MuscleMeat

Nieuwtje

Unicorn

Cool Novice
Waardering
7
Ha sportievelingen!

Ik lees al een tijdje mee en heb onlangs een account aangemaakt, maar begin nu pas een beetje met posten. Dan lijkt het me wel zo gezellig als ik me even voorstel :)

Oké, mijn naam is dus Unicorn (dat is een soort fantasie paard-ding, u weet).

Ik train een jaartje of 5, af en aan. Heb het roer omgegooit en ben ik weer gaan trainen, nu een jaar geleden.

Mijn gewicht is niet eens zoveel toegenomen, denk 3 kilo, maar mijn vet% is zo'n 3% gedaalt. Ik zou graag wat droger worden.

Oh ik draaf door! Op naar de gym! ;)

Laatst bewerkt:
welkom en succes;)

Is er een reden dat je aan keto bent begonnen, en niet een 'normaal' dieet?

• Topic Starter Topic Starter
Dank!

Ja, ik heb al een tijdje 'gewone' eetschema's met veel eiwitten en weinig kh gevolgd, en nu om het laatste vet te verbranden en geen spieren te verliezen heb ik de kh (bijna) helemaal weggelaten. Vanwaar je vraag DW?

Ik doe trouwens 2-3x p/wk krachttraining (3x12 of 3x20 op z'n zwaarst) gevolgd door cardio en 2-3x p/wk alleen cardio. Over mijn schema ben ik wel tevreden.

Dank!

Ja, ik heb al een tijdje 'gewone' eetschema's met veel eiwitten en weinig kh gevolgd, en nu om het laatste vet te verbranden en geen spieren te verliezen heb ik de kh (bijna) helemaal weggelaten. Vanwaar je vraag DW?

Ik vind keto altijd zo extreem, en nogal gevoelig voor 'terugval', ofwel: snel weer vet aanzetten doordat weer terug kh worden gegeten.
Persoonlijk denk ik wel dat een dieet met lage kh wel werkt, en keto niet nodig is. Maar da's persoonlijk ;)

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:51 ----------

Ik doe trouwens 2-3x p/wk krachttraining (3x12 of 3x20 op z'n zwaarst) gevolgd door cardio en 2-3x p/wk alleen cardio. Over mijn schema ben ik wel tevreden.

waarom zoveel herhalingen?!

Welkom and have fun!
Als je vragen heb kan je ze altijd vragen bij me , ik help wanneer ik kan

Waarom niet? 20x3 is bv bij buikspieren zonder gewicht. Andere oefeningen met zwaar gewicht (bv triceps, pecs) doe ik 3x 12.

Weinig kh-dieet heb ik al een tijdje gedaan en daarmee heb ik nog niet voldoende vet verloren.

---------- Toegevoegd om 12:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:55 ----------

Thanks Feyoso!

Nu je er toch bent ... :) Waarom zou ik minder dan 12 herhalingen doen? Wat is het verschil in effect?

Als je minder dan 12 gaat nemen dan ga je meer op massa kracht gaan trainen , ik vind zelf dat twaalf herhalingen uitstekend is!

Als je nog vragen hebt stuur maar een prive bericht ;)!
Of stuur jouw email via PM en kan je daar praten

Als je minder dan 12 gaat nemen dan ga je meer op massa kracht gaan trainen , ik vind zelf dat twaalf herhalingen uitstekend is!

Als je nog vragen hebt stuur maar een prive bericht ;)!
Of stuur jouw email via PM en kan je daar praten

waarom niet hier? mogen anderen niet leren van wat je te vertellen hebt?

---------- Toegevoegd om 13:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:05 ----------

Nu je er toch bent ... :) Waarom zou ik minder dan 12 herhalingen doen? Wat is het verschil in effect?
waarom dan niet voor alle oefeningen 12 herhalingen pakken?

Thanks! En laat massa aanzetten nou juist NIET de bedoeling zijn! Ik twijfelde trouwens niet aan mijn trainingsschema hoor, meer voor de info dat ik hem hier neerzet ;)
Maar opmerkingen mogen natuurlijk altijd!

Weinig kh-dieet heb ik al een tijdje gedaan en daarmee heb ik nog niet voldoende vet verloren.

Dan tijd om je kcal-behoefte te herzien / cardio op te voeren zou ik zeggen ;)

---------- Toegevoegd om 13:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:06 ----------

Thanks! En laat massa aanzetten nou juist NIET de bedoeling zijn! Ik twijfelde trouwens niet aan mijn trainingsschema hoor, meer voor de info dat ik hem hier neerzet ;)
Maar opmerkingen mogen natuurlijk altijd!

Cutten en massa aanzetten wordt toch al lastig, zwaar trainen zal er alleen voor zorgen dat je massa behoudt.

Oh zo DW! Tja, ... voor de buikspieren doe ik eigenlijk 2 sets van 80 herhalingen (20x gewone crunch, 20x benen plat etc), zonder gewicht. Dit bevalt me prima! Waarom raad jij dit af dan?

---------- Toegevoegd om 13:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:07 ----------

Dan tijd om je kcal-behoefte te herzien / cardio op te voeren zou ik zeggen ;)

---------- Toegevoegd om 13:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:06 ----------

Cardio ben ik sinds vorige week op gaan voeren, in combinatie met keto.

Cutten en massa aanzetten wordt toch al lastig, zwaar trainen zal er alleen voor zorgen dat je massa behoudt.

Massa aanzetten is niet de bedoeling, cutten en massa BEHOUDEN wel. Dan ben ik toch goed bezig??

Oh zo DW! Tja, ... voor de buikspieren doe ik eigenlijk 2 sets van 80 herhalingen (20x gewone crunch, 20x benen plat etc), zonder gewicht. Dit bevalt me prima! Waarom raad jij dit af dan?

Ik ben van mening dat je je buikspieren net zo dient te trainen als de rest van je spieren: gewicht gebruiken en niet achterlijk veel herhalingen. Als je ze wilt zien, dan moet je ze ook de kans geven net zo hard te groeien als de rest van je spieren. Of heb je een reden om veel herhalingen met (relatief) weinig gewicht te doen?

Ik vind mijn buikspieren aardig gegroeid (zie foto <--- ). Ik wil enkel nog het vetlaagje weg en de buikspieren behouden zoals ze zijn. Daarom lijkt het mij niet nodig extra gewicht erop te gooien.

Ben jij van mening dat je taille smaller wordt (in cm's!) met gewichten?

Ik vind mijn buikspieren aardig gegroeid (zie foto <--- ). Ik wil enkel nog het vetlaagje weg en de buikspieren behouden zoals ze zijn. Daarom lijkt het mij niet nodig extra gewicht erop te gooien.

Ben jij van mening dat je taille smaller wordt (in cm's!) met gewichten?
:yes:
Zie het verschil van mezelf in de beginpost van m'n zomerlog. Niet alleen voor buikspieren, maar voor je hele lijf.

---------- Toegevoegd om 13:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:16 ----------

Moet nu weer gaan: werk roept.

Echt? Je ZIET het verschil ... maar MEET je ook echt minder cm's met het meetlint?

zonder te willen b**chen: zonder redelijk wat spiermassa is laag bf echt niet mooi:(..En bovendien is het verlagen van je bf, naar nog minder dan jouw 17%, zonder spieren echt heel moeilijk. Ketogeen dieet helpt wel, maar je moet wel beseffen dat wanneer je met het dieet stopt, direct weer veel in gewicht aankomt.
Een bf percentage van 17 % is toch al heel mooi trouwens:).
De cm´s die jij kwijt wilt, zijn denk ik met een al zo laag bf niet echt reeel. 3 cm is nl echt heeeeel veel.

zonder te willen b**chen: zonder redelijk wat spiermassa is laag bf echt niet mooi:(..
Je hebt het hier over smaak ;) Ik vind dat ik naar mijn smaak al redelijk veel spiermassa heb, meer hoeft het echt niet te worden.

En bovendien is het verlagen van je bf, naar nog minder dan jouw 17%, zonder spieren echt heel moeilijk.
Meer spiermassa kweken heb ik gedaan om mijn BF te verlagen. Spiermassa is toegenomen en mijn BF verlaagd en mijn BF daalt nog steeds.

Ketogeen dieet helpt wel, maar je moet wel beseffen dat wanneer je met het dieet stopt, direct weer veel in gewicht aankomt.
Ik zal daar rekening mee houden. Weet nog iet hoe, maar eerst ook maar eens aankijken.

Een bf percentage van 17 % is toch al heel mooi trouwens:).
De cm´s die jij kwijt wilt, zijn denk ik met een al zo laag bf niet echt reeel. 3 cm is nl echt heeeeel veel.
Het gaat mij niet om het cijfertje. Ik zie nog genoeg vet aan m´n lijf zitten en dat wil ik gewoon een stuk minder. Die 3 cm kunnen zeker wel weg. Ze zijn er immers ook aan gekomen in een jaar tijd en het is echt puur vet op mn billen. Misschien een beetje spier dus oke, 2 cm is ook prima, maar het is echt zichtbaar dat er echt genoeg vet weg kan van die billies :p<font color="Silver">

---------- Toegevoegd om 15:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:38 ----------

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven