Fitness Seller

Natural Krachttrainen - Is dat het waard?

• Topic Starter Topic Starter
Je traint voor jezelf toch? Omdat je het leuk vindt?

Zonder bovenstaande kun je idd net zo goed niet gaan trainen want een fysiek bouwen kost tijd zowel naturel als enhanced.
Iedereen heeft zn eigen motivatie. Fysiek bouwen of kracht, powerliften, crossfit of wat dan ook. Maar jij zegt dus als je niet voor jezelf traint en het niet leuk vind kan je beter niet trainen, dat snap ik.
Beetje meedoen is belangrijker dan winnen instelling.

6 weken tab kuur bedoel je mee 6 weken lang tabletjes nemen? Is te kort voor goeie resultaten zeker?
Klopt. Überhaupt tabs zonder testosteron basis zou ik al niet doen. Overigens zullen de resultaten verre van hetgeen zijn dat je in je hoofd hebt. Tabs kunnen soms goed te pas komen in een prep maar verder zijn ze zeker niet essentieel in een kuur.

Iedereen heeft zn eigen motivatie. Fysiek bouwen of kracht, powerliften, crossfit of wat dan ook. Maar jij zegt dus als je niet voor jezelf traint en het niet leuk vind kan je beter niet trainen, dat snap ik.
Beetje meedoen is belangrijker dan winnen instelling.
Hoe lang ga je iets doen of uithouden als je het niet leuk vindt.

Het is 'bodybuilding' geen powerliften.
Hij vroeg ook over krachtsporten.

Maar is bodybuilding alleen veel massa hebben of ook aesthethiek? Zoals ik al zei wil dat ook nogal eens onder doen voor een naturel.

Er zijn ooit natty (denk ik toch, tenminste binnen naturel mogelijke massa) winnaars van de forumcontest geweest die ik er veel beter uit vond zien dan alle kuurders die hier nu nog actief zijn.

Moet je 110kg <5% willen zijn ja dan wordt het natuurlijk lastig.

Middelmatige inzet, consistentie, voeding, etc. doen alsnog alles middelmatig. De gemiddelde kuurder neemt voor de zomer wat en blijft gewoon feesten en zuipen en heeft geen idee wat ie in de gym doet. En je kunt ook genetisch pech hebben er niet goed op te reageren.

Sommige kuurders zou je niet eens van zeggen dat ze liften laat staan van alles nemen. Ken er zelfs die 1.5 gram namen en ja er uitzagen alsof ze liften maar een naturel op z'n potentieel die het serieuzer aanpakt nog wel voorbij kan komen, zeker in kracht. Als ze wel serieus zijn en het goed uitpakt dan zijn ze in no-time voorbij wat naturel mogelijk is ja, maar dat zijn enkele uitzonderingen.

Hier op het forum ook trouwens, genoeg kuurders die een erg grote mond hebben maar na alle jaren nog altijd onderdoen voor de kracht van sommige natties die hier zijn (geweest).
Ik heb toen ik PL gericht trainde de 1e 12j niets gebruikt, maar kracht komt niet 1-2-3 aan zetten wat veel denken. kracht op gear is je eigen voor de gek houden, want nadien ben je dat snel weer kwijt.
Velen stoppen er dan mee of gaan vaker gebruiken, om die kracht stats weer te halen(overtreffen) Ik heb nooit on gear vergelen met natural, je hebt daar niets aan.
Ook al gebruik ik de afgelopen 1.5j(lange cruise), en ook afgevallen qua spiermassa door hardlopen. qua kracht nu ben ik niet veel achteruit gegaan-over de afgelopen 5j gezien- (ja ik cruise nu), maar denk niet dat je daar sterker van wordt. Moet nog steeds hard trainen, en zat (vr)eten.

• Like
Waarderingen: vntl
6 weken tab kuur bedoel je mee 6 weken lang tabletjes nemen? Is te kort voor goeie resultaten zeker?
Van alle tabs kun je het beste winstrol nemen, en D-bol pas als je echt een laag vetpercentage hebt.
Je kunt al met al het beste je geld uitgeven aan vial(s) Test(E/C) dan potje(s) tabs.

Verder kan iedereen schrijven wat ie wil qua advies, maar beslis jijzelf wat je doet, en is het je eigen verantwoording!

• Topic Starter Topic Starter
Klopt. Überhaupt tabs zonder testosteron basis zou ik al niet doen. Overigens zullen de resultaten verre van hetgeen zijn dat je in je hoofd hebt. Tabs kunnen soms goed te pas komen in een prep maar verder zijn ze zeker niet essentieel in een kuur.
Oke, dus tabs gebruiken zonder testosteron basis zou jij niet doen, want de resultaten zullen tegenvallen. Je kan die soms beter in de prep nemen (dan bedoel je prep voor cutten toch?).
Hoe lang ga je iets doen of uithouden als je het niet leuk vindt.
Ja dat is zo, maar je kan het leuk vinden om te trainen, of het leuk vinden om resultaten te hebben. Bijvoorbeeld lijkt mij niet leuk om streng te dieten voor heel lang zelf als krijg je daarmee een 'leuker' resultaat.
Hij vroeg ook over krachtsporten.

Maar is bodybuilding alleen veel massa hebben of ook aesthethiek? Zoals ik al zei wil dat ook nogal eens onder doen voor een naturel.

Er zijn ooit natty (denk ik toch, tenminste binnen naturel mogelijke massa) winnaars van de forumcontest geweest die ik er veel beter uit vond zien dan alle kuurders die hier nu nog actief zijn.

Moet je 110kg <5% willen zijn ja dan wordt het natuurlijk lastig.
Kan me moeilijk voorstellen dat een naturel bodybuilder mooier fysiek krijgt dan enhanced, maar dan is het zowiezo of door de genen of door de manier waarop er is getraind/gedieet. Als ze allebei hetzelfde zouden doen, zou je verschil moeten zien dat veel groter is.
Ik heb toen ik PL gericht trainde de 1e 12j niets gebruikt, maar kracht komt niet 1-2-3 aan zetten wat veel denken. kracht op gear is je eigen voor de gek houden, want nadien ben je dat snel weer kwijt.
Velen stoppen er dan mee of gaan vaker gebruiken, om die kracht stats weer te halen(overtreffen) Ik heb nooit on gear vergelen met natural, je hebt daar niets aan.
Ook al gebruik ik de afgelopen 1.5j(lange cruise), en ook afgevallen qua spiermassa door hardlopen. qua kracht nu ben ik niet veel achteruit gegaan-over de afgelopen 5j gezien- (ja ik cruise nu), maar denk niet dat je daar sterker van wordt. Moet nog steeds hard trainen, en zat (vr)eten.
Waarom heb je er niets aan naturel met enhanced te vergelijk? Dat is juist waar deze discussie ontstaat, is het wel waard om naturel te trainen? Als jij zegt dat je eerst niet gebruikte, maar daarna wel waarom koos je dan voor uiteindelijk wel gebruiken? Als je het voor jezelf deed en plezier erin had, waarom niet zonder te gebruiken blijven trainen?
Van alle tabs kun je het beste winstrol nemen, en D-bol pas als je echt een laag vetpercentage hebt.
Je kunt al met al het beste je geld uitgeven aan vial(s) Test(E/C) dan potje(s) tabs.

Verder kan iedereen schrijven wat ie wil qua advies, maar beslis jijzelf wat je doet, en is het je eigen verantwoording!
Ah oke, ja ik zie in andere topics waar ze vragen om kuuradvies ook veel van dat soort zelfde adviezen etc., zal het onthouden!
Tuurlijk, iedereen heeft zn eigen verantwoording en motivatie voor gebruiken of niet gebruiken. Doortrainen of stoppen, gemotiveerd zijn of gedemotiveerd zijn, etc...

Om mezelf voor de gek te houden, omdat ik over een grens kwam qua kracht, later om met maatje klaar te maken voor BB wedstrijd. Er zijn genoeg atleten die natural blijven in KT, maar ik train voir mijzelf, niet om wedstrijden te winnen in PL. Ik zie daar het nut niet van voor mijzelf. Ik heb ook niet meegedaan aan BBwedstrijd, mijn maatje was even zwaar maar kop kleiner dan ik. Hij was ook al langere tijd aan GH al.

nogmaals, je houd jezelf voor de gek om je kracht met bankdrukken of iets te verhogen als je gebruikt. Als je of bent zak je zo weer terug. Goede basis is meer van belang. dan val je ook niet snel terug na griepje of blessure. Je wordt ook sterker door bepaalde manier van trainen en veel eten.

laten we zeggen dat je nu 1x 80kg kunt drukken, en je gaat flink kuren en je haalt 100kg(voor velen magische grens) na je kuur val je dan weer terug, krijg je motivatieproblemen en stoppen veel mensen. Als je wat langer off bent, en je kunt nog 1x 85kg drukken heb je weinig bereikt. Dan pak je weer om de magische 100 te halen, of meer. etc etc etc.

je eindresultaat is niks vergeleken bij de enhanced.

Ik denk dat 'niks' hier een understatement is.
Ook naturel kun je veel behalen, mits je er genoeg tijd en geduld in steekt.
Bovendien zijn naturel resultaten behaald op langere termijn doorgaans veel duurzamer (en gezonder) dan chemisch ondersteund.
Dit laatste geldt vooral als je echt ouder wordt.

Waarom zou je dan nog de moeite ervoor doen of er uberhaupt mee beginnen?
Wat is de motivatie als je in de schaduw blijft van de succesvolleren athleten en waarvoor zou je gaan trainen?
Omdat BB veel meer is -kan zijn- dan louter musculair de grootste willen zijn.
Zoals eerder opgemerkt is, er is altijd wel weer iemand die groter/droger/beter is, je blijft wat dat betreft altijd wel weer bij iemand in de schaduw staan.

Een gezonde geest in een gezond en goed gevormd lichaam is überhaupt een reden om er mee te beginnen.
De motivatie is met name voor jezelf en het grenzen verleggen t.a.v. je eigen prestaties en niet de vergelijking met anderen.
Ook geldt voor velen dat het "onderweg zijn" minstens zo belangrijk is als de resultaten.

Kan je beter stoppen en/of wat anders gaan doen of is het het toch waard om te trainen ?

Het is absoluut de moeite waard vind ik, op allerlei vlakken zelfs.
Nog steeds dus, na inmiddels 38 jaar naturel bezig zijn..

Ja, dat is het waard. Het is voor mij persoonlijk belangrijk en waardevol om te weten dat ik op eigen kracht bepaalde prestaties gehaald heb. Wat een ander doet moet ie maar lekker zelf weten, maar ik denk dat de waarde van hard werken, consistentie, slim trainen en dergelijke aardig gedevalueerd wordt door aas-gebruik. Dat zijn waardes waar je als persoon heel veel aan kunt hebben.

Ik vind het trouwens soms wel jammer dat het ook op dit forum standaard lijkt geworden dat je als beginner x aantal jaar naturel traint en daarna de spuit er in ramt. Het gemak waarmee er over gesproken wordt alsof er geen enkele andere optie is. Het is bijzonder imo.

Voor sommige is het ook het best, dit zelf te ervaren. dan kun je beslissen of iets het voor jou waard is of niet.

Ja, dat is het waard. Het is voor mij persoonlijk belangrijk en waardevol om te weten dat ik op eigen kracht bepaalde prestaties gehaald heb. Wat een ander doet moet ie maar lekker zelf weten, maar ik denk dat de waarde van hard werken, consistentie, slim trainen en dergelijke aardig gedevalueerd wordt door aas-gebruik. Dat zijn waardes waar je als persoon heel veel aan kunt hebben.

Ik vind het trouwens soms wel jammer dat het ook op dit forum standaard lijkt geworden dat je als beginner x aantal jaar naturel traint en daarna de spuit er in ramt. Het gemak waarmee er over gesproken wordt alsof er geen enkele andere optie is. Het is bijzonder imo.
Denk niet dat dit veel verandert is sinds 2007.
Hoeveel kuurlogjes of vragen zul je wel niet gezien hebben in die tijd.
Mensen die daar posten zijn qua leeftijd volwassen, en komen vaak zelf met dit soort vragen.

Een gezonde geest in een gezond en goed gevormd lichaam is überhaupt een reden om er mee te beginnen.
De motivatie is met name voor jezelf en het grenzen verleggen t.a.v. je eigen prestaties en niet de vergelijking met anderen.
Ook geldt voor velen dat het "onderweg zijn" minstens zo belangrijk is als de resultaten.
hier zit heel veel in, en is ook de reden dat ikzelf ook altijd nog met grote regelmaat train, wat betreft mijn fysiek en kracht heb ik mijn top al vele jaren geleden gehad. ( ben 54jr en train ~32jr)
nu train ik ook nog steeds om zo sterk mogelijk te zijn, maar meer in verhouding tot mijn leeftijd en manier van leven.
het heeft vooral nu, maar ook in het verleden mij altijd mentaal enorm geholpen om lekker aan de gang te blijven met ijzers, ik kan enorm ontladen en ontspannen tijdens een training.

Hate to say it @Bullshark en vroegah bestonden die vragen over kuren idd ook maar waren er toch echt veel meer interessante logs om te volgen, discussies om te voeren en gewoon leden met meer kennis van zaken waardoor er misschien voor newbies ook een andere kant van de medaille was. (En ja, er was ook veel getroll en onzin en dergelijke.) Het is echt wel veranderd wat dat betreft imo, de balans is doorgeslagen, nu zijn het toch vooral shirtless 'tards die elke anderhalf uur een fysiek en maaltijd update lopen te posten.

Het is al wel 20j dat mensen willen gaan kuren, voor ze überhaupt een ab. hebben afgesloten, of ooit eens fatsoenlijk hebben getraind. Tegenwoordig is het gebruik van andere producten(erbij) wel snel toegenomen, maar dat zie je ook in het dagelijkse uitgaansleven en onder jongeren.

Of dat er zelfs door mod(s?) tegen betaling (eerste) kuurtjes worden begeleid, zonder dat diegene een basis van consistent goed eten en trainen onder de knie heeft, vind ik ook wel bijzonder.

Terug
Naar boven