AndroidHealthClinic

Nederland - Portugal. Wie gelooft er nog in?

Peiling Peiling Gaat nederland winnen van portugal?

• Ja nederland zal overwinnen

Stemmen: 14 9,3%
  • Ja nederland zal overwinnen mits van marwijk ze hoofd uit ze reet trekt

Stemmen: 50 33,1%
  • Nee nederland staat kansloos

Stemmen: 51 33,8%
  • Nee zelfs met nederlands beste opstelling zullen we dit niet voor elkaar krijgen

Stemmen: 36 23,8%

• Totaal stemmers
    151
Portugal > nederland.

Zoals duitsland easy over nederland.

Ik mis de oude "hollandse" stijl. Gewoon 4-3-3. de Jong met de punt naar achter, Sneijder en vd Vaart ervoor. 2 buitenspelers met hun goede been op de goede kant, afmaker in de spits, druk zetten, afjagen, compact spelen. Maar ja wie ben ik..

2-0 voor nederland en laatste minuut blessure tijd kopt Ronaldo 2-1 binnen.

Mijn gevoel zegt dat het niks word.

Als Ronaldo voor het eerst eens goed gaat spelen is Nederland kansloos.

Ik denk dat de wedstrijd tegen Portugal gewoon eindigt een sfeerloos en saai gelijkspelletje. Beide ploegen kunnen totaal niet imponeren.

Stekelenburg pakte 2 jaar geleden gewoon punten voor Oranje. Gisteren pakte 'ie een paar mooie ballen, maar hij pakt geen punten meer. Ik weet niet wat 'ie allemaal in Rome doet, maar beter is 'ie echt niet geworden.

Verder zijn de spelers fantastisch (op de backs en van Bommel na), alleen het loopt echt voor geen meter. Met Huntelaar in de ploeg ging het al iets beter, maar was natuurlijk nog steeds k*t.

Die goal tegen Duitsland was natuurlijk ook gewoon pure armoede. Heb je gezien hoe hij die bal raakte? :roflol:

Wat ik trouwens ook vreemd vind en wist niet eens dat het mocht... Dat je nog kan wisselen in de extra tijd. Daar is die extra tijd toch niet voor bedoeld? Juist door het vele wisselen, oponthoud van het spel enz. krijg je extra tijd.

Portugal > nederland.

Zoals duitsland easy over nederland.

Nederland mist vooral consistentie, ik zag (als leek) een heel mooi stukje voetbal vlak voor en na het NL doelpunt, maar daarna was het alweer terug naar het oude. Alsof ze eerst zelfvertrouwen moeten opbouwen en als het dan even tegenzit is dat er weer uit. Duitsland speelde in de tweede helft ook even slordig maar over het algemeen was het consistent.

Nederland mist vooral consistentie, ik zag (als leek) een heel mooi stukje voetbal vlak voor en na het NL doelpunt, maar daarna was het alweer terug naar het oude. Alsof ze eerst zelfvertrouwen moeten opbouwen en als het dan even tegenzit is dat er weer uit. Duitsland speelde in de tweede helft ook even slordig maar over het algemeen was het consistent.

De eerste 10 minuten speelde nederland 'goed', toen was het gewoon ronduit slecht, dan wordt er gescoord door Nederland, en dan gaan ze eens rennen, jagen, druk zetten etc.. en dan zien ze dat ze nog maar 15 minuten hebben, en dan zakt de moed weer in de schoenen.

Gewoon schandalig. Jagen moet je doen vanaf minuut 1, niet als je weer een beetje hoopt hebt in de laatste 15 minuten.

De eerste 10 minuten speelde nederland 'goed', toen was het gewoon ronduit slecht, dan wordt er gescoord door Nederland, en dan gaan ze eens rennen, jagen, druk zetten etc.. en dan zien ze dat ze nog maar 15 minuten hebben, en dan zakt de moed weer in de schoenen.

Gewoon schandalig. Jagen moet je doen vanaf minuut 1, niet als je weer een beetje hoopt hebt in de laatste 15 minuten.

Je moet natuurlijk wel intelligent gaan jagen en niet je posities opgeven waardoor iedereen achter de feiten aan loopt. (en je moet de conditie ervoor hebben).

Maar inderdaad, 2 * 10 minuten zag het er een beetje toonbaar uit en gaf het me wat hoop.

Je moet natuurlijk wel intelligent gaan jagen en niet je posities opgeven waardoor iedereen achter de feiten aan loopt. (en je moet de conditie ervoor hebben).

Maar inderdaad, 2 * 10 minuten zag het er een beetje toonbaar uit en gaf het me wat hoop.

Zolang iedereen een positie doorschuift is er niet zoveel aan de hand, ik heb niet echt veel verstand van voetbal hoor, zolang je 1/2 laatste mannen overhoud kan er niet veel mis-gaan.

het is/was alles of niets. 0-2 verliezen, of 0-10 verliezen maakt geen verschil.

Nederland komt gewoon kwaliteit tekort. Dit met een van Marwijk die spelers op positie zet wat ze niet ligt en daardoor nog eens 10% minder worden, dan houd je niet veel meer over.
De toppers die wij denken te hebben zijn nog niet eens zo top. En zeker niet top genoeg om de middelmaatjes op te vangen.

---------- Post toegevoegd Thu 14 Jun 2012 om 12:37 ----------

Van Marwijk heeft teveel vertrouwen gehad in een bepaald systeem en spelers. Mag ook wel als je er goede resultaten mee hebt behaald maar daar wordt je nu gewoon op afgerekend. Kijk naar de oefenwedstrijden, die liepen al niet. Waarom geen goede tegenstanders uitzoeken dan was dit allang blootgelegd in de maanden voordat dit EK begon.

Komt bij dat er teveel spelers zijn die gewoon Europees middelmaat zijn en zelfs in Nederland geen absolute toppers zijn (Mathijssen en Heitinga, van der Wiel, Willems).

Beiden hebben schuld.

Ik verwacht dat NL zonder Bommel en met Huntelaar en van der Vaart stukken beter zal voetballen. Van Marwijk zegt dat hij veel 'heeft geleerd' afgelopen wedstrijd dus nu pas komt hij met de optimale opstelling. Winst dus, en Duitsland - Denemarken wordt helaas gelijk. Dan zijn de Denen en Duitsers door.

Nederland is te arrogant, ze zijn vaak genoeg bloot gelegd voor het ek, nog tegen Zweden, Duitsland en de oefenwedstrijden zeiden genoeg. Elke wedstrijd komen ze met smoesje waardoor het allemaal net niet ging, maarja niemand gaat natuurlijk zeggen dat hij gewoon niet goed genoeg is voor dit niveau.

Nederland heeft door de wk finale werkelijk gedacht dat ze een gouden generatie hebben maar nee. Ik denk echt dat als je dit team vergelijkt met generaties van '74-78, '88-90, en '98-00 je wellicht alleen Sneijder in het team kan hebben en zelfs v.Persie en Huntelaar de voorkeur niet gaan krijgen. Dit was de mazzelgeneratie.

niet geheel met je eens, van bommel in fysiek goede vorm, robben in goede vorm etc. zijn ook toppers hoor...

men heeft gauw de neiging te denken "vroegah was alles beter" maar ik (no life, i know) kijk in aanloop naar een EK/WK soms oude wedstrijden terug (heb ik op dvd) van oranje uit bijv. 1998 en daar zitten ook wedstrijden bij waar het voor geen fl**ker liep hoor... 9/10x speel je k*t en win je van denemarken, duitsland is gewoon een betere ploeg maar dan kon je met gelijkspelletje tegen portugal nog door en dat word het weer van 0 beginnen... nu is het gewoon mis gegaan tegen denemarken, punt

Toch wel bizar, twee verloren wedstrijden en toch nog een kans om de kwartfinale te halen. :o
Zelfs de spelers bij Oranje dachten uitgeschakeld te zijn.

Met 2-0 winnen tegen Portugal en dan nog ben je afhankelijk van Duitsland. Ik zie dit niet gebeuren.
Willems, Van der Wiel en Mathijsen zijn echte kansloze spelers. Pijnlijk om naar te kijken.

Oranje van 1998 blijft m'n favoriet. Dennis Bergkamp alleen al, een echte legende!
Van Persie mag de pantoffels van Bergkamp nog niet eens dragen!

kansloos

Eigenlijk is Belgie gewoon nog beter dan Nederland.

Een team is meestal zo goed als de zwakste schakel. Tenzij alles heel goed rolt en je veel balbezit hebt. Maar dan nog. Zie tegen Denemarken. Je kan wel een top aanvallend veld hebben, maar midden veld en de verdediging is zeer matig hoor. Enkele individuen presteren zelfs daaronder naar mijn mening. Keeper kun je niet zoveel kwalijk nemen. Stekelenburg is altijd wel vrij solide. Zie het ook somber in.

http://www.vi.nl/eknieuws/222709/DeensDuitse-salonremise-op-voorhand-onwaarschijnlijk.htm

Denemarken heeft niks aan een gelijkspel (iig niet in eigen hand) En Duitsland mag niet verliezen...

Of terwijl Duitsland gaat gewoon voor de winst! En ik denk dat er tegen Denemarken ook makkelijk 2 maken en dan net zoals tegen Nederland de wedstrijd op 70% uitspelen...

Bert van Marwijk zal nu toch echt anders moeten beginnen. Hij weet dat ze 2 doelpunten MOETEN maken MINIMAAL .. als hij dan met 2 verdedigende middenvelders aan de aftrap begint zonder Huntelaar ben je echt een mong**l en moet je opgenomen worden.. dus ik verwacht dat hij met Huntelaar in de spits begint.. Dat is een mooie afleider dan krijgt Van persie ruimte.

Als hij van bommel eruit haalt en alleen Nigel als controleur gaat gebruiken en Van de vaart dus voor Van bommel komt. En affelay vervangen word door Huntelaar > Sneijder op Links zie ik Nederland nog best wel met 2- 0 winnen.. Ik geloof nog voor 33,33 % in de kwartfinale voor Nederland :D

En dan komen we rusland tegen en verliezen we met 4 -1 :(

Ik geloof er in mits we de wedstrijd beginnen zoals de 2e helft tegen de duitsers. Er was gelijk meer gevaar vanuit de voorhoede. De verdeding is droevend, daar zie ik ook geen oplossing voor... Ja zorgen dat de bal er niet komt :roflol:

I

Terug
Naar boven