AndroidHealthClinic

Sticky "Natty kan je niks bereiken" topic

Ik denk dat de meesten over dit topic te zwart-wit denken, al moet ik toegeven dat mijn kennis over deze materie heel beperkt is. Volgens mij kan je echt wel verantwoord omgaan met deze middelen.

Velen roepen hier maar wat, zonder ook maar enige kennis. Ikzelf heb ook al menig gebruiker in levende lijve kunnen observeren en meestal (lees: 'mijn observatie' 'meestal, dus niet altijd!') zijn dit meestal de iets marginalere en minder intelligente personen die snel resultaat willen behalen. Irriteert mij dit? Ja.

Maar ik beschouw deze mannetjes dan ook niet als representatief voor de verstandige gebruikers die eerst x aantal jaar serieus naturel hebben getraind en dan met verstand van zake de next level willen bereiken.

---------- Toegevoegd om 10:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:47 ----------

Mensen die beweringen doen over bepaalde fysiologische/psychologische bijwerkingen/gevolgen, graag voor deftige onderbouwing zorgen (=wat zegt de convergerende evidentie).

Eigenlijk interesseert het me geen bal wat mensen zelf doen, alleen de illusie wekken dat je geen drol kan bereiken zonder spulletjes is gewoon onwaar.

Mijn ervaring is juist het gros van de mensen die spulletjes gebruiken over het algemeen laag opgeleid zijn, weinig interesse hebben in trainingsmethoden (ze gaan toch al vooruit door de AS) en geen bal verstand hebben van voeding. Van de 50 gebruikers die ik tot nu wel voorbij heb zien komen zijn 45/50 stakkers die nog niet eens 120kg kunnen bankdrukken..

Dat je er verantwoordt mee om kan gaan ben ik het wel mee eens, alleen dat kom je zelden tegen. Ken ook zo'n geval die wel flink sterk was, 50cm armen (droog) had en ook aardige wedstrijden (internationaal) meedraaide. Waar het op neerkwam was dat hij de spulletjes meer als aanvulling gebruikte ipv dat hij erop teerde en van de spulletjes die hij nam altijd beperkte hoeveelheden nam. Wat je op dbb veel ziet is dat het eigenlijk net andersom is.

Ik heb trouwens nog wel wat andere leuke thought food foor jullie.
Wij zijn een vrij jonge generatie(De meeste mensen op dit forum)
Wij komen allemaal van ouders en grootouders die dat soort shit allemaal nog niet hadden in hun leven. (met uitzondering van sommige van onze ouders misschien)
Het is algemeen bekend dat als die dat wel hebben gebruikt(in arnolds tijd bijvoorbeeld) het spul van toen dat dat niet te vergelijken is met het spul wat het nu is en hoe het nu gebruikt word.

Nu een belangrijke vraag/onderwerp.

Wat doet het spul met jou genen en hoe gaat dat invloed uitoefenen op jou nakomelingen?
Je verziekt niet alleen je eigen lichaam maar wat gaan de resultaten zijn voor de generaties die nou jou gaan komen en die jij gaat verwekken?

Natuurlijk zullen er een stelletje no-brainers zijn die me hier voor gaan aanvallen en weer opnieuw voor gek verklaren.

Maar het schoot mij vandaag zo te binnen...

Ik heb trouwens nog wel wat andere leuke thought food foor jullie.
Wij zijn een vrij jonge generatie(De meeste mensen op dit forum)
Wij komen allemaal van ouders en grootouders die dat soort shit allemaal nog niet hadden in hun leven. (met uitzondering van sommige van onze ouders misschien)
Het is algemeen bekend dat als die dat wel hebben gebruikt(in arnolds tijd bijvoorbeeld) het spul van toen dat dat niet te vergelijken is met het spul wat het nu is en hoe het nu gebruikt word.

Nu een belangrijke vraag/onderwerp.

Wat doet het spul met jou genen en hoe gaat dat invloed uitoefenen op jou nakomelingen?
Je verziekt niet alleen je eigen lichaam maar wat gaan de resultaten zijn voor de generaties die nou jou gaan komen en die jij gaat verwekken?

Natuurlijk zullen er een stelletje no-brainers zijn die me hier voor gaan aanvallen en weer opnieuw voor gek verklaren.

Maar het schoot mij vandaag zo te binnen...

Goede vraag.

Op het internet vind je niet echt een duidelijk antwoord of heb ik nochtans niet gevonden. Wat wel langer gekend zijn de gevolgen van AAS bij mannen waaronder 'het verkleinen van de teelballen'. Maar ook een soort geheugen dat voorwerpen onthoudt op langere termijn en het leervermogen kan aantasten etc.

Dit heb ik nog gevonden in verband met zwangere vrouwen die steroids nemen: Steroid injecties die aan zwangere vrouwen vóór voorbarige geboorte worden gegeven kunnen het risico van het kind van recentere gedrags en emotionele moeilijkheden verhogen, heeft een studie gevonden.

De Moeders die worden verondersteld om geboorte te vroeg te geven worden vaak gegeven een infusie van glucocorticoids, die natuurlijke hormooncortisol nabootsen. Deze behandeling is essentieel voor het helpen van de rijpe longen van de baby, maar het nieuwe onderzoek brengt naar voren het het risico van geestelijke gezondheidsproblemen met inbegrip van aandachtstekort/hyperactiviteitwanorde (ADHD) kan ook verhogen. ADHD is de gemeenschappelijkste gedragswanorde in jonge mensen in het UK.

Je ziet al snel dat er enkel nadelen voor de volgende generatie is maar de vraag is vooral: worden de gevolgen van het AAS-gebruik van een ouderindividu effectief doorgegeven in de praktijk?

Als het niet wordt doorgegeven is dat goed nieuws, maar indien het wel gebeurt zullen de gevolgen enkel nadelig zijn: geestelijke gezondheidsproblemen met inbegrip van aandachtstekort/hyperactiviteitwanorde (ADHD), verminderd leervermogen, ademhalingsmoeilijkheden veroorzaken en misschien ook verminderde secundaire geslachtskenmerken.

Fucken met de natuur is eigenlijk fucken met god. Ik denk dat ons dna, onze cellen, onze genen etc allemaal informatie bevatten over onze voorouders en over wie wij zijn.
Als je bijvoorbeeld een familiegeneratie hebt die een houthakkersbedrijfje hebben wat keer op keer van vader op zoon word geleerd dan zul je zien dat de hele manier van hoe die mensen leven en werken daarop gebaseerd raakt en ook steeds verbeterd word.

Cellen delen zich maar mensen delen en vermenigvuldigen zich ook.

Als jij keihard traint dan heeft dat alleenmaar voordeel op jou nakomelingen dat weet ik zeker.
Maar dat komt omdat het op een natuurlijke wijze en stabiele manier gebeurt.
Als je steroiden doet dan gaat dat ten koste van je zaad(sperma) je ballen, je hart, je lever en alle rest van je ingewanden.
Dit ga je zeker doorgeven aan je nakomelingen.

De natuur creeerd en geeft informatie door. Dieren doen dit planten etc. het hele universum doet dit, wij ook.

eagleone wa kan jij zeveren zeg.

Eagleone geloofd in sprookjes.
Lekker boeiend wat jij er van vind, laat mensen gewoon in hun waarde.
Snap niet waarom mensen zich zo druk moeten maken om andere.

Wat boeit het wat iemand met z'n leven doet, zolang je er toch niemand mee lastig valt.

Eagleone geloofd in sprookjes.
Lekker boeiend wat jij er van vind, laat mensen gewoon in hun waarde.
Snap niet waarom mensen zich zo druk moeten maken om andere.

Wat boeit het wat iemand met z'n leven doet, zolang je er toch niemand mee lastig valt.

Eagleone geloofd in sprookjes)1 Nee ik geloof in mezelf.
Lekker boeiend wat jij er van vind, laat mensen gewoon in hun waarde)2 Ik zit op een forum toch om je mening te uiten? Of moet ik mijn bek houden omdat piepertjes zoals jij zo snel beledigd zijn? Ik laat iedereen in zn waarde ik post gewoon mijn mening en mijn idee'en, en thats it lol. Wat een ander doet moet hij weten kan ik er wat aan doen dat jullie je aangevallen door mijn aanwezigheid :1e:

Jullie zijn hier de dikke trolls het moet altijd op gejank aankomen als ik gewoon een idee of mening uit.

Eagleone geloofd in sprookjes)1 Nee ik geloof in mezelf.
Lekker boeiend wat jij er van vind, laat mensen gewoon in hun waarde)2 Ik zit op een forum toch om je mening te uiten? Of moet ik mijn bek houden omdat piepertjes zoals jij zo snel beledigd zijn? Ik laat iedereen in zn waarde ik post gewoon mijn mening en mijn idee'en, en thats it lol. Wat een ander doet moet hij weten kan ik er wat aan doen dat jullie je aangevallen door mijn aanwezigheid :1e:

Jullie zijn hier de dikke trolls het moet altijd op gejank aankomen als ik gewoon een idee of mening uit.

Lol, denk je dat ik beledigd ben door zo'n kansloos figuur als jij?
Je verkoopt hier enkel een hoop onzin met echt 0,0 onderbouwing.

Je laat helemaal niet iedereen in z'n waarde, je trekt over alles en iedereen (voor)oordelen.
Iedereen die wat anders doet dan jij ga je af lopen zeiken.
En als iemand dan een keer met een goed onderbouwt antwoord komt stel jij je weer eens op als een kinderachtige mong**l en ga je nog dommere reacties geven.

Ik zal me er niet druk om maken, je bent al zielig genoeg.
Waarschijnlijk in de maatschappij uitgekotst, dan ga je hier maar een beetje de clown uithangen.:roflol:

Lol, denk je dat ik beledigd ben door zo'n kansloos figuur als jij?
Je verkoopt hier enkel een hoop onzin met echt 0,0 onderbouwing.

Je laat helemaal niet iedereen in z'n waarde, je trekt over alles en iedereen (voor)oordelen.
Iedereen die wat anders doet dan jij ga je af lopen zeiken.
En als iemand dan een keer met een goed onderbouwt antwoord komt stel jij je weer eens op als een kinderachtige mong**l en ga je nog dommere reacties geven.

Ik zal me er niet druk om maken, je bent al zielig genoeg.
Waarschijnlijk in de maatschappij uitgekotst, dan ga je hier maar een beetje de clown uithangen.:roflol:

Nou schijnbaal wel want ik heb helemaal niks tegen jou.
Jij bent degene die mij hier afkraakt.

En als je me zo zielig vind waarom reageer steeds maar weer op mij ?
Jij wilt me daar zo graag van overtuigen dat ik zielig ben?
Dat laat alleenmaar zien dat jij zelf een dikke stumpert bent!

Nou schijnbaal wel want ik heb helemaal niks tegen jou.
Jij bent degene die mij hier afkraakt.

En als je me zo zielig vind waarom reageer steeds maar weer op mij ?
Jij wilt me daar zo graag van overtuigen dat ik zielig ben?
Dat laat alleenmaar zien dat jij zelf een dikke stumpert bent!

Kijk dit bedoel ik maar weer.
Lees je eigen post geschiedenis ff door anders.
Ik reageer niet meer.

ach je moet niet janken als er tegenwind komt jij bent voor anabolen en ik ben tegen.
en ik geef mijn mening om mezelf te uiten en zodat ik hopelijk mensen kan helpen daarmee om hun weg te bepalen.
Voorderest troll ik een beetje ja maar dat doe ik omdat discussie helemaal geen f**k oplost. Das hetzelfde als tegen een muur aanslaan

Maar ik kraak niet af zoals jij dat doet.
Ik noem niemand zielig of lelijk of wat dan ook.

afkraken en vernederen is gewoon een teken dat je een zwakke ziel bent.

Wat betreft uitgekotst zijn door de maatschappij zou best kunnen ik schaam me daar niet voor.
Ik vind namelijk dat de maatschappij het helemaal niet goed doet (alle dieren sterven uit, overal is oorlog, pijn, verdriet)

Ik reageer ook niet meer op jou

Succes verder
[Link niet meer beschikbaar]

ach je moet niet janken als er tegenwind komt jij bent voor anabolen en ik ben tegen. en ik geef mijn mening om mezelf te uiten en zodat ik hopelijk mensen kan helpen daarmee om hun weg te bepalen. Voorderest troll ik een beetje ja maar dat doe ik omdat discussie helemaal geen f**k oplost. Das hetzelfde als tegen een muur aanslaan Maar ik kraak niet af zoals jij dat doet. Ik noem niemand zielig of lelijk of wat dan ook. afkraken en vernederen is gewoon een teken dat je een zwakke ziel bent. Wat betreft uitgekotst zijn door de maatschappij zou best kunnen ik schaam me daar niet voor. Ik vind namelijk dat de maatschappij het helemaal niet goed doet (alle dieren sterven uit, overal is oorlog, pijn, verdriet) Ik reageer ook niet meer op jou Succes verder http://www.youtube.com/watch?v=LPUvkfZiN9k

"afkraken en vernederen is gewoon een teken dat je een zwakke ziel bent".

Je bedoelt dus bijv. iemand een dikke pedobeer noemen zoals je mij gisteren nog noemde in een post (die gelukkig na reported, door de moderator weer verwijdert is).

Zie je, tegenstrijdigheid ten top.

Van mij zul je niets meer horen of lezen Eagleone, net wat Mabruzzi al zegt.
Laten we elkaar maar met rust laten, dit brengt niets.

Het doet het forum verder ook geen goed.

PERIOD

• Topic Starter Topic Starter
Fucken met de natuur is eigenlijk fucken met god. Ik denk dat ons dna, onze cellen, onze genen etc allemaal informatie bevatten over onze voorouders en over wie wij zijn.
Als je bijvoorbeeld een familiegeneratie hebt die een houthakkersbedrijfje hebben wat keer op keer van vader op zoon word geleerd dan zul je zien dat de hele manier van hoe die mensen leven en werken daarop gebaseerd raakt en ook steeds verbeterd word.

Cellen delen zich maar mensen delen en vermenigvuldigen zich ook.

Als jij keihard traint dan heeft dat alleenmaar voordeel op jou nakomelingen dat weet ik zeker.
Maar dat komt omdat het op een natuurlijke wijze en stabiele manier gebeurt.
Als je steroiden doet dan gaat dat ten koste van je zaad(sperma) je ballen, je hart, je lever en alle rest van je ingewanden.
Dit ga je zeker doorgeven aan je nakomelingen.

De natuur creeerd en geeft informatie door. Dieren doen dit planten etc. het hele universum doet dit, wij ook.

Je weet het wel iets of wat geloofwaardig te presenteren.
Alleen één ding... waarom zouden je nakomelingen 'sterker worden' of er voordeel uit halen als jij zelf keihard traint? Dat lijkt me pure onzin... je geeft gewoon de genen door die jij zelf bij je geboorte hebt meegekregen (en die van je vrouw).

Je weet het wel iets of wat geloofwaardig te presenteren. Alleen één ding... waarom zouden je nakomelingen 'sterker worden' of er voordeel uit halen als jij zelf keihard traint? Dat lijkt me pure onzin... je geeft gewoon de genen door die jij zelf bij je geboorte hebt meegekregen (en die van je vrouw).
Dit vraag ik me eigenlijk al lang af . Stel eenzelfde persoon leeft een rock en rol leven : drank, weinig slaap, slecht voedsel. Of een leven vol sport: goeie voeding , voldoende rust. Zou dit een verschil maken of niet ? :)

Als je epigenetica in acht neemt zou dit wel degelijk een verschil kunnen maken. De vraag is hoeveel.

Als je epigenetica in acht neemt zou dit wel degelijk een verschil kunnen maken. De vraag is hoeveel.

Dit inderdaad, epigenetica in theorie kan doorgegeven worden maar doordat het te weinig onderzocht wordt is niet echt een bewijs hiervoor. In praktijk wordt volgens mij wel doorgegeven maar dan beperkt.

Vaak zien we dat de kinderen van topsporters nog beter presteren, denk maar aan de Borlees. Er werd zelfs een krantenartikel geschreven over sportprestaties al dan niet worden meegeven via de epigenetica. De expert zei dat als hun kinderen nog beter willen presteren dan hun ouders, kost dit 20% genen en 80% zweet. Volgens hem heeft jouw levensstijl wel een effect op de volgende generatie (maar dan beperkt).

Om maar even een voorbeeld te noemen: ik kan wel begrijpen dat kinderen van topsporters ook goed presteren qua sport, maar of dit nou genetisch is doorgegeven weet ik niet.
Persoonlijk denk ik dat het meer aan de opvoeding ligt.
Mensen die op heel hoog niveau gesport hebben, hebben hier ook hun levensstijl op aangepast denk ik.
Dit zullen ze dan bewust of onbewust toepassen bij de opvoeding van hun kind.

Als voorbeeld dat ze weten hoe ze goed moeten eten, trainen, hoeveelheid rust en een bepaald ritme.
Kan zijn dat er geen zak van klopt wat ik nu zeg, maar is een beetje hoe ik erover denk.

Om maar even een voorbeeld te noemen: ik kan wel begrijpen dat kinderen van topsporters ook goed presteren qua sport, maar of dit nou genetisch is doorgegeven weet ik niet.
Persoonlijk denk ik dat het meer aan de opvoeding ligt.
Mensen die op heel hoog niveau gesport hebben, hebben hier ook hun levensstijl op aangepast denk ik.
Dit zullen ze dan bewust of onbewust toepassen bij de opvoeding van hun kind.

Als voorbeeld dat ze weten hoe ze goed moeten eten, trainen, hoeveelheid rust en een bepaald ritme.
Kan zijn dat er geen zak van klopt wat ik nu zeg, maar is een beetje hoe ik erover denk.

Ik volg dezelfde denkwijze maar enkel denk ik dat epigenetica wel toegepast wordt. Alle generaties zijn gebaseerd op je voorouders.

Misschien een vreemde vergelijking maar vaak hebben 'zwarte' mensen betere genen dan 'blanke' mensen. Ligt dit aan hun opvoeding/ levensstijl ? Misschien wel ja, je opvoeding, omgeving, mentaliteit en temperament spelen een belangrijke rol bij de ontwikkeling van een mens.

Ik denk persoonlijk dat zwarte betere genen hebben omdat hun vorige generaties nog achter het wild zaten aan te lopen. Ze lopen kilometers voor naar een bron water te gaan, ze zijn goed in het klimmen van bomen, kunnen hard speer werpen enz. Onze voorouders zijn misschien boeren die de hele dag op het land werken of hadden een bureau-job of waren een leerkracht die alleen maar recht staat en wat praat.

Je kan onze (blanke) voorouders niet vergelijken met (zwarte) voorouders omdat ze in een andere situatie zitten. Hun verschil zit in het levensstijl.

Als wij onze levensstijl zullen omgooien en alle dagen achter wild zouden jagen en kilometers stappen voor wat water zouden die verandering ook te zien zijn in de volgende generaties. Alles wat geboren wordt is gebaseerd op de vorige generaties.

Dit mijn persoonlijke mening, kan goed zijn dat er niemand mee eens is, maar dit lijkt voor mij het meest logische antwoord.

Ik volg dezelfde denkwijze maar enkel denk ik dat epigenetica wel toegepast wordt. Alle generaties zijn gebaseerd op je voorouders. Misschien een vreemde vergelijking maar vaak hebben 'zwarte' mensen betere genen dan 'blanke' mensen. Ligt dit aan hun opvoeding/ levensstijl ? Misschien wel ja, je opvoeding, omgeving, mentaliteit en temperament spelen een belangrijke rol bij de ontwikkeling van een mens. Ik denk persoonlijk dat zwarte betere genen hebben omdat hun vorige generaties nog achter het wild zaten aan te lopen. Ze lopen kilometers voor naar een bron water te gaan, ze zijn goed in het klimmen van bomen, kunnen hard speer werpen enz. Onze voorouders zijn misschien boeren die de hele dag op het land werken of hadden een bureau-job of waren een leerkracht die alleen maar recht staat en wat praat. Je kan onze (blanke) voorouders niet vergelijken met (zwarte) voorouders omdat ze in een andere situatie zitten. Hun verschil zit in het levensstijl. Als wij onze levensstijl zullen omgooien en alle dagen achter wild zouden jagen en kilometers stappen voor wat water zouden die verandering ook te zien zijn in de volgende generaties. Alles wat geboren wordt is gebaseerd op de vorige generaties. Dit mijn persoonlijke mening, kan goed zijn dat er niemand mee eens is, maar dit lijkt voor mij het meest logische antwoord.

Wat dacht je van de sterkste overleven en geven hun genen door en de zwakkere sterven af

Groetjes,

Darwin

Terug
Naar boven