Fitness Seller

Nieuwe clean bulk - 3400kcal

Bezoekers in dit topic

UniqueID

Cool Novice
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2008
Berichten
66
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Mijn nieuw schema voor de cleanbulk is weeral klaar.. Zal hiermee beginnen tegen eind juli tem eind maart 2013.

De caloriebehoefte zal ik ook steeds verhogen naar gelang mijn nieuwe stats.

Mijn huidig trainingschema vind ik perfect en zal ik ook aanhouden:

MA: borst, rug, buik
DI: schouders, traps, biceps, triceps
WOE: bovenbenen, onderbenen,kuiten
DO: borst, rug, buik
VRIJ: schouders, biceps, triceps
ZA - ZO: rust

Nieuw doel (maart 2013): 86kg - 12%bf


Alle opmerkingen zijn welkom!!
 

Bijlagen

  • Voedingsschema - Clean Bulk.xlsx
    111,6 KB · Weergaven: 139
Laatst bewerkt:
Erg weinig vetten naar mijn mening...
Ik zou voor het slapen vetten toevoegen. Eventueel in plaats van eiwitten (Die heb je namelijk in overschot in je schema).
 
Erg weinig vetten naar mijn mening...
Ik zou voor het slapen vetten toevoegen. Eventueel in plaats van eiwitten (Die heb je namelijk in overschot in je schema).

Vetten voor het slapengaan? Volgens mij maak je een grap:rolleyes:
 
Vetten voor het slapengaan? Volgens mij maak je een grap:rolleyes:

Nee... Waarom zou ik een grap maken?
Vetten in combinatie met trage eiwitten voor het slapen zorgen voor een langdurige afgifte van voedingsstoffen door de hele nacht.
Je wordt niet dik van vetten als je dat soms denkt, het is een overschot aan kcal dat je dik maakt.
 
Nee... Waarom zou ik een grap maken?
Vetten in combinatie met trage eiwitten voor het slapen zorgen voor een langdurige afgifte van voedingsstoffen door de hele nacht.
Je wordt niet dik van vetten als je dat soms denkt, het is een overschot aan kcal dat je dik maakt.

Lees goed...

Het is niet dat je vetten na de training en naar de avond toe "MOET" vermijden, maar je hebt het niet nodig. Tijdens de training komen er veel vetten vrij in de vorm van vetzuren die zitten in je bloedbaan en je maakt dan o.a. ook extra testosteron aan.

Voor testosteron heb je vetten/cholesterol nodig dus vandaar dat dat sowieso al in je systeem zit.

Het zou wel erg stom zijn om juist dan extra vet te nemen zodat de vetzuren in je systeem weer opnieuw worden opgeslagen als vet i.p.v. je ze benut en verbrand.

Aanvullen doe je liefst overdag richting je training. Als er een beetje vet in je maaltijd een uur na de training zit is het geen groot probleem. Maar je hoeft dus niet iets te nemen voor vetten.

Train je vroeg op de dag dan kan je vanaf die post workoutmaaltijd gewoon normaal in je vetten gaan zitten.
 
Lees goed...

Het is niet dat je vetten na de training en naar de avond toe "MOET" vermijden, maar je hebt het niet nodig. Tijdens de training komen er veel vetten vrij in de vorm van vetzuren die zitten in je bloedbaan en je maakt dan o.a. ook extra testosteron aan.

Voor testosteron heb je vetten/cholesterol nodig dus vandaar dat dat sowieso al in je systeem zit.

Het zou wel erg stom zijn om juist dan extra vet te nemen zodat de vetzuren in je systeem weer opnieuw worden opgeslagen als vet i.p.v. je ze benut en verbrand.

Aanvullen doe je liefst overdag richting je training. Als er een beetje vet in je maaltijd een uur na de training zit is het geen groot probleem. Maar je hoeft dus niet iets te nemen voor vetten.

Train je vroeg op de dag dan kan je vanaf die post workoutmaaltijd gewoon normaal in je vetten gaan zitten.

heb je daar ook een wetenschappelijke bron van?
 
heb je daar ook een wetenschappelijke bron van?

Nee niet direct, een aantal maanden geleden kreeg ik deze info van een bodybuilder in de gym...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vetten voor het slapengaan? Volgens mij maak je een grap:rolleyes:

Uhhm op bodybuilding.com staat vetten en eiwitten kun je voor het slapen nemen en carbs limiteren tot 20 gram max.
 
Ik vind persoonlijk dat je behoorlijk wat eiwit verwerkt voor iemand van jouw gewicht. Ik zit op ongeveer 266 gram eiwit en ik weeg 92 kg. Zo zit ik op bijna 3 gram per kg. Ik zou persoonlijk de eiwitten wat verlagen en de koolhydraten verhogen.

Ik vind het wel netjes dat je alles in een excel sheet plaatst, ik denk dat ik maar hetzeflde ga doen ;) Toch wel ideaal om een variërend eetschema voor de volgende dag samen te stellen.
 
Laatst bewerkt:
veel te veel eiwitten :p
totaal overbodig, kans dat je aan de helft al genoeg hebt. als je al die eiwitten zou gebruiken voor het opbouwen van spiermassa zou je zo 6 kilo gainen in een paar weken:p
vetten veel te laag.

en je traint in de middag zie ik.
verdeel je vetten dan over de maaltijden maar schrap ze uit je pre en post workout meals.

60gram snele eiwitten na het trainen!!??? dat is zelfs voor pro te veel.
 
Back
Naar boven