AndroidHealthClinic

Net begonnen, Rippetoe log.

ConradP

Cool Novice
Waardering
0
Hey,

Ik ben nieuw hier en ook nieuw met betrekking to het trainen. Dit forum is voor mij een hele goede bron van informatie en motivatie. Ik ben sinds deze week begonnen met trainen en wat meer op mijn voeding gaan letten. Ik doe een Rippetoe training, drie keer in de week. Deze bestaat uit training A en B:
A:
Squat 3x5
Bench Press 3x5
Deadlift 1x5
Dips 2x8

B:
Squat 3x5
Standing Military Press 3x5
Bent Over Row of Power Clean 3x5
Chin-ups 2x8

Verder probeer ik elke dag 3000+ kcal te eten en om de twee uur te eten. Het meeste wat ik elke dag eet en drink is: havermout, melk, brood, bananen, appels, muesli, kwark, kipfilet, tonijn, makreel, huttenkäse, pinda's en amandelen. En elke dag verschillend soort avond eten natuurlijk :) Mijn doel is aankomen.
Stats nu aan het begin van de training:
74kg, 1.83m, 9,3%BF, 22 jaar.

Week 1, maandag, training A, 28/01

Squat: 50x5 - 50x5 - 50x5
Bench Press: 50x5 - 50x5 - 50x5
Deadlifts: 50x5 - 60x5
Dips: BWx8 - BW+6x8

Deadlift deed ik voor het eerst en volgens mij niet zo goed. Voelde hem sterk in mijn onderrug. Volgende keer eerst nog even met weinig kilo's de techniek wat beter onder de knie te krijgen. Wat mij verder opviel aan de eerste training is dat ik totaal niet moe was. Heb niet het gevoel dat ik hard heb getraind. Misschien komt dit wellicht met de kilo's ? Heb er trouwens ook nog even wat buikspieroefeningen achteraan gedaan. Anders was ik wel heel erg snel klaar.

Woensdag de volgende training B :)

Laatst bewerkt:
Succes.

Succes, ziet er goed uit!

In het begin ben je idd niet zo moe door de lichte gewichten, het voordeel is dat je je dan op je techniek kan concentreren. Over een paar weken lig je tussen elke set squats in foetushouding te huilen bij de gedachte dat je nog niet klaar bent. :D

Succes!

Idd gewoon goed vreten en zoals TheRipper het mooi omschreef, nu er nog van genieten dat het makkelijk gaat :D