nieuwegein1989
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 16
- Lengte
- 1m92
- Massa
- 108kg
- Vetpercentage
- 11%
Waarom een trainingslog
Mensen dacht ik ga ook eens een log bijhouden, aangezien dat voor velen motiverend werkt. Tevens krijg je ook vaak feedback dat ik natuurlijk graag hoor zodat ik kan zien wat ik goed en fout doe en hoe ik het kan verbeteren.
Wat is mijn doel:
Mijn doel is om op 1 januari 105 kg te wegen met een vetprecentage van rond de 12%. Op dit moment weeg ik tussen de 93 en 96 kg. Zit nogal groot verschil tussen 's ochtends en 's avonds (Zal wel aan mijn eten liggen
). Mijn huidige vetprecentage is 8.5%. Opgemeten op de sportschool op een electrische machine. Ik ben op dit moment nog niet van plan om wedstrijden te gaan doen, simpelweg omdat ik nog niet heb gekeken hoe je dat doet. Dat is misschien iets wat ik over een paar jaar zal doen.
Mijn achtergrond
Ik train de afgelopen 3 jaar, waarvan de laatste 2 echt serieus. Toen ik begon met trainen woog ik 72 kg. Daar heb ik door gewoon te trainen en later een goed voedingsschemaheel wat kilo's aan toegevoegd. Het zwaarste wat ik ben geweest was ongeveer 3 maanden geleden toen ik 103 kg woog. Daar wil ik weer naar toe en liefst nog iets daar over heen. Ik train in Nieuwegein bij twee sportenscholen. De Mix Fitness en Golds gym. Mijn trainingtijden varriëren nogal, hangt af van wanneer ik tijd heb. Daarom train ik soms om 6 uur 's ochtends en op andere dagen om 9 uur 's avonds. Ik train vaak alleen of samen met twee vrienden van mij, hangt van ons schema af. Als we samen trainen zijn we nogal competief ingesteld wat soms wel eens rare dingen in de workout kan opleveren. Momenteel studeer ik Sport & Bewegen en dit combineer ik met mijn training en maak daar gebruik van om beter te worden.
Mijn eerste training is van gisteren en dat was een schoudertraining. Deze ging best goed, ondanks dat ik last heb van verkoudheid.
Na een korte warming-up heb ik gedaan
Schouders:
Smith Machine Militairy presses 4 sets 8-12 reps 50 - 60 - 60 - 65
Dumbbell front raises 3 sets 8-12 reps 12 - 14 - 15
Dumbbell lateral raises 3 sets 8-12 reps 10 - 12 - 14
Machine side laterals FST-7 style 10 reps allemaal op 25 kg
Traps:
Standing dumbbell shrugs 4 sets 8-12 reps 40 - 40 - 40 - 40
Barbell shrugs 3 sets 8-12 reps 110 - 110 - 130
Rear delts:
Overhead rope pulls 4 sets 8-12 reps 30 - 30 - 30 - 30
Reverse cable crossovers 3 sets 8-12 reps 10 - 10 - 15
Had een goede pomp na de training.
Vandaag train ik benen en dat ga ik zo doen. Heb er nou al zin in
Mensen dacht ik ga ook eens een log bijhouden, aangezien dat voor velen motiverend werkt. Tevens krijg je ook vaak feedback dat ik natuurlijk graag hoor zodat ik kan zien wat ik goed en fout doe en hoe ik het kan verbeteren.
Wat is mijn doel:
Mijn doel is om op 1 januari 105 kg te wegen met een vetprecentage van rond de 12%. Op dit moment weeg ik tussen de 93 en 96 kg. Zit nogal groot verschil tussen 's ochtends en 's avonds (Zal wel aan mijn eten liggen
). Mijn huidige vetprecentage is 8.5%. Opgemeten op de sportschool op een electrische machine. Ik ben op dit moment nog niet van plan om wedstrijden te gaan doen, simpelweg omdat ik nog niet heb gekeken hoe je dat doet. Dat is misschien iets wat ik over een paar jaar zal doen.Mijn achtergrond
Ik train de afgelopen 3 jaar, waarvan de laatste 2 echt serieus. Toen ik begon met trainen woog ik 72 kg. Daar heb ik door gewoon te trainen en later een goed voedingsschemaheel wat kilo's aan toegevoegd. Het zwaarste wat ik ben geweest was ongeveer 3 maanden geleden toen ik 103 kg woog. Daar wil ik weer naar toe en liefst nog iets daar over heen. Ik train in Nieuwegein bij twee sportenscholen. De Mix Fitness en Golds gym. Mijn trainingtijden varriëren nogal, hangt af van wanneer ik tijd heb. Daarom train ik soms om 6 uur 's ochtends en op andere dagen om 9 uur 's avonds. Ik train vaak alleen of samen met twee vrienden van mij, hangt van ons schema af. Als we samen trainen zijn we nogal competief ingesteld wat soms wel eens rare dingen in de workout kan opleveren. Momenteel studeer ik Sport & Bewegen en dit combineer ik met mijn training en maak daar gebruik van om beter te worden.
Mijn eerste training is van gisteren en dat was een schoudertraining. Deze ging best goed, ondanks dat ik last heb van verkoudheid.
Na een korte warming-up heb ik gedaan
Schouders:
Smith Machine Militairy presses 4 sets 8-12 reps 50 - 60 - 60 - 65
Dumbbell front raises 3 sets 8-12 reps 12 - 14 - 15
Dumbbell lateral raises 3 sets 8-12 reps 10 - 12 - 14
Machine side laterals FST-7 style 10 reps allemaal op 25 kg
Traps:
Standing dumbbell shrugs 4 sets 8-12 reps 40 - 40 - 40 - 40
Barbell shrugs 3 sets 8-12 reps 110 - 110 - 130
Rear delts:
Overhead rope pulls 4 sets 8-12 reps 30 - 30 - 30 - 30
Reverse cable crossovers 3 sets 8-12 reps 10 - 10 - 15