Fitness Seller

Nieuwe log Sanne!

Ik gok dat je inderdaad VAKER moet eten, en niet bang moet zijn OM te eten.
"zo calorie-arm mogelijke tussendoortjes" klinkt altijd leuk, maar om goed voor je lijf te zorgen heb je daar niks aan. Ik pretendeer 6 fatsoenlijke maaltijden op een dag (en dan schep je vanzelf niet meer 2x op om 18.00u).

• Topic Starter Topic Starter
Ik gok dat je inderdaad VAKER moet eten, en niet bang moet zijn OM te eten.
"zo calorie-arm mogelijke tussendoortjes" klinkt altijd leuk, maar om goed voor je lijf te zorgen heb je daar niks aan. Ik pretendeer 6 fatsoenlijke maaltijden op een dag (en dan schep je vanzelf niet meer 2x op om 18.00u).

Ik denk dat dat ook mijn probleem is, dat ik te weinig eet.. Bang om aan te komen eigenlijk, aangezien ik in hele korte periode 6 kilo ben bijgekomen (periode van 2 maand).

ja kijk uit, vrouwen in opstand :p
dit is mag ik hopen toch niet hoe je dagelijks eet? Als je een jojo-effect op gang wil helpen moet je vooral zo doorgaan... :( Stofwisseling trager, lijf in spaarstand, averechts effect...
Je zult met je verstand moeten gaan eten, ook al heb jij geen honger... als jij een atletisch lichaam wil, zul je moeten bouwen en schaven MET je voedsel, dat zijn je tools! Ga daar dan niet op bezuinigen!
Begin met om de 2 a 2,5 uur te eten! Elke maaltijd eiwit en KH, voldoende groente etc... je weet wel :)

Ik denk dat dat ook mijn probleem is, dat ik te weinig eet.. Bang om aan te komen eigenlijk, aangezien ik in hele korte periode 6 kilo ben bijgekomen (periode van 2 maand).

ja kijk uit, vrouwen in opstand :p
dit is mag ik hopen toch niet hoe je dagelijks eet? Als je een jojo-effect op gang wil helpen moet je vooral zo doorgaan... :( Stofwisseling trager, lijf in spaarstand, averechts effect...
Je zult met je verstand moeten gaan eten, ook al heb jij geen honger... als jij een atletisch lichaam wil, zul je moeten bouwen en schaven MET je voedsel, dat zijn je tools! Ga daar dan niet op bezuinigen!
Begin met om de 2 a 2,5 uur te eten! Elke maaltijd eiwit en KH, voldoende groente etc... je weet wel :)

Ofwel: we helpen je wel op weg!
Komt helemaal goed, maar dan moet jij een opzetje maken van een voedingsschema - dan zullen wij niet afbranden, maar tips geven!

Ofwel: we helpen je wel op weg!
Komt helemaal goed, maar dan moet jij een opzetje maken van een voedingsschema - dan zullen wij niet afbranden, maar tips geven!

Ooh dat zou leuk zijn! Ik zal zo snel mogelijk mijn 'voedingsschema' posten :). Ik kan alle tips gebruiken...
Ik voel me ook nu redelijk suf omdat ik te weinig eet waarsschijnlijk.
Bedankt alvast dat jullie me willen helpen!!

Als je op je werk zit en niet vaak in de gelegenheid bent om te eten,maak dan vantevoren bv.brood met eiwitrijk beleg klaar.En ook fruit en groente zouden niet mogen ontbreken.En noten kan je ook in een doosje doen en makkelijk opeten.

Ooh dat zou leuk zijn! Ik zal zo snel mogelijk mijn 'voedingsschema' posten :). Ik kan alle tips gebruiken...
Ik voel me ook nu redelijk suf omdat ik te weinig eet waarsschijnlijk.
Bedankt alvast dat jullie me willen helpen!!
ja tuurlijk, is ook goed bedoeld he!
Zeker als jij je zo suf voelt... denk ik oh oh is nie goed!
Idd wat Balon zegt... van te voren maken, meenemen! Ik kook zelf vaak ook rijst, kip/vis, groente van te voren - dat wat koud ook lekker te eten is.

ja tuurlijk, is ook goed bedoeld he!
Zeker als jij je zo suf voelt... denk ik oh oh is nie goed!
Idd wat Balon zegt... van te voren maken, meenemen! Ik kook zelf vaak ook rijst, kip/vis, groente van te voren - dat wat koud ook lekker te eten is.

ik lust wel graag zo'n slaatjes (maar dan zonder sauzen). Dus dat zou een zeer goede oplossing zijn (zo heb ik vanavond ook een slaatje meegenomen naar het werk)

Het belangrijkste is dat het maar lekker is, gezond, rijk aan KH en eiwitten :)
Ik hoop hier heel wat tips te krijgen als ik mijn voedingsschema heb gepost

Zo fijn om te zien dat er hulp aangeboden wordt.....dat is echt een voordeel van zo'n forum!

Gaat zo helemaal goed komen.

Succes met alles!

Ook vetten hebben een positieve invloed :).

Ja? :) Ik weet dat je van alles een basis moet opnemen.. maar het is moeilijk om te bepalen hoeveel

Nou,al hoewel ik het zeker niet 100% eens ben met de 'schijf van vijf'.Het geeft wel een basis van wat een gemiddeld persoon ongeveer zou kunnen/moeten eten.

Sommige vetten hebben vaak een positief effect.Dat heeft een mens ook gewoon nodig.Uiteraard geeft vet wel meer kcal als koolhydraten en eiwitten.Als je de verdeling van voeding al in procenten kan verdelen,dan zou ik zeggen dat je met een vetinname van 20-30% op de goede weg zit.

Ik zou wel wat kritisch zijn uit voor bronnen je het haalt.En van vet word je niet persé vet.Zoek maar eens op 'omega3' ofzo.

Ja je hebt gelijk :) Voor donderdag en vrijdag staat lopen niet op het schema. Ik ga roeien of fietsen nemen. dat kon niet veel kwaad zei de kinésist.

ne whey proteïne, neem je dat het beste Voor de training of Na?

Maakt geen fl**ker uit, doe gewoon paar keer per dag whey door je:

- havermout/brinta/muesli etc
- shake (whey+ melk/kwark bv..)
- water :)

Betreft de vetten:

Vetten heb je nodig voor diverse organen als: Hersenen, hart en nog enkele.
Voor de sport zijn vetten ook belangerijk, ik weet dat vetten bij mannen de Test-spiegel verhoogd! Een pure aanname is dat het bij vrouwen ook een positieve verhoging laat zien in het gehalte Testosteron.

En dat Vet eten dik maakt is pure onzin, wel ga je snel over je benodigde kcalls heen als je vet eet, en dat maakt je dik..

Kijk maar es naar een Keto dieet, je eet puur vet en een beetje eiwit, toch afvallen bij het leven ^^

Kijk, ik ben niet eens de enige die best wel wil helpen ;)
Dus: stap 1. Bereken je BMR en onderhoud!

Kijk, ik ben niet eens de enige die best wel wil helpen ;)
Dus: stap 1. Bereken je BMR en onderhoud!

Ok goed plan :) Ik zag het hier in een sticky staan hoe het moet,dus ik zal me er nu even mee bezig houden

Ok voor BMR kwam ik op het volgende: 1494,3
En hoe bereken je je onderhoud :$

((Dagelijkse_kcal_uit_voeding) - (BMR + cardio + krachttraining)) / 7,777
Voor berekenen van vetverlies

--> om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee hoeveel kcal ik verbrand tijdens mijn krachttraining
Tijdens een 45-tal min cardio verbrand ik gemiddeld 400 kcal

Laatst bewerkt:
Ok goed plan :) Ik zag het hier in een sticky staan hoe het moet,dus ik zal me er nu even mee bezig houden

Ok voor BMR kwam ik op het volgende: 1494,3
En hoe bereken je je onderhoud :$
Dit is het enige belangrijke nu, zet dat vetverlies een paar dagen uit je hoofd... komt vanzelf!

BMR * activiteitsfactor = onderhoud.
Dus gewoon een vermenigvuldiging,en niet uit gaan rekenen hoeveel precies...

Dit is het enige belangrijke nu, zet dat vetverlies een paar dagen uit je hoofd... komt vanzelf!

BMR * activiteitsfactor = onderhoud.
Dus gewoon een vermenigvuldiging,en niet uit gaan rekenen hoeveel precies...

Oei en wat is nen activiteitsfactor? Wat voor een getal moet dat zijn? Want dat zie ik precies wel nergens.

Mijn doel is wel om vet te verliezen.. ik weet niet of dat een belangrijke rol speelt bij het berekenen van iets

Oei en wat is nen activiteitsfactor? Wat voor een getal moet dat zijn? Want dat zie ik precies wel nergens.

Mijn doel is wel om vet te verliezen.. ik weet niet of dat een belangrijke rol speelt bij het berekenen van iets
Jawel, dat gaat ook gebeuren... maar niet meteen joh!
Doel is eerst om jou op onderhoud te laten eten, en flink aan de krachttraining te krijgen. Rustig wat cardio erbij en dan gaat het al bijna vanzelf!

Heb je trouwens ooit wel eens bedacht dat je vaak ziek (kwetsuren) zou kunnen zijn doordat je te weinig goede voedingsstoffen binnen krijgt? Herstel gaat beter wanneer je goed eet... (goed eten en voldoende goed eten).

Activiteitsfactor:
1,2 Weinig of geen training, kantoorwerk
1,375 Lichte training/sport 1-3 dagen per week
1,55 Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week
1,75 Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x
1.7251,9 Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk oftwee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc.

Jawel, dat gaat ook gebeuren... maar niet meteen joh!
Doel is eerst om jou op onderhoud te laten eten, en flink aan de krachttraining te krijgen. Rustig wat cardio erbij en dan gaat het al bijna vanzelf!

Heb je trouwens ooit wel eens bedacht dat je vaak ziek (kwetsuren) zou kunnen zijn doordat je te weinig goede voedingsstoffen binnen krijgt? Herstel gaat beter wanneer je goed eet... (goed eten en voldoende goed eten).

Activiteitsfactor:
1,2 Weinig of geen training, kantoorwerk
1,375 Lichte training/sport 1-3 dagen per week
1,55 Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week
1,75 Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x
1.7251,9 Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk oftwee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc.

Ja dat zou wel is goed kunnen + ik weet dat ik soms ook te veel ineens wil en me daarom ga overbelasten.

Ik heb me zojuist iets bedacht... De BMR dat bereken je toch aan de hand van je gewicht --> op een nuchtere maag?

Terug
Naar boven