Fitness Seller

Nieuwe Einstein

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lauw zei:
Als iemand hele complexe natuur en wiskundige problemen kan oplossen maar verder zo autistisch is als een loden deur, kun je zo’n persoon dan nog hyperintelligent noemen? Dat lijkt me toch een wat eenzijdige benadering van het begrip intelligentie.
Dat bedoel ik. Intelligentie wordt altijd alleen bepaald naar de wiskundige oplossingen van iemand, maar muziekaal kan iemand toch ook heel intelligent zijn? Om maar ff Mozart te noemen, die heeft waanzinig ingewikkelde composities geschreven. Je zal 'm nix over een atoomtheorie moeten vragen, maar hij kon wel al met 3 jaar piano spelen. Dat noem ik ook intelligent hoor.. alleen op muziekaal vlak dan.

mock zei:
Het heeft het einde van de 2e wereld oorlog tussen Japan en Amerika betekend, waarschijnlijk hadden er nog honderd duizenden doden meer gevallen als Hiroshima zich niet had voorgedaan.
omg... anders zeg je zoiets! pure speculatie, en daarnaast respectloos tegenover de honderduizenden doden en zieken/gehandicapten die veroorzaakt werden door de A-bombs in Hiroshima en niet te vergeten Nagasaki.

Van een raket op de maan wordt ik niet blij, van Mozarts zauberflöte wel. Ja, jullie lezen het goed: Lauw luistert regelmatig naar klassieke muziek…..
Maar ook naar rock hoor (in de hoop mijn gedeukte imago weer een beetje op te poetsen).

Stel je voor dat ze ook nog lekker is; als je haar dan later aan de haak slaat hoef je niet meer te werken gewoon en heb je een mooie vriendin.

Mouzer zei:
Dat bedoel ik. Intelligentie wordt altijd alleen bepaald naar de wiskundige oplossingen van iemand, maar muziekaal kan iemand toch ook heel intelligent zijn? Om maar ff Mozart te noemen, die heeft waanzinig ingewikkelde composities geschreven. Je zal 'm nix over een atoomtheorie moeten vragen, maar hij kon wel al met 3 jaar piano spelen. Dat noem ik ook intelligent hoor.. alleen op muziekaal vlak dan.

Ghehe intelligentie word niet bepaald over wiskunde hoor, dan was ik zo stom als het achterend van een varken :D

• Topic Starter Topic Starter
Het is hartstikke leuk dat we met een raket op de maan kunnen landen en dat we vliegtuigen bouwen die 2 keer zo snel als het geluid kunnen maar is dat echt zo belangrijk?

Jah tuurlijk is dat belangrijk man! Op die manier word het ontstaan van het hele universum ontdekt! In dat soort uitvindingen ligt onze toekomst! Anders vervoerde we ons nog steeds met paard en wagen! Dankzij dat soort lui stap jij nu elke dag met je luie reet in de auto, trein en is het voor jou mogelijk op vacantie te gaan buiten dit koude kikkerlandje! :)

En natuurlijk is iemand die heel goed is in taal en geschiedenis niet zo intelligent (IQ iig) als iemand die heel goed is in wiskunde. Taal = onthouden. Wiskunde = snappen. Taal is niet ingewikkeld of moeilijk, je moet gewoon een goed geheugen hebben en makkelijk dingen in je op kunnen nemen en op kunnen slaan.

En de meeste klasieke muziek componisten waren ook heel intelligent en goed in wiskunde en shit. Veel van die muziek is gebasseerd op wiskunde zooi (vraag me niet precies hoe het zit maar het is wel zo).

En ik vind het ook krom om te zeggen dat einstein beter had moeten weten met de atoombom. Want dat is niet het enigste waar die shit voor gebruikt wordt. Als we dadelijk door de fosiele brandstoffen heen zijn (over 50 of 100 jaar of zo) dan mogen we blij zijn dat r mensen zijn die die shit uitgevonden hebben. En natuurlijk kan r ook misbruik van gemaakt worden. Maar dat kan van bijna alles wel.

Laatst bewerkt:
Rob G zei:
En de meeste klasieke muziek componisten waren ook heel intelligent en goed in wiskunde en shit. Veel van die muziek is gebasseerd op wiskunde zooi (vraag me niet precies hoe het zit maar het is wel zo).
Ja, waarschijnlijk kan je er wel wat over vinden als je google afspeurt. Het heeft te maken met de gulden snede. Verhoudingen die je in de natuur en alles wat mooi is tegenkomt.

ontopic: voor die meid hoop ik iig het beste, voor zover dat kan/zal lukken, zal altijd enige vorm van jaloezie, of hoe je het wil noemen rond haar hangen van andere mensen denk ipv groot respect, typisch nederlands denk:(

woow die is zeker slim :D

ze is de gemiddelde mens toch zeker een paar hondert jaar vooruit!! zeer indrukwekkend!! benieuwd wat ze voor de maatschappij kan betekenen!

Ben benieuwd wat die meid zal bereiken....

Ik heb een iq van 142, ben ik nou ook super slim? :P!

Hee Kay zei:
Ja, waarschijnlijk kan je er wel wat over vinden als je google afspeurt. Het heeft te maken met de gulden snede. Verhoudingen die je in de natuur en alles wat mooi is tegenkomt.

Het is heel verbazingwekkend wat de oude Grieken van muziek leerden. Pythagoras bijvoorbeeld ‘vond een fundamentele relatie tussen muzikale harmonie en wiskunde’:

wat hij ontdekte was juist. Een enkele gespannen snaar die in haar geheel trilt, brengt een grondtoon voort. De tonen die hiermee harmonisch samenklinken ontstaan door de snaar in een aantal gelijke delen te verdelen: in twee gelijke delen, in drie gelijke delen, in vier gelijke delen enzovoort. Als het rustpunt op de snaar, de knoop, niet precies op een van deze punten komt, is de klank disharmonisch.
Als we de knoop over de snaar verplaatsen, herkennen we de tonen die harmonisch zijn wanneer we de voorgeschreven punten bereiken. Begin met de hele snaar: dat is de grondtoon. Beweeg de knoop naar het midden: dat is het octaaf erboven. Beweeg de knoop naar een punt dat op eenderde van de snaar ligt: dat is de vijfde toon boven de grondtoon [kwint]. Beweeg hem verder tot het punt dat op eenvierde ligt: dat is de kwart, nog een octaaf hoger. En als men de knoop beweegt naar een punt op eenvijfde van de snaar dan ontstaat de grote terts boven de grondtoon (waar Pythagoras niet aan toekwam).
Pythagoras ontdekte dat de akkoorden die voor het oor – het westerse oor – aangenaam klonken, correspondeerden met nauwkeurige verdelingen van de snaar in hele getallen. Voor de Pythagoreeërs had deze ontdekking een mystieke kracht. De overeenkomst tussen natuur en getal was zo sterk, dat het hen overtuigde dat niet alleen de geluiden van de natuur maar ook al haar karakteristieke afmetingen eenvoudig getallen moesten zijn die harmonieën uitdrukten. Pythagoras of zijn volgelingen geloofden bijvoorbeeld dat we de banen van de hemellichamen (waarvan de Grieken zich voorstelden dat ze zich rondom de aarde bewogen langs kristallijnen sferen) kunnen berekenen door ze in verband te brengen met intervallen in de muziek. Zij waren van mening dat alle regelmatigheden in de natuur met muziek hadden te maken; voor hen vormden de bewegingen van de hemellichamen de muziek der sferen.

(hoezo off topic ??? )

Oh, als je er NOG meer van wilt weten: http://logosfoundation.org/kursus/1000.html

Laatst bewerkt:
Rob G zei:
Het is hartstikke leuk dat we met een raket op de maan kunnen landen en dat we vliegtuigen bouwen die 2 keer zo snel als het geluid kunnen maar is dat echt zo belangrijk?

Jah tuurlijk is dat belangrijk man! Op die manier word het ontstaan van het hele universum ontdekt! In dat soort uitvindingen ligt onze toekomst! Anders vervoerde we ons nog steeds met paard en wagen! Dankzij dat soort lui stap jij nu elke dag met je luie reet in de auto, trein en is het voor jou mogelijk op vacantie te gaan buiten dit koude kikkerlandje! :)
Eerlijk, dat zijn niet de dingen die mij gelukkig maken. Reizen met de trein maakt trouwens helemaal niemand gelukkig.
Technologische en culturele vooruitgang voegen weinig toe aan ons levensgeluk. Anders hadden de amazone indianen zichzelf wel massaal aan een liaan opgehangen.
Geluk wordt voor een klein gedeelte bepaald door de omstandigheden waar je in leeft, voor de rest bevindt geluk zich in je hoofd.

Maargoed, het is allemaal erg off-topic……
On-topic: ben ik de enige die denkt dat het een vreselijk irritant kind is? Ik bedoel ze is hoogbegaafd EN autistisch. Dat is niet echt een leuke combinatie, want je krijgt slecht contact met haar en ALS je dan een keer contact hebt dan weet ze het beter als jouw. :)

Lauw zei:
Eerlijk, dat zijn niet de dingen die mij gelukkig maken. Reizen met de trein maakt trouwens helemaal niemand gelukkig.
Technologische en culturele vooruitgang voegen weinig toe aan ons levensgeluk. Anders hadden de amazone indianen zichzelf wel massaal aan een liaan opgehangen.
Geluk wordt voor een klein gedeelte bepaald door de omstandigheden waar je in leeft, voor de rest bevindt geluk zich in je hoofd.

Jah in principe heb je daar natuulijk wel gelijk in. Maarja, je bent toch wel erg afhankelijk van al die technologie geworden. Ik moet r niet aan denken om in een hut op de hei te wonen :eek: Ik ben wel blij dat ik elke dag lekker op DBB rond kan surfen. Neej doe mij maar lekker de gemakken van de hedendaagse samenleving. En dan mogen ze best wat extra centen de ruimte in knallen.

Ik vind het sowieso wel super interresant; het ontstaan van het heelal e.d. Dat r misschien ooit leven op mars is geweest. Dat is toch vet! Vroeger op de basisschoel werd nog zo nadrukkelijk verteld: leven op mars is ONMOGELIJK!!! En nu; nu blijkt het weer wel mogelijk. Nu wordt beweerd: sneller voortbewegen dan het licht is ONMOGELIJK!!! En misschien wordt over enkele jaren (dankzij mega breinen als die chick van deze topic) het tegendeel wel bewezen. Dat zou toch wreed zijn...? Of klink ik nu wel erg nerderig :)

NERD! Hahaha, grapje.

Er zijn maar weinig mensen die kunnen genieten van de materiele luxe die we als welvarend land hebben (totdat ze in een hutje op de hei worden gezet). Goeie eigenschap dus.

Hoewel het me niet echt gelukkiger maakt ofzo, moet ik ook toegeven dat sommige technologische hoogstandjes mij ook fascineren. Wist je trouwens dat als we sneller als het licht kunnen bewegen we in principe terug in de tijd kunnen reizen. Echt wel cool, of klink ik nu ook als een nerd?

Lauw zei:
Reizen met de trein maakt trouwens helemaal niemand gelukkig.

Tuurlijk wel. Ben 2 jaar geleden met de trein naar Zwitserland geweest, heerlijk in het zonnetje door het rijndal, schitterende uitzichten, leuke ontmoetingen, spannende vooruitzichten, lekker relaxt, als je daar niet gelukkig van kunt worden, dan is geluk gewoon onmogelijk voor je. (alleen al het besef dat ik lekker een boterhammetje kan eten, en niet ergens me hoef te irriteren aan de uitlaatgassen van de zigzaggende motoren die me voorbij snellen als ik stil sta in de file maakt me al gelukkig).

(shit alweer off-topic :))

@lauw: ja :)

hehe nee hoor :) maar dat trug reizen in de tijd is zo'n onzin. Als je naar de sterren kijkt, kijk je trug in de tijd, als je sneller gaat dan het licht kan je alles wat achter je gebeurt niet meer zien, behalve als je stopt en dan kijk je weer trug in de tijd (net zoals je nu naar de sterren kijkt) en alles voor je komt kwa tijd (tijd in de vorm van wat je kan zien) sneller op je af.

Maar echt terug reizen in de tijd lijkt me onmogelijk, behalve als er meerdere universems zijn, maar dan is het eigenlijk niet reizen in de tijd maar gewoon naar een andere wereld reizen (die dan toevallig in ons verleden ligt).

Maar de technologie maakt ons niet gelukkiger, ook niet ongelukkiger. Je vind geluk in je omgeving, en als er geen technologie is, dan vind je het wel in iets anders.
Zelfs als je van omgeving verandert (van technolgie naar geen technologie) zal je snel je houding t.o.v de wereld veranderen en geluk vinden in andere zaken en misschien zelfs afkeer krijgen van technologie.

Laatst bewerkt:
Lauw zei:
Wist je trouwens dat als we sneller als het licht kunnen bewegen we in principe terug in de tijd kunnen reizen. Echt wel cool, of klink ik nu ook als een nerd?

Het is zelfs zo dat door te bewegen de tijd slomer gaat! Ze hebben een keer een experiment gedaan: Boven aan een heeeeeeele hoge paal hadden ze een klok gebonden en helemaal onder aan die paal. Doordat de klok boven sneller beweegd was het op die klok vroeger dan op de klok beneden aan de paal!!! Zo is het ook dat als jij je hele leven in een raket rondom de aarde zou vliegen je langer kan leven dan wanneer je heel je leven stil zit, doordat voor jou de tijd slomer gaat wanneer je beweegd. FREAKY!!!

Nerds verzamel u!!! :D

Het is zelfs zo dat door te bewegen de tijd slomer gaat! Ze hebben een keer een experiment gedaan: Boven aan een heeeeeeele hoge paal hadden ze een klok gebonden en helemaal onder aan die paal. Doordat de klok boven sneller beweegd was het op die klok vroeger dan op de klok beneden aan de paal!!! Zo is het ook dat als jij je hele leven in een raket rondom de aarde zou vliegen je langer kan leven dan wanneer je heel je leven stil zit, doordat voor jou de tijd slomer gaat wanneer je beweegd. FREAKY!!!

aah dit wist ik nog niet :D gaaf zeg! Maar misschien ging dat klokje langzamer door de kleine vermindering ofzo in de zwaartekracht.
Maar tijd vertragen of versnellen kan dan misschien wel, maar daadwerkelijk terug gaan in de tijd lijkt me heel wat anders.

braadkip zei:
aah dit wist ik nog niet :D gaaf zeg! Maar misschien ging dat klokje langzamer door de kleine vermindering ofzo in de zwaartekracht.
Maar tijd vertragen of versnellen kan dan misschien wel, maar daadwerkelijk terug gaan in de tijd lijkt me heel wat anders.

Nee ligt niet aan de zwaartekracht of zo. Puur en alleen aan de snelheid waarmee de klok zich voort beweegt.

Maaruh, jah terug in de tijd zou in principe niet moeten kunnen omdat het (althans nu nog) onmogelijk is om sneller te reizen dan het licht. Nu wordt ook beweerd dat het nooit mogelijk zou kunnen zijn (in theorie is het gewoon onmogelijk). Maarja, je weet maar nooit, maybe zullen ze r ooit nog anders over denken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven