Fitness Seller

Nieuwe PC

€1200 voor een systeem met die specs? Ik weet niet waar je die vandaan haalt, maar dat lijkt me echt zwaar aan de prijs. Voor dat bedrag kan hij wel wat beters krijgen. Ff als voorbeeldje:

http://i25.tinypic.com/207uw0l.png

LGA 1366 socket, dus eventueel klaar voor een Core i9 in de toekomst.. en ook nog eens met snel DDR3 geheugen. Wil over een aantal maanden zelf een soortgelijk systeem gaan aanschaffen.

die koeler lijkt me bullshit. gewoon standaard koeler is goed zat.

Ik heb onlangs een spotgoedkope case van Antec aangeschaft als upgrade voor mijn oude pc. Een erg mooie, handige en stevige case moet ik zeggen.

En ik dacht dat je zo'n bloedhekel had gekregen aan Windows? (even zonder gekheid)

En ik dacht dat je zo'n bloedhekel had gekregen aan Windows? (even zonder gekheid)
Die PC staat dan ook te koop... verkoopt beter en kleine investering.

Ik heb trouwens geen 'bloedhekel' aan Windows, vind het alleen merkwaardig dat velen niet inzien dat er betere alternatieven zijn.

Standaard coolers zijn vaak kak imo.... k*t herrie maken die dingen.

valt wel mee hoor, mijn i7 koeler dan. ik hoor hem amper, videokaart koeler komt erbovenuit. als het vol belast wordt dan is hij goed hoorbaar ja maar wanneer is dat het geval? en dan nog vind ik het nog wel meevallen eigenlijk.

of zijn die andere koelers helemaal stil?

die koeler lijkt me bullshit. gewoon standaard koeler is goed zat.

:orly:

Je kan nooit teveel koeling op je systeem hebben. Daarbij is de fan groter dan standaard, waardoor hij minder toeren hoeft te draaien en dus minder geluid maakt. Bovendien, als je wil overklokken, wat een i7 920 makkelijk aankan, dan is een extra koeler al helemaal geen overbodige luxe.

OK, dit vind ik een goei argument :) Mijn punt is gewoon je kan geen futureproof systeem bouwen, want bijna elk jaar komt er wel iets nieuws en beter. Het systeem dat svensson heeft samengesteld is heel schappelijk kwa prijs. Maw 1600 EUR is teveel, voor 1100 EUR bouw je een up-to-date systeem.

De prijzen van die nieuwe procs, chipets en GPU zijn goed gezakt waardoor het verschil wel klein wordt. Als ik het nu zo zie kwa prijsverschil zou ik waarschijnlijk ook voor een nieuwer systeem gaan. I rest my case :o

Klopt je kan nooit een futere proof systeem bouwen, maar wat versta je er onder ?

Als je nu I7 neemt met DDR3 en een leuke sli of crossfire opstelling neemt, ben je naar mijn mening beter bereidt dan als je een Duo-core neemt met DDR2

207uw0l.png

Van welke site komt dat?

^ http://www.cool-prices.nl

Heb 'm ook net paar dagen terug ontdekt. Goeie prijzen daar, vaak nog net iets cheaper dan Alternate.nl

@Baeyb
Even 'n paar dingetjes, 2 GB ram is natuurlijk lang niet genoeg, dat jij nooit je volle 2 GB ram hebt aangesproken is heel simpel te verklaren, als jouw PC weet dat hij maar 2 GB ram heeft gaat ie veel adresseren aan het virtueel geheugen (op je harde schijf = trager), zodat er snel geheugen vrij is wanneer dit nodig is (denk aan gamen). Echter wanneer je 8 GB ram hebt, zoals ik, gebruikt Windows idle al 1,8GB, prima, ik hou namelijk 6,2GB over. Windows draait op deze manier véél sneller en RAM-geheugen kost toch een drol, dus daar hoef je het inderdaad niet om te laten. Verder moet je bij processoren, zoals eerder aangegeven, niet alleen kijken naar de kloksnelheden. Voornamelijk met de architectuur worden vooruitwinsten geboekt, denk aan pipelining verbeteringen, datapathing verbeteringen, grotere L1,2,3 caches etc.etc. De architectuur van een processor is zéér belangrijk! Verder over extra koelers blabla, geldverspilling vind ik, de koelers die intel levert bij zijn processors zijn goed genoeg, je kan er ook gewoon mee overclocken als je wilt, heb mijn i7 920 zo op 3,0 GHz gekregen stabiel, daarna weer teruggeclockt, want hij is toch snel zat op ze standaard clocksnelheid :P.

Verder over extra koelers blabla, geldverspilling vind ik, de koelers die intel levert bij zijn processors zijn goed genoeg, je kan er ook gewoon mee overclocken als je wilt, heb mijn i7 920 zo op 3,0 GHz gekregen stabiel, daarna weer teruggeclockt, want hij is toch snel zat op ze standaard clocksnelheid :P.

No shit dat je met een standaard koeler kan overklokken. Of je CPU het leuk vindt, is een tweede. En je hebt 'm op 3.0 Ghz stabiel gekregen? Nice, maar klok 'm eens naar 3.5 of 3.6 Ghz en draai een paar uur lang Prime95. Eens kijken hoe je het er dán vanaf brengt. Met een goede koeler kan je je CPU onder full load toch een graad of 20 koeler houden vergeleken met de stock koeling. Komt de levensduur van je CPU zeker ten goede.

scythe_mugen_2_015.jpg

@Baeyb
Even 'n paar dingetjes, 2 GB ram is natuurlijk lang niet genoeg, dat jij nooit je volle 2 GB ram hebt aangesproken is heel simpel te verklaren, als jouw PC weet dat hij maar 2 GB ram heeft gaat ie veel adresseren aan het virtueel geheugen (op je harde schijf = trager), zodat er snel geheugen vrij is wanneer dit nodig is (denk aan gamen). Echter wanneer je 8 GB ram hebt, zoals ik, gebruikt Windows idle al 1,8GB, prima, ik hou namelijk 6,2GB over. Windows draait op deze manier véél sneller en RAM-geheugen kost toch een drol, dus daar hoef je het inderdaad niet om te laten. Verder moet je bij processoren, zoals eerder aangegeven, niet alleen kijken naar de kloksnelheden. Voornamelijk met de architectuur worden vooruitwinsten geboekt, denk aan pipelining verbeteringen, datapathing verbeteringen, grotere L1,2,3 caches etc.etc. De architectuur van een processor is zéér belangrijk! Verder over extra koelers blabla, geldverspilling vind ik, de koelers die intel levert bij zijn processors zijn goed genoeg, je kan er ook gewoon mee overclocken als je wilt, heb mijn i7 920 zo op 3,0 GHz gekregen stabiel, daarna weer teruggeclockt, want hij is toch snel zat op ze standaard clocksnelheid :P.

Zoals ik al zij heb ik ook overwogen om 2Gb bij te prikken, maar ik werk met een 32-bit OS, dus ik verlies al meteen weer 1Gb. Ook heb ik nu een goeie overklock met strakke timings en waarschijnlijk moet ik dan weer gaan zoeken, heb hier en daar ook al gelezen dat het systeem dan ni meer stabiel te krijgen is enz. Misschien dat ik er toch nog voor ga, als ik hem toch weer ni probeer te verpatsen :rolleyes:

:orly:

Je kan nooit teveel koeling op je systeem hebben. Daarbij is de fan groter dan standaard, waardoor hij minder toeren hoeft te draaien en dus minder geluid maakt. Bovendien, als je wil overklokken, wat een i7 920 makkelijk aankan, dan is een extra koeler al helemaal geen overbodige luxe.

wie zegt dat hij dat wil? de meeste laten hem gewoon standaard draaien. als je em gaat overclocken is het een ander verhaal ja..

Als je niet overklokt is stock koeler prima, het kan natuurlijk nooit kwaad om een betere aan te schaffen. Maar het is niet noodzakelijk. Waterkoeling ftw.

No shit dat je met een standaard koeler kan overklokken. Of je CPU het leuk vindt, is een tweede. En je hebt 'm op 3.0 Ghz stabiel gekregen? Nice, maar klok 'm eens naar 3.5 of 3.6 Ghz en draai een paar uur lang Prime95. Eens kijken hoe je het er dán vanaf brengt. Met een goede koeler kan je je CPU onder full load toch een graad of 20 koeler houden vergeleken met de stock koeling. Komt de levensduur van je CPU zeker ten goede.

http://www.legitreviews.com/images/reviews/1053/scythe_mugen_2_015.jpg

Was maar om aan te geven dat het standaard overclock werk gewoon kan met de standaard koeler hoor... als je naar 3,5 GHz wilt lijkt het me logisch dat je aan extra koeling raakt, ik denk dat een beetje overclocker sowieso er wel bewust van is dat hij bij 3,5 GHz (en hoger) op 'n i7 aan een extra koeler raakt, maar voor het standaard overclock werk van bijv. 3 GHz is het overbodig. En als ik écht wil overclocken neem ik wel waterkoeling trouwens (k*t lawaai ook die fans onder load ;))

@Baeyb

Je draait met 64bit?

Was maar om aan te geven dat het standaard overclock werk gewoon kan met de standaard koeler hoor... als je naar 3,5 GHz wilt lijkt het me logisch dat je aan extra koeling raakt, ik denk dat een beetje overclocker sowieso er wel bewust van is dat hij bij 3,5 GHz (en hoger) op 'n i7 aan een extra koeler raakt, maar voor het standaard overclock werk van bijv. 3 GHz is het overbodig. En als ik écht wil overclocken neem ik wel waterkoeling trouwens (k*t lawaai ook die fans onder load ;))

idd, ik heb mn i7 920 al tijden stabiel onder load draaien op 3ghz op stock.
daarbij moet ik wel zeggen dat ik een goede airflow en algemene koeling in mn kast heb wat de temp opbouw ook verminderd.

Terug
Naar boven