Review van de high fiber pindakaas:
Wat allereerst opviel waren de macro's die toch wel behoorlijk afwijken van normale 100% pindakaas. Deze ''high fiber'' pindakaas bevat aanzienlijk minder vet (35,8% tov 48%), minder koolhydraten (5,7% tov 12%), minder eiwit (22,5% tov 26%), en aanzienlijk minder kilocalorieën per 100 gram, namelijk 494 tov 600. Dit is allemaal het gevolg van de toevoeging van plantaardige vezels (inuline). Daarin is dit product dan wel weer erg hoog! (24% tov 9%). Wat betreft macro's dus interessant, maar de smaak ben ik minder over te spreken. Door de toevoeging van de vezels is de smaak veel vlakker. Normaal heb ik de 100% pindakaas van de Albert Heijn, die in vergelijking met deze pindakaas veel meer naar pinda smaakt. Het idee om vezels aan pindakaas toe te voegen is grappig, en de macro's kunnen best interessant zijn in onze sport. De smaak is goed, maar persoonlijk vind ik hem niet lekker genoeg om vaker te kopen. Wat ik dan een smakelijker en qua macro's interessanter alternatief vind is de
Protein Peanut Butter van XXL Nutrition. Ik hou het lekker op 100% pindakaas, en haal mijn vezels uit andere voeding.
@lienlien deze kun je gerust in de shappen laten staan.