AndroidHealthClinic

Nickyo's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Als ik de template gebruik van Stronglift madcow, kan ik gewoon de rounding instellen en de intervallen?
Mijngod, je hebt helemaal gelijk... Thanks.
Ik zag lbs staan en had mijn kg naar lbs berekend en zo ingevuld. Het is inderdaad % gewijs. Dus gewoon kg's invullen en dan komt het goed. THANKS!

Laatst bewerkt:
Madcow W1T2

Squat
5x45kg
5x57,5kg
5x67,5kg
5x67,5kg

Overheadpress
5x27,5kg
5x32,5kg
5x37,5kg
5x42,5kg

Deadlift
5x72,5kg
5x87,5kg
5x102,5kg
5x117,5kg

Video deadlift 102,5kg

Op- en/of aanmerkingen
Bij de deadlift voelt het altijd wel redelijk zwaar aan maar uiteindelijk gewoon stampen als een malle en dan komt het tot nu toe altijd nog wel goed :p
Graag even een beoordeling, aangezien ik over 4 weken al PR's ga zetten met deadlift wil ik graag nog even goede focus op mijn techniek.. Zou zonde zijn dat ik blessures op loop.

Laatst bewerkt:
houding van je rug is goed en je houd je schouders netjes boven de stang, maar op het filmpje lijkt het dat je de stang voor het middelpunt van je voeten houd, dit kost je veel kracht en geeft veel belasting op je onderrug.
ga tijdens de setup zo kort mogelijk met je schenen tegen de stang aan staan en breng jezelf dan in de startup positie,
tip: doe een lange broek aan

houding van je rug is goed en je houd je schouders netjes boven de stang, maar op het filmpje lijkt het dat je de stang voor het middelpunt van je voeten houd, dit kost je veel kracht en geeft veel belasting op je onderrug.
ga tijdens de setup zo kort mogelijk met je schenen tegen de stang aan staan en breng jezelf dan in de startup positie,
tip: doe een lange broek aan
Thanks, zal erop letten! Viel mij inderdaad ook op, bij de startup mag de stang dus echt wel tegen mijn schenen worden gedrukt?

waarom laat je de bar niet gecontroleerd naar beneden gaan?

Geen idee eigenlijk, bij lichtere setjes zou ik dat wel kunnen doen inderdaad. Wanneer het echt zwaar wordt lukt dat toch niet meer.
Ik zou mezelf aanleren om het altijd te doen, hierdoor wordt je ook sterker he. Kijk als je een PR gaat zetten kan je hem na de lift wel laten vallen maar met reps zou ik gewoon volledige beweging maken :p

Ik zou mezelf aanleren om het altijd te doen, hierdoor wordt je ook sterker he. Kijk als je een PR gaat zetten kan je hem na de lift wel laten vallen maar met reps zou ik gewoon volledige beweging maken :p
Heel goed punt. Ga ik zeker vanaf nu doen

Madcow W1T3

Squat
5x45kg
5x57,5kg
5x67,5kg
5x80kg
3x92,5kg
8x67,5kg

Bench
5x30kg
5x37,5kg
5x45kg
5x52,5kg
3x62,5kg
8x45kg

Row
5x30kg
5x35kg
5x42,5kg
5x50kg
3x60kg
8x42,5kg

Op- en/of aanmerkingen
Workouts zijn momenteel nog wel erg makkelijk. Alleen jammer van de squat dat dat nog niet soepeler gaat.

Laatst bewerkt:
Probeer eens met je hakken hoger te squatten, zijn speciale blokjes voor of koop anders weightliftingschoenen

Of ga met je hielen / hak op halterschijfjes van 0.5 kg staan ( zijn daargaans een cm hoog )

• Like
Waarderingen: Apw
Inderdaad. Probeer uit of gewichtjes onder je Vans/all stars/ sokken zorgen voor betere diepte. Werkt dit? Denk na over squatschoenen met verhoging.

Breder staan, tenen verder naar buiten en wat ad/abductor werk in je warmup verwerken!

Probeer eens met je hakken hoger te squatten, zijn speciale blokjes voor of koop anders weightliftingschoenen
Of ga met je hielen / hak op halterschijfjes van 0.5 kg staan ( zijn daargaans een cm hoog )
Inderdaad. Probeer uit of gewichtjes onder je Vans/all stars/ sokken zorgen voor betere diepte. Werkt dit? Denk na over squatschoenen met verhoging.

Breder staan, tenen verder naar buiten en wat ad/abductor werk in je warmup verwerken!

Thanks! Ga het woensdag gelijk proberen, maar dit is dan alleen voor warming up dan of?
Heb het nog nooit geprobeerd maar heb het idee dat ik niet echt stabiel sta met alleen mijn hak op schijfjes, wel kan ik me voorstellen dat ik zo makkelijk dieper kom met goede vorm.
Als het werkt op schijfjes, dan wellicht maar eens kijken naar weightliftingschoenen

Gewichtsmeting
Elke dag wordt 's ochtends na een toilet bezoek het gewicht gemeten.
Woensdags wordt het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen berekend.

Week 17 - 79,85kg - 2900kcal
Week 18 - 80,10kg - 2900kcal
Week 19 - 80,68kg - 2900kcal
Week 20 - 80,62kg - 2900kcal
Week 21 - 81,30kg - 3100kcal
Week 22 - 81,55kg - 3100kcal
Week 23 - 81,75kg - 3100kcal
Week 24 - 81,98kg - 3100kcal
Week 25 - 82,33kg - 3100kcal
Week 26 - 82,58kg - 3100kcal
Week 27 - 82,87kg - 3100kcal
Week 28 - 83,13kg - 3100kcal

Sportschool vandaag helaas dicht ivm onderhoud oid. Morgen dus pas weer :(

Laatst bewerkt:
Madcow W2T1

Squat
5x47,5kg
5x57,5kg
5x70kg
5x80kg
5x92,5kg

Bench
5x32,5kg
5x40kg
5x47,5kg
5x55kg
5x62,5kg

Row
5x30kg
5x37,5kg
5x45kg
5x52,5kg
5x60kg

Op- en/of aanmerkingen
Met schijfjes squatten is echt een stuk fijner, echter bij ongeveer 80 kilo op mijn rug en naar onder kijken waar de schijfjes lagen was echt enorm kloten.
Dus met licht gewicht als warming up is het echt fijn om te doen, als het zwaarder wordt dan moet ik maar gewoon zonder doen.
Ik voel me met schijfjes squatten wel veel "vrijer" als ware. Het zakken voelt zoveel makkelijker, zelfs met lege stang.

Laatst bewerkt:
Naar onder kijken? Je kan ze toch gewoon paar cm achter je leggen en dan achteruit lopen? Anders weightliftingshoes aanschaffen :)
Of zoiets; https://www.fitness-seller.nl/mini-squat-blocks/

Ik denk dat ik dan weightlifting schoenen ga aanschaffen. Moest toch nog nieuwe sportschoenen hebben
Weet je nog een goede winkel wat ook nog een beetje betaalbaar is? Ik heb al wel wat rondgekeken op internet, maar kan nergens echt vinden hoeveel mm/cm de hiel hoger is tov voorvoeten.

Terug
Naar boven