AndroidHealthClinic

Nickyo's trainingslog

Upper lower en fullbody?

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat met drie keer per week elke spiergroep raken nog het beste reageer.
Madcow is een iets andere variant van 5x5 SL dus zoveel veranderd er niet, alleen elke training bij elke oefening elke set zwaarder gaan.
Dat lijkt me wel leuk, denk dat ik hiermee makkelijker PRs ga zetten weer.

Ik denk dat met drie keer per week elke spiergroep raken nog het beste reageer.
klopt, maar dit is op een gegeven moment wel eindig, je zal dan als je dit wil blijven doen de werklast van je trainingen moeten gaan reguleren, madcow doet dit maar in beperkte mate.
als ik je trainingen terug lees, zie ik als comment bijna altijd termen als redelijk-moeilijk-gefaald staan, eigenlijk zou je als je 3x per week dezelfde spiergroep aanpakt, ook minstens 1x een training moeten hebben die gemakkelijk/easy gaat.
je zou misschien toch eens moeten kijken naar HML of HL programering, of idd een ub/lb schema.

klopt, maar dit is op een gegeven moment wel eindig, je zal dan als je dit wil blijven doen de werklast van je trainingen moeten gaan reguleren, madcow doet dit maar in beperkte mate.
als ik je trainingen terug lees, zie ik als comment bijna altijd termen als redelijk-moeilijk-gefaald staan, eigenlijk zou je als je 3x per week dezelfde spiergroep aanpakt, ook minstens 1x een training moeten hebben die gemakkelijk/easy gaat.
je zou misschien toch eens moeten kijken naar HML of HL programering, of idd een ub/lb schema.

Hm je brengt me nu wel aan het twijfelen.. ??? Ik trian nu 5 maand, dus het lijkt mij sterk dat mijn beginner gains compleet verdwenen zijn.. Ik hoop juist met madcow nog even 3 maand goede gains te maken. Om het eerst jaar echt proberen die 10 kg spiermassa te pakken.

je moet wel 2 dingen goed uit elkaar houden.
dat je niet iedere training kan verhogen wil natuurlijk niet zeggen dat je (beginner)gains tot een einde komen, je blijft natuurlijk gewoon progressie maken.
alleen de manier van trainen zal je op en gegeven moment moeten aanpassen
het is overigens heel normaal dat die beginnergains na een half jaar wel redelijk op een eind lopen.
als je het gevoel krijgt dat iedere training zwaar en moeizaam gaat en als je vaak de laatste reps er uit moet persen of tegen falen aan zit, dan is het tijd om de zaak aan te passen.

je moet wel 2 dingen goed uit elkaar houden.
dat je niet iedere training kan verhogen wil natuurlijk niet zeggen dat je (beginner)gains tot een einde komen, je blijft natuurlijk gewoon progressie maken.
alleen de manier van trainen zal je op en gegeven moment moeten aanpassen
het is overigens heel normaal dat die beginnergains na een half jaar wel redelijk op een eind lopen.
als je het gevoel krijgt dat iedere training zwaar en moeizaam gaat en als je vaak de laatste reps er uit moet persen of tegen falen aan zit, dan is het tijd om de zaak aan te passen.

Bedankt voor je reactie en dat begrijp ik. Ik heb even wat verder gelezen en overal staat toch wel dat madcow eig een mooi vervolg schema is op 5x5 SL.
Het is lastig nu.. Aangezien meerdere personen wat anders zeggen. Bij 5x5 SL op het begin was het in ieder geval duidelijk dat dit de eerste juiste stap was :p

madcow IS ook een goed vervolg op sl5x5, zelfde opzet, alleen ga je nu met ramped sets werken en niet elke workout verhogen, maar kan ook snel (te) pittig worden.
ik wou je niet aan het twijfelen brengen, gewoon doen en proberen :)

De volgende fase

Met 5x5 heb ik echt een leuk begin opgebouwd, al zeg ik het zelf. Had gedacht er eigenlijk nog meer uit te kunnen halen maargoed.
De stats die ik met 5x5 heb opgebouwd:
5x 97,5kg squat
5x 65 kg Bench
5x 127,5kg deadlift
5x 45kg overhead press
5x 62,5kg rows

Deze gewichten heb ik dan ook mee gegeven in het madcow schema. Het schema op vrijdag (de zwaarste dag) ziet er alsvolgt uit:
9efM0Ba

Naamloos.png

Vraag 1
Ik vraag me af of dit klopt, mijn stats zullen alsvolgt improven mocht ik het hele schema doorlopen zonder te falen:
5x 97,5kg squat naar 3x 120kg
5x 65 bench naar 3x 80kg
5x 127,kg deadlift naar 5x 155 kg
5x 45 kg overheadpress naar 5x 55kg
5x 62,5kg row naar 3x 77,5kg

Is dit mogelijk, of heb ik de begin stats niet goed ingevuld?

Vraag 2
Klopt het dat ik nu twee keer per week squat, bench en row en niet om en om schema A/B doe (zoals bij 5x5)?

Vraag 3
In de spreadsheet staat ook een kopje met predicted (voorspelde) 1RM's, moet ik daar nog wat mee of is dat alleen een gecalculeerde berekening waarin ze
je 1RM berekenen adhv je 3RM?

Ik hoor het graag :)

Laatst bewerkt:
@1 het schema laat je in 9 weken een progressie maken van ongeveer 20 % berekend aan de hand van je 5rm

@2 volgens mij squat je gewoon 3 keer per week

@3 dat is om de eerste keer op te starten, en is een geschatte 1rm, je komt uit stronglifts dus je hebt een goed beeld van
je 5rm dus gebruik die, je 5x5+15-20%= 1rm, dus kan je 5x5x100kg dan is je 1rm 115-120

https://krachttraining.info/madcow-5x5-schema-intermediate/

@1 het schema laat je in 9 weken een progressie maken van ongeveer 20 % berekend aan de hand van je 5rm

@2 volgens mij squat je gewoon 3 keer per week

@3 dat is om de eerste keer op te starten, en is een geschatte 1rm, je komt uit stronglifts dus je hebt een goed beeld van
je 5rm dus gebruik die, je 5x5+15-20%= 1rm, dus kan je 5x5x100kg dan is je 1rm 115-120

https://krachttraining.info/madcow-5x5-schema-intermediate/
Dat zou een hele improvement zijn dan!
Zou nice zijn als ik over 3 maand 158 kilo zou kunnen deadliften al

Over punt 2 bedoelde ik dat bij 5x5 je workout A en B had en deze om en om waren (A B A -> B A B). Nu is het elke week A B A -> A B A

Gewichtsmeting
Elke dag wordt 's ochtends na een toilet bezoek het gewicht gemeten.
Woensdags wordt het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen berekend.
Doel aankomen 0.2-0.3 kg/week.

Week 17 - 79,85kg - 2900kcal
Week 18 - 80,10kg - 2900kcal
Week 19 - 80,68kg - 2900kcal
Week 20 - 80,62kg - 2900kcal
Week 21 - 81,30kg - 3100kcal
Week 22 - 81,55kg - 3100kcal
Week 23 - 81,75kg - 3100kcal
Week 24 - 81,98kg - 3100kcal
Week 25 - 82,33kg - 3100kcal
Week 26 - 82,58kg - 3100kcal
Week 27 - 82,87kg - 3100kcal

Ik begin morgen met MADCOW 5x5, in week 4 ben ik weer bij mijn oude gewichten.
Moet ik in die tijd gewoon blijven bulken of?

Laatst bewerkt:
dat zou ik wel doen, je moet de komende weken stevig aan de bak, dat ga je niet redden op een calorieën tekort.
je gewichtsverloop is toch prima zo? dat zou ik gewoon aanhouden.
Ik zat meer te denken om op onderhoud te eten, maar is goed dan blijf ik wel gewoon bulken. En stevig aan de bak, pas in week 4 doe ik weer een set
op mijn gewicht wat ik nu 5 sets kan doen.

onderhoud kan ook, je komt er vanzelf achter of het gaat of niet, maar schema's met dergelijke progressie modellen zijn wel gemaakt om te doen tijdens een bulk

Madcow W1T1

Squat
5x45kg
5x55kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg

Bench
5x30kg
5x40kg
5x45kg
5x55kg
5x60kg

Row
5x30kg
5x40kg
5x45kg
5x55kg
5x60kg

Op- en/of aanmerkingen
Techniek bij de squat met weinig gewicht is gewoon nog erg slecht. Met zwaarder gewicht wordt ik wel naar beneden gepushed alsware.

Laatst bewerkt:
Waarom zou je om moeten rekenen? Stappen zijn toch in percentages met madcow?

Als ik de template gebruik van Stronglift madcow, kan ik gewoon de rounding instellen en de intervallen?

Terug
Naar boven