Fitness Seller

Nieuwe Einstein

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Rob G zei:
Mwoa dat weet ik zo net nog niet. Ik bedoel, je hoeft toch niet sociaal begaaft te zijn om een stel wiskundige doorbraken te maken? Ik denk dat Einstein ook niet bepaald de gangmaker op feestjes was. Maar hij heeft wel onze kijk op het leven veranderd...

Dat wel, het had er anders uitgezien wanneer hij het met zijn maten op een zuipen had gezet in Wenen :beerbang:

Toch was Einstein bij tijd en wijle best eenzaam, echter wist hij daarmee om te gaan en tijd te relativeren en zijn eenzame momenten te gebruiken om zichzelf te 'perfectioneren' zeg maar.

Het zal aan de achtergrond van het meisje liggen of het wat word met haar :)

BigK zei:
Weet iemand een goeie online IQ test ? Ik wil ook wel is weten hoeveel ik scoor :D

:grinny: Online IQ test, veel succes bro' wel eerlijk spelen hea ? ;)

Keep in mind dat die scores ongeveer tot 20 punten hoger of lager afwijken van het echte getal. Het is maar 10 minuten tegenover een serieuze toets van 6 uur. :rolleyes:

boogie zei:
heeft hij ook moeten leren.

en dat meisje zegt ook goed met volwassen om te gaan, dus voila, zal wel goed komen.

ik denk et niet... soon zal ze NOG intillegenter worden, en dan is er niemand om mee te praten want iedereen weet minder dan jij :D:D
lijkt mij nix...

m'n neef deed een cursus russisch in groep 8..

hij is hoofd begaafd, en is lichtelijk autistisch..

Genasium gehaald zonder te leren met een 9..

hij is niet echt blij.. gepest is ie veel.. maar uitendelijk een hell of a job!

De IQ testen van Mensa gaan tot hoger dan 170 puten (ik denk 175-176)

Mensen met hoge intelligentie quotiënten hebben zeer vaak problemen op sociaal vlak, hoe zou jij zijn als je wist dat je les moest volgen van mensen die dommer zijn als jou? Ze zitten zeer vaak in conflict met hun zelf, mensen verwachten dat ze zich op een volwassen zou gedragen maar ze denkt nog als een kind. De hersenen van een volwassen persoon werken anders dan die van een kind er is geen uitzondering bij een kind dat hoog begaafd is.

MightyDuck zei:
Dat wel, het had er anders uitgezien wanneer hij het met zijn maten op een zuipen had gezet in Wenen :beerbang:

Toch was Einstein bij tijd en wijle best eenzaam, echter wist hij daarmee om te gaan en tijd te relativeren en zijn eenzame momenten te gebruiken om zichzelf te 'perfectioneren' zeg maar.

Het zal aan de achtergrond van het meisje liggen of het wat word met haar :)
Aha! En tijdens 1 van die momenten kwam hij tot de, juist ja Relativiteitstheorie. Woei, wat ben ik weer flauw! :p

Als Einstein werkelijk zo intelligent was dan had zich ook wel kunnen bedenken wat voor een gevolgen 1 van zijn belangrijkste projecten zou hebben, namelijk de ontwikkeling van de atoombom.

Ik vind de waarde van intelligentie ernstig overschat. Als iemand reusachtig intelligent is maar absoluut geen sociale vaardigheden heeft dan kan je nog weinig met zo’n iemand. Ik heb in mijn leven al redelijk wat mensen ontmoet die beweerden hoogbegaafd te zijn. Ik vond die mensen stuk voor stuk tegenvallen. Als je zo hoogbegaafd bent vindt dan een medicijn tegen kanker uit i.p.v. te proberen indruk op mij te maken, prutser!

zon kind was ik vroeger ook, alleen ben alle informatie die ik toen geleerd had alweer vergeten. ik heb inmiddels een diploma van Technische Bedrijfskunde te groningen.

Lauw zei:
Aha! En tijdens 1 van die momenten kwam hij tot de, juist ja Relativiteitstheorie. Woei, wat ben ik weer flauw! :p

Als Einstein werkelijk zo intelligent was dan had zich ook wel kunnen bedenken wat voor een gevolgen 1 van zijn belangrijkste projecten zou hebben, namelijk de ontwikkeling van de atoombom.

Ik vind de waarde van intelligentie ernstig overschat. Als iemand reusachtig intelligent is maar absoluut geen sociale vaardigheden heeft dan kan je nog weinig met zo’n iemand. Ik heb in mijn leven al redelijk wat mensen ontmoet die beweerden hoogbegaafd te zijn. Ik vond die mensen stuk voor stuk tegenvallen. Als je zo hoogbegaafd bent vindt dan een medicijn tegen kanker uit i.p.v. te proberen indruk op mij te maken, prutser!

De atoom theorie werd daar niet voor uitgedacht, mogelijk was Einstein te goed van vertrouwen, of zag hij dat in zijn enthousiasme over het hoofd.

En dan nog, neem die maffo die dianabol uitvond, had hij zich dat ook maar moeten voorzien dat dat zo giftig was, nee die was ook zo enthousiast over de positieve werking.
Das hetzelfde idee. ???

Als je zo hoogbegaafd bent vindt dan een medicijn tegen kanker uit i.p.v. te proberen indruk op mij te maken, prutser!

Beste Lauw, het is al eerder in dit topic gezegd, intelligentie wil niet zeggen dat je ook kennis hebt. Evenmin als aanleg wil zeggen dat je spieren hebt.

Prutser ? Dat is wel bevooroordeeld vind je zelf niet ?

Jij stelt dus dat een HB kind vanzelfsprekend alles over medicijnen weet bijvoorbeeld. Je denkt niet verder na, dat noemt ík dan weer prutserij, oordelen over iets waar je niets vanaf weet.

Maja, jij komt er wel, toch ? :)

Laatst bewerkt:
Dat meisje is wiskundig gezien heel intelligent ja.
Maar ze was toenstraks op de radio, en zei dat ze in talen veel minder goed was (logisch je kan niet in alles goed zijn), maar ze wou wel later schrijfster worden ???
Maarja mensen kunnen ook in andere dingen heel intelligent zijn, in muziek of kunst, of taal. Gek genoeg vallen de mensen die wiskundig intelligent zijn meer op.

Oja en voor alle mensen die beweren dat ze hoogbegaafd zijn, dat houdt meer in dan alleen een hoog IQ hebben... Je moet ook creatief intelligent zijn wil je hoogbegaafd zijn (eens een keer op TV gehoord), zoals Leonardo Da Vinci ofzo. Intelligentste persoon allertijden (IQ van 220, geschat).

Hey, niet te serieus. Ik zat maar te ouwehoeren. Einstein heeft zelf ooit eens gezegd spijt te hebben van zijn deelname aan het atoombomproject.
Dianabol heeft ook heel veel mensen geholpen. Mij in ieder geval wel.
HB mensen moeten alleen niet opscheppen over hun hoogbegaafdheid. Opscheppen doe je over iets wat je bereikt hebt door er hard voor te werken, niet over iets wat je van moeder natuur gekregen hebt. Disclaimer: nee, niet ieder hyper intelligent mens is een omhooggevallen streber….. ;-)

Ik blijf er trouwens bij dat intelligentie overgewaardeerd wordt. Nu we het er toch over hebben: wat is intelligentie überhaupt?

Het heeft het einde van de 2e wereld oorlog tussen Japan en Amerika betekend, waarschijnlijk hadden er nog honderd duizenden doden meer gevallen als Hiroshima zich niet had voorgedaan.

Het heeft een massale oorlog tussen de Russen en de Amerikan voorkomen, het is een aantal keren tot een flinke dreiging gekomen bij onder andere de Cuba crisis. De dreiging van een atoomoorlog heeft voorkomen dat ze echt serieus gingen vechten.

De angst dat de duitsers er eerder een zouden hebben was ook best wel groot he, dus waarschijnlijk was het ook een gevoel van ," Het moet wel, want als zij eerder zijn is de ramp nog veel groter." Einstein was niet de enige die er op dat moment mee aan het werk was, de Duitsers de Russen en de Amerikanen waren alledrie bezig.

Maargoed daar ging het niet over :P

Ik vind het altijd mega interessant zulke kinderen, ook het feit dat ze nu eindelijk wat gelukkiger is nu ze wordt losgelaten.
Wat zouden jullie ervan vinden dat ze je alleen maar lieten trainen met 1 kg dumbbells.
Je weet dat je meer kan, je wil alles geven maar dat kan niet want die 1 kg dumbbells zijn veel te licht voor je. Dat lijkt me zo frustrerend.

Mouzer zei:
Dat meisje is wiskundig gezien heel intelligent ja.
Maar ze was toenstraks op de radio, en zei dat ze in talen veel minder goed was (logisch je kan niet in alles goed zijn), maar ze wou wel later schrijfster worden ???
Maarja mensen kunnen ook in andere dingen heel intelligent zijn, in muziek of kunst, of taal. Gek genoeg vallen de mensen die wiskundig intelligent zijn meer op.

Oja en voor alle mensen die beweren dat ze hoogbegaafd zijn, dat houdt meer in dan alleen een hoog IQ hebben... Je moet ook creatief intelligent zijn wil je hoogbegaafd zijn (eens een keer op TV gehoord), zoals Leonardo Da Vinci ofzo. Intelligentste persoon allertijden (IQ van 220, geschat).

Wie beweert dat hier dan :rolleyes:

Da Vinci, wat dacht je van Hitler ?

Had Hitler dan ook een immens hoog IQ?

maaruh mij viel et ook al op, meeste SUPER intilligente kinderen willen later auteurs worden :S
dan heeft de maatschappij er toch nix aan (iig niet als ze wazige romans van 100000 blz gaan schrijven)

Hitler was niet zo'n intelligente man, hij kon heel erg goed lullen en liet het denkwerk aan anderen over. Dat was zijn succes, hij had een groepje slimme mensen om hem heen die hem adviseerden.

Intelligentie zoals het in de volksmond wordt gebruikt is in mijn ogen gewoon een aanleg om complexe problemen te snappen, veelal zijn die wiskundig of natuurkundig.

Hitler was een briljant demagoog, maar van oorlogsstrategie had ie de ballen verstand (gelukkig maar).

Door Mock zijn reactie op mijn post voel ik me trouwens hyperdom hahaha.

Maar wat is intelligentie nu precies?

MightyDuck zei:
Wie beweert dat hier dan :rolleyes:

Da Vinci, wat dacht je van Hitler ?
Dat beweert niemand hier.. bedoelde ik meer in het algemeen. Lees dat wel eens op andere forums, dat mensen veel te snel beweren dat ze hoogbegaafd zijn omdat ze een IQ van 140+ hebben. Maar ik wou daarmee duidelijk maken dat hoogbegaafd zijn meer inhoudt dan alleen een hoog IQ...

Euh.... wat nu Hitler? Die man was politiek gezien misschien erg begaafd (hij heeft er helaas alleen de verkeerde dingen mee gedaan), maar voor de rest kan ie dus echt niet tippen aan alle andere toppers..

Einstein, Newton, Gauss, Da Vincie om maar ff te noemen. Maar Da Vincie ligt ver boven alle andere uitvinders van zijn tijd hoor... je moet 's weten wat die gast allemaal bedacht en uitgevonden heeft waar we zelfs nu nog profijt van hebben.

Als iemand hele complexe natuur en wiskundige problemen kan oplossen maar verder zo autistisch is als een loden deur, kun je zo’n persoon dan nog hyperintelligent noemen? Dat lijkt me toch een wat eenzijdige benadering van het begrip intelligentie.

Lauw zei:
Hey, niet te serieus. Ik zat maar te ouwehoeren. Einstein heeft zelf ooit eens gezegd spijt te hebben van zijn deelname aan het atoombomproject.
Dianabol heeft ook heel veel mensen geholpen. Mij in ieder geval wel.
HB mensen moeten alleen niet opscheppen over hun hoogbegaafdheid. Opscheppen doe je over iets wat je bereikt hebt door er hard voor te werken, niet over iets wat je van moeder natuur gekregen hebt. Disclaimer: nee, niet ieder hyper intelligent mens is een omhooggevallen streber….. ;-)

Ik blijf er trouwens bij dat intelligentie overgewaardeerd wordt. Nu we het er toch over hebben: wat is intelligentie überhaupt?

Intelligentie word zeker over gewaardeerd, het is een combinatie van vele facetten die een mens succesvol maakt lijkt me.
En idd, juist die kwalletjes van 14 jaar die er over brallen dat de HB zijn ja die geven HB een negatief image :mad:

"oowjaaaa ik ben soooow slimmmm, mijn faderrrr heeft een doktorsprrrrrraktijk" :rolleyes:

En idd, Hitler was iets te intelligent, zo ernstig dat hij waanzinnig werd en de meest vreemde ideeën kreeg. Hij was nog net niet zover dat hij compleet gek werd, maja, disbalans in de geest, je ziet wel weer wat er van komt. :D

Weet je wat ik me wel eens afvraag: waar leidt al die intelligentie toe? Door intelligentie hebben we een geweldige technologische en culturele vooruitgang gemaakt maar zijn we echt gelukkiger en vrijer als een amazone indiaan? Daarom vind ik intelligentie overschat. Het is hartstikke leuk dat we met een raket op de maan kunnen landen en dat we vliegtuigen bouwen die 2 keer zo snel als het geluid kunnen maar is dat echt zo belangrijk?

Om op Hitler terug te komen, er zijn sterke aanwijzingen dat de laatste paar jaar van zijn leven aan Parkinson leed en dat hij daarom de laatste paar jaar van de oorlog nogal wat irrationle beslissingen heeft genomen (wat ik niet erg vind).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven