AndroidHealthClinic

Nitwit's log

Goed schema, wel doordacht.
En dit is natuurlijk het belangrijkste:
Ik heb hier een lekker gevoel bij. :)
De meeste spiergroepen die je noemt op je isolatiedag reageren idd goed op hoge reps. Uitzondering daarop zijn tricpes die over het algemeen juist beter reageren op zware oefeningen met lage(re) reps. Voor tricpes zou ik dus bv 5x5 aanhouden.

Blijf je volgen! :)

• Topic Starter Topic Starter
Dank je voor de tip. ;-)

Ik zit nog een keer naar je foto's te kijken, maar super mooi. Respect ennnnuu een beetje jaloers:-)

Mijn training loopt in de soep door ziek zijn en tijd gebrek. Dus maar 2 trainingen deze week. Jammer maar helaas.

Vandaag voor het eerst mijn 'tussen training' (inbetween 5x5 a/b) gedaan.
Ik heb 2 dagen koorts gehad en ben stront verkouden, dat kon ik merken. :o
Ik sta nu ook serieus te trillen. bah.

Waar ik achter begin te komen is dat ik veel meer kan dan ik denk, maar doordat ik mijzelf onderschat werk ik met lagere gewichten. Ik denk dat het ook komt doordat ik door mijn blessure niet goed zwaar op de benen durfde te trainen.

Leg press:
1x10x88/1x10x124/1x8x133/1x6x142 Dikke PR tevens mooi voorbeeld van bovenstaande.

Standing Calf raises (weighted)
1x15x40/2x15x50/1x10x50 zuurrrrr

Stiffleg.deadlift
3x10x40 Even rekken

Chin ups: 4x5
DB curl: 3x10x7kg
DB hamm.curl: 3x10x8kg
Close grip benchp: 1x10x20/2x10x25
Dips tussen bankjes: 3x15
Flyes: 3x10x8
Shrugs:3x10x16
Crunches:3x25
Legraises:3x20

Al met al: heel erg pittig als je verkouden bent. :)

zo zo dat is een behoorlijke legpress
gefeliciteerd met je PR

Het gaat lekkerrrrrr :D

13 oefeningen. Oke dan.

Thanks to your legpress..Toch eens gaan checken wat ik nou eigenlijk ECHT kan. :cool:
Motiverend, die logjes van de dames!
Ik moet gewoon niet zo bang zijn om iets te blesseren, blijkbaar kan mijn lichaam het wel.

Leuk! Ja zolang je concentratie er goed bij is en je gecontroleerd je grenzen verlegt is dat super! Is echt een heel fijn gevoel als je zelf onder de indruk bent van je prestatie :D en een extra motivatie boost :P

Was ook serieus gaar daarna.. Beetje heel erg veel inderdaad.

Maar ik wilde er niet in schrappen, en als ik schrap: wat schrap ik dan.
Het is nog even uitvinden wat werkt voor mij..

---------- Post toegevoegd Sat 4 Feb 2012 om 09:45 ----------

Training van gisteren was overigens toch niet zo heel handig. Ik zou vandaag weer gaan werken na 2 dagen ziek geweest te zijn. Maar ik denk dat ik gisteren iets meer van mijzelf gevraagd heb dan wenselijk was op dat moment.

Vannacht ben ik doodleuk weer begonnen met hoesten, met 2x overgeven als gevolg. Vandaag dus toch nog maar een dagje thuis. Bah.

Het weer is er ook niet voor om te werken ;)

Vandaag lekker rustig aan doen en dan komt het helemaal in orde :)

Was ook serieus gaar daarna.. Beetje heel erg veel inderdaad.

Maar ik wilde er niet in schrappen, en als ik schrap: wat schrap ik dan.
Het is nog even uitvinden wat werkt voor mij..
Zo'n dag met isolatiewerk doe je toch alleen voor spiergroepen die verder niet zo aan bod komen?

1 oefening biceps, 1 triceps, 1 achterkant schouders, 1 kuiten, 1 buik en je bent wel klaar. Waarom dan bijvoorbeeld alsnog legpress toevoegen?

Lekkere training brah! Goed die benen aangepakt en mooi pr erbij.

Zo'n dag met isolatiewerk doe je toch alleen voor spiergroepen die verder niet zo aan bod komen?

1 oefening biceps, 1 triceps, 1 achterkant schouders, 1 kuiten, 1 buik en je bent wel klaar. Waarom dan bijvoorbeeld alsnog legpress toevoegen?

Ik twijfelde inderdaad of 1 oef. per groep genoeg zou zijn.
Dit is de 1e training die ik zo doe, dus ik ben eigenlijk gewoon van start gegaan (wel van tevoren bedacht wat ik wilde gaan doen) en maar zien wat ik kon handlen.

Ik moet inderdaad balans gaan vinden in die training. Zoals het er nu stond; was het te veel.
Ik ben er ook te lang mee bezig geweest voor mijn doen.

Legpress blijf ik erin houden. Die vind ik gewoon lekker om mee te nemen, ik mis hem in mijn 5x5. Puur een persoonlijk iets dus.

Mijn kuiten deed ik nooit met gewicht, nu dus wel..ik voel het wel vandaag :D maar ook in mijn achillespees, kan dat kloppen? Een beetje een trekkend gevoel.

Komende training inderdaad reduceren.
Opbouwend kritiek en goede ideeen zijn overigens altijd welkom, zolang ben ik ook nog niet bezig :)

mijn opmerking was niet voor niets. Als ik je simpele richtlijnen zou moeten geven dan deze:

- max 2 zware compounds (betekend 1-5 reps) in een training mss een derde als je je heel goed voelt voor meer reps (bv 8-10 reps)

- Daarna Assistance max 3 oefeningen

- Core wat je zelf wil.

• Like
Waarderingen: DG80
Ik denk dat je ( net als ik:o) het 5 x5 stronglift programma iets te 'weinig' vind.
Maar de stelregel is wel dat wanneer je echt voor meer krachttoename gaat, je minder moet gaan trainen. Zeker als je je benchpress sterker wilt hebben, moet je het origenele! strongliftprogramma wel een kans geven:D

5x5 vind ik idd te weinig. Daarnaast mis ik ook echt iets van isolatie oef.
Dit werkt voor mij wel, 2x 5x5 en dan 1 dag isolatie oef.

Ik moet alleen die ene dag beter gebalanceerd krijgen. Idd mogelijk max 5/6 oefeningen en niet 13..grinnik.
Dat moet ik dan ook echt even een tijd gaan volhouden. Ik heb een hoop progressie geboekt, het wordt alleen tijd dat ik iets vaster ga trainen.

Wegens tijdgebrek vorige week, vandaag de training opgepakt met de B training van 5x5.

Lekkere dikke PR gezet. Ik moet alleen een oplossing gaan vinden voor mijn grip gebrek. Het probleem zit niet in de kracht maar in de zweethandjes :D

SQ:

1x5x40
1x5x50
2x5x60 (ook omhoog gegaan, vorige training was nog 1x5x60)
1x5x50

DL:

1x5x60
1x5x80
1x3x90!! PRRRRRRRRRRRR :D
1x3x80--->gaar en de handen bleven glijden.

MP:

5x5x30, kreeg het aantal kg's niet meer omhoog. Vermoedelijk door pittige DL. Had MP eerst moeten doen. :o

Terug
Naar boven