Fitness Seller

Nieuwe mobiel / provider < 50ekkies p.m

daniel20

Colossal Veteran
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
1.374
Lengte
1m65
Massa
95kg
Vetpercentage
10%
Vanaf de 27ste mag ik een nieuw toestel nemen bij huidige provider (Telfort)
Heb nu de Iphone 3gs, en ben opzich wel tevreden met mijn provider tot nu toe.

Maar ik weet niet of het verstandig is om bij Telfort te blijven ivm andere goede providers.
heb er totaal geen verstand van dus vandaar mijn vraag hier

Wil graag de nieuwe iphone5 hebben, incl. 500mb(of meer) internet, 100/150belminuten en smsjes is onnodig.
Mijn grootste eis is dat het onder de 50euro per maand moet zitten (het liefst nog wat minder)

Betaalde nu 38,- per maand, en dat beviel me wel.

Dus, graag onderbouwende meningen mocht je iets plaatsen,
tips en aanbevelingen zijn welkom

Groetjes, karma kameleon bartje

Waarom veranderen als je tevrede bent?

Je moet toch echt wel rekening houden met ruim 50 per maand. Tegenwoordig lease je een toestel en eigenlijk zijn die prijzen overal wel hetzelfde. En al is het toestel goedkoper dan is het internet/belminuten weer wat duurder. Uiteindelijk kom je rond 50 uit. Of je moet dus een wat ouder type phone nemen.

Soms hebben ze wel eens eerste jaar voor helft. Maar zou voor mijn geen rede zijn voor overstappen. Tevredenheid is ook belangrijk.

Het leasen van een telefoon is zowat de minst verstandige keuze die je kan maken. De leaseprijs is vaak gewoon de aankoopprijs van een los toestel gedeeld door het aantal maanden van het contract. Stel dat je een een iPhone neemt dan heb je na twee jaar ~650 euro betaald voor het gebruik van het toestel maar heb je uiteindelijk niks in handen. Je kan het toestel wel kopen na die tijd maar dat gaat naar marktconforme prijzen dacht ik. Dus reken maar dat je dan ook nog rond de 200/300 euro er voor kan betalen. Al met al ben je dan 850/950 euro kwijt voor een iPhone 5.

Het leasen van een telefoon is zowat de minst verstandige keuze die je kan maken. De leaseprijs is vaak gewoon de aankoopprijs van een los toestel gedeeld door het aantal maanden van het contract. Stel dat je een een iPhone neemt dan heb je na twee jaar ~650 euro betaald voor het gebruik van het toestel maar heb je uiteindelijk niks in handen. Je kan het toestel wel kopen na die tijd maar dat gaat naar marktconforme prijzen dacht ik. Dus reken maar dat je dan ook nog rond de 200/300 euro er voor kan betalen. Al met al ben je dan 850/950 euro kwijt voor een iPhone 5.

15 procent van de dagwaarde.

Het me laten vertellen dat dat aardig meevalt. Moet je denken aan een euro of €100 niet meer. Dat zei een vrouwtje van KPN tegen mij in ieder geval.

Los kopen imo altijd beter. Al paar x gedaan, gewoon goed toestel kopen, kun je t daarna ook weer makkelijk voor goed geld verkopen.

Dat lijkt me eerder op mooi weer spelen dan de waarheid, maar goed welke reden heb je tegenwoordig om degelijke bedrijven te vertrouwen op hun woord.

van de site van hi
Hoeveel betaal ik als ik mijn telefoon wil overnemen?
Als je jouw toestel wilt houden, betaal je de dan geldende tweedehands waarde van het toestel. Deze waarde wordt bepaald door vraag en aanbod

KPN wil voor een iPhone 3GS 8 GB nog 100 euro hebben

de restwaarde van een iPhone is hoog vergeleken met andere toestellen dus 15% van de dagwaarde of 100 euro lijkt me niet in de buurt komen van wat daar staat aangezien het bijzonder vaag is.

Toestellease is gewoon zakkenvullerij, nog net geen oplichting..

De dagwaarde die je telefoon over een jaar of 2 jaar vertegenwoordigd, weet je natuurlijk niet van tevoren. Check voor de grap eens naar de waarde van telefoons van twee jaar geleden, en hoeveel ze op dit moment waard zijn. Er zijn genoeg inkopers van tweedehands telefoons, bijv. http://www.vodafone.nl/telefoon_inruilen/tool/

Voor een Blackberry Bold 9700 krijg je slechts 55 euro, en dan moet hij in nieuwstaat zijn. Op marktplaats gaan ze in nieuwstaat weg rond de 150 euro. Reken maar dat je via KPN/Hi dan eerder tegen de 100-150 betaald dan 55 euro. Ik zou ver weg blijven van die leaseconstructies.

De enige manier om de maandelijkse kosten te drukken, is om vooraf een investering te doen in het toestel (los toestel of flink bijbetalen). Hieronder kan je de kosten vergelijken:

http://tweakers.net/pricewatch/317996/apple-iphone-5-16gb-zwart.html

http://tweakers.net/pricewatch/317996/apple-iphone-5-16gb-zwart/abonnement/

Inn, kzit int zelfde schuitje als TS

Ekkies?

Ik word oud... :sad:

Dat lijkt me eerder op mooi weer spelen dan de waarheid, maar goed welke reden heb je tegenwoordig om degelijke bedrijven te vertrouwen op hun woord.

van de site van hi
Hoeveel betaal ik als ik mijn telefoon wil overnemen?
Als je jouw toestel wilt houden, betaal je de dan geldende tweedehands waarde van het toestel. Deze waarde wordt bepaald door vraag en aanbod

KPN wil voor een iPhone 3GS 8 GB nog 100 euro hebben

de restwaarde van een iPhone is hoog vergeleken met andere toestellen dus 15% van de dagwaarde of 100 euro lijkt me niet in de buurt komen van wat daar staat aangezien het bijzonder vaag is.

Je huurt het toestel van Hi en daarom moet je het toestel aan het einde van het contract inleveren of omruilen voor een nieuw toestel. Je mag het toestel ook overnemen en de restwaarde betalen. We gaan er vanuit dat dit 35% bij een éénjarig contract en 15% bij een tweejarig contract.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Feb 2013 om 13:37 ----------

hahah ik ook dan al:eek:

mijn mening... is blijven waar je nu bent. je weet nooit zeker of je iets beters krijgt.

Je huurt het toestel van Hi en daarom moet je het toestel aan het einde van het contract inleveren of omruilen voor een nieuw toestel. Je mag het toestel ook overnemen en de restwaarde betalen. We gaan er vanuit dat dit 35% bij een éénjarig contract en 15% bij een tweejarig contract.

Dat is nergens terug te vinden in de algemene voorwaarden. HI/KPN kan/wil dat ook niet bevestigen. Enkel dat je aan het einde van je lease periode een aanbod krijgt voor welke prijs je je mobiel kan kopen.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Feb 2013 om 13:37 ----------

hahah ik ook dan al:eek:
Pffff 26, broekie.

Koop een los toestel met een besturingssysteem dat je prettig vindt + sim-only abonnement. Doe het al jaren zo. Soms even investeren in een nieuw toestel, dat is wel lastig.

Ik ga deze week ook een Iphone 5 bestellen waarschijnlijk.
Bij t-mobile, kost gemiddeld gezien 36-37eu per maand bij een 2 jarig contract (eerste 9 maanden minder en daarna meer dus vandaar gemiddeld). Toestel kost dan wel 250eu.

Verder 1,25GB aan data (meer mag maar dan gaat snelheid omlaag), 150 belminuten + onbeperkt sms (zit er nu altijd bij, bij t-mobile).

Vind dit wel een redelijke deal, want bedenk dat je iphone 5 over 2 jaar nog minstens 250eu waard is mits je hem goed onderhoud.

Recent eens uitgerekend: betaal nu bijna €50 p/m.

Als ik een toestel van ongeveer €600 los koop (wat ik niet meer doe) en een sim only neem wat mij dan 17 euro per maand gaat kosten at max (simyo)...blijft er nog een paar euro over ook. In vergelijking met een 2 jarig abonnement

Terug
Naar boven