Fitness Seller

Nieuwe start

Tommyj

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
91kg
Vetpercentage
30%
Na een tijdje van weggeweest te zijn heb ik besloten om me weer helemaal op het trainen te storten. Zal vandaag starten met cutten en zal een logje bijhouden.

Maar, door de lange tijd dat ik gestopt ben, ben ik vele kilo's aangekomen, erg veel. Ben nu ongeveer 2 a 3 jaar geleden gestopt! Was een erg grote vergissing maar kon niet anders.

Nu weeg ik 90,5 kg en een bodyfatpercentage van 30%.

Mijn doel ---> kleine kg vet per week kwijtspelen. Wil binnen vier maanden aan een vetpercentage zitten van 18% en een gewicht van ongeveer 74 kg.

Is dit haalbaar? Zal 5 dagen in de week cardio doen (20 min lopen).

Wanneer mijn conditie erop vooruit is, dit zal 1 april zijn 5 x 40 minuten cardio en drie dagen krachttraining (twee spiergroepen per sessie).

In bijlage kunnen jullie mijn voedingsschema terugvinden.

In mijn voedingsschemazit ik onder onderhoud maar je moet er nog een maaltijd bijrekenen (moet eten wat de pot schaft).

De broodmaaltijd met tonijn vervang ik geregeld door 50g zilvervliesrijst met 200g kipfilet!

Alvast bedankt voor de feedback!

Bijlagen

Succes.

'' Zal 5 dagen in de week cardio doen (20 min lopen). ''

Niet lopen ;) keihard rennen :D , neejoh succes man je komt er wel het grootste wat je tedoen staat is motivatie

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren eerste sessie achter de rug. Toch al zo'n 25 minuten kunnen doorlopen.

Met een gevarieerde verhouding in e/k/v en gezonde tussendoortjes moet dit lukken.

Tips welkom

Update

gaat traag vooruit maar toch al lichte vooruitgang. Huidig gewicht 89 KG.

ZOu ik cardio wat opbouwen? Momenteel 4x week 25 minuten.

Het is maar vanaf ongeveer de twintigste minuut dat je aan vetverbranding doet vermoed ik..

Ik merk op dat ik soms wat maaltijden oversla. Is dit goed of hou ik me beter aan de zes maaltijden per dag?

Hou je toch maar beter aan je maaltijden en voedingschema. Het kan anders altijd dat je onbewust tijdens een maaltijd compenseert voor een gemiste (en bvb overal dubbel schept tijdens het avondeten).
Voorlopig gaat het toch goed? 1,5kg per week is een veilig doel. Wanneer dit stagneert kan je je cardio opvoeren. Ik voer meestal op tot 30 minuten en vanaf dan de intensiteit. Ben nog niet op het niveau gekomen dat ik dan op een plateau kom. (Waar ik op dat moment terug de duur v/d cardio zou opvoeren etc)

Persoonlijk vind ik dat je tijd van cardio iets te kort is.

Om vet te verbranden doe je cardio aan een lage intensiteit, en dus iets wat je lang kan volhouden.

Ik zou je adviseren naar 40-60 minuten te gaan.

Update

Om het wat sneller te laten gaan zal ik cardio opdrijven naar 35 minuten per sessie.

Zal ook proberen dexaprine te nemen. heb daar enorm veel geode dingen overgelezen. En met een correct voedings- en trainingscschema moet dit lukken. Iemand ervaring mee?

Nu ongeveer 1 maand verder.

Huidig gewicht momenteel 87kg. Is dus al aardig wat weg.

Vetpercentage is momenteel 29%, maar die 30% van voorheen klopt niet, moest 32% zijn :)

Dus een verandering van 3%, spierverlies is dus beperkt.

Zal binnenkort eens foto's online plaatsen van mijn huidige toestand.

Deze week ook gestrat met halve dexaprine. Voel geen verschil, enkel wat energieker in de ochtend.

Terug
Naar boven