MuscleMeat

Contest Log Niet te dik worden in de zomer met Skatermarvin

Goed verhaal en nobel! :D
Mijn ervaring is juist echter dat als je door je omgeving op waarde wordt geschat en gezien wordt als iemand met veel kennis/ervaring/vaardigheden, dit het gemakkelijker maakt te zeggen dat je iets niet weet. Ik zeg heel vaak op het werk dat ik iets niet weet en ergens geen verstand van heb, maar gek genoeg wordt je dan juist wel serieus genomen en gerespecteerd, i.t.t. tot mensen met mooie praatjes en veel gebakken lucht, die doen alsof ze alles weten maar als het erop aan komt komt er vrij weinig uit.
Mensen die denken overal verstand van te hebben en overal tegenin gaan verdienen ook stompen

Mensen die denken overal verstand van te hebben en overal tegenin gaan verdienen ook stompen
Je bedoelt die ouwe grijze 'hakken-in-het-zandtypes', ja die zijn irritant. Alleen maar roepen dat alles kut is en niet zeggen hoe het dan wel moet. Of die managementneuzelaars, die alleen maar vergaderen en ouwehoeren in langdradige bewoordingen, maar verder niets uitrichten.

• Topic Starter Topic Starter
Daarom corrigeerde ik mijn eigen fout.
:thumbs:

:D
Samenstellingen met dierennamen toch? Bert is ook geen mierenneuker. :D
Volgens mij is het iets gecompliceerder..het blijft Nederlands hè..
Heeft niets met dieren te maken en het is wel mierenneuker. Doorgaans is het wel met een tussen-n indien er meerdere van zijn (bij enkelvoud zonder, dus zonnestelsel, Koninginnedag etc.). Als de uitdrukking/samenstelling versteend is en niets meer met het oorspronkelijke betekenis van het woord te maken heeft, vervalt de 'n'. Daarom verbaast het mij dat mierenneuker met tussen-n is. Er zijn hier nog wel wat nuances bij te plaatsen en uitzonderingen op, maar dat gaat te ver voor dit topic.
:thumbs: Zo leren we weer wat..of ik het ook onthou (of is het onthoud?)

Goed verhaal en nobel! :D
Mijn ervaring is juist echter dat als je door je omgeving op waarde wordt geschat en gezien wordt als iemand met veel kennis/ervaring/vaardigheden, dit het gemakkelijker maakt te zeggen dat je iets niet weet. Ik zeg heel vaak op het werk dat ik iets niet weet en ergens geen verstand van heb, maar gek genoeg wordt je dan juist wel serieus genomen en gerespecteerd, i.t.t. tot mensen met mooie praatjes en veel gebakken lucht, die doen alsof ze alles weten maar als het erop aan komt komt er vrij weinig uit.
Klopt, enigzins. Ze snappen het ook dondersgoed wanneer ik aangeef dat ik een keer niet mijn resultaat al in de middag heb.

Maar het is bij mij ook meer een eis welk ik mezelf vaak stel..voel me vandaag gelukkig nog vrij rustig.

Ik zie dat de werkelijkheid oneindig veel ingewikkelder is. Blijft een bizar stukje van de Nederlandse taal.... https://woordenlijst.org/leidraad/8
Uhu..

Haha, true..van die betweters:bang:
Die site kan ik best af en toe gebruiken:roflol:

Je bedoelt die ouwe grijze 'hakken-in-het-zandtypes', ja die zijn irritant. Alleen maar roepen dat alles kut is en niet zeggen hoe het dan wel moet. Of die managementneuzelaars, die alleen maar vergaderen en ouwehoeren in langdradige bewoordingen, maar verder niets uitrichten.
Ooh, vreselijk. Bij ons heerst af en toe ook zo een nutteloze vergader cultuur!

Enfin..fijn weekend gehad. Beetje vreten, beetje zuipen en helaas nog steeds last van mijn knieen..:sad: Vandaag dus weer geen legday, maar push. Wil wel misschien wat seated calfraises doen (want die lijken mijn knieen niet te belasten). Ben wel een beetje aan het denken wat te doen qua workouts zolang mijn knieen vervelend blijven doen..

Want om nu in de week 4 of 5 keer te trainen en alleen maar Push/Pull/Push/Pull etc. te doen voelt ergens ook wat vreemd.

Wel wil ik woensdag eens kijken of mijn knieen het trekken als ik wat rustiger naar werk fietsen (dit wel onder voorbehoud, want met veel wind ga ik niet fietsen).

Push + seated calfraises:
..

..

En de voeding

Voeding, maandag 01-07-2019:
7:00 2 koppen koffie
9:00 2 koppen koffie
10:30 50g havermout + 30g whey isolaat (XXL) + 5g rozijnen + aardbeien + multivit + vit D
Pre-workout: 1 scoop pre-workoutmix (Mix van meerdere waardeloze pwo’s)
Post-workout: 30g whey delicious (XXL)
13:30 100g basmati rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
15:30 125g kipfilet roasted paprika + 100g wok verde mix
18:00 Avondeten (~750kcals)
19:30 35g nightprotein (XXL)

~1830kcals, E/K/V = 195g (43%) / 175g (38%) / 40g (19%)

About yesterday:

Laatst bewerkt:
:thumbs:

:D

Volgens mij is het iets gecompliceerder..het blijft Nederlands hè..
:thumbs: Zo leren we weer wat..of ik het ook onthou (of is het onthoud?)

Klopt, enigzins. Ze snappen het ook dondersgoed wanneer ik aangeef dat ik een keer niet mijn resultaat al in de middag heb.

Maar het is bij mij ook meer een eis welk ik mezelf vaak stel..voel me vandaag gelukkig nog vrij rustig.

Uhu..

Haha, true..van die betweters:bang:
Die site kan ik best af en toe gebruiken:roflol:

Ooh, vreselijk. Bij ons heerst af en toe ook zo een nutteloze vergader cultuur!

Enfin..fijn weekend gehad. Beetje vreten, beetje zuipen en helaas nog steeds last van mijn knieen..:sad: Vandaag dus weer geen legday, maar push. Wil wel misschien wat seated calfraises doen (want die lijken mijn knieen niet te belasten). Ben wel een beetje aan het denken wat te doen qua workouts zolang mijn knieen vervelend blijven doen..

Want om nu in de week 4 of 5 keer te trainen en alleen maar Push/Pull/Push/Pull etc. te doen voelt ergens ook wat vreemd.

Wel wil ik woensdag eens kijken of mijn knieen het trekken als ik wat rustiger naar werk fietsen (dit wel onder voorbehoud, want met veel wind ga ik niet fietsen).

Push + seated calfraises:
..

..

En de voeding

Voeding, maandag 01-07-2019:
7:00 2 koppen koffie
10:30 50g havermout + 30g whey isolaat (XXL) + 5g rozijnen + aardbeien + multivit + vit D
Pre-workout: 1 scoop pre-workoutmix (Mix van meerdere waardeloze pwo’s)
Post-workout: 30g whey delicious (XXL)
13:30 100g basmati rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
15:30 125g kipfilet roasted paprika + 100g wok verde mix
18:00 Avondeten (~750kcals)
19:30 35g nightprotein (XXL)

~1830kcals, E/K/V = 195g (43%) / 175g (38%) / 40g (19%)
Heb juist bij raises last van knieen

Willen deadlifts wel met je knieën?

Mijn wederhelft heeft een jaar lang last gehad van een knieblessure. Zijn oplossing is nu simpel, gewoon geen benen meer trainen:roflol:

Heb juist bij raises last van knieen
Door het gewicht erop bedoel je?
Willen deadlifts wel met je knieën?

Mijn wederhelft heeft een jaar lang last gehad van een knieblessure. Zijn oplossing is nu simpel, gewoon geen benen meer trainen:roflol:
Ik hoop niet zoals je wederhelft door te moeten. Ondanks mijn haat-liefde verhouding met legdays.

Laatst wat RDL's gedaan en ook die gaven last..:sad:
Ronnie is ook weer legpresses aan het doen.
Haha..maar Ronnie heeft een nieuwe heup! Misschien moet ik maar nieuwe knieen nemen.

Bij raises komt alle kracht op de knie. Bij presses en squat vangt voor een groot deel je bovenbeen die kracht op en word je knie iets meer onlast. Heb ik het idee

En wat ronnie betreft.. Die gast kan nauwelijks zelfstandig lopen maar is dan wel legpresses aan het doen.. Toen had ik zoiets van.. Echt waar.. :hamer:

Bij raises komt alle kracht op de knie. Bij presses en squat vangt voor een groot deel je bovenbeen die kracht op en word je knie iets meer onlast. Heb ik het idee
Ik had het in dit geval enkel over calfraises..geen extensions of iets dergelijks, want dat lijkt me ook geen goed idee.
Helaas voelt mijn knie wel belast bij bijvoorbeeld hacksquats en/of legpresses

En wat ronnie betreft.. Die gast kan nauwelijks zelfstandig lopen maar is dan wel legpresses aan het doen.. Toen had ik zoiets van.. Echt waar.. :hamer:
Haha, die docu is best een beetje sneu. Die man is gewoon gebroken..

Wat vervelend dat je zelfs met RDLs last hebt van je knieën.

Echt waar wat? Hij de beste bodybuilder aller tijden, the king.
Vroeger! De herrinnering vergaat niet..maar the King tegenwoordig..:aluhoedje:
Wat vervelend dat je zelfs met RDLs last hebt van je knieën.
Pff..en zelfs van de seated calfraises van net.

Het vreemde is dat het ook erger lijkt te worden. Ik heb nu later op de dag soms het gevoel of mijn knieen mijn lijf te zwaar vinden:help:. Er komt een soort van druk op de gehele knieschijven..voornamelijk boven, maar later op de dag ook onder. Het is net of mijn bovenbeen dwars door mijn knie heen wil zakken..:dunno:

Enfin, de training. Nog even aan het bekijken wat ik moet doen qua volume. Kan natuurlijk niet 2 of soms 3 keer per week all out mijn UB omzeep helpen..:rolleyes:

Push & calfraises:
Cable fly's (high puley):

10kg: 12, 12, 12 (pre-exhaust & pump)

Dumbbell press:
26kg: 12
34kg: 6 (pittig!), 6 (:fire:), 6 (nipt!:fire:), 4 (op=op)

HEX press (dumbbells) (tempo: 3-1-X-1):
14kg: 15
18kg: 14 (top:D)
22kg: 10 (oef!:o)
24kg: 8 (t*ring:fire:), 6 (op=op:fire:)

Cable fly's (ramping):
7.5kg: 15 (sqeez & hold:fire:)
10kg: 14 (puley loopt wat stroef..)
12.5kg: 11 (iets over)
15kg: 10 (2 licht forced)

Single arm pushdown:

2.5kg: 12 (TUT & MMC)
5kg: 12
7.5kg: 12 (TUT & sqeez:fire:)
10kg: 10 (2f.)

Reverse grip pushdown:
10kg: 15 (top MMC:D)
12.5kg: 12 (pumped as f**k!:fire:)
15kg: 12 (2 licht forced), 12 (2f.:fire:)

Seated side raise (alternate):
3kg: 15, 15, 15 (rustig aan, donderdag weer push!)

Seated calfraise:

30kg: 15, 15, 15, 15 (allemaal met goede sqeez on top.:fire:)

Helaas voelen mijn knieen toch weer meer fucked up dan voor het trainen..:scold:

Rating: :marvins::marvins::marvins:(Tja, niet echt ontevreden over de training. Was niet heel sterk maar het ging allemaal prima..de pijn nu daarentegen sucks!)

Enfin, de training. Nog even aan het bekijken wat ik moet doen qua volume. Kan natuurlijk niet 2 of soms 3 keer per week all out mijn UB omzeep helpen..:rolleyes:

Push & calfraises:
Cable fly's (high puley):

10kg: 12, 12, 12 (pre-exhaust & pump)

Dumbbell press:
26kg: 12
34kg: 6 (pittig!), 6 (:fire:), 6 (nipt!:fire:), 4 (op=op)

HEX press (dumbbells) (tempo: 3-1-X-1):
14kg: 15
18kg: 14 (top:D)
22kg: 10 (oef!:o)
24kg: 8 (t*ring:fire:), 6 (op=op:fire:)

Cable fly's (ramping):
7.5kg: 15 (sqeez & hold:fire:)
10kg: 14 (puley loopt wat stroef..)
12.5kg: 11 (iets over)
15kg: 10 (2 licht forced)

Single arm pushdown:

2.5kg: 12 (TUT & MMC)
5kg: 12
7.5kg: 12 (TUT & sqeez:fire:)
10kg: 10 (2f.)

Reverse grip pushdown:
10kg: 15 (top MMC:D)
12.5kg: 12 (pumped as f**k!:fire:)
15kg: 12 (2 licht forced), 12 (2f.:fire:)

Seated side raise (alternate):
3kg: 15, 15, 15 (rustig aan, donderdag weer push!)

Seated calfraise:

30kg: 15, 15, 15, 15 (allemaal met goede sqeez on top.:fire:)

Helaas voelen mijn knieen toch weer meer fucked up dan voor het trainen..:scold:

Rating: :marvins::marvins::marvins:(Tja, niet echt ontevreden over de training. Was niet heel sterk maar het ging allemaal prima..de pijn nu daarentegen sucks!)

Ai, die knieën... :( Beterschap!
Het lijkt nog erger te worden, zeg je. Heb je binnenkort een afspraak met de fysio? Zo niet, best toch asap afspraak vastleggen, lijkt mij.

Rug als een vliegdekship en schouders als kanonnen als je dit een tijdje volhoudt, maar dan wel boven een paar tandenstokers.... dus toch maar eens naar die knieen laten kijken :)

Ai, die knieën... :( Beterschap!
Het lijkt nog erger te worden, zeg je. Heb je binnenkort een afspraak met de fysio? Zo niet, best toch asap afspraak vastleggen, lijkt mij.
Mijn bedrijfsfysio gaf aan dat mijn knieen gewoonweg overblast zijn. Ik moet ze daartoe denk wat rust gunnen. Is het na deze week nog steeds ruk, dan overweeg ik een afspraak bij een andere fysio voor second opinion..
Rug als een vliegdekship en schouders als kanonnen als je dit een tijdje volhoudt, maar dan wel boven een paar tandenstokers.... dus toch maar eens naar die knieen laten kijken :)
Haha..ach dat was altijd al zo. Zeer slechte beengenen..ze zijn zeker niet slap, maar heb in de 12 a 13 jaar dat ik train nauwelijks gains gemaakt:roflol:

Omdat ik gister problemen had met mijn KPN experiabox en ik vandaag ook vanwege een musclemeat paket op tijd thuis moet zijn heb ik mijn rust en trainingsdag even gewisseld.

Vandaag dus een rustdag..ook geen cardio (alleen in de pauze even naar de stad ~30minuutjes wandelen). Qua voeding...spelletjesavond..:rolleyes:

Voeding, dinsdag 02-07-2019:
7:30 2 koppen koffie
11:00 40g whey delicious (XXL) + 20g notenmix + multivit + vit D
12:30 150g kipfilet + 125g spinazie + blik monster energy ultra
15:00 150g kipfilet roasted paprika + 100g wok verde mix + 10g notenmix
18:00 30g nightprotein (XXL)
19:00 Spelletjesavond: Chicken javaan met rijst + toetje (~1250kcals)

~2110cals, E/K/V = 210g (39%) / 170g (32%) / 70g (29%)

Ik denk toch dat je aan de elektrische fiets moet en minder zal moeten marvinnen

Fietsen lijkt mij nou juist niet belastend voor de knieën.

Terug
Naar boven