- Waardering
- 499
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 101kg
- Vetpercentage
- 11%
Ik denk dat de meesten over dit topic te zwart-wit denken, al moet ik toegeven dat mijn kennis over deze materie heel beperkt is. Volgens mij kan je echt wel verantwoord omgaan met deze middelen.
Velen roepen hier maar wat, zonder ook maar enige kennis. Ikzelf heb ook al menig gebruiker in levende lijve kunnen observeren en meestal (lees: 'mijn observatie' 'meestal, dus niet altijd!') zijn dit meestal de iets marginalere en minder intelligente personen die snel resultaat willen behalen. Irriteert mij dit? Ja.
Maar ik beschouw deze mannetjes dan ook niet als representatief voor de verstandige gebruikers die eerst x aantal jaar serieus naturel hebben getraind en dan met verstand van zake de next level willen bereiken.
---------- Toegevoegd om 10:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:47 ----------
Mensen die beweringen doen over bepaalde fysiologische/psychologische bijwerkingen/gevolgen, graag voor deftige onderbouwing zorgen (=wat zegt de convergerende evidentie).
Eigenlijk interesseert het me geen bal wat mensen zelf doen, alleen de illusie wekken dat je geen drol kan bereiken zonder spulletjes is gewoon onwaar.
Mijn ervaring is juist het gros van de mensen die spulletjes gebruiken over het algemeen laag opgeleid zijn, weinig interesse hebben in trainingsmethoden (ze gaan toch al vooruit door de AS) en geen bal verstand hebben van voeding. Van de 50 gebruikers die ik tot nu wel voorbij heb zien komen zijn 45/50 stakkers die nog niet eens 120kg kunnen bankdrukken..
Dat je er verantwoordt mee om kan gaan ben ik het wel mee eens, alleen dat kom je zelden tegen. Ken ook zo'n geval die wel flink sterk was, 50cm armen (droog) had en ook aardige wedstrijden (internationaal) meedraaide. Waar het op neerkwam was dat hij de spulletjes meer als aanvulling gebruikte ipv dat hij erop teerde en van de spulletjes die hij nam altijd beperkte hoeveelheden nam. Wat je op dbb veel ziet is dat het eigenlijk net andersom is.