Fitness Seller

Nieuweling.

Essie!

Novice
Waardering
0
Lengte
1m63
Massa
45kg
Hi allemaal,

ik heb me net aangemeld op dit forum en dacht laat ik me ook meteen voorstellen, bij deze.

Ik ben dus Essie. Een dame. Nieuw op dit forum. Nieuw in de sportwereld. Nieuw van alle kanten. Behalve (gezonde) voeding, daarover kan ik wel mee praten, denk ik.

Waarom heb ik me hier aangemeld? Nou, omdat ik dus actiever wil gaan zijn, sporten, fitness, beweging, etc. Ben er nog niet over uit wat ik precies wil gaan doen om aan mijn dagelijkse beweging/training te komen, maar dat komt binnenkort wel hoop ik. Dus ik zit hier om ideeën en tips uit te wisselen en mee te praten over zaken die hier besproken worden. Als nieuweling heb ik jullie denk ik meer nodig dan andersom.

Eh, verder wil ik ook melden dat ik al jaren een ''eetprobleem'' heb. Een stoornis wil ik 't niet noemen omdat mijn probleem nog niet zo ver ging. Waarom is het een eetprobleem? Tja, calorieën tellen, erop letten dat ik alleen maar gezond eet, doe ik een keer ongezond, dan moest het er onmiddellijk weer uit (oeps), braken opwekken en als ik denk dat het er nog niet helemaal uit is, compenseren met een paar km's wandelen. Het lijkt als je het zo leest een beetje op anorexia, maar het verschil is dat ik de verleiding om iets te eten meestal niet kon weerstaan, 9 van de 10 keer, terwijl anna's dat alleen maar doen. De wil om te vermageren = bij anorexia patienten sterker dan je overgeven aan honger/trek. Bovendien vind ik het zonde om gezonde voeding weer uit m'n maag te halen. Doodzonde zelfs. Tonijn, kipfilet, noten, groenten, kwark, etc. Weet je wat 't allemaal kost?! En 't is hartstikke goed voor m'n lichaam, dus 't bleef er ook altijd in. Daarom is wat ik heb dus geen anorexia. Het is ook geen boulimia, want ik genoot wél van het opsmikkelen en deed dat rustig, niet al grommend en had nou ook weer niet dat ik voedsel uit de prullenbak haal (BAH). Dus ja, ik wou eten maar tegelijkertijd niet aankomen. Dan maar eten en daarna ongedaan maken. Mijn huisarts noemde het ''mogelijk magerzucht''. Dus dat.

Gezond eten, voldoende bewegen, strak lijfje, conditie trainen, betere weerstand opbouwen, etc. Dat zijn m'n voornemens. (En niet druk maken om een koekje af en toe.)

Dus mensen, dat was m'n verhaal. Als jullie nog vragen hebben, lees ik die graag!

Oh, als jullie 't niet erg vinden, typ ik voortaan zonder hoofdletters, vind ik makkelijker, het was deze ene keer gewoon voor de netheid en om lezers te lokken. :p (Volgens mij heb ik wel meer dan een eetprobleem alleen...)

• Topic Starter Topic Starter
oke, zelfs de hoofdletters hielpen niets hmm.. :rolleyes:

Terug
Naar boven