AndroidHealthClinic

Net begonnen, Rippetoe log.

ConradP

Cool Novice
Waardering
0
Hey,

Ik ben nieuw hier en ook nieuw met betrekking to het trainen. Dit forum is voor mij een hele goede bron van informatie en motivatie. Ik ben sinds deze week begonnen met trainen en wat meer op mijn voeding gaan letten. Ik doe een Rippetoe training, drie keer in de week. Deze bestaat uit training A en B:
A:
Squat 3x5
Bench Press 3x5
Deadlift 1x5
Dips 2x8

B:
Squat 3x5
Standing Military Press 3x5
Bent Over Row of Power Clean 3x5
Chin-ups 2x8

Verder probeer ik elke dag 3000+ kcal te eten en om de twee uur te eten. Het meeste wat ik elke dag eet en drink is: havermout, melk, brood, bananen, appels, muesli, kwark, kipfilet, tonijn, makreel, huttenkäse, pinda's en amandelen. En elke dag verschillend soort avond eten natuurlijk :) Mijn doel is aankomen.
Stats nu aan het begin van de training:
74kg, 1.83m, 9,3%BF, 22 jaar.

Week 1, maandag, training A, 28/01

Squat: 50x5 - 50x5 - 50x5
Bench Press: 50x5 - 50x5 - 50x5
Deadlifts: 50x5 - 60x5
Dips: BWx8 - BW+6x8

Deadlift deed ik voor het eerst en volgens mij niet zo goed. Voelde hem sterk in mijn onderrug. Volgende keer eerst nog even met weinig kilo's de techniek wat beter onder de knie te krijgen. Wat mij verder opviel aan de eerste training is dat ik totaal niet moe was. Heb niet het gevoel dat ik hard heb getraind. Misschien komt dit wellicht met de kilo's ? Heb er trouwens ook nog even wat buikspieroefeningen achteraan gedaan. Anders was ik wel heel erg snel klaar.

Woensdag de volgende training B :)

Laatst bewerkt:
Succes.

Succes, ziet er goed uit!

In het begin ben je idd niet zo moe door de lichte gewichten, het voordeel is dat je je dan op je techniek kan concentreren. Over een paar weken lig je tussen elke set squats in foetushouding te huilen bij de gedachte dat je nog niet klaar bent. :D

Succes!

Idd gewoon goed vreten en zoals TheRipper het mooi omschreef, nu er nog van genieten dat het makkelijk gaat :D

• Topic Starter Topic Starter
Hey bedankt voor de reacties ! Ik dacht al dat het zoiets was. Zal nu proberen idd de techniek goed te krijgen en over een paar weken lekker kapot gaan :D

Zo, eerste keer training B

Week 1, woensdag, training B, 30/01

Squat 60x5 - 60x5 - 60x5 (+10)
Military Press 30x5 - 30x5 - 30x4 (iets te veel gegokt)
Power clean 20x5 - 20x5 - 20x5
Chin-up BWx8 - BWx7

Week 1, vrijdag, Training A, 01/02

Squat 65x5 - 65x5 - 65x5 (+5)
Bench Press: 55x5 - 55x5 - 55x5 (+5)
Deadlifts: 65x5 (+5)
Dips: werd seated dip want ik was alleen: 77x8 - 77x8

Ik moet nog echt aan de techniek werken. Heb moeite met op mijn hielen staan en voel het nog steeds wel veel in m'n rug. Probeerde een balk onder mijn tenen te leggen. Ging goed bij weinig gewicht, maar toen ik wat meer pakte brak ik bijna mijn rug (ik overdrijf hoor ;) ).
Verder mezelf weer gewogen:
75,8kg - 9,8%BF

Dus: 1,8kg aangekomen in een week :D

Verder probeer ik elke dag 3000+ kcal te eten om de twee uur.
:eek: :eek: :eek: :p

Succes ermee trouwens ;)

Die deadlifts, ik heb die dinsdag ook pas voor het eerst gedaan... is inderdaad nogal wat wennen om die voeten plat op de grond te houden als je die staaf vastpakt... en als je dan nog wat op je knie-posities begint te letten ben je al de helft van je concentratie kwijt daaraan alleen al :D

Beetje kromme zin ja, maar gelukkig weten jullie wat ik bedoel :) Die deadlift en powerclean zijn idd wel moeilijk. Moet er nog flink aan werken en hopen dat ik me rug niet breek voor die tijd :P

leuk logje om eens te gaan volgen, ik wens u veel succes!

Jij gaat een grote jongen worden;)
Succes:thumbs:

Zal Je Log Cker Volgen,suc6 :)

Week 2, maandag, training B, 04/02

Squat 70x5 - 70x5 - 70x4 (+5, maar iets te enthousiast)
Military Press 27,5x5 - 27,5x5 - 27,5x5 (ging lekker, volgende keer weer 30)
Power clean 30x5 - 30x5 - 30x5 (+10)
Chin-up BWx8 - BWx6

Power clean ging echt lekker. Heb de techniek nu veel beter onder de knie. De eerste keer deed ik het echt totaal fout. Ik kan veel meer omhoog krijgen maar ik wil het liever wel met een goede techniek doen. Even rustig aan dus. Vandaag ook de sportschool verlaten zonder kwaaltjes in mijn rug :) Ik ben trouwens al zwaarder aan het worden, maar ik begin wel een beetje een buik te krijgen :S en dit terwijl ik volgens mij een ectomorph ben. In ieder geval geen 100% mesomorph. Is het erg als ik na elke training 10 tot 30 minuten ga cardio-en, of houdt dat het massa gainen flink tegen ?

Even nieuw format, dat tiept wat sneller.

Week 2, woensdag, training A, 06/02

Squat 67,5 (-2,5)
Bench Press: 60 (was te veel, volgende keer weer 55)
Deadlifts: 80 (+15)
Dips: BW+10 (+4)

Laatst bewerkt:
Week 2, vrijdag, training B, 08/02

Squat 67,5
Military Press 30 (+2,5)
Power clean 40 (+10)
Chin-up BWx8 - BWx7

Nieuwe stats: 76,1Kg, 9,7%BF
Geen 1,8 kilo meer erbij :(

Week 3, maandag, training A, 11/02

Squat 70 (+2,5)
Bench Press: 55
Deadlifts: 85 (+5)
Dips: BW+10

Zal deze volgen aangezien ik binnenkort ook rippetoe's gaat volgen (mits ik bij me sportschool mag DL'en). Anders zoek ik iets anders waar het wel mag.:D

Mvg

Veel succes, kerel! Rippetoe is de shit.

Week 3, woensdag, training B, 13/02

Squat 70
Military Press 30
Power clean 40
Chin-up BWx8 - BWx6 (-1)

Chin ups word ik niet echt beter in :S

Terug
Naar boven