MuscleMeat

Nieuwe PC

Ik wil er mee kunnen gamen en goeie grafische kwaliteit voor ontwerpen van elektrische schemas en print lay out.

Voor gamen moet je het systeem nemen dat ik heb samengesteld, is een echt beest om mee te gamen. :cool: Kan je ook makkelijk mee grafische dingen mee doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mn OS op SSD, zo fijn. 4 Seconde opstarttijd, OCZ Vertex 30GB 120 Eurie dus dat valt nog wel mee.

LAAT JE NIET VANGEN EN KOOP NIET DE ALLERLAATSTE SNUFJES.
i500/700 = veel te duur, DDR3 = de moeite niet, vraagt om aangepaste chipset = veel te duur, allerlaatste GPU = veel te duur, quadcores = de moeite niet en veel te duur.

CASE: Hangt van je smaak af
VOEDING: wil je SLI draaien of niet? SLI=850-1000 watt anders 500-750 watt
PROCESSOR: Intel Core2Duo E8400/8500/8600
MOEDERBORD: Nvidia 780i of P45
GPU: 260GTX, 275 GTX wil je SLI ga voor 9800GTX of 8800GTS
GEHEUGEN: kost bijna niks meer, 2gb is voldoende, neem snel geheugen 1066Mhz.

Merken: moederbord en GPU = EVGA - topmerk, geheugen = OCZ

Velen zullen het hier niet mee eens zijn, ASUS en Corsair zijn de favorieten, maar zijn daarom niet de beste keus :rolleyes:

EN je kan natuurlijk wel voor het laatste nieuwe gaan en je 1600 EUR uitgeven, maar met bovengenoemde onderdelen ben je 1200 EUR kwijt en het verschil in prestaties is echt niet de moeite om meer uit te geven.
Die nieuwe spullen kosten binnen een half jaar ook nog maar de helft, want dan zijn er weer nieuwere (betere) spullen op de markt.

It's you're choice ;)

Ben je een verstandige koper en wil je meer specifieke info, PM me.

i500/700 = veel te duur, DDR3 = de moeite niet, vraagt om aangepaste chipset = veel te duur, allerlaatste GPU = veel te duur, quadcores = de moeite niet en veel te duur.

Velen zullen het hier niet mee eens zijn, ASUS en Corsair zijn de favorieten, maar zijn daarom niet de beste keus :rolleyes:

EN je kan natuurlijk wel voor het laatste nieuwe gaan en je 1600 EUR uitgeven, maar met bovengenoemde onderdelen ben je 1200 EUR kwijt en het verschil in prestaties is echt niet de moeite om meer uit te geven.
Die nieuwe spullen kosten binnen een half jaar ook nog maar de helft, want dan zijn er weer nieuwere (betere) spullen op de markt.

It's you're choice ;)

Met alle respect voor degene die dit geschreven heeft, maar dit moet je dus absoluut NIET doen. Je zit dan vast in een verouderde socket waar je niks meer mee kunt in de toekomst. Je wilt misschien een nieuw cpu'tje na een jaar ? Nee sorry meneer, het is allemaal i7 ondertussen. Etc je kent die verhaaltjes wel :)
En 2gb is echt echt niet voldoende. Dat was 1-2 jaar geleden eigenlijk al niet meer voldoende...
Ik vind het leuk dat je deze man informatie wilt verlenen, maar sommige dingen die je zegt kloppen echt niet.

Leg je een setup in zoals door velen al voorgesteld is (i920, ddr3, GTX275 vs 4890 kies maar, ...). Bij zo'n setup kom je nog lang niet eens aan je budget van 1600€ en kan je echt alles draaien wat je maar wilt. Voor 1300€ heb je dan de laatste nieuwe hardware met ruime upgrademogelijkheden naar de toekomst toe.

Succes met de aankopen nog!

Met alle respect voor degene die dit geschreven heeft, maar dit moet je dus absoluut NIET doen. Je zit dan vast in een verouderde socket waar je niks meer mee kunt in de toekomst. Je wilt misschien een nieuw cpu'tje na een jaar ? Nee sorry meneer, het is allemaal i7 ondertussen. Etc je kent die verhaaltjes wel :)
En 2gb is echt echt niet voldoende. Dat was 1-2 jaar geleden eigenlijk al niet meer voldoende...
Ik vind het leuk dat je deze man informatie wilt verlenen, maar sommige dingen die je zegt kloppen echt niet.

Leg je een setup in zoals door velen al voorgesteld is (i920, ddr3, GTX275 vs 4890 kies maar, ...). Bij zo'n setup kom je nog lang niet eens aan je budget van 1600€ en kan je echt alles draaien wat je maar wilt. Voor 1300€ heb je dan de laatste nieuwe hardware met ruime upgrademogelijkheden naar de toekomst toe.

+1.

Je wilt spullen aanraden die niet meer worden gemaakt zoals de 8800GT.

+ Steeds meer programme's/games worden voor 4 cores geschreven dus die duo core is onzin

+ 2GB en vista, zegt genoeg

+ 750watt is voor sli ook genoeg als je een goed merk neemt met een hoog effectief % is dat voldoende en geen sweex of trust

Komaan kerel, verouderde socket...my ass! na een jaartje een nieuwe CPU...das enkel voor uber geeks die teveel geld hebben, 2Gb ram niet voldoende, 'k heb nog nooit mn volledige 2 gb aangsproken.

Het is altijd hetzelfde op forums en ZEKER met PC's, iedereen weet het beter en alleen het allerlaatste snufje is goed.

Of je nu 2 of 4Gb ram wilt nemen maakt ni zoveel uit, kost toch ni veel meer. Je moet zien dat je een CPU neemt die eventueel goed te overklokken is (E8400/E8500/E8600) zodat deze geen bottleneck vormt voor je GPU's in SLI. Wil je geen SLI, neem dan geen Nvidia chipset, maar een Pentium chipset en een E8400. Uiteindelijk hangen je grafische prestaties voor 85% af van je GPU en deze kan je met een PCIex nog ruime tijd upgraden naar eigen behoefte.

Ik spreek uit eigen ervaring, heb twee jaar geleden ook het laatste nieuw systeem gebouwd. Koste 2000 EUR, nu krijg ik er zelfs geen 750 EUR voor en bouw je dit systeem voor 1200 EUR en het is nog RUIM voldoende voor alle games, zie link http://tweakers.net/aanbod/advertentie/173986/multimedia-gaming-pc.html

Topicstarter moet zelf maar oordelen en eventueel op andere forums de benchmarks is gaan bekijken.

Komaan kerel, verouderde socket...my ass! na een jaartje een nieuwe CPU...das enkel voor uber geeks die teveel geld hebben, 2Gb ram niet voldoende, 'k heb nog nooit mn volledige 2 gb aangsproken.

Het is altijd hetzelfde op forums en ZEKER met PC's, iedereen weet het beter en alleen het allerlaatste snufje is goed.

Of je nu 2 of 4Gb ram wilt nemen maakt ni zoveel uit, kost toch ni veel meer. Je moet zien dat je een CPU neemt die eventueel goed te overklokken is (E8400/E8500/E8600) zodat deze geen bottleneck vormt voor je GPU's in SLI. Wil je geen SLI, neem dan geen Nvidia chipset, maar een Pentium chipset en een E8400. Uiteindelijk hangen je grafische prestaties voor 85% af van je GPU en deze kan je met een PCIex nog ruime tijd upgraden naar eigen behoefte.

Ik spreek uit eigen ervaring, heb twee jaar geleden ook het laatste nieuw systeem gebouwd. Koste 2000 EUR, nu krijg ik er zelfs geen 750 EUR voor en bouw je dit systeem voor 1200 EUR en het is nog RUIM voldoende voor alle games, zie link http://tweakers.net/aanbod/advertentie/173986/multimedia-gaming-pc.html

Topicstarter moet zelf maar oordelen en eventueel op andere forums de benchmarks is gaan bekijken.

Eerst zeg je dat 2 gig voldoende is en nu zeg je dat het toch niks kost en je net zo goed 4gig kan nemen.

Als hij zou kunnen overclocken had hij vast wel genoeg kennis om een eigen pc in elkaar te zetten. Dus hoogst waarschijnlijk zal hij niet gaan overclocken wil hij gewoon een goeie cpu waar hij een lange tijd voorruit mee kan en goeie prestaties levert. I7 + DDR3 dus .

+1.

Je wilt spullen aanraden die niet meer worden gemaakt zoals de 8800GT.

Ik had het over een 9800GTX+/8800GTS, verschillend type - zelfde GPU en prestaties. 9800GT dan, nu tevreden? :)

+ Steeds meer programme's/games worden voor 4 cores geschreven dus die duo core is onzin.

Dat is waar, maar over hoeveel programma's hebben we het hier en hoeveel gebruiken we daarvan.

+ 2GB en vista, zegt genoeg.

???

+ 750watt is voor sli ook genoeg als je een goed merk neemt met een hoog effectief % is dat voldoende en geen sweex of trust

mee eens.

Eerst zeg je dat 2 gig voldoende is en nu zeg je dat het toch niks kost en je net zo goed 4gig kan nemen.

Ik heb gezegd dat het ni veel uitmaakt, 2 gig kost hem 35 EUR, 4 gig 65 EUR. Ook al heeft hij die 4 gig ni nodig, voor de prijs moet ie het ni laten.

Laatst bewerkt:
Ik had het over een 9800GTX+/8800GTS, verschillend type - zelfde GPU en prestaties. 9800GT dan :) beter?

Dat is waar, maar over hoeveel programma's hebben we het hier en hoeveel gebruiken we daarvan.

- 8800Gt is beter dan de 9800, maar de 8800GT is uit de productie. En voor prijs kwaliteit kan je beter Ati nemen. Heb zelfde 3870. Die is kwa benchmarks/prijs/kwaliteit beter dan de 8800GT

- Alle Grafische Programmes en alle nieuwe games ongeveer, en dat is wat hij wil.

- Alleen om goed te functioneren gebruikt vista minimaal 1,5Gig. Met 2 gigabyte red je het niet om de rest daarnaast vloeiend te laten lopen.

Ik heb mn mening gegeven, voor de rest vechten jullie het maar uit :)

It's you're choice ;)

€1200 voor een systeem met die specs? Ik weet niet waar je die vandaan haalt, maar dat lijkt me echt zwaar aan de prijs. Voor dat bedrag kan hij wel wat beters krijgen. Ff als voorbeeldje:

207uw0l.png

LGA 1366 socket, dus eventueel klaar voor een Core i9 in de toekomst.. en ook nog eens met snel DDR3 geheugen. Wil over een aantal maanden zelf een soortgelijk systeem gaan aanschaffen.

Mij goed :D

- 8800Gt is beter dan de 9800GT, maar de 8800GT is uit de productie. En voor prijs kwaliteit kan je beter Ati nemen. Heb zelfde 3870. Die is kwa benchmarks/prijs/kwaliteit beter dan de 8800GT.

8800GT en 9800GT zijn fysisch dezelfde chips, of de ene nu net iets beter presteert dan de andere boeit me niet. Het zijn dezelfde kaarten, enkel optie voor SLI werd toegevoegd als ik me niet vergis :rolleyes:

Wat ATI betreft, zij zijn zeker goed bezig. Maar ik heb verder geen ervaring met ATI dus kan ik me er ook niet over uitspreken :) ben meer een Nvidia fanboy :D

- Alle Grafische Programmes en alle nieuwe games ongeveer, en dat is wat hij wil.

En toch vind ik dat je beter een snellere Core 2 Duo kan nemen dan een tragere en duurdere Quadcore :D Het is de opleg ni waard.

- Alleen om goed te functioneren gebruikt vista minimaal 1,5Gig. Met 2 gigabyte red je het niet om de rest daarnaast vloeiend te laten lopen.

Zoals ik al zij, voor de prijs moet ie het ni laten. 'k Heb het zelf ook overwogen om 2 Gb bij te prikken, maar heb een beetje angst dat mn overklok ni meer stabiel gaat zijn met mn timings en ik heb die overklok nodig om mn GPU's ni te bottelnecken met mn CPU. Verder heb ik nooit hinder ondervonden door te weinig RAM, om te gamen kan je dan beter zorgen voor voldoende RAM op je GPU ivm postfill.

Het is terug aan jouw.

€1200 voor een systeem met die specs? Ik weet niet waar je die vandaan haalt, maar dat lijkt me echt zwaar aan de prijs. Voor dat bedrag kan hij wel wat beters krijgen. Ff als voorbeeldje:

http://i25.tinypic.com/207uw0l.png

LGA 1366 socket, dus eventueel klaar voor een Core i9 in de toekomst.. en ook nog eens met snel DDR3 geheugen. Wil over een aantal maanden zelf een soortgelijk systeem gaan aanschaffen.

Tja...die 1200 EUR, ik heb me gebaseerd op mijn huidige systeemprijs. Heb een dure kast/Blu-ray/GPU's :rolleyes:

#Omschrijving
[Afbeelding niet meer beschikbaar]127563 Asus GeForce GTX 275 896 MB €153,77
[Afbeelding niet meer beschikbaar]129601 Asus P5Q Pro Turbo €97,44
[Afbeelding niet meer beschikbaar]127276 CM Storm Scout Zwart, Geen Voeding €72,26

[Afbeelding niet meer beschikbaar]51792 Cooler Master Silent Pro M700 700 Watt, 20+24 Pins €93,28
[Afbeelding niet meer beschikbaar]59419 Corsair TWIN2X4096-8500C5D 4 GB, PC8500, 1066 MHz, Kit Of 2 €63,87
[Afbeelding niet meer beschikbaar]44004 Intel Core 2 Duo E8500 3.16 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Boxed €140,34
[Afbeelding niet meer beschikbaar]259172 Samsung Spinpoint F3 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300 €57,97
[Afbeelding niet meer beschikbaar]34437 Thermalright Ultra-120 Extreme €42,02

[Afbeelding niet meer beschikbaar]141918 Sony Optiarc AD-7241S S-ATA, Bulk, Zwart €16,81

Subtotaal inc BTW€ 877,93

Moet toegeven verschil is wel ni groot meer :D Maar als je ni gaat overklokken kan er nog wel 100 EUR af met een cheapere ASUS P5Q en cheaper Corsair geheugen. EN als je je GPU's tweedehands op kop kan tikken kan er nog wat af, hoewel ik GPU's niet tweedehands koop (eerlijk is eerlijk).

En toch vind ik dat je beter een snellere Core 2 Duo kan nemen dan een tragere en duurdere Quadcore :D Het is de opleg ni waard.
.

die i7 920 mag dan lager geclocked zijn toch beat hij die e8500 met zn hoger snelheid per core en ja zelfs voor single of dual core applicates.
reden? andere architectuur waardoor je ook niet meer zo simpel de clocksnelheid mag vergelijken wat de 2 sockets betreft.

daarnaast mag jij een jaar terug een nieuwe pc gekocht hebben die nu minder dan de helft waard is en nog steeds prima draait, maar dan lul je wel over een technologie die al jaren op de markt is en nu zn eindhalte heeft bereikt ook al draait ie verder top; jij hebt geen ruime upgrade keuze meer voor de toekomst, de 1366 socket staat nog in zn kinderschoenen.

je kan beter nu 2-300 euro meer uitgeven wat meer uitzicht bied en daarnaast ook gewoon beter presteert ook al worden die 4 cores niet gebruikt core voor core is de i7 920 gewoon superieur ondanks de lagere clocksnelheid.

die i7 920 mag dan lager geclocked zijn toch beat hij die e8500 met zn hoger snelheid per core en ja zelfs voor single of dual core applicates.
reden? andere architectuur waardoor je ook niet meer zo simpel de clocksnelheid mag vergelijken wat de 2 sockets betreft.

daarnaast mag jij een jaar terug een nieuwe pc gekocht hebben die nu minder dan de helft waard is en nog steeds prima draait, maar dan lul je wel over een technologie die al jaren op de markt is en nu zn eindhalte heeft bereikt ook al draait ie verder top; jij hebt geen ruime upgrade keuze meer voor de toekomst, de 1366 socket staat nog in zn kinderschoenen.

je kan beter nu 2-300 euro meer uitgeven wat meer uitzicht bied en daarnaast ook gewoon beter presteert ook al worden die 4 cores niet gebruikt core voor core is de i7 920 gewoon superieur ondanks de lagere clocksnelheid.

OK, dit vind ik een goei argument :) Mijn punt is gewoon je kan geen futureproof systeem bouwen, want bijna elk jaar komt er wel iets nieuws en beter. Het systeem dat svensson heeft samengesteld is heel schappelijk kwa prijs. Maw 1600 EUR is teveel, voor 1100 EUR bouw je een up-to-date systeem.

De prijzen van die nieuwe procs, chipets en GPU zijn goed gezakt waardoor het verschil wel klein wordt. Als ik het nu zo zie kwa prijsverschil zou ik waarschijnlijk ook voor een nieuwer systeem gaan. I rest my case :o

zeker geen goedkope case pakken van coolermaster, heb er zo een sinds vorige week
en die begint geregeld te rammelen van de trillingen.

Ik heb onlangs een spotgoedkope case van Antec aangeschaft als upgrade voor mijn oude pc. Een erg mooie, handige en stevige case moet ik zeggen.

4480II_q.jpg

Als ik ooit nog een case zou kopen zou het ABSOLUUT een Lian-li of Silverstone worden. Met Noctua fans ;)

Maar dat doe ik niet...

Want ik koop een iMac / MacPro :bierbang:

Terug
Naar boven