AndroidHealthClinic

Nitwit's log

Nog een keer goed lezen ;)

Ben er trouwens niet van overtuigd of het voor bodybuilding doeleinden zo slecht is om straps te gebruiken.

Idd, bij BB is het de bedoeling dat je een spier(groep) uitput. Als grip je daarin
beperkt hoor je gewoon straps te gebruiken. Een BB'er heeft geen boodschap
aan een sterke grip

Wil je een betere grip, ben je beter af met weighted deadhangs imo. Beter
voor je onderrug.

:eek: Bedoel je nu dat met straps je grip verbetert? Of bedoel je iets totaal anders.
Je houdt de barbeel langer vast met straps, maar je grip blijft dus ****.
Overigens gebruik ik bij ROW boven de 65kg en Deadlift boven de 90kg ook straps hoor.
Maar probeer mijn grip te verbeteren door de eerste paar reps zonder te doen en dan helpt die magnesium wel degelijk. Je eelt wordt iig niet van af gestroopt.

Het tegenovergestelde inderdaad. Straps hebben geen werking voor je grip. Misschien een idee om deadlift holds te doen, om de grip te verbeteren, desnoods van blokken oppakken alleen om het gewicht te voelen. Maar dat is alleen mijn visie hierop. Er zijn meerdere wegen, die je naar je doel kunnen brengen.

Als ik eerlijk moet zijn vind ik het zelf niet erg plezant als anderen het gebruiken. Vind het vervelend om op mn handen te krijgen. Met handdoek afwrijven laat meestal nog wat over. Krijgt de volgende mix van magnesium en zweet op zn handen. Voor iemand zonder zweethanden kan dat dan juist minder grip geven en vervelend aanvoelen. Btw, denk niet dat magnesium erg veel helpt, of toch zeker niet zoveel als straps.

Uiteraard helpt het niet zoveel als straps, met strips kun je volgens mij geen grip verliezen. maar het helpt wel degelijk en als je al zweethanden hebt helpt het zelfs heel veel. Ik heb trouwens nog nooit gehoord van magneisum die minder grip geeft en magnesium absorbeert juist zweet.

ik gebruik ook straps voor schouders en biceps.

**** grip, als ik met straps 2 herhalingen extra kan doen, gebruik ik ze;)

Uiteraard helpt het niet zoveel als straps, met strips kun je volgens mij geen grip verliezen. maar het helpt wel degelijk en als je al zweethanden hebt helpt het zelfs heel veel. Ik heb trouwens nog nooit gehoord van magnesium die minder grip geeft en magnesium absorbeert juist zweet.
Dit

Heavy hamercurls bijvoorbeeld

Uiteraard helpt het niet zoveel als straps, met strips kun je volgens mij geen grip verliezen. maar het helpt wel degelijk en als je al zweethanden hebt helpt het zelfs heel veel. Ik heb trouwens nog nooit gehoord van magneisum die minder grip geeft en magnesium absorbeert juist zweet.
Ik heb absoluut geen last van zweethanden en ik vind dat het laagje dat dan tussen de huid en het object komt juist voor glijden zorgt. Bij trainen nog niet geprobeerd maar was wel zo bij muurklimmen. Zelf gebruikte ik nooit magnesium en had goed grip op van die nieuwe balkjes maar eenmaal ze vervuilt waren met magnesium van kilmbuddy of anderen waren ze veel gladder. Werden ze eens gewassen was er weer lekker veel grip. Krijg btw ook sneller blaren van magnesium, is net als zand waartegen je huid schuurt.

Kan natuurlijk aan mn rare ik liggen.

• Topic Starter Topic Starter
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vanavond wat snelle foto's gemaakt van mijn rug. Weinig definitie maar het begint te komen. De spieren van uit mijn onderrug omhoog begint er op komen. Eindelijk...

Beetje knudde foto's maar een 5 jarige is eenmaal niet zo groot. :D
Noch behendig met camera. Maar ach, het gaat om het idee. :)

Ik hoop binnenkort even iemand even hier in huis te hebben die een rechte en nette foto kan maken :cool:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

beetje scheef;) maar zie wel definitie. Hoe zal het eruitzien met 5 kilo spier erbij? :D
goed bezig nitje!

---------- Post toegevoegd Tue 7 Feb 2012 om 20:52 ----------

En aan wat voor gewichten moet ik dan denken. Dat je fake stats hebt weet ik al lang, dus ben benieuwd.

Laatste setje vaak met 40. Alleen uitvoering is dan niet helemaal correct, maar toch acceptabel, vind ik zelf:D

Thanks. Ja, hij is creatief met fotograferen. hahha.. Ach ja, even 'tussentijds' materiaal.

Ik bewaar alle foto's, ook die met gsm genomen. Als ik ben waar ik wezen wil, maak ik er een filmpje van!
En die 5 kg spier, die gaat er komen!

Kon ik op wachten..haha

Ga hier ook maar eens volgen! Eens kijken hoe het een van de dames vergaat op DBB:D

Langzaam maar zeker vooruit aan het gaan ;-)

Rug vind ik altijd moeilijk om te boordelen omdat de foto's en pose ook bijna nooit gelijk zijn.
In dikte heb je volgens mij wel gewonnen.
De gleuf rond je ruggegraad is beter te zien dus de spieren zijn daar dikker.
Je lats vind ik niet veel breder maar dat kan ook door de foto komen

Rug vind ik altijd moeilijk om te boordelen omdat de foto's en pose ook bijna nooit gelijk zijn.
In dikte heb je volgens mij wel gewonnen.
De gleuf rond je ruggegraad is beter te zien dus de spieren zijn daar dikker.
Je lats vind ik niet veel breder maar dat kan ook door de foto komen

Nee last zullen niet echt heel erg gegroeid zijn.

Ik ga nog even doorknallen, dan probeer ik wat poses aan te leren, zodat ik wat fatsoenlijke foto's kan neerzetten.

Je bent in ieder geval lekker positief bezig en dat werkt altijd goed
Winnen doe je dus altijd.. is het geen spier dan is het wel hoe je de juiste uitvoering moet doen en je leert er ook altijd van.

Terug
Naar boven