ga je volgen!

Thnx ! En ben nog lang niet klaar ook !

Beste beentraining was dat
Die leggextention is behoorlijk zwaar en daarna opstaan en wegrennen :) lukt je niet
Lunges heb ik een pokke hekel aan... Omdat ze zo goed zijn voor je.... Maar de spierpijn daarna :(
Hoe is het nu met de schouder?

Vreemd genoeg niet bar veel spierpijn gehad moet ik zeggen.
Schouder doet het super ! Gisteren weer wat hoger gegaan in gewicht en met licht gewicht side raises geprobeerd. Niet geheel pijnloos, klein zeurtje maar was vrijwel direct verdwenen en ook nu geen last van. Dus op de goede weg !

Nou ik zelf loop toch wel 2 a 3 dagen met spierpijn in de benen.
merk wel dat als ik ze regelmatiger train dat het minder wordt.
Normaal doe ik ze 1x in de week maar ben nu van plan om de eerstvolgende training na de been training om 1 oefening benen te pakken om ze even op te warmen en de doorbloeding op gang te brengen (wil ik ook met rug en borst gaan doen) Dat schijnt goed te werken tegen spierpijn.

Fijn dat die schouder weer mee gaat werken.
Ben zelf momenteel ook maar met hele lichte gewichten begonnen en dat werkt ook wel.
Kracht is bij mij na maanden niets doen wel geheel weg.. maar dat komt wel weer.

Gaat dus goed met je, houden zo :)

is er een reden dat je geen squats doet, of kwam het omdat je met iemand anders zijn schema mee trainde?

Thnx ! En ben nog lang niet klaar ook !

Vreemd genoeg niet bar veel spierpijn gehad moet ik zeggen.
Schouder doet het super ! Gisteren weer wat hoger gegaan in gewicht en met licht gewicht side raises geprobeerd. Niet geheel pijnloos, klein zeurtje maar was vrijwel direct verdwenen en ook nu geen last van. Dus op de goede weg !

Jelly at progress

is er een reden dat je geen squats doet, of kwam het omdat je met iemand anders zijn schema mee trainde?

Angst, ik geef toe: hernia verleden (2 stuks, zelfde plek, maar 2 maal schade).
Wel al eens meegedaan, voelde weer heerlijk. Maar zal nimmer de oefening worden voor pure kracht. Ik ken mijn zwakke punten. Helaas, want hij is lekker. Idem deadlift. Ik moet het hebben van de "mindere" alternatieven, voor zover die enige aanhechting vinden bij de grote 3.

---------- Post toegevoegd 15 April 2013 om 19:53 ----------

Ik ook niet.. maar de volhouder wint he! :)

Maak nog steeds progressie, zolang ik dat zie is dat motivatie genoeg.
En gewoon weer lekker in beweging zijn trouwens.
En meso-momentje ook, ff weg, mijn eigen ding doen.

Al begint het steeds meer een verslaving te worden

(pisnijdig en chagrijning als ik niet kan trainen omdat er wat tussen komt)

Kan me je angst voor een hernia wel voorstellen ja. Maar je zoekt alternatieven en dat is ook goed he! je laat je niet kennen alleen hou je rekening met dingen waarvan je geen herhaling wil zien. Zo kan ik bepaalde arm/schouder oefeningen ook niet echt goed doen omdat mijn sleutelbeen dan zegt ik blijf niet op mijn plek zitten. Dus pas ik me aan. Dus dat snap ik wel ja.

Progressie zien en voelen is echt super motivatie.
Dat bewegen.. oh ja.. ik weet nog dat ik niet meer kon lopen.. nou dat voelde alsof de wereld voor me openging toen dat weer kon. gewoon weer alles kunnen. Bewegen. in ieder geval weer kunnen bewegen.
Effe jouw ding.. :D Top! je moet je eigen dingen ook hebben! is heel belangrijk!
en die verslaving... hmmmm...ik heb vaak de pest in als het op werk uitloopt en ik niet kan trainen. zeker omdat het maar 2 x per week is.. dan probeer ik dus echt de planning om te gooien en ga ik tussendoor trainen. Ik probeer ruimte te zoeken... wordt nog niet sjaggo.... maar dat zal misschien ook nog wel komen. :D

Maar hou die motivatie vast!

Kan me je angst voor een hernia wel voorstellen ja. Maar je zoekt alternatieven en dat is ook goed he! je laat je niet kennen alleen hou je rekening met dingen waarvan je geen herhaling wil zien. Zo kan ik bepaalde arm/schouder oefeningen ook niet echt goed doen omdat mijn sleutelbeen dan zegt ik blijf niet op mijn plek zitten. Dus pas ik me aan. Dus dat snap ik wel ja.

Progressie zien en voelen is echt super motivatie.
Dat bewegen.. oh ja.. ik weet nog dat ik niet meer kon lopen.. nou dat voelde alsof de wereld voor me openging toen dat weer kon. gewoon weer alles kunnen. Bewegen. in ieder geval weer kunnen bewegen.
Effe jouw ding.. :D Top! je moet je eigen dingen ook hebben! is heel belangrijk!
en die verslaving... hmmmm...ik heb vaak de pest in als het op werk uitloopt en ik niet kan trainen. zeker omdat het maar 2 x per week is.. dan probeer ik dus echt de planning om te gooien en ga ik tussendoor trainen. Ik probeer ruimte te zoeken... wordt nog niet sjaggo.... maar dat zal misschien ook nog wel komen. :D

Maar hou die motivatie vast!

Thnx.

Motivatie hou ik wel vast. Op niet trainingsdagen ben ik bezig met bereiden van droog voer, rusten etc. Ik kook graag dus dat is een pluspunt. Zo hou ik ook buiten de training om de motivatie er in.

Als ik het zo terug lees............heb ik eigenlijk alles mee !

EUREKA !

waarom niet enorm laag beginnen voor je normale beentraining, en als je er wat vertrouwen in begint te krijgen verhogen met 1,25 aan beide kanten?

Thnx.

Motivatie hou ik wel vast. Op niet trainingsdagen ben ik bezig met bereiden van droog voer, rusten etc. Ik kook graag dus dat is een pluspunt. Zo hou ik ook buiten de training om de motivatie er in.

Als ik het zo terug lees............heb ik eigenlijk alles mee !

EUREKA !
Super toch! ik hou ook enorm van koken en lekker eten.
En als je dan alles even gewoon rustig beziet. Je haalt er veel uit.

En ook als je soms geen eureka voelt. Ook dan lukt het je toch! zie maar waar je staat! :)

Terug
Naar boven