XXL Nutrition

Nieuw....

BBer2Be

Novice
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
120kg
Ik ben nogal nieuw in deze wereld, ik heb een paar jaar geleden getraind (niet echt serieus), maar ben sinds een week begonnen met een buurman die wel heel serieus traint. Ik wil het ook serieus gaan beoefenen en wil hier graag tips over.
Ik wou graag weten aangezien ik 2m ben en 120 kilo of het belangrijk zal zijn om cardio bij mijn training te doen of dat cardio niet zo belangrijk is voor bodybuilding/trainen.
Ik wil graag meer informatie hebben over fatburners hebben, ik twijfel eraan of ik deze zal gebruiken, en zullen proteine shakes slecht voor mij zijn aangezien ik een aardig vetpercentage heb of misschien ook beter?
En ik wil graag op mijn voeding gaan letten alleen ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen (qua schema enz)

Alvast bedankt

Cardio kun je doel als je af wilt vallen. Fatburners zijn daarbij niet nodig, aangezien je geen voedingsschemahebt. In de voedingsectie staan honderden schema's en informatie over de juiste voeding, doe er je voordeel mee:) Shakes kun je pakken als je een goed voedingsschemahebt.

Welkom,

Lees even de stickies door over het eten en trainen enz.
Dat is een bron van informatie voor een beginner.

Qua cardio, je geeft het zelf al aan: "aangezien ik een aardig vetpercentage heb" plak dan ook maar cardio in je schema.

Trainen > Eten > Rusten > Herhalen.
Zo kom je er wel !

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt

Bedankt voor de reactie's. Ik zal zeker rondkijken in het voedingssector en zal proberen een schema te maken. Over het cardio gesproken ik heb net iemand gesproken die me heeft verteld dat cardio niet echt nodig is om droog te worden het zou het alleen wat versnellen. Aangezien cardio alleen op het moment verbrand en als je krachttraining doet dan verbranden je spieren termate ze groter worden steeds meer , zelfs in rust blijven ze vet verbranden. Ik wou dit even nakijken hier of het waar is of niet?
Ik ben eventueel van plan om cardio erbij te plakken, omdat het toch het droog trainen proces versnelt.

Als je cardio volgens het HIIT principe doet, verbrandt je lichaam ook vet na de cardio sessie. Een paar weken goed op je voeding letten en flink cardio-en, dan komt 't wel goed :D

Doe low intensity cardio, anders verbrand je niet je reserves.

Ok bedankt. Maar ik wil het niet inplaats van krachttraining doen dus heel veel tijd kan ik hier niet voor gebruiken. Zou een half uurtje steppen na de kt genoeg zijn voor zichtbaar resultaat?

3 a 4 keer in de week krachttraining. Als je na iedere Krachttraining ook nog een half uur cardio doet ga je zeker resultaat zien. Onthoud wel dat de voeding even belangrijker of nog belangrijker is dan wat je in de sportschool doet.
En dat je geduld moet hebben om resultaten te zien. Hou vol, dan komen de resultaten in ieder geval wel

Dus de voeding is echt zo belangrijk , damn ik zal echt maar beginnen om een voeding schema te maken

HardcoreNL heeft gelijk. langdurige low intensity cardio zal veel beter je reserves aanspreken dan wanneer je bijv. 5 minuten voluit gaat rennen.

Ik heb geen gelijk, dat bestaat namelijk niet. Elk lichaam heeft een andere hartslag waarbij het het meeste vet verbrand absoluut gezien. Dit kan bij de 1 op 80 liggen, omdat tie bijvoorbeeld vaak conditioneel bezig is geweest, bij de ander op 140. Hou je hartslag op 120-130 en je zit wel ongeveer goed, zo'n test zou het perfecte geven. Ook raak je minder snel moe, want als jij steeds heel intensief naast je krachttraining gaat cardio doen, is dit eerder nog een training terwijl low intensity ook als herstel gezien kan worden.

Ok ik ben in ieder geval blij dat ik dit forum had gevonden. Zo leer je nog is wat :D
En over het voedingsschema zal ik zeker doen, bedankt.
Ik ben nu bij het punt dat ik weet hoeveel kcal , koolhydraten eiwitten en vet per maaltijd/dag moet krijgen. Nu nog het voedsel erbij vinden :O

Ik heb geen gelijk, dat bestaat namelijk niet. Elk lichaam heeft een andere hartslag waarbij het het meeste vet verbrand absoluut gezien. Dit kan bij de 1 op 80 liggen, omdat tie bijvoorbeeld vaak conditioneel bezig is geweest, bij de ander op 140. Hou je hartslag op 120-130 en je zit wel ongeveer goed, zo'n test zou het perfecte geven. Ook raak je minder snel moe, want als jij steeds heel intensief naast je krachttraining gaat cardio doen, is dit eerder nog een training terwijl low intensity ook als herstel gezien kan worden.
en toch is (snel)wandelen beter om je zwembandjes kwijt te raken dan bijvoorbeeld joggen

en toch is (snel)wandelen beter om je zwembandjes kwijt te raken dan bijvoorbeeld joggen

ja zoals ik al zei de eerste keer, dat klopt theoretisch. Je wilt je vet aanpakken en daarbij heb je zuurstof nodig dus kan je ook niet keihard gaan rennen/roeien etc. Gewoon elke dag low intensity hartslag niet te hoog (100-140) is in mijn ogen het beste. Dus JustGetStarted je hebt hier gelijk;)!

Haha okee dat is beter want me conditie is ook al niet zo best. Dus 100-140 lijkt me idd het best want als ik ga hardlopen dan zit ik al op 190/200 :O
Maar wat is dan de beste oefeningen op de loopband, steppen, fietsen enz?
En ik had nog een vraagje op het voedselsector staat er heel veel over bulken/cutten.
Ik zou graag de voordelen/nadelen willen weten tegenover cardio bij elke training?
Wederom alvast bedankt :D

Haha okee dat is beter want me conditie is ook al niet zo best. Dus 100-140 lijkt me idd het best want als ik ga hardlopen dan zit ik al op 190/200 :O
Maar wat is dan de beste oefeningen op de loopband, steppen, fietsen enz?
En ik had nog een vraagje op het voedselsector staat er heel veel over bulken/cutten.
Ik zou graag de voordelen/nadelen willen weten tegenover cardio bij elke training?
Wederom alvast bedankt :D

Kijk dat is weer zoiets, low intensity kan je gewoon combineren met training omdat het meer herstel is dan een echte training. Het maakt niet uit wat je doet als je maar die hartslag hebt dmv een beweging. (wandelen, fietsen, steppen etc.)

Een voedingsschema heb ik nog niet maar ik ben er wel achter dat ik 2600kcal nodigheb per dag en dat ik dus (20% minder) 2080 moet binnen krijgen. Dit verdeeld over 6 maaltijden zou ik ongeveer 346 kcal per maaltijd binnen moet krijgen. Dit zou ook eventueel kunnen dat ik de drie hoofdmaaltijden (ontbijt lunch diner) meer kcal binnen krijg en dat ik dan de overige 3 minder binne krijg. Daar bij gebruik ik de 50/30/20 regeling
Dus zou ik per maaltijd 173g koolhydraten, 104g eiwitten en 69g vet binnenmoet krijgen.
Klopt dit want dan ga ik bijpassend voedsel zoeken :D

Een voedingsschema heb ik nog niet maar ik ben er wel achter dat ik 2600kcal nodigheb per dag en dat ik dus (20% minder) 2080 moet binnen krijgen. Dit verdeeld over 6 maaltijden zou ik ongeveer 346 kcal per maaltijd binnen moet krijgen. Dit zou ook eventueel kunnen dat ik de drie hoofdmaaltijden (ontbijt lunch diner) meer kcal binnen krijg en dat ik dan de overige 3 minder binne krijg. Daar bij gebruik ik de 50/30/20 regeling
Dus zou ik per maaltijd 173g koolhydraten, 104g eiwitten en 69g vet binnenmoet krijgen.
Klopt dit want dan ga ik bijpassend voedsel zoeken :D

Nee, koolhydraten moeten lager dan eiwitten. (je wilde toch alleen cutten?)

Terug
Naar boven