Mabruzzi
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 45
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 100kg
De reden dat veel mensen denken dat je moet gebruiken om te groeien is omdat ze gewoon niet weten hoe ze naturel moeten groeien en omdat er teveel kneuzen zijn die van alles gebruiken niet groeien. Ik wordt al vanaf het eerste jaar dat ik train beschuldigd van gebruik. Meestal zijn dan ook de mensen die het gewoon niet snappen. Het is natuurlijk ook moeilijk te accepteren dat iemand anders bereid is 20kg in 1 jaar aan te komen en bereid is het vet er naderhand af te trainen. Dit tov iemand die probeert 'schone massa' aan te zetten. Schone massa bestaat niet, als je bulkt zet je 9/10 keer 30-50% vet aan. Dat is iets wat je moet accepteren als je wilt groeien. De meeste kunnen dit niet accepteren of hebben de discipline niet. Als je 120kg bij laag vet% wilt zijn ga je daar naturel inderdaad niet komen, maar ik geloof zeker wel dat lichaamslengte in cm - 80, in kilogrammen haalbaar moet zijn. Dus iemand van 180cm - 80 = 100kg droog. Wat ik nogal zielig vind is dat er zoveel mannetjes zijn die van alles gebruiken waardoor de nieuwe generatie mannetjes denkt dat ze zonder gebruik niet groeien. Naar mijn mening is het ook zo dat wanneer je geen degelijke basis hebt en je begint dat je dan op een leuk sportschool niveau kan blijven hangen zonder echt groot te worden en telkens maar moet kuren omdat je niet weet hoe je anders je massa kan behouden. 86kg @ 180 vind ik niet veel? Wel een goed fysiek die gozer, maar het is geen grote bodybuilder... Naturel kan prima.
Bedoel je 180cm 100kg op 6-8%?
Zo ja, dan mag je mij bellen als je dit gehaald hebt dan eet ik namelijk mijn schoenen op.
Ik denk overigens dat er veel zijn die dit met juicen al niet zouden halen maar goed, is mijn mening he