Fitness Seller

Sticky Nieuw in de supermarkt!

IMG_4264.jpeg
IMG_4265.jpeg

Hier liggen die al een paar dagen. Heb ze nog niet getest maar wel vergeleken met Barbells.

Barebells bevat per 100 gram 12 gram vet en 37 gram eiwit.

De AH Protein reep bevat per 100 gram 20 gram vet en 32 gram eiwit.

Barbells smaakt sowieso top, maar die van de Appie is wel iets goedkoper (2,19 tegenover 2,69).
Als die van de Appie lekker zijn is het wel interessant om in de gaten te houden, zeker als ze in de bonus zijn.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.368
Screenshot_20230814_214412_Instagram.jpg

• #2.369
Screenshot_20230815_173521_Jumbo.jpg

• #2.372
Heujjj die hebben we in Engeland dus ook! Zal vast niet lang duren voordat ze dan in Nederland komen.
Ik verwacht van wel... duitsland staat bekend om de vraag naar grießmeel en rijstepap. Ik verwacht dat hier in NL te weinig vraag vanuit de consument voor is om dit te produceren

• #2.373
09082023_1691595695459_1691595700577_8710466320520_1.png

Er staat op 100%kip. Ik merkte amper vochtverlies tijdens het bakken.
Serieus? Ik heb gewogen, ik had exact 30% vochtverlies, hield dus 70% over (930 gram --> 650 gram). Bij de Jumbo hield ik laatst 71% over. Bij AH iets meer en Lidl iets minder. Ik heb het gevoel dat er een max. hoeveel water is dat erin gespoten mag worden en dat alle supermarkten (incl. Makro) dat hanteren. Blijft wel goedkoop though.

Voorgegaarde kipblokjes van @The Dutch Giant (Musclemeat) is dus wel echt een voordeel. Relatief goedkoop, geen vochtverlies meer, gemakkelijk en lekker gekruid.

Serieus? Ik heb gewogen, ik had exact 30% vochtverlies, hield dus 70% over (930 gram --> 650 gram). Bij de Jumbo hield ik laatst 71% over. Bij AH iets meer en Lidl iets minder. Ik heb het gevoel dat er een max. hoeveel water is dat erin gespoten mag worden en dat alle supermarkten (incl. Makro) dat hanteren. Blijft wel goedkoop though.

Voorgegaarde kipblokjes van @The Dutch Giant (Musclemeat) is dus wel echt een voordeel. Relatief goedkoop, geen vochtverlies meer, gemakkelijk en lekker gekruid.
Ligt eraan hoever je het gaart. Vlees laat ontzettend veel vocht los vanaf 70 graden celcius kerntemperatuur.

Ik heb mijn kip gegaard tot 64 C kerntemp en daardoor had ik amper vochtverlies.

• Like
Waarderingen: BB_
Ligt eraan hoever je het gaart. Vlees laat ontzettend veel vocht los vanaf 70 graden celcius kerntemperatuur.

Ik heb mijn kip gegaard tot 64 C kerntemp en daardoor had ik amper vochtverlies.
Oke, ik bak het gewoon tot het gaar is, snijdt t wel in blokjes/reepjes anders duurt het erg lang . Geen idee welke temperatuur. Hoe bereid jij het? Kook jij het / sous vide?

Oke, ik bak het gewoon tot het gaar is, snijdt t wel in blokjes/reepjes anders duurt het erg lang . Geen idee welke temperatuur. Hoe bereid jij het? Kook jij het / sous vide?
Kort hoog vuur aanbakken in de pan en dan de oven in. 180 C boven-onder warmte.

Thermometer gebruiken..bij 62 C eruit halen. Gaart ie door tot 64. C tijdens het rusten.

• Heart
Waarderingen: BB_
Rauw vlees mag geen water aan worden toegevoegd. Aan vlees producten wel.
Dit wist ik niet. Ik praatte ook altijd met de massa mee dat aan supermarktvlees water is toegevoegd.
Het zal vast anders zijn bij bewerkt vlees, maar als er meer dat 5% water is toegevoegd moet het erop staan (link). Ik leer hier nog eens wat :)

Terug
Naar boven