Marky
Monstrous Giant
- Waardering
- 333
Overigens heb je onder Nederlanders ook genoeg mensen die de boot missen en vervolgens voor de rest de zaak lopen verzieken. De hangmat-uitkeringstrekker.
Jezelf verrijken is nog altijd heel wat anders dan zelf al verloren zijn (anders kies je niet vrijwillig voor dood door tegen instinctieve overlevingsdrang in te gaan) en vervolgens anderen die wel een goede verhouding hebben met het leven het af te nemen omdat het diegene betekenloos in de oren klinkt.
En zijn de scandinaviërs zo 'koel en nuchter' doordat ze genetisch zo zijn bepaald? Waarom zijn er dan zo gigantisch veel zelfmoorden?
Ik doelde op georganiseerde opschudding om een samenleving ten gronde te willen richten. Indien iemand individueel afscheid wilt nemen van het leven, vindt ik dat prima, maar trek anderen daar niet in mee.
Normaal vind ik dat je heel lucide schrijft, maar dit mist imo de plank.
Is racisme dan het oneerlijk benoemen van de volksaard? Zijn Nederlanders écht gieriger dan andere landen? Of zijn onze gebruiken behoudender? (vergelijk bijv: sparend Nederland -> lenend Nederland) Zijn Belgen écht dommer? En zijn Duitsers meer geneigd tot genocide? Joden meer gehaaid in het bankwezen dan andere volkeren? Iig: ik denk dat de lijn tussen eerlijk en oneerlijk gewoon niet te trekken is.
Zoals ik zei is die niet te trekken, maar het wezelijke verschil is er wel! En omdat de lijn tussen eerlijk en oneerlijk niet te trekken is, moet je die gelijkheid wel als diepste wortels van de samenleving kiezen. Maar de vrijheid om je gedachtengoed over volksaard te delen en te belichten, staat ieder vrij. En ik geloof dat dit soort terroristische en tegenwerkende gedragingen van individuen voortkomen uit de volksaard.
Laatst bewerkt: