AndroidHealthClinic

Sticky Nieuw in de supermarkt!

Bezoekers in dit topic

Weet niet of het al gepost is, maar bij deze. Nieuwe soorten van Calvé!

E2D89994-AF28-4766-B3BD-9E0646889A98.jpeg
 
Ben wel benieuwd naar de hoeveelheid eiwit in die proteine variant aangezien de erg duur is
Toevallig vandaag naar gekeken. Als ik mij niet vergis 33% eiwit. Nietvzo gek veel meer dan 100% pindakaas (26%). En die extra eiwitten komen uit pindameel.
 
Tijdelijk bij de lidl
Op=op
Ik heb 32 blikken ingeslagen. Deze kreeg je 3 jaar geleden bij de jumbo en toen plots uit assortiment gegaan. Toen 20 blikken ingeslagen en die waren een jaar geleden op.
Heerlijk bij gehakt

20190708_100430.jpg
 
Tijdelijk bij de lidl
Op=op
Ik heb 32 blikken ingeslagen. Deze kreeg je 3 jaar geleden bij de jumbo en toen plots uit assortiment gegaan. Toen 20 blikken ingeslagen en die waren een jaar geleden op.
Heerlijk bij gehakt

Bekijk bijlage 459978

32 blikken!?!?
 
Tijdelijk bij de lidl
Op=op
Ik heb 32 blikken ingeslagen. Deze kreeg je 3 jaar geleden bij de jumbo en toen plots uit assortiment gegaan. Toen 20 blikken ingeslagen en die waren een jaar geleden op.
Heerlijk bij gehakt

Bekijk bijlage 459978
32 :eek:
Wat is precies de samenstelling? Ik dacht altijd dat die blikken zo'n baggersamenstelling hadden met ordegrootte 50% zout waar ze massaal winst op pakken en wat de smaak verpest. Ik kan ernaast zitten natuurlijk, maar het aanbod goede kruidenmixen in de supermarkt vind ik beperkt. Die Jonnie-Boer-kruiden bevatten tenminste alleen maar echte kruiden en ja, daar betaal je dan wat meer voor. Verder werkt gewoon zelf samenstelling natuurlijk altijd het best (maar wel wat meer werk).
 
32 :eek:
Wat is precies de samenstelling? Ik dacht altijd dat die blikken zo'n baggersamenstelling hadden met ordegrootte 50% zout waar ze massaal winst op pakken en wat de smaak verpest. Ik kan ernaast zitten natuurlijk, maar het aanbod goede kruidenmixen in de supermarkt vind ik beperkt. Die Jonnie-Boer-kruiden bevatten tenminste alleen maar echte kruiden en ja, daar betaal je dan wat meer voor. Verder werkt gewoon zelf samenstelling natuurlijk altijd het best (maar wel wat meer werk).
Daarom heb ik dus een vijzel en maak ik zelf steeds 'vers' mijn kruidenmixjes. Kruiden in poedervorm verliezen ook sneller smaak. Proef bijvoorbeeld maar eens het verschil tussen kant- en klaar komijnpoeder en komijn dat je net zelf tot poeder hebt gemalen.

Daarnaast is het op deze manier ook een stuk goedkoper en kan je spelen met de samenstelling. Soms wat andere kruiden toevoegen om het net een tikkeltje anders te maken. En je kan producten maken die je nergens zo 1-2-3 kan kopen. Bijvoorbeeld banaanpoeder of olijfpoeder. Die laatste is interessant voor vegetariërs en veganisten. Soort van vega ansjovis.

Granieten vijzels zijn top, je hoeft m maar 1x aan te schaffen en gaan een leven mee.
 
Heb het al min of meer gevonden, maar nog niet de verhoudingen. Zo te zien ziet er dus in de eerste plaats suiker in en zout in, vervolgens uienpoeder en dan knoflook. Ik heb alle kruiden ook los en kan dan af zonder een berg suiker en zout. Dit soort mixen vind ik een beetje fake aangezien er maar weinig echte kruiden in zitten en het voornamelijk zo goedkoop mogelijk moet zijn. Op een goeie steak doe ik peper, een klein beetje zout en eventueel paprikapoeder (en nog wat andere kruiden optioneel). Ui, knoflook en een pepertje voeg ik liever vers toe.

upload_2019-7-8_20-15-7.png
 
Suiker en zout in de mixen boeien me niks, high zout hier. Tel die kruiden mixen ook niet kwa cals.

Zout is de leven
 
Suiker en zout in de mixen boeien me niks, high zout hier. Tel die kruiden mixen ook niet kwa cals.

Zout is de leven
Ik eet ook high zout, daar gaat het mij niet om, je begrijpt me verkeerd. Kruiden tellen qua kcal is wel heel erg overdreven.
Het gaat erom dat het de smaak verkracht en je betaalt voor iets dat niets kost. Zout is meest simpele en goedkope 'smaakmaker' die er is. Koken met verse/pure echte kruiden geeft zoveel meer smaak aan je eten. Als ik al iets van zout wil, doe ik liever ketjap of sambal door m'n eten.
 
Ik eet ook high zout, daar gaat het mij niet om, je begrijpt me verkeerd. Kruiden tellen qua kcal is wel heel erg overdreven.
Het gaat erom dat het de smaak verkracht en je betaalt voor iets dat niets kost. Zout is meest simpele en goedkope 'smaakmaker' die er is. Koken met verse/pure echte kruiden geeft zoveel meer smaak aan je eten. Als ik al iets van zout wil, doe ik liever ketjap of sambal door m'n eten.
Ohh zo .. ik dacht even dat je een low salt gekkie was :P
 
Grove zeezout korrels behoren ook hier tot de standaard seasoning. Ik strooi het bij wijze van spreken nog door mijn kwark. :roflol:
 
Ohh zo .. ik dacht even dat je een low salt gekkie was :P
Haha, ik snap wat je bedoelt.
Voor de training neem ik 2 gram zout PWO (lekkere pomp) en tijdens de training 40 gram dextro, niets mis met suikers en zout. Ik hou van ketjap, sambal, vleeswaren (runderrookvlees, lekker zout), soep, dus kom dan al snel aan veel zout. Ik vind het dan vaak niet nodig door mijn maaltijden nog eens zout te mikken, heb 2 kruidenrekken vol met de lekkerste kruiden. :)
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Vooral de 100% amandel vind ik erg interessant. Die andere twee bestaan nog steeds voor een groot deel uit pinda.
 
Back
Naar boven