@Baeyb
Even 'n paar dingetjes, 2 GB ram is natuurlijk lang niet genoeg, dat jij nooit je volle 2 GB ram hebt aangesproken is heel simpel te verklaren, als jouw PC weet dat hij maar 2 GB ram heeft gaat ie veel adresseren aan het virtueel geheugen (op je harde schijf = trager), zodat er snel geheugen vrij is wanneer dit nodig is (denk aan gamen). Echter wanneer je 8 GB ram hebt, zoals ik, gebruikt Windows idle al 1,8GB, prima, ik hou namelijk 6,2GB over. Windows draait op deze manier véél sneller en RAM-geheugen kost toch een drol, dus daar hoef je het inderdaad niet om te laten. Verder moet je bij processoren, zoals eerder aangegeven, niet alleen kijken naar de kloksnelheden. Voornamelijk met de architectuur worden vooruitwinsten geboekt, denk aan pipelining verbeteringen, datapathing verbeteringen, grotere L1,2,3 caches etc.etc. De architectuur van een processor is zéér belangrijk! Verder over extra koelers blabla, geldverspilling vind ik, de koelers die intel levert bij zijn processors zijn goed genoeg, je kan er ook gewoon mee overclocken als je wilt, heb mijn i7 920 zo op 3,0 GHz gekregen stabiel, daarna weer teruggeclockt, want hij is toch snel zat op ze standaard clocksnelheid

.