AndroidHealthClinic

Nieuwjaarsfestijn in Rotterdam doelwit terroristen

Overigens heb je onder Nederlanders ook genoeg mensen die de boot missen en vervolgens voor de rest de zaak lopen verzieken. De hangmat-uitkeringstrekker.

Jezelf verrijken is nog altijd heel wat anders dan zelf al verloren zijn (anders kies je niet vrijwillig voor dood door tegen instinctieve overlevingsdrang in te gaan) en vervolgens anderen die wel een goede verhouding hebben met het leven het af te nemen omdat het diegene betekenloos in de oren klinkt.

En zijn de scandinaviërs zo 'koel en nuchter' doordat ze genetisch zo zijn bepaald? Waarom zijn er dan zo gigantisch veel zelfmoorden?

Ik doelde op georganiseerde opschudding om een samenleving ten gronde te willen richten. Indien iemand individueel afscheid wilt nemen van het leven, vindt ik dat prima, maar trek anderen daar niet in mee.

Normaal vind ik dat je heel lucide schrijft, maar dit mist imo de plank.
Is racisme dan het oneerlijk benoemen van de volksaard? Zijn Nederlanders écht gieriger dan andere landen? Of zijn onze gebruiken behoudender? (vergelijk bijv: sparend Nederland -> lenend Nederland) Zijn Belgen écht dommer? En zijn Duitsers meer geneigd tot genocide? Joden meer gehaaid in het bankwezen dan andere volkeren? Iig: ik denk dat de lijn tussen eerlijk en oneerlijk gewoon niet te trekken is.

Zoals ik zei is die niet te trekken, maar het wezelijke verschil is er wel! En omdat de lijn tussen eerlijk en oneerlijk niet te trekken is, moet je die gelijkheid wel als diepste wortels van de samenleving kiezen. Maar de vrijheid om je gedachtengoed over volksaard te delen en te belichten, staat ieder vrij. En ik geloof dat dit soort terroristische en tegenwerkende gedragingen van individuen voortkomen uit de volksaard.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Kom jij dan maar met een tegenwoord Eric, uiteraard heb ik niet gezegd dat wanneer je je tussen de gewone mensen bevind dat je zoiets direct opmerkt. Ik spreek hierover generaties lange ontwikkelingen waarbij een groter percentage van een bevolking eerder de neiging heeft tot specifieke gedragingen. Die binnen andere gemeenschappen in veel mindere mate opduiken. Als dat volgens jou niet refereerd naar de volkaard, ben ik benieuwd welke verklaring jij er dan voor hebt.

Hooliganism binnen Europa en je weet al genoeg dat volksaard een loos begrip is. Of denk jij dat de gestoorde gedragingen van een hooligan toepasbaar zijn op de gehele bevolking waar de hooligans deel uit van maken?

Zomaar een voorbeeld overigens maar het lijkt me duidelijk dat stereotype aanduidingen van volkeren zo goed als altijd berusten op vooroordelen of onwetendheid.

Ik durf te stellen dat in zo goed als alle landen minimaal 95% van de bevolking zich alleen maar bezig houdt met hun dagelijks leven zonder dat ze daarbij anderen tot last zijn. Probleem is alleen dat sommige samenlevingen een grotere voedingsbodem hebben voor buitensporig gewelddadig gedrag, maar ook dat is niet echt te relateren aan gebieden of volkeren. Remember the Nazi's?

Jezelf verrijken is nog altijd heel wat anders dan zelf al verloren zijn (anders kies je niet vrijwillig voor dood door tegen instinctieve overlevingsdrang in te gaan) en vervolgens anderen die wel een goede verhouding hebben met het leven het af te nemen omdat het jou betekenloos in de oren klinkt.

Ik doelde op georganiseerde opschudding om een samenleving ten gonde te willen richten. Indien iemand individueel afscheid wilt nemen van het leven, vindt ik dat prima, maar trek anderen daar niet in mee.

Zoals ik zei is die niet te trekken, maar het wezelijke verschil is er wel! En omdat de lijn tussen eerlijk en oneerlijk niet te trekken is, moet je die gelijkheid wel als diepste wortels van de samenleving kiezen. Maar de vrijheid om je gedachtengoed over volksaard te delen en te belichten, staat ieder vrij. En ik geloof dat dit soort terroristische en tegenwerkende gedragingen van individuen voortkomen uit de volksaard.

Ik vind dat je een beetje teveel je eigen invulling geeft aan ideeën als 'koel en nuchter'. Op een manier dat het jou maar even makkelijk uitkomt. Zo werkt het niet helemaal he :D
En dat het wezenlijke verschil er is, is dus helemaal niet zo zeker. Dat vind jij, op basis van jouw redenatie. Als er in die redenatie al haken en ogen zitten aan de keuze van toegekende eigenschappen (koel en nuchter) wordt het een beetje een kaartenhuis.

Maar als ik je dus goed begrijp geloof je dat terrorisme en tegenwerkende gedragingen in een afgebakende genetische poel liggen opgeslagen?
I'd like to see some evidence of that. (de enige genetische factoren die onomstotelijk aanwezig zijn mbt bijv. geweld liggen opgeslagen in het Y chromosoom)
(immers, dat is de enige zinnige manier om je statement te onderbouwen. Mocht het niet aan genen liggen, dan kan het IEDEREEN overkomen en is het dus geen 'volksaard' maar een 'soortaad'. Waarvan ik wel denk dat het zo is. Homo sapiens heeft bepaalde, minder aantrekkelijke trekjes)

Het gaat wel volledig off-topic maar het begrip genocide is zo'n beetje ieder volk toevertrouwd en daarmee is ook duidelijk dat in iedere mens is opgeslagen om over te gaan tot de meest verachterlijke handelingen mogelijk. Menselijke aard is vrij universeel, anders zouden we hier nooit terrorisme hebben gezien of andere zaken die te maken hebben met onvrede bij bepaalde groepen.

Probleem is alleen dat sommige samenlevingen een grotere voedingsbodem hebben voor buitensporig gewelddadig gedrag, maar ook dat is niet echt te relateren aan gebieden of volkeren. Remember the Nazi's?

De hardheid en de mate van buitensporigheid wordt wel gevormd door volkeren en hun aard. Japan is overigens ook een land dat tijdens WWII zelfmoord piloten op vliegdekschepen liet invliegen, echter wel tegen vijandige strijders en hun oorlogstuig.

Bloed laten vloeien onder burgers die politiek gezien buiten hun stemrecht 0%invloed hebben op de staat van het land is alleen voorbehouden aan lunatics.

Als je ziet dat in het Midden-Oosten dagelijkse zelfmoordcommando's voor handen zijn, betekend dat ze worden aangespoord door de aard van hun mede-bevolking. Probeer eens 1 volbloed Nederlander rond de 20 te vinden die hiertoe bereid is. Deze gedragingen zijn een keuze en kunnen worden stopgezet, aangezien ieder mens instictief weet dat het tegen al het natuurlijke ingaat.

Back on-topic, ja.

De hardheid en de mate van buitensporigheid wordt wel gevormd door volkeren en hun aard. Japan is overigens ook een land dat tijdens WWII zelfmoord piloten op vliegdekschepen liet invliegen, echter wel tegen vijandige strijders en hun oorlogstuig.

Bloed laten vloeien onder burgers die politiek gezien buiten hun stemrecht 0%invloed hebben op de staat van het land is alleen voorbehouden aan lunatics.

Als je ziet dat in het Midden-Oosten dagelijkse zelfmoordcommando's voor handen zijn, betekend dat ze worden aangespoord door de aard van hun mede-bevolking. Probeer eens 1 volbloed Nederlander rond de 20 te vinden die hiertoe bereid is. Deze gedragingen zijn een keuze en kunnen worden stopgezet, aangezien ieder mens instictief weet dat het tegen al het natuurlijke ingaat.

Back on-topic, ja.

en jij denkt dat de rationaliteit universeel bestendig is tegen alle situaties? zoiets kweek je aan mits de omgevingsfactoren goed liggen, maar in een situatie als het Midden-Oosten zou het me niet verbazen dat elke mens over gaat tot de wanhoopsdaden van die zelfmoord terroristen.

Zeer gemengde gevoelens bij dit nieuwsbericht, ze houden dingen achter

Ophangen of uitzetten die lui ;)

Ik vertrouw de westerse media zowieso al voor geen reet meer, veels te anti islamitisch georienteerd en gericht op sensatie. En dat ze die gasten niet zomaar oppaken gaat het mij om, tegenwoordig word je voor simpelste opgepakt onder het zogenaamde mom van terrorismedreiging. En dan al die nieuwe terrorisme-wetten, ook gewoon een geweldig stukje anti moslim propaganda.

En dan verwachten ze dat je met zo weinig informatie al een opinie gaat vormen, nee de propaganda machine draait ietsje te goed daarvoor om een mening te vormen, zeker die fascisten die bij de telegraaf werken, de grootse anti moslim medium die er is die er volgens mij er gewoon gericht op is moslims aan te vallen

Zeer gemengde gevoelens bij dit nieuwsbericht, ze houden dingen achter

Ik vertrouw de westerse media zowieso al voor geen reet meer, veels te anti islamitisch georienteerd en gericht op sensatie. En dat ze die gasten niet zomaar oppaken gaat het mij om, tegenwoordig word je voor simpelste opgepakt onder het zogenaamde mom van terrorismedreiging. En dan al die nieuwe terrorisme-wetten, ook gewoon een geweldig stukje anti moslim propaganda.

En dan verwachten ze dat je met zo weinig informatie al een opinie gaat vormen, nee de propaganda machine draait ietsje te goed daarvoor om een mening te vormen, meer info is noodzakelijk

Waarom sta jij toch altijd en eeuwig aan de kant van de Islamieten? Zelfs bij zoiets ergs als dit sta je er nog twijfelachtig tegenover.

Hahaha rot op spiertje16. Je Sharia bullshit gaat hier nooit komen, optieven met je islamitische gebrabbel! Religion of Terrorism.

Toch grappig: Wilderisten vinden dat de media veel te links gekleurd en Islamisten vinden dat het veel te anti-islamitisch is...

Wel mooi natuurlijk dat ze elkaar wel érgens vinden: het is allemaal één groot complot, tegen de betreffende partij!

sukkels :roflol:

Ik stem ook Wilders puur omdat er geen andere partij dat grote probleem aankaart. Geen enkele andere partij vertegenwoordigt mijn mening, behalve de PVV en TON. En nee, ik vind de media niet te links. Je moet niiet zo over één kam scheren he :rolleyes:

Prachtige stad knul, en het zou je ook misschien wel van je wereldvreemdheid afhelpen ;)

Whaha Wereldvreemdheid,je weet de woorden wel te vinden.Ik ben in bijna elke grote stad in nederland meerdere keren geweest.Ook steden in belgie.Ik vind rotterdam niet veel aan.Dus kom me niet vertellen dat ik vreemd ben in me eigen land want ik ken in elke stad de weg.

Toch grappig: Wilderisten vinden dat de media veel te links gekleurd en Islamisten vinden dat het veel te anti-islamitisch is...

Wel mooi natuurlijk dat ze elkaar wel érgens vinden: het is allemaal één groot complot, tegen de betreffende partij!

sukkels :roflol:

Wat sukkel?
Hou je klep vriend, wat is jouw probleem?
Effe serieus he, jij voelt je echt zo goed dat jij gewoonweg iedereen uitscheldt die het niet met je eens is.
Hoezo scheld je? Als ik eens in je berichtposting teruggga kan ik er zo een aantal uithalen waarin je lekker tekeergaat met scheldwoorden.
Je kan ook discussie voeren zonder kinderachtig iemand uit te schelden

@Mikeh18: Vertel mij eens wat de Sharia hiermee te maken heeft?
Volgens mij zit jij in het verkeerde topic

:roflol: Hoe ondermijn ik m'n geloofwaardigheid?
In één post door arnoldfan.

Terug
Naar boven